Τετάρτη 18 Μαρτίου 2020

Η καταγωγή των Μακεδόνων


Γράφει ο Τραϊανός Πασόης


         Την ιστορία την γράφουν οι νικητές


Στα πλαίσια της Συμφωνίας των Πρεσπών, η Δημοκρατία Μακεδονίας αναγκάστηκε, εκβιάστηκε είναι ο σωστός όρος, να δηλώσει ότι οι σύγχρονοι Μακεδόνες είναι Σλάβοι, που λέγονται Μακεδόνες απλώς επειδή κατοικούν στη Μακεδονία και δεν έχουν καμιά σχέση με τους αρχαίους Μακεδόνες, «οι οποίοι ήταν Έλληνες». Την ιστορία της περιοχής την επέβαλαν οι νικητές και συγκεκριμένα εκείνοι που απελευθερώθηκαν πρώτοι από τον Οθωμανικό ζυγό (Ελλάδα, Βουλγαρία, Σερβία) και προσάρτησαν  τμήματα της Μακεδονίας. Έτσι, οι Μακεδόνες, αν θέλουν να ξέρουν την πραγματική τους ιστορία, πρέπει να την ερευνήσουν  και να την διαμορφώσουν οι ίδιοι τους. Και να μην το περιμένουν αυτό, ειδικά οι Μακεδόνες του Αιγαίου, από επαγγελματίες ιστορικούς των γειτονικών κρατών, γιατί εκείνοι εξυπηρετούν τα συμφέροντα των κρατών τους, αλλά από δικούς τους ερασιτέχνες ιστορικούς ερευνητές. Ακόμα και οι ιστορικοί της Βόρειας  Μακεδονίας  είναι εξαρτημένοι από εκείνα που έμαθαν επί ενιαίας Γιουγκοσλαβίας. Θα πρέπει να παρακάμψουμε και τις αντιρρήσεις μιας μερίδας πολιτών του λεγόμενου προοδευτικού χώρου, που από αντίθεση προς τους καταχραστές και ιστοριόπληκτους της Ελλάδας, έχουν καταφύγει στην αντίθετη  άκρη και απορρίπτουν κάθε προσφυγή στην αρχαία ιστορία. Η αντικειμενική ιστορία, αφενός μεν διδάσκει και συμβάλει στην σωστή πολιτική αντιμετώπιση του παρόντος και τον σχεδιασμό του μέλλοντος, αφετέρου δε είναι μέρος της εθνικής ταυτότητας κάθε λαού. Αποφεύγαμε μέχρι πρόσφατα να θίξουμε την πλαστή εικόνα της καταγωγής και ιστορίας των Νεοελλήνων, ενώ αυτοί είναι παραχαράκτες, περιφρονητικοί, και λασπολόγοι της καταγωγής και της ιστορίας των Μακεδόνων.

 Ας δούμε, λοιπόν, μερικά στοιχεία για τους Μακεδόνες, «τους εντόπιους» της Μακεδονίας, που είναι γνωστά, αλλά σκοπίμως παραγκωνισμένα ή παραποιημένα.

Οι Σλάβοι

Ο όρος «Σλάβοι» είναι η παραφθορά της αρχαίας λατινικής λέξης «σκλάβοι» και σήμαινε «δούλοι». Από εκεί την πήραν και οι σημερινές λατινογενείς γλώσσες Αγγλική, Γαλλική κ.α.  και λένε τους δούλους «slave». Μέχρι τον 9ο μ.Χ. αιώνα δεν υπήρχε λαός ή λαοί με το όνομα «Σλάβοι». Μέχρι τον 6ο μ.Χ αιώνα η Ανατολική Ρωμαϊκή Αυτοκρατορία (Βυζάντιο) είχε ως επίσημη γλώσσα την Λατινική, ενώ μετά υιοθέτησε την διεθνή Ελληνική, επειδή ήταν ευρύτατα διαδεδομένη στις χώρες γύρω από την ανατολική Μεσόγειο. Ήταν φυσικό βέβαια μερικές λατινικές λέξεις να παραμείνουν. Έτσι η λέξη σκλάβοι παρέμεινε και αντικατέστησε για τους Βυζαντινούς κατακτητές τα εθνικά ονόματα των λαών που είχαν μετατρέψει σε σκλάβους. Παράδειγμα η εξέγερση κατά των Ρωμαίων κατακτητών (73-71 π.Χ) με ηγέτη τον Σπάρτακο, καταγόμενο από τη Μακεδονία (κοιλάδα  Στρυμόνα), Θρακικής καταγωγής, (φυλή των Μαίδων,), η οποία έμεινε γνωστή ως εξέγερση των σκλάβων. Όλοι εκείνοι οι αυτόχθονες σκλάβοι μετονομάστηκαν από τους Βυζαντινούς ως εθνικά Σλάβοι. Ο ίδιος χαρακτηρισμός δόθηκε και στους οικισμούς  που δημιουργούσαν οι μετανάστες που εγκαταστάθηκαν στη νότια Βαλκανική και μετατράπηκαν σε δουλοπάροικους (σκλάβους) των Ρωμαίων (Βυζαντινών) φεουδαρχών. Οι οικισμοί αυτοί μεταξύ 6ου και 9ου αιώνα μ.Χ. αναφέρονται ως «Σκλαβινίες» και οι κάτοικοί τους αναφέρονται ως «Σκλάβοι» η «Σκλαβίνοι», που στην πορεία των αιώνων παραφθάρηκε σε «Σθλάβοι»  ή «Σθλαβίνοι» ,  και που τελικά με την πάροδο του χρόνου παραφθάρηκε σε «Σλάβοι». Είναι προφανές ότι το «θ», που δύσκολα προφέρεται μεταξύ του «σ» και του «λ» χάθηκε στην πορεία των αιώνων.

Οι Βυζαντινοί δυνάστες,  κατέχοντας τους μηχανισμούς μαύρης προπαγάνδας (διοίκηση, εκκλησία κλπ), παρουσίαζαν μετά τον 6ο μΧ αιώνα, ως Σ(κ)λάβους μόνο τους μετανάστες από τον βορρά, που από τον 5ο μ.Χ. αιώνα άρχισαν να εγκαθίστανται  στη βυζαντινή επικράτεια. Όλες οι πηγές αναφέρουν ότι αυτοί οι νέοι έποικοι ήταν φιλήσυχοι  αγρότες, κτηνοτρόφοι και τεχνίτες. Απολύτως πουθενά δεν αναφέρθηκαν συγκρούσεις ή αντιδικίες μεταξύ των νέων εποίκων και των αυτοχθόνων κατοίκων.

Οι Βυζαντινοί και οι σύγχρονοι κληρονόμοι τους λένε ότι αυτοί οι «Σλάβοι» ή κατέβηκαν από τον βορρά αόριστα ή κατέβηκαν από την οροσειρά των Καρπαθίων ή τέλος ότι κατέβηκαν από τον Δούναβη. Και αυτό το κάνουν για να δείξουν ότι είναι ξένοι στα νότια Βαλκάνια. Όταν δεν υπάρχουν σαφείς πληροφορίες για τον χώρο προέλευσης κάποιων μεταναστών, οι ιστορικοί αναζητούν τις αιτίες που προκάλεσαν την μετανάστευση, για να οδηγηθούν στον χώρο προέλευσης αυτών των μεταναστών. Τέτοιες αιτίες είναι προφανές ότι δημιουργήθηκαν στην κοιλάδα του Δούναβη. Από τον 5ο αιώνα μ.Χ. οπότε εγκαταστάθηκαν εκεί υπολείμματα των Ούννων, άρχισε μια συνεχής εγκατάσταση Ασιατικών πληθυσμών (Άβαροι, Μαγυάροι, Ούγγροι, Βούλγαροι, Κροάτες κλπ.), καθώς η εν λόγω κοιλάδα είναι στο ίδιο ύψος με το πέρασμα από την Ασία στην Ευρώπη βόρια της Μαύρης Θάλασσας και ήταν πέρασμα Ασιατικών πληθυσμών προς την Ευρώπη. Είναι η σημερινή Ουγγαρία, η Δυτική Ρουμανία, η Βόρεια Σερβία, η Βόρεια Βουλγαρία (επιμειξία Βουλγάρων και Θρακών), η Κροατία (επιμειξία Ασιατών και Θρακών). Οι Βυζαντινοί και οι Γραικοί συνειδητά έλεγαν ψέματα για κάθοδο αυτών των πληθυσμών από τα Καρπάθια ή και βορειότερα. Στα ορεινά υπήρχαν ελάχιστοι πληθυσμοί και οι πολεμοχαρείς Ασιάτες δεν ήταν ανόητοι να εγκατασταθούν στα άγονα ορεινά, αλλά στα γόνιμα εδάφη της κοιλάδας του Δούναβη. Η χρονική περίοδος της εγκατάστασης των Ασιατικών πληθυσμών στην κοιλάδα του Δούναβη συμπίπτει με την χρονική περίοδο της εγκατάλειψης αυτής της περιοχής από τους αυτόχθονες πληθυσμούς.

Η λέξη «Σλάβοι» έτυχε να είναι ομόηχη με το ρήμα «σλάβε», που στα Μακεδονικά και άλλες θρακικές γλώσσες σημαίνει δοξάζει, τιμά και άρα σλάβος είναι ο ένδοξος, ή το σλόβο (Σλοβένοι, Σλοβάκοι) που σε βορειοθρακικές διαλέκτους σημαίνει συνετός, ελεύθερος, οπότε εύκολα υιοθετήθηκε από διάφορους λαούς της κεντροανατολικής Ευρώπης που εκχριστιανίστηκαν (εκπολιτίστηκαν) από τους Βυζαντινούς κατά τον 9ο και 10ο αιώνα.

Οι λαοί που κατοικούσαν στην κοιλάδα του Δούναβη σύμφωνα με τους αρχαίους ιστορικούς ήταν Θράκες. Αλλά και στις ανατολικές πλαγιές των Καρπαθίων ζούσαν Θράκες με πιο γνωστούς τους Δάκες και τους Γέτες. Για τους ίδιους λόγους και την ίδια χρονική περίοδο που μετανάστευσαν και οι εκλατινισμένοι Θράκες της περιοχής, που ονομάστηκαν Βλάχοι, μετανάστευσαν και οι μη εκλατινισμένοι, που ονομάστηκαν Σλάβοι. Για μεν τους Βλάχους κανείς δεν αμφιβάλει ότι είναι Θράκες και μετανάστευσαν από τις ανατολικές περιοχές της κοιλάδας του Δούναβη, ενώ για τους λεγόμενους Σλάβους προσπαθούν να μας πουν ότι ήρθαν από βορειότερα για να δείχνουν τελείως ξένοι για την περιοχή.

Οι αρχαίοι ιστορικοί αναφέρουν ως κατοίκους των Βαλκανίων στην αρχαιότητα, τουλάχιστον μέχρι τα Καρπάθια, τους Θράκες. Ο Ηρόδοτος στην Ιστορία Ε, παρ. 3 αναφέρει: «Θριήκων δε έθνος μεγιστόν εστι μετά γε Ινδούς πάντων ανθρώπων» (Το Θρακικόν έθνος είναι το πλέον πολυάριθμο από όλα τα έθνη μετά τους Ινδούς βέβαια). Στη συνέχεια εξηγεί γιατί είναι αδύνατο: «εάν δε υπάκουε εις έναν αρχηγό και διαπνέονταν από το ίδιο πνεύμα, θα ήταν δύσκολο να το νικήσει κανείς και θα ήταν το πλέον ισχυρό από όλα τα έθνη κατά τη γνώμη μου, αλλά επειδή αυτό δεν είναι δυνατόν, ούτε υπάρχει τρόπος να γίνει ποτέ σ’ αυτούς, γι’ αυτό ακριβώς οι Θράκες είναι ανίσχυροι». Στοιχεία που χαρακτηρίζουν και τους σημερινούς Μακεδόνες.

Σύμφωνα με τις αρχαίες πληροφορίες οι Αρχαίοι Μακεδόνες ήταν συνένωση θρακικών φύλων. Η περιοχή βόρεια και ανατολικά του Ολύμπου αναφέρονταν στην αρχαιότητα ως Θράκη. Οι ονομασίες Πιερία, Ημαθία, Αλμωπία, Πελαγονία, Λυγκηστίς, Παιονία, Βοττιαία, Βισαλτία κ.α. είναι θρακικές. Εξάλλου στις πλαγιές του Ολύμπου κατοικούσε ο βασιλιάς και θεός των Θρακών, ο Ορφέας και οι κόρες του οι Μούσες. Οι παλιότεροι Μακεδόνες θα θυμούνται, ότι την Μαρία την έλεγαν και Μούσα. Ήταν το  αντίστοιχο της «Παρθένου» για την Παναγία. Δεν μπορεί, λοιπόν, να εξαφανίστηκαν τα θρακικά έθνη, μεταξύ των οποίων και το Μακεδονικό, που αποτελούσαν το πολυπληθέστερο έθνος της Ευρώπης και να εμφανίστηκε από το πουθενά ένα έθνος χωρίς όνομα (το Σλάβοι επιβλήθηκε αργότερα μετά τον 9ο αιώνα) και χωρίς κάποια πολιτικοστρατιωτική οργάνωση, που μάλιστα ήταν τόσο πολυπληθές, ώστε γέμισε τα Βαλκάνια από τα Καρπάθια μέχρι την Πελοπόννησο. Είναι προφανές ότι οι θρακικές εθνότητες δεν εξαφανίστηκαν και είναι εκείνες που μετονομάστηκαν σε Σλάβους από τους Βυζαντινούς. Έγινε δηλαδή κάτι ανάλογο με την ονομασία που έδωσαν οι  Ευρωπαίοι στους αυτόχθονες, όταν εποίκησαν τη Αμερική. Τους ονόμασαν Ινδιάνους, επειδή νόμισαν ότι έφτασαν στις Ινδίες ταξιδεύοντας δυτικά. Παρόλο που γρήγορα διαπίστωσαν ότι δεν πρόκειται για την Ινδία, αλλά για μια νέα Ήπειρο, υιοθέτησαν το όνομα Ινδιάνοι, ενώ εκείνοι ποτέ δεν το είχαν.

Οι Βυζαντινοί παραβλέπουν σκόπιμα στην ιστοριογραφία τους όλους τους αυτόχθονες λαούς, που επίσης ήταν σκλάβοι των Βυζαντινών και οι οποίοι βέβαια δεν εξαφανίστηκαν. Δεν υπάρχει καμιά πληροφορία που να λέει ότι οι αυτόχθονες Θρακικοί λαοί, μεταξύ των οποίων και οι Μακεδόνες, μετακινήθηκαν σε άλλες περιοχές εκτός Βαλκανίων, ούτε ότι ενέσκηψε κάποια επιδημία σε μεγαλύτερο βαθμό απ΄ ότι σε άλλες περιοχές, που να εξαφάνισε αυτούς τους λαούς. Ούτε υπάρχουν σε κάποια άλλη περιοχή κάτοικοι που να λένε ότι είμαστε Θράκες ή Μακεδόνες που εκδιώχθηκαν από τις εστίες τους από τους Σλάβους. Και το κάνουν αυτό για τους ίδιους λόγους που το κάνει η σύγχρονη διάδοχος του Βυζαντίου, η Ελλάδα, στην προσπάθεια αφανισμού του Μακεδονικού λαού. Παρουσιάζουν τους Μακεδόνες ως Σλάβους που κατέβηκαν μετά τον 6ο μ.Χ αιώνα από το βορρά, για να υποστηρίξουν ότι αυτοί δεν είναι απόγονοι των αρχαίων Μακεδόνων και κατά συνέπεια δεν έχουν «ιστορικά» δικαιώματα στη Μακεδονία.

    Οι βορειοθρακικοί  πληθυσμοί που εξαναγκάσθηκαν να μεταναστεύσουν νοτιότερα δημιούργησαν οικισμούς τους οποίους οι Βυζαντινοί αποκαλούσαν «Σκλαβινίες», επειδή οι πληθυσμοί εκείνοι είχαν γίνει σκλάβοι των Ρωμαίων (Βυζαντινών). Εκείνοι οι πληθυσμοί ανακατεύθηκαν με τους αυτόχθονες νοτιοθρακικούς πληθυσμούς, μεταξύ των οποίων και με τους Μακεδόνες, οι οποίοι ήδη ήταν σκλάβοι. Αυτοί οι μετανάστες και βέβαια μετέφεραν κάθε είδους πολιτιστικά στοιχεία, μεταξύ των οποίων και γλωσσικά, τα οποία προστέθηκαν στα ήδη υπάρχοντα. Είναι προφανές ότι ο χαρακτηρισμός «Σλάβος» είναι παραφθορά της λατινικής λέξης «σκλάβος». Το βυζάντιο στη συνέχεια αντικατέστησε την Λατινική γλώσσα με την Ελληνική, αλλά ο λατινογενής χαρακτηρισμός «σλάβος» παρέμεινε να χαρακτηρίζει τους υπόδουλους αυτόχθονες Βαλκάνιους του Βυζαντίου. Λαός με το όνομα «Σλάβοι» ουδέποτε υπήρξε στην κοιλάδα του Δούναβη ή τα Καρπάθια ή και βορειότερα.   Όσοι λένε, λοιπόν, τους Μακεδόνες, «Σλαβομακεδόνες», είναι σαν να τους λένε «Δουλομακεδόνες».

Οι Ρωμαίοι δεν επιτρέπανε την καλλιέργεια εθνικής πολιτικής κουλτούρας στους υπόδουλους λαούς. Όταν κατέκτησαν τη Μακεδονία με την συνεργασία των Ελλήνων, διαίρεσαν τη Μακεδονία σε τέσσερα τμήματα, στα οποία απαγόρευσαν κάθε πολιτική και κοινωνική συνεργασία μεταξύ τους. Αργότερα την Δυτική Μακεδονία την προσκόλλησαν στο Ιλλυρικό Θέμα (Εκεί πατάνε οι Αλβανοί και την διεκδικούν), ενώ την Ανατολική την ένωσαν με την Θράκη και με πρωτεύουσα την Αδριανούπολη την ήλεγχαν καλλίτερα. Απαγόρευσαν την ίδρυση σχολείων στη Μακεδονική γλώσσα μέχρι τον 9ο μ.Χ. αιώνα, οπότε έδωσαν εντολή δημιουργίας αλφαβήτου για τους Σ(κ)λάβους με σκοπό την επιρροή τους στους βόρειους γείτονές τους.

 Αφαιρώντας από τους υπόδουλους λαούς και τα οικονομικά μέσα, δεν τους επέτρεψαν να αναπτύξουν δικό τους πολιτισμό. Έτσι εκείνοι καλλιεργούσαν μόνο λαϊκό πολιτισμό (χορούς, τραγούδια, λαϊκές γιορτές, παραδόσεις, λαϊκούς μύθους κλπ). Και ενώ οι Βυζαντινοί ήταν εκείνοι που τους καταδίκασαν σε υπανάπτυξη, φτώχεια και έλλειψη επιστημών, γραμμάτων και τεχνικού πολιτισμού, οι ίδιοι τους χαρακτήριζαν, όπως και οι νεοέλληνες, ως απολίτιστους και καθυστερημένους. Όποιος ήθελε να μορφωθεί ήταν αναγκασμένος να φοιτήσει σε ελληνόφωνα σχολεία. Έτσι η ανώτερη τάξη των υπόδουλων λαών κατέληγε να είναι ελληνόφωνη και ενσωματώνονταν στην Βυζαντινή άρχουσα τάξη και το Ρωμαϊκό «έθνος», ενώ στις εθνικές γλώσσες και τον εθνικό λαϊκό πολιτισμό παρέμεναν οι φτωχοί και αμόρφωτοι επαρχιώτες. Χαρακτηριστικό παράδειγμα οι Θράκες, οι οποίοι στη νοτιοανατολική Θράκη ελληνοφώνησαν λόγω γειτνίασης με την πρωτεύουσα των Βυζαντινών, ενώ στην βόρεια Θράκη παρέμειναν θρακόφωνοι και λόγω της συνεργασίας τους με τους Βουλγάρους, χαρακτηρίστηκαν Βούλγαροι.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα «η πολιορκία της Θεσσαλονίκης από Σλάβους που ήρθαν από τον βορρά» κατά τον 7ο μ.Χ αιώνα. Οι αυτόχθονες Μακεδόνες, που είχαν μετατραπεί σε σκλάβους και αργότερα μετονομάστηκαν και αυτοί σε «Σλάβους», αγνοούνται συστηματικά. Το ίδιο ακραίο παράδειγμα αποτελεί «η επανάσταση των Σλάβων υπό την ηγεσία του Θωμά του Σλάβου».

Ο Θωμάς ήταν στρατιωτικός των Βυζαντινών. Το 820 μ.Χ., εκμεταλλευόμενος τη δυσαρέσκεια των κατώτερων τάξεων και κυρίως των αγροτικών μικρασιατικών πληθυσμών κατά των Βυζαντινών δυναστών, οργάνωσε μια πολυεθνική εξέγερση και για δύο και πλέον χρόνια κατέλυσε την Βυζαντινή εξουσία στο μεγαλύτερο τμήμα της αυτοκρατορίας. Το 821 μ.Χ. πολιόρκησε την ίδια την  Κωνσταντινούπολη.  Οι Μακεδόνες και οι Θράκες προσχώρησαν στο κίνημα του Θωμά. Ο αυτοκράτορας το 823 μ.Χ. ζήτησε και πήρε βοήθεια από τον ηγεμόνα της Βουλγαρίας Ομουρτάγκ, ο οποίος επιτέθηκε στους επαναστάτες και τους νίκησε. Ο Βυζαντινός αυτοκράτορας είχε δικαίωμα να συνεργαστεί με τους Βουλγάρους, ενώ επικρίθηκαν  όταν με εκείνους συνεργάστηκαν οι υπόδουλοι «σ(κ)λάβοι» των Βαλκανίων.

 Όταν έγινε η επανάσταση, ο Θωμάς δεν είχε το παρόνομα «Σλάβος». Του το κόλλησαν οι Βυζαντινοί λόγιοι μετά από έναν και πλέον αιώνα. Οι Συνεχιστές του Θεοφάνους (10ος αιών) έγραψαν ότι ο Θωμάς κατάγονταν «από άσημους και  πενιχρούς γονείς που, σύμφωνα με κάποιες άλλες πηγές, κατάγονταν από Σκλαβογενείς μετανάστες στην Ανατολή» («Τούτον ορμάσθαι φησί τον Θωμάν εξ ασήμων τε γονέων και πενιχρών άλλως δε και Σκλαβογενών των πολλάκις εγγισευθέντων κατά την Ανατολήν»). Το «Σκλαβογενείς» δείχνει ότι τον 10ο αιώνα συνυπήρχε το «σκλάβος και το «Σλάβος».  Στη συνέχεια οι Βυζαντινοί λόγιοι, όπως και οι σύγχρονοι βυζαντινολόγοι γράφουν ότι «ο Θωμάς ήταν σλαβικής καταγωγής» και χαρακτηρίζουν την επανάσταση σλαβική.

Ο Θωμάς κατάγονταν από τον ανατολικό Πόντο και σύμφωνα με άλλους Βυζαντινούς λόγιους (Σκυλίτσης, Γενέσιος κ.α) «κατάγονταν εξ Αρμενίων». Είναι γνωστό ότι στη Μ.Ασία είχαν μεταναστεύσει ελάχιστοι «Σλάβοι» και ήταν πολύ λίγοι για να κάνουν τόσο μεγάλη επανάσταση. Είναι ολοφάνερο ότι την επανάσταση την έκαναν οι αυτόχθονες της περιοχής. Οι Βυζαντινοί σκόπιμα την παρουσιάζουν ως «επανάσταση των Σλάβων», για να δείξουν ότι την έκαναν έποικοι «Σλάβοι», χωρίς να έχουν αυτό το δικαίωμα και όχι οι αυτόχθονες λαοί. Χαρακτηρίζουν τον Θωμά αντάρτη, στασιάρχη, αποστάτη κλπ. Η επανάσταση ήταν λαϊκή εξέγερση, ένα κοινωνικό κίνημα, περιπλεγμένο με θρησκευτικούς και πολιτικούς παράγοντες. Τον Θωμά ακολούθησαν και οι οπαδοί του αυτοκράτορα Λέοντα του Αρμένιου, που δολοφονήθηκε από τον μετέπειτα αυτοκράτορα Μιχαήλ Β’ (Φρυγικής καταγωγής). Την επανάσταση στήριξαν τα λαϊκά στρώματα των μεγάλων πόλεων και οι αγρότες, γιατί υπόσχονταν απαλλαγή από την βαριά φορολογία και την αυταρχικότητα της Βυζαντινής διοίκησης. Οι επαναστάτες του Σπάρτακου και του Θωμά αποτελούν τους πραγματικούς προγόνους και ιστορία των αυτοχθόνων λαών της Βαλκανικής και της Μ.Ασίας. Οι δυνάστες αυτοκράτορες, ηγεμόνες , φεουδάρχες, δεσποτάδες κλπ. αποτελούν την ιστορία των συνεργατών των κατακτητών, των καταπιεστών, των εκμεταλλευτών. Οι Νεοέλληνες θεωρούν τον εαυτό τους απόγονο αυτών των τελευταίων.

Συχνά αποκαλούν τους Μακεδόνες και Βουλγάρους, για τους ίδιους λόγους που τους αποκαλούν Σλάβους. Οι Βούλγαροι είναι Ασιάτες, που εγκαταστάθηκαν μεταξύ του Δούναβη και της οροσειράς του Αίμου (Στάρα πλανινα) τον 7ο μ.Χ. αιώνα. Επειδή ακόμα κι εκεί ήταν μειοψηφία σε σχέση με τους αυτόχθονες Θράκες (Μοισούς, Δάκες κλπ.) αφομοιώθηκαν γλωσσικά με εκείνους και εκθρακίστηκαν. Επειδή, όμως, οι Θράκες είχαν σκλαβωθεί στους Ρωμαίους (μετέπειτα Βυζαντινούς), χαρακτηρίστηκαν σκλάβοι και σταδιακά μετονομάστηκαν σε Σλάβους. Αυτοί, όπως και οι υπόλοιποι Θράκες, δεν ήταν ενωμένοι και δεν είχαν αναπτύξει πολιτικοστρατιωτική κουλτούρα, με αποτέλεσμα οι Βούλγαροι, αν και μειοψηφία στην περιοχή, να επικρατήσουν. Έτσι ηγήθηκαν στην Θρακοβουλγαρική εξέγερση το 852 μ.Χ. και δημιούργησαν αυτόνομο κράτος, το οποίο λόγω της καταγωγής των ηγεμόνων του χαρακτηρίστηκε Βουλγαρικό. Αυτό το εκμεταλλεύτηκαν οι Βυζαντινοί σκοταδιστές και χαρακτήριζαν ως «Βούλγαρους» όλους τους θρακόφωνους των Βαλκανίων. Το ίδιο κάνει και το σημερινό κατάλοιπο των Βυζαντινών, η Ελλάδα, για να «δικαιολογήσει» τις διώξεις κατά των Μακεδόνων. Οι Βούλγαροι όχι μόνο δεν εποίκησαν τη Μακεδονία, αλλά και είναι μειοψηφία στην Βόρεια Βουλγαρία και γι΄αυτό και εκθρακίστηκαν. Η σημερινή νότια Βουλγαρία κατοικείται από Θράκες και Μακεδόνες. Χαρακτήρισαν για παράδειγμα για τους ίδιους λόγους ως Βουλγαρικό το κράτος που δημιούργησαν το 960 με έδρα τις Πρέσπες και την Οχρίδα ο αυτόχθων (ντόπιος Μακεδόνας) Σαμουήλ και ο υπαρχηγός του Βλάχος Νικουλίτσα από τα Σέρβια Κοζάνης. Το ίδιο έγινε με το κράτος που δημιούργησαν το 1186 οι Βλάχοι ηγεμόνες Πέτρος και Ιωάννης Ασάν.

Για να χαρακτηρίσουν τους Μακεδόνες Βούλγαρους εκμεταλλεύονται επίσης την θρησκευτική ένταξη στα πατριαρχεία. Όσους εντάχθηκαν στο πατριαρχείο Κωνσταντινούπολης τους χαρακτηρίζουν Έλληνες, ενώ όσους εντάχθηκαν στο Εξαρχικό πατριαρχείο που το ήλεγχαν οι Βούλγαροι, τους χαρακτηρίζουν Βούλγαρους. Η αλήθεια είναι ότι και τα δύο πατριαρχεία ήταν πολυεθνικά και όχι εθνικά.
Για την καταγωγή των αρχαίων Ελλήνων καταδείξαμε με στοιχεία από αρχαίους  Έλληνες ιστορικούς στο άρθρο μας «Η Καταγωγή των Ελλήνων», https://aridaia-gegonota.blogspot.com/2020/02/blog-post_16.html?spref=fb&fbclid=IwAR1AwVLWnfZc6kE99VxilJnScbPFN6Dta05FZjxXkWYhSYCAoFoDwawaqNQ , ότι κατάγονταν από τη Μέση Ανατολή και την βόρεια Αφρική. Είχαν φυλετική συγγένεια με τους Αιγυπτίους, τους Φοίνικες κλπ. Επομένως οι αρχαίοι και οι σύγχρονοι Μακεδόνες, όχι μόνο δεν ήταν Έλληνες, αλλά ούτε έχουν κάποια φυλετική συγγένεια. Και οι αρχαίοι και οι σύγχρονοι Μακεδόνες ήταν και είναι συγγενικά φύλλα με τους Θεσσαλούς, τους Ηπειρώτες, τους Θράκες (ελληνόφωνους και θρακόφωνους), τους Σέρβους, τους Πομάκους, τους Βλάχους, τους Ρουμάνους κλπ. Είναι αυτόχθονες Βαλκάνιοι.

Μάρτιος 2020                                Τραϊανός Πασόης



25 σχόλια:

  1. Έχω μια απορία: Γιατί δεν στέλνεις τα άρθρα-απόψεις σου στα άλλα τοπικά σαιτ; Μήπως τα στέλνεις και δεν τα δημοσιεύουν;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. ΤΑ ΣΤΕΛΝΕΙ ΠΑΝΤΑ ΕΚΕΙ ΠΟΥ ΣΥΜΦΩΝΟΥΝ ΟΙ ΑΠΟΨΕΙΣ ΤΟΥΣ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Δώσε τις πηγές σου. Δεν αναφέρεις ούτε ιστορικούς ούτε πηγές. Οπότε είναι δικά σου συμπεράσματα. Χωρίς αποδείξεις με τέτοια θέματα δεν παίζουμε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Δεν επιχείρησα να στείλω σε άλλο σάϊτ. Όλοι οι αρθρογράφοι στέλνουν άρθρα σε μια εφημερίδα. Δεν στέλνουν τα ίδια άρθρα σε περισσότερες εφημερίδες. Τα δημοκρατικά σάϊτ δημοσιέβουν όλες τις απόψεις, άσχετα αν συμφωνούν ή διαφωνούν με αυτές.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Όταν ο ήλιος ανατείλει από τη Δύση, τότε και εσύ θα γίνεις Μακεδόνας...
      Φιλάκια σταυρωτά!!!

      Διαγραφή
  5. Υπάρχουν άλλες ηλεκτρονικές εφημερίδες στην περιοχή μας με πολλαπλάσια επισκεψιμοτητα. Να τα στέλνεις εκεί για να τα διαβάζουν περισσότεροι. Δε μπορεί, θα τα δημοσιεύσουν. Θα σου δώσουν και αυτοί βήμα. Ίσως όχι τόσο πρόθυμα όπως ο Σαμανδης, αλλά θα στο δώσουν. Επιχείρησε το

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Για άλλη μια φορά Μαθήματα "Μακεδονικής Ιστορίας" από τον κ. Λιούπτσκο Γκεοργκίεφσκι πρώην πρωθυπουργό της Βόρειας Μακεδονίας, φιλολόγου και ιδρυτή του εθνικιστικού κόμματος BMPO.

    https://youtu.be/SrIM1SbA1vM

    Όπως πάντα μετά την προβολή του βίντεο ο Βουλγαρικής συνείδησης και καταγωγής, Τραϊνός Πασόης σταματά να μιλά, αδυνατώντας να αντικρούσει τον πρώην πρωθυπουργό.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Είσαι τραγικός. Μακεδόνας είμαι κι εγώ από τους Προμάχους. Ιστορικός, επιστήμονας. Τι μας λες δηλαδή; Να μην ακούμε τους επιστήμονες ιστορικούς από την παγκόσμια επιστημονική κοινότητα, αλλά την αφεντιά σου που δεν είσαι ειδικός. Ολων η γνώση έχει μολυνθεί και μόνο η δική σου αλήθεια είναι αυθεντική και πραγματική. Το πόσο φασισταριό είσαι κρύβεται πίσω από αυτήν τη θέση.
    Μόνο εσύ και ο Χίτλερ εκφράσατε δημοσίως αυτήν τη θέση. Η Ιστορία είναι μια επιστήμη που έχει τα εργαλεία να ανιχνεύει την αλήθεια πίσω από τα γεγονότα. Αυτά που εσύ υποστηρίζεις ως αληθινά δεν τα αποδέχεται καμία ιστορική σχολή του πλανήτη εκτός από το ίδρυμα νέας "Μακεδονικής" ιστορίας των Σκοπίων που ιδρύθηκε το 1992 και ω!του θαύματος δεν έχει επιστήμονες ιστορικούς για στελέχη αλλά αποτυχυμένους πολιτικούς.
    Και πάλι όμως θα μπορούσες να γίνεις σχετικά πιστευτός, σε κάποιους μη ειδικούς που από τον τρόπο που γράφεις μπορεί και να παραπλανηθούν οτι έχεις γνώση, αν παρουσίαζες έστω μια αρχαιολογική απόδειξη, ένα ταφικό μνημείο, μια επιγραφή, ένα έθιμο, που για την επίμαχη χρονική περίοδο της αρχαίας Μακεδονίας παρουσίαζε ένα μη Ελληνογεννή πληθυσμό στην περιοχή. Έστω ένα στοιχείο. Στην περιοχή λοιπόν την επίμαχη περίοδο ζει και τελικά ανθίζει ένας λαός που μιλά όπως οι Έλληνες, γράφει όπως οι Έλληνες, έχει τα ίδια ήθη και έθιμα με τους Έλληνες, όμως εσύ ισχυρίζεσαι πως δεν είναι Έλληνες. Δείξε μας μια απόδειξη λοιπόν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Οι ιστορικοί επιστήμονες και ειδικά οι κρατικοδίαιτοι υποστηρίζουν τις κρατικές απόψεις περί ιστορίας. Όσοι θέλουν να μάθουν την πραγματική ιστορία διαβάζουν ερασιτέχνες ιστορικούς συγγραφείς. Ανθελληνικές κατά την γνώμη σας απόψεις εξέφρασαν και ο Πουλιόπουλος, ο Ραφαηλίδης, το παλιό Κ.Κ.Ε. κλπ. Οι διεθνής κοινή γνώμη είναι ενημερωμένη μόνο από την ελλαδική ιστοριογραφία και οι ξένοι ιστορικοί δεν κάθονται να το πολυψάξουν. Η ελληνική γλώσσα και πολλά πολιτιστικά στοιχεία των αρχαίων Ελλήνων ήταν διεθνή και δεν σήμαιναν εθνική καταγωγή. Οι άρχουσες τάξεις των αρχαίων Μεσογειακών λαών ήξεραν Ελληνικά και έγραφαν μόνο στα Ελληνικά. Ήταν η μόνη γραφή με σύμβολα για τους φθόγγους και όχι με ιερογλυφικά. Επομένως μη ψάχνεις αρχαίες επιγραφές και μνημεία σε μη ελληνική γλώσσα. Έτσι οι αρχαίοι Μακεδόνες έγραφαν μόνο Ελληνικά. Οι Αμερικάνοι, οι Αυστραλοί κλπ. δεν είναι Άγγλοι, επειδή γράφουν και μιλούν Αγγλικά, οι Νοτιοαμερικάνοι δεν είναι μόνο Ισπανοί επειδή μιλούν όλοι Ισπανικά . Τέλος πάντων αφού επικαλείσαι την Ελληνική γλώσσα για να υποστηρίξεις την ελληνικότητα των αρχαίων Μακεδόνων, τότε πρέπει να επικαλεστείς και την γλώσσα των Προμαχιωτών και των λοιπών Μακεδόνων προγόνων μας, για να αποφανθείς για την καταγωγή μας.

      Διαγραφή
    2. Αυτά τα επιχειρήματα είναι εντελώς αίολα. Δε μιλάμε για την διεθνή κοινή γνώμη εδώ, αλλά για την παγκόσμια ιστορική κοινότητα. Αυτοί οι τελευταίοι, οι ξένοι ιστορικοί δηλαδή όχι μόνο νοιάζονται, αλλά έχουν δώσει και τα δεδομένα στην Ελληνική ιστοριογραφία. Ως γνωστόν για εκατοντάδες χρόνια δεν υπήρχαν Έλληνες ιστορικοί να ασχοληθούν με το επίμαχο χρονικό διάστημα και ότι γνωρίζει η Ελληνική κοινότητα των ιστορικών, τα έχει μάθει από ιστορικές και αρχαιολογικές σχολές άλλων κρατών (Γερμανία, Ηνωμένες πολιτείες, Μεγάλη Βρετανία, Γαλλία κτλ.) Αυτό είναι κάτι που κάνει τις Ελληνικές θέσεις πανίσχυρες απέναντι σας. Γιατί τα επιχειρήματα των Ελληνικών θέσεων έχουν προκύψει από ανεξάρτητους με τα Ελληνικά συμφέροντα επιστήμονες. Αυτό είναι και το γεγονός που σας έχει κάνει διεθνώς περίγελο των επαγγελματιών της ιστορίας και της αρχαιολογίας. Η προσφυγή σας σ΄αυτό που ονομάζεις ''ερασιτέχνες ιστορικούς'' είναι ουσιαστικά η προσφυγή στην προπαγάνδα.
      Όσο για τους αυτόχθονες Αμερικανούς , ή τους Αβορίγινες Αυστραλούς φυσικά και δεν είναι Άγγλοι διότι για χιλιάδες χρόνια είχαν δική τους διακριτή κουλτούρα και ιστορία που αποδεικνύεται ιστορικά και αρχαιολογικά.
      Όταν και εσύ παρουσιάσεις μια διακριτή κουλτούρα και ιστορία των αρχαίων Μακεδόνων από τους υπόλοιπους Έλληνες και φέρεις απτές αρχαιολογικές αποδείξεις περί αυτού, τότε θα αρχίσουμε να συζητάμε. Έως τότε κάνεις απλή εθνικιστική και ρατσιστική πολιτική. Βρώμικη και επικίνδυνη Βαλκανική πολιτική.

      Διαγραφή
    3. Και οι σύγχρονοι γιατροί τα αρπάζουν από τις φαρμακευτικές.
      Γι'αυτό να εμπιστεύεστε τους ερασιτέχνες ματζουνοποιούς και ξεματιάστρες.
      Αυτοί ξέρουν καλύτερα...

      Διαγραφή
    4. ανώνυμε 17/3/20 9.23. Αυτά που λέει ο λεγάμενος τα λέει και ο ιστορικός Κορδάτος, που δεν ήταν επαγγελματίας ιστορικός. Τις μεγάλες αναθεωρήσεις που μας έβγαλαν από τον μεσαιωνικό σκοταδισμό τις έκαναν ερασιτέχνες. κι εγώ δεν συμφωνώ σε όλα μαζί του, αλλα λέει ενδιαφέροντα πράγματα.

      Διαγραφή
    5. Ο Θ.Βερέμης που εμφανίζεται στην ΕΡΤ1 στην εκπομπή Η μηχανή του χρόνου δεν είναι ιστορικός του πανεπιστημίου. Είναι αυτοδίδακτος ιστορικός και όλοι τον λένε ιστορικό

      Διαγραφή
  8. https://fonirodopis.gr/press/74984/%CE%BA%CE%AF%CF%81%CE%BF-%CE%B3%CE%BA%CE%BB%CE%B9%CE%B3%CE%BA%CF%8C%CF%81%CE%BF%CF%86-%CE%B5%CE%BC%CE%B5%CE%AF%CF%82-%CE%B5%CE%AF%CE%BC%CE%B1%CF%83%CF%84%CE%B5-%CF%83%CE%BB%CE%AC%CE%B2%CE%BF/

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Ρε παιδιά αυτός ο Βούλγαρος θα μας τα γκρεμίσει όλα. Κάτι πρέπει να κάνουμε αλλιώς θα μολυνθεί με τους ιούς του όλη η κοινωνία μας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Παιδιά μη τον ακούτε. είναι κουμουνιστής. μπορεί και να έχει κορονοιό. Αποφεύγετέ τον

      Διαγραφή
  10. ΜΗΝ ΑΣΧΟΛΕΙΣΤΕ ΜΕ ΑΥΤΟΝ ΤΟ ΒΛΑΚΑ. ΑΥΤΟΣ ΑΝ ΓΡΑΨΕΙ ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΤΟΥ ΛΑΘΟΣ ΘΑ ΚΑΝΕΙ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Εσένα σε βλέπω πρωθυπουργό και τον παπά πατριάρχη

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Αυτά που γράφει είναι ψευδή και ανυπόστατα αλλά και μεθοδευμένα όπως κάθε προπαγάνδα. Προφανώς εξυπηρετεί τα συμφέροντα κάποιων, ίσως με το αζημίωτο .Μιλάει χωρίς συγκεκριμένα στοιχεία,χωρίς αποδείξεις και χωρίς τεκμηρίωση.Δε θα μπορεί σε λίγο να αρθρογραφήσει ,αφού εξάντλησε το θέμα του με δύο προσπάθειες,φθηνές και χωρίς καμμία αξία.Αφού έκανε τη δουλειά του,δεν πήρε θέση.Δεν είπε αφού αυτόκλητα χαρακτηρίστηκε ως μακεδόνας αν συμφωνεί με τους σκοπιανούς,αν είναι Έλληνας μακεδόνας,δε μας είπε ποιό είναι το όραμα του,αν πιστεύει στη δημοκρατία,αν κατάλαβε πως η μειοψηφία υποτάσεται στην πλειοψηφία.Το πιο σημαντικό όμως είναι πως δεν έχει κανένα στοιχείο που να του δίνει το δικαίωμα να μιλάει εξ ονόματος ενός ολόκληρου λαού.Θα πω κάτι τελευταίο γιατί κακώς ασχολούμαστε με το τίποτα.Ας πούμε οτι υπήρχε ένα μικρό ανεξάρτητο κρατίδιο στη θέση της σημερινής Ελληνικής μακεδονίας.Θα το είχαν απλώς κατασπαράξει και οι σκλάβοι και υποδουλωμένοι κάτοικοι του θα λέγαν μετά από μερικά χρόνια πως είναι μιγάδες απόγονοι των τούρκων ή βούλγαρων ή δεν ξέρω και εγώ ποιών κατακτητών.Οραματάρα μεγάλε.Έγραψε στα αλήθεια ,στο προηγούμενο άρθρο του ,για καταπιεσμένους Μακεδόνες!!!Μήπως θα μπορούσες να γίνεις λίγο πιο συγκεκριμένος;Θα ήθελα επίσης να αναλύσεις λίγο τη φράση σου σε κάποιο σχόλιο σου σε κάποιον που διαφωνούσε με σένα"πρόσεχε γιατί έχει ο καιρός γυρίσματα".Μίλα επιτέλους καθαρά και αντρίκια.Το να βάζεις το όνομα σου κάπου είναι προυπόθεση αφού διεκδικείς κάποιο ρόλο ή ενδεχομένως να προσφέρεις υπηρεσίες σε κάποιους.Δεν είναι σημάδι εντιμότητας ή θάρρους.Το ναπάρεις ξεκάθαρη θέση όμως,είναι.Απόδειξε το απαντώντας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Μόλις κάποιος σας πει την αλήθεια, τον βγάζετε υποκινούμενο και πουλημένο. Αυτό δείχνει την αδυναμία σας να αντιπαρατεθείτε με αξιοπρέπεια. Οι θέσεις μου είναι ξεκάθαρες, αλλά δεν σας αρέσουν. Θα ακολουθήσουν στο μέλλον κι άλλα άρθρα που θα δίνουν απαντήσεις στα ερωτήματά σου. Είστε αναγκασμένοι να υπερασπίζεστε τα ευχάριστα ψέματα με τα οποία σας έχουν αναθρέψει. Η πλαστή εικόνα που σας έχουν δημιουργήσει θα καταρρεύσει αργά ή γρήγορα. Γιατί οι ελευθερίες, που μας δίνουν οι διεθνείς συμβάσεις για τα ανθρώπινα δικαιώματα, δεν σας βοηθούν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Επιβεβαιώνομαι πλήρως.Δεν πήρα καμμία απάντηση σε κανένα από τα απολύτως συγκεκριμένα ερωτήματα.Προδότης,άνανδρος,ανεύθυνος,υποκινούμενος,ψεύτης,αχάριστος,δόλιος και πατριδοκάπηλος.Ένα τίποτα όπως ανέφερα παραπάνω.Μόνο λάσπη βρώμικη ξέρει να πετάει.Εξάλλου το ψέμα δε μπορεί να το υπερασπιστεί,ούτε ο ψεύτης,αλλά ούτε και ο πουλημένος.

      Διαγραφή
  14. Καλημέρα ερώτηση εχετε ψάξει ποτέ για ελληνική ετυμολογια των τοπωνυμίων που αναφέρεται? είπατε στα μακεδονικά λέτε πως το Σλάβος σημαίνει ιερός η κάτι τέτοιο στα αρχαία μακεδονικά δηλ την ελληνική διάλεκτο? Σε ποια διάλεκτο κ αν μπορείτε να μας δώσετε κ πηγή.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Οι πρώτοι ιστορικά μαρτυρούμενοι κάτοικοι της Αλμωπίας που έδωσαν και το όνομά τους στην περιοχή ήταν οι Άλμωπες. Η αρχαιότερη αναφορά σ’ αυτούς γίνεται από το Θουκυδίδη, ο οποίος γράφει ότι οι Μακεδόνες έδιωξαν τους Άλμωπες από την Αλμωπία («…ανέστησαν δε και εκ της νυν Εορδίας καλουμένης Εορδούς…και εξ Αλμωπίας Άλμωπας») . Αυτό υπολογίζεται ότι έγινε μεταξύ 700-650 π.Χ. Ο Στέφανος Βυζάντιος (6ος αι. μ.Χ. ) διέσωσε το γενεαλογικό μύθο των Αλμώπων: «Αλμωπία χώρα Μακεδονίας, η ώκουν Άλμωπες. Εκλήθη δε από Άλμωπος γίγαντος. Το εθνικόν Άλμωψ και Αλμώπιος και Αλμωπία, από Άλμωπος του Ποσειδώνος και Έλλης του Αθάμαντος». Ετυμολογικά η λέξη Άλμωψ είναι σύνθετη από τις λέξεις άλμα και ώψ και σημαίνει αυτος που εχει κανει θεαματική πρόοδος σαν προσωπο πελαγωνία οπωςκαι τα Πελαργικό(τείχος), πελαργός Πελασγός, πέλαγος: συνδέονται εκ του πέλας που σημαίνει πλησίον κ λάς λίθος και λαός όπως μας λέει η ελληνική ιστορία Έλληνες κ Πελασγοί είναι από το ίδιο γένος οπότε είναι πλησίον συγγενικοί λαοί από το ίδιο γένος και ήταν κ θαλάσσιοι λαοί οι Έλληνες είναι η εξέλιξη των Πελασγών όταν ενώθηκαν Έλληνες με άλλους Πελασγούς αφού είχαν αποσπαστεί πρώτα από αυτούς. Αρχικο ρημα Πάλλω που δηλώνει κίνηση επαναλαμβανόμενη,(αναπαλλώ, πάλλω , αλλά και παλμός). Εξ αυτού το ρήμα Πελάζω ,θεμα πελαδ-j εκ του επιρρ. πέλας= ο πλησιον τέλος οι Πελασγοί λέγονταν και Λέλεγες ενώ οι πελαργοί λέγονται και λέλεκες Ο Στέφανος ο Βυζάντιος μας λέει ότι ο Στράβων έλεγε πως οι Αθηναίοι ώνόμαζαν τους Πελασγους Πελαργούς διά την πλανητικήν ζωήν των. Επειδή λοιπόν οι Πελασγοί ελέγοντο και Λέλεγες όπως μας λέει ο Στέφανος ο Βυζάντιος αυτά τα τοπωνύμια έχουν σχέση μεταξύ τους πιθανός οι Τούρκοι το πήραν σαν λέξη από τους λαούς της Μικράς Ασίας διότι είναι κ πτηνά που ζουν κοντά στην θάλασσα. Στα Νέα Ελληνικά το συνώνυμο λέλεκας ή λελέκι θεωρείται ότι έχει τουρκική και απώτερη αραβική καταγωγή. Ωστόσο, όπως επισημαίνει ο συγγραφέας D'Αrcy Wentworth Thompson, A Glossary οf Greek Birds, η πραγματική καταγωγή της λέξης μπορεί να ανάγεται στους Λέλεγες, καθώς οι τελευταίοι ταυτίζονταν με τους Πελασγούς, των οποίων το όνομα συνδέεται πολλές φορές από τους αρχαίους με τους πελαργούς, γι’ αυτό και το Πελασγικό Τείχος στην Αθήνα αποκαλούνταν και Πελαργικό.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Σχετικά με την ετυμολογία όλων των παραπάνω παρόμοιων λέξεων υποστηρίζονται δύο απόψεις. Κατά την πρώτη οι λέξεις Παίων και Παιήων παράγονται από το παίω=κτυπώ, αποδιώχνω, συγκρούομαι, καταβροχθίζω, "οτε ο Απόλλων εφόνευσε παίσας τον εν Δελφοίς Πύθωνα δράκοντα", και κατά τη δεύτερη από το πάω παύω με τη σημασία του καταπαύω τις αρρώστειες ή από το πάω= τρέφω, βοηθώ, άρα Παίων, Παιήων = σωτήρας, βοηθός. Με την έννοια αυτή συναντιέται στην αρχαιότητα και η λέξη Παιάν. Γνωστή είναι η επίκληση προς τους θεούς Ιή Παιάν, η οποία χρησιμοποιόταν και σαν επιφωνηματική πρόταση. Τα ονόματα Παίονες, Παιονία και Παίων, ως όνομα γιατρού των θεών, είναι γνωστότατα στον θείο Όμηρο και επανειλημμένα αναφέρονται στα έργα του.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Ημαθία οπως το ήπειρος απειρώταν... άπειρος ετσι και αυτό ημαθία...ἄμαθος(άμμος / ἄμμος) αλλη λεξη που λες αμάλθεια το κερας που εδινε τροφη στον δια 1. μάλθη... μαλθακός... 2 μάλθη μίγμα από κερί και πίσσα ή μούργα λαδιού εδω το μιγμα στο κερας θα ηταν γαλα και μελι σε πολυ ποσοτητα μάλα

    ΑπάντησηΔιαγραφή

(3)