Κυριακή 30 Μαΐου 2021

Αντίσταση των Ντόπιων της Αλμωπίας στην Τουρκική Εισβολή

 

             

               Γράφει ο  Τραϊανός Πασόης

              Κατά την εισβολή των Τούρκων στη Μακεδονία τη δεκαετία του 1370, η σημερινή Αλμωπία ήταν μια από τις περιφέρειες του ενός από  τα δυο κράτη στα οποία ήταν οργανωμένη η Μακεδονία,

εκείνο με έδρα τα Σκόπια. Το άλλο ήταν με έδρα τις Σέρρες και περιλάμβανε την Ανατολική Μακεδονία και μέρος της Δυτικής Θράκης. Αυτά τα δυο κράτη συμμάχησαν κι αντιστάθηκαν στην εισβολή των Τούρκων στη Δυτική Θράκη και τη Μακεδονία. Στις 26 Σεπτέμβρη, όμως, του 1971 ηττήθηκαν στις όχθες του ποταμού Μαρίτσα (Έβρου), στο Τσέρμεν, σημερινό Ορμένιο. Δεν είχαν βοήθεια, ούτε από τους Σέρβους, ούτε από τους Βούλγαρους, αλλά ούτε κι από τους Βυζαντινούς.

 

 

 

 

              Οι Βυζαντινοί αυτοκράτορες, όχι μόνο δεν βοήθησαν τους Βαλκανικούς λαούς να αντισταθούν στους Τούρκους, αλλά είχαν και συνθήκη φιλίας και συνεργασίας μαζί τους. Κάποιοι, μάλιστα Βυζαντινοί ηγεμόνες συμμετείχαν στον στρατό των επιτιθέμενων Τούρκων. Ένας από εκείνους, ο στρατηγός Εβρενός, συμμετείχε στον στρατό των Τούρκων κατά τη μάχη του Έβρου. Ήταν φρούραρχος της Προύσας κι αντιστέκονταν σθεναρά στους Οθωμανούς. Μετά την συμφωνία του Βυζαντινού αυτοκράτορα με τους Οθωμανούς, πήρε εντολή να παραδώσει την Προύσα. Αυτός εξοργίστηκε τόσο, ώστε όχι μόνο την παρέδωσε, αλλά και προσχώρησε στους Οθωμανούς. Αυτός αργότερα έγινε Πασάς  της περιοχής μας με έδρα τα Γιαννιτσά.

              Η περιοχή πάνω από το σύγχρονο Πόζαρ λέγεται και σήμερα Όσταρνι και έτσι λέγονταν και το παλιό χωριό. Στα βόρεια του χωριού, στους πρόποδες του βουνού, υπήρχε φυσική οχυρωμένη θέση από τεράστιους βράχους. Είναι οι δυο βράχοι Ντεμπέλα Στένα και Τόνκα Στένα.  Δυτικά, βόρεια και βορειοανατολικά είναι απροσπέλαστοι γκρεμοί. Στην κορυφή υπάρχει ένα πολύ στενό πέρασμα, απ’ όπου περνούσε και η ύδρευση του φρουρίου.  Έτσι οι ηγεμόνες της Αλμωπίας το εκμεταλλεύτηκαν και χτίζοντας ισχυρά τείχη στο νότιο τμήμα δημιούργησαν ένα ισχυρό φρούριο. Τα νότια τείχη έφταναν λίγο κάτω από το φυλάκιο που έχτισαν οι νέοι δυνάστες. Ακόμα και σήμερα φαίνονται υπολείμματα των νότιων τειχών, αλλά και πολλά πήλινα θραύσματα, ενώ τα παλιότερα χρόνια οι κάτοικοι εύρισκαν και μεσαιωνικά νομίσματα, μπρούντζινα αντικείμενα, ξίφη κλπ. Υπήρχε και μια πολύ παλιά μικρή εκκλησία με ψηφιδωτές εικόνες και μαρμάρινες κολώνες.

              Την δεκαετία του 1960, στα πλαίσια της κατασκευής στρατιωτικού φυλακίου, ήρθαν στρατιωτικά μηχανήματα και τα ισοπέδωσαν όλα. Τα ψηφιδωτά της εκκλησίας καταστράφηκαν, μαρμάρινες πλάκες και κολώνες παραχώθηκαν από τις μπουλτόζες. Τρεις - τέσσερις μεγάλες μαρμάρινες κολώνες μεταφέρθηκαν σε μια γειτονική πλατιούλα στην Ούτσκοβα Μάλα, αλλά εξαφανίστηκαν μετά από λίγο καιρό, χωρίς να δοθούν εξηγήσεις στους κατοίκους. Μερικές μικρότερες μαρμάρινες κολώνες τις συνέλεξε ένας γείτονας και αργότερα τις τοποθέτησε μπροστά από ένα εκκλησάκι που έφτιαξε στον γειτονικό λόφο, όπου υπάρχουν μέχρι και σήμερα.

              Για το φρούριο δεν υπάρχουν γραπτές μαρτυρίες. Το μαρτυρούν, όμως, τα υπολείμματα των τειχών και τα αμέτρητα πήλινα θραύσματα. Αλλά το επιβεβαιώνουν και οι θρύλοι και οι προφορικές μαρτυρίες των παλιών κατοίκων. Το φρούριο έμεινε γνωστό με το όνομα του τελευταίου ηγεμόνα, του Μαντσούλα. Ο Μαντσούλα ήταν ηγεμόνας υπό τον Κράλη Μάρκο, που μετά την κατάληψη των Σκοπίων από τους Σέρβους, είχε την πρωτεύουσά του στο Πρίλεπ, απ΄ όπου και κατάγονταν. Η παράδοση λέει ότι είχαν συγγένεια γαμπρού με κουνιάδο.

              Ο Μαντσούλα και η φρουρά του, όπως και όλοι οι ηγεμόνες των δυο κρατών με έδρα τα Σκόπια και τις Σέρρες, συμμετείχε στην αντίσταση κατά της εισβολής των Τούρκων στη Δυτική Θράκη και τη Μακεδονία. Μετά την ήττα τους το 1371 στην μάχη του Έβρου, όπου σκοτώθηκαν οι βασιλιάδες των δυο κρατών, την αντίσταση συνέχισε ο γιός του βασιλιά των Σκοπίων, ο Μάρκο. Αντιστάθηκε για πάνω από δέκα χρόνια.

 Όταν οι Τούρκοι εισέβαλαν στην Επαρχία Αλμωπίας, ο ηγεμόνας Μαντσούλα και η φρουρά του οχυρώθηκαν στο κάστρο του Όσταρνι. Η πολιορκία κράτησε πολύ καιρό χάρη στην γενναία αντίσταση των υπερασπιστών του, αλλά και την φυσική οχυρωμένη θέση του. Υπήρχε άφθονη ξυλεία για την κατασκευή καταπελτών, πύργων, ακοντίων, βελών κλπ, και άφθονες πέτρες για ρίψη από τους καταπέλτες. Πιθανότατα αυτός ήταν και ο λόγος που προτιμήθηκε αυτή η θέση, γιατί η εύκολη κατάληψη του φρουρίου των Μογλενών  από τους Βυζαντινούς, έδειξε μειονεκτήματα.

              Η σθεναρή αντίσταση των υπερασπιστών και οι μεγάλες απώλειες εξόργισαν τους Τούρκους και τους ανάγκασαν να φέρουν ισχυρές δυνάμεις από άλλες περιοχές και να καταστρέψουν το χωριό Όσταρνι, που ήταν έξω από τα τείχη, γιατί οι κάτοικοι ήταν ύποπτοι ως τροφοδότες των πολιορκημένων . Οι κάτοικοι κατέφυγαν είτε στο φρούριο είτε στο βουνό. Το φρούριο, όμως και πάλι δεν έπεφτε. Τότε οι πολιορκητές συνέλαβαν έναν κάτοικο και με την απειλή της εξόντωσης  τον ανάγκασαν να αποκαλύψει την πηγή υδροδότησης. Η υδροδότηση γίνονταν από μια πηγή περί τα 500 μέτρα βορειότερα και το νερό μεταφέρονταν στο φρούριο με συνεχόμενα κεραμίδια. Έτσι οι τούρκοι έστειλαν μέρος του στρατού, έκοψαν την υδροδότηση κι εγκατέστησαν φρουρά για να αποκόψει την προς βορά διαφυγή των πολιορκημένων. Οι πολιορκημένοι δεν μπορούσαν πλέον να επιβιώσουν εκεί. Έπρεπε ή να παραδοθούν ή να πραγματοποιήσουν έξοδο. Προτίμησαν την κρυφή έξοδο. Βγήκαν από του φρούριο από την αφύλακτη ανατολική πλευρά κατεβαίνοντας από τον απότομο βράχο. Απ’ ότι φαίνεται έφυγαν πρώτα οι άμαχοι, καθώς κατάφεραν να φύγουν χωρίς απώλειες, γιατί δεν τους αντιλήφθησαν οι Τούρκοι. Έφτασαν λίγο πάνω από το Άνω  Πόζαρ, όπου και δημιούργησαν δυο οικισμούς, το Βέτκο Σέλο και το Κούλα.

              Μετά τους άμαχους ξεκίνησαν να φεύγουν η φρουρά και ο ηγεμόνας Μαντσούλα. Απ’ ότι φαίνεται οι Τούρκοι τους αντελήφθησαν και τους καταδίωξαν. Απ’ ότι φαίνεται ειδοποιήθηκε και η εγκατεστημένη στις πηγές φρουρά, η οποία κινήθηκε δυτικά πιο ψηλά στο βουνό, για να αποκόψει την διαφυγή των διωκομένων προς βορρά. Τελικά περικύκλωσαν τον Μαντσούλα σε μια μικρή χαράδρα περί τα τρία χιλιόμετρα δυτικά από το Άνω Πόζαρ. Τον συνέλαβαν και τον σκότωσαν.

              Ακόμα και σήμερα οι Ποζαρίτες λένε εκείνη την τοποθεσία Μάντσουβα Γκλάβα (Κεφάλι του Μαντσούλα).  Προφανώς οι Τούρκοι έκαναν κάτι που συνήθιζαν για τους ηγεμόνες που αντιστέκονταν. Του έκοψαν το κεφάλι  και το έβαλαν σ’ έναν πάσαλο. Όταν έφυγαν οι Τούρκοι, οι Ποζαρίτες πήραν το κεφάλι και το έθαψαν. Είναι προφανές ότι αυτό έκαναν, διότι ονόμασαν την τοποθεσία Μάντσουβα Γκλάβα, κάτι που σημαίνει ότι αναγνώρισαν το κεφάλι του  Μαντσούλα. Εκτός από αυτήν την ονομασία προς τιμήν του Μαντσούλα, οι Ποζαρίτες ακόμα και σήμερα λένε την πηγή απ’ όπου υδροδοτούνταν το φρούριο του Όσταρνι Μαντσούλκα. Στην Μάντσουβα Γκλάβα είναι οι πηγές που υδροδοτείται το χωριό και τα Λουτρά Πόζαρ. Αυτά τα τοπωνύμια μαζί με τα απομεινάρια του φρουρίου, είναι αδιάψευστοι μάρτυρες , που δείχνουν ότι οι θρύλοι για τον Μαντσούλα και τους μαχητές του είναι μια ιστορική πραγματικότητα.

              Οι φυγάδες από το Όσταρνι έμειναν για λίγο καιρό στο Βέτκο Σέλο και την Κούλα και σιγά σιγά συγκεντρώθηκαν στο παλιό Πόζαρ. Αργότερα πολλοί άρχισαν να κατεβαίνουν  στο Όσταρνι και να καλλιεργούν κάποια από τα παλιά τους χωράφια, όπου αρχικά έφτιαχναν καλύβες, Κουλίμπιτε το έλεγαν και σταδιακά και σπίτια. Οι Τούρκοι, όμως, είχαν αφήσει μόνο τα άγονα και πετρώδη χωράφια. Τα γόνιμα του κάμπου τα έκαναν τσιφλίκι  ενός Τούρκου, ονόματι Μπίτζο. Μετά την κατάληψη της περιοχής από την Ελλάδα, δόθηκαν σε εποίκους από την Ανατολική Μ.Ασία, οι οποίοι μιλούσαν Τούρκικα. Το χωριό τους ονομάστηκε Πιπεριά και οι κάτοικοί του κατέχουν κτήματα που παλιά ανήκαν στους Ποζαρίτες.

Το Άνω Πόζαρ το κατέστρεψαν οι Τούρκου και το 1877. Επ’ ευκαιρία του Ρωσοτουρκικού πολέμου, είχαν εκδηλωθεί πολλές ανταρσίες στη Μακεδονία. Το Πόζαρ προφανώς συμμετείχε και το πλήρωσε. Το χωριό το έκαψαν και οι « Έλληνες Μακεδονομάχοι» Καραβίτης και Βολάνης το 1908, ως σχισματικό και το αποτελείωσε ο «Εθνικός Στρατός  Ελλάδος» το 1948. Έμειναν μόνο λίγα ερείπια. Γι΄αυτά θα γράψουμε άλλη φορά.

Οι Ντόπιοι της Αλμωπίας, συμπεριλαμβανομένων των Βλάχων, οφείλουν να μάθουν την πραγματική τους ιστορία και να είναι περήφανοι γι’ αυτήν. Είναι ντροπή να είναι περήφανοι για την ιστορία των Βυζαντινών ηγεμόνων και των Πατριαρχικών δεσποτάδων, που είχαν συμμαχήσει με τους κατακτητές για να διατηρήσουν τα προνόμιά τους και αποτέλεσαν τον πυρήνα του νεοδημιούργητου Νεοελληνικού έθνους. Ήταν δηλαδή δοσίλογοι και συνεργάτες των κατακτητών.

Το Ελλαδικό κράτος, αν έχει στοιχειώδη σεβασμό προς τους Ντόπιους, την γη των οποίων εκμεταλλεύεται, οφείλει να σταματήσει να διαστρεβλώνει την ιστορία του τόπου μας, να αποτίσει τιμές σε γηγενείς ήρωες, όπως ο Κράλη Μάρκο, ο Μαντσούλα, ο Γιοβάντσε, ο Γκότσε Ντέλτσεβ και να απομακρύνει τα μνημεία προς τιμήν δολοφόνων αθώων Μακεδόνων τύπου Κ. Γαρέφη. Αυτό βέβαια είναι καθήκον πρώτα των Ντόπιων της Αλμωπίας κι όλης της Μακεδονίας.

 

 

28 σχόλια:

  1. Δεν υπήρχα ΠΟΥΘΕΝΑ , μα ΠΟΥΘΕΝΑ σε δημογραφικές καταγραφές της εποχής , και προγενέστερα αλλά και μεταγενέστρα κατά την Οθωμανική κατοχή , ούτε σαν νίξη η καταγραφή λαού - έθνους μακεδόνων. Μόνο Έλληνες - Βυζαντινοί , Βούλγαροι , Σέρβοι , Βλάχοι , Κροάτες , Μαυροβούνιοι. Και στην περιοχή της Μακεδονίας η πλειοψηφία ήταν Έλληνες ή βουλγαρόφωνοι Έλληνες , και Βούλγαροι ή Ελληνόφωνοι Βούλγαροι. Που κατά την Οθωμανική Κατοχή οι Ελληνόφωνοι Βούλγαροι , ήταν πολύ περισσότεροι από τους Βούλγαρους που ήξεραν την γλώσσα τους. Συγκεκριμένα η Βουλγάρικη ήταν στα όρια της εξαφάνισης. Αυτά για να μαθαίνεις. Διάλεξε , είσαι Βούλγαρος ή Έλληνας. Αυτό είσαι. Στο τοπονύμιο Μακεδόνας , όπως Κρητικός και Πόντιος ναι , είσαι Μακεδόνας , αλλά μόνο στο τοπονύμιο , άσχετα αν τα παίρνεις από τα Σκόπια για να προπαγανδίζεις τις μπούρδες σου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ρε παλικάρι, που είδες τον Πασόη να γράφει για Μακεδόνες, Βούλγαρους, Έλληνες κλπ? Πιστεύω ότι χρησιμοποιεί μόνο τον όρο ντόπιοι για να μην προκαλέσει τους ελληναράδες. Απλούστατα θέλεις να του ρίξεις λάσπη περι Βουλγάρων. Δεν ξέρεις ότι αυτό θίγει τους ντόπιους και τους κάνει υποστηρικτές του Πασόη? Για λογικευτείτε λίγο.

      Διαγραφή
  2. ΕΙΜΑΣΤΕ ΠΕΡΙΦΑΝΟΙ ΑΠΟΓΟΝΟΙ ΤΩΝ ΒΥΖΑΝΤΙΝΩΝ. ΑΝ ΑΝΗΚΕΣ ΕΣΥ ΣΤΑ ΘΥΜΑΤΑ ΤΟΥ ΒΟΥΛΓΑΡΟΚΤΟΝΟΥ ΠΑΝΕ ΣΤΟ ΧΩΡΙΟ ΚΛΙΟΥΤΣ - ΚΛΕΙΔΙ ΤΗΣ ΒΟΥΛΓΑΡΙΑΣ ΝΑ ΚΛΑΨΕΙΣ. ΒΥΖΑΝΤΙΝΗ ΔΥΝΑΜΗ. ΠΕΡΙΦΑΝΟΙ ΑΠΟΓΟΝΟΙ ΑΝΔΡΕΙΩΝ ΕΙΜΑΣΤΕ ΚΑΙ ΟΙ ΣΗΜΕΡΙΝΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΜΑΚΕΔΟΝΕΣ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Στο επόμενο άρθρο σε καμιά εβδομάδα θα γράψω για τον Βουλγαροκτόνο, τον Σαμουήλ και την καταγωγή των υπερασπιστών του Κάστρου των Μογλενών. Κάνε λίγη υπομονή

      Διαγραφή
  3. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Πάλι με τον φιλοσκοπιανο καραγκιόζη ασχολείται;Του δίνεται κ αξία αφήστε τον στήν κοσμαρα του να ονειρεύεται Μακεδονικό Κρατος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Όπου υπάρχουν σύνορα η λαοί μιλάνε την ίδια γλώσσα. Αν επειδή μιλάς βουλγαρική γλώσσα νιώθεις Μακεδόνας να πας στην γειτονική χώρα που με το ζόρι θα την κάνετε Μακεδονία...εμένα η πρόγονοι μου όταν ήρθαν απτό Βυζάντιο μιλούσαν ελληνικά και η Μακεδονία έφτανε μέχρι εκεί οπότε σκέψου ότι και μένα η πρόγονοι μου ήταν απτην παλιά Μακεδονία αλλά μιλούσαν ελληνικά όχι βουλγαρικά... Εμένα η πρόγονοι μου δεν αναμιγνύονται με οθομανους μιλούσαν και μιλάμε Ελληνικά ψάξε Πίος είναι πιο μακεδον

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τα Βουλγαρικά τα εγκατέλειψαν και οι Βούλγαροι και έμαθαν τα Θρακικά των Μοισών με τους οποίους ανακατεύθηκαν. Γι αυτό τα Θρακικά της Βουλγαρίας συγγενεύουν με τα Μακεδονικά, τα Πομάκικα, τα Σέρβικα κλπ. Οι Μακεδονόφωνοι, οι Βλαχόφωνοι, και οι Ελληνόφωνοι της Μακεδονίας διατήρησαν τις γλώσσες τους κατά την Τουρκοκρατία. Αντιθέτως οι μισοί περίπου έποικοι από την Μ.Ασία μιλούσαν Τούρκικα. Αυτό δεν σας προβληματίζει?

      Διαγραφή
    2. Η Ελλάδα επιτηδευμένα ανιστόρητε,είχε φθάσει κάποτε έως την Ινδία και το μαρτυρούν αυτό άπειρα ευρήματα αλλά και λαοί του Αφγανιστάν που δηλώνουν ακόμη και σήμερα ,περήφανοι απόγονοι των αρχαίων και παντοτινών μακεδόνων και όχι των βουλγαρόφωνων νεομακεντόντσκι που δεν είναι έλληνες όπως φοβάστε να παραδεχτείτε σε ένα ελεύθερο πλέον κόσμο.Πώς τολμάς και αποκαλείς λοιπόν έποικους αυτούς που διώχτηκαν από την μεγάλη τότε Ελλάδα και γύρισαν στην πατρίδα τους έχοντας υποστεί γενοκτονία και οι μεν πόντιοι μιλώντας μία γλώσσα αρχαία ελληνική,οι δε μικρασιάτες αλλά και τουρκόφωνοι καππαδόκες και λοιποί την τουρκική.Και έρχεσαι εσύ ανθέλληνα,δήθεν μακεδόνα,να μας ρωτήσεις αν προβληματιζόμαστε που μιλούσαν τουρκικά;Εγώ σε ρωτάω λοιπόν,δεν προβληματίζεσαι που αντί να μιλάς τη μητρική γλώσσα των μακεδόνων Κυρίλλου και Μεθοδίου,μιλάς τη γλώσσα που δημιούργησαν για να εκπολιτίσουν τους έποικους σλαύους;

      Διαγραφή
    3. Και εγώ μιλάω τούρκικα αυτό τί σημαίνει? Παρεμπιπτόντως η γυναίκα μου είναι ντόπια κ

      Διαγραφή
  6. είσαι ανιστόρητος ψεύτης και παραποιείς την Ιστορία...αυτό είσαι και μόνο αυτό...όσο για τα περί Βούλγαρων, πάρε πρώτα την αναγνώρισή τους και τα λέμε....φταίει κι αυτός που σε φιλοξενεί βέβαια, στο όνομα της ελεύθερης έκφρασης, γιατί επιτρέπει όλη αυτήν την προπαγάνδα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Πάρε τον Μπουλο σου κ τραβά στα Σκόπια πληρωμένε νεσναμη πάντα θα είσαι κατώτερος γιατί όντος είσαι.Απορω πώς πιάνεις ΜΙΚΡΑΣΙΑΤΕΣ Κ ΠΌΝΤΙΟΥΣ κάθε φορα μάλλον σε πειράζει που δεν έχεις τέτοια ΠΕΡΗΦΑΝΗ ΚΑΤΑΓΩΓΗ

    ΑπάντησηΔιαγραφή


  8. Μια ζωη η τουρκια θα μασ απειλη κ μια ζωη
    Θα κανετε υποκληση στουσ τουρκουσ εκει στη θηριοπετρα μιλατε ελληνικα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Εν πάση περιπτώσει δεν μπορεί να αποδειχθεί μέσο d.n.a Πίος είναι πιο Μακεδόνας η του Βυζαντίου η εσείς η λεγόμενη ντόπιοι...να σκεφτείς μόνο ότι η οθωμανική αυτοκρατορία ήταν εδώ 500 χρόνια κάτσε διάβασε λίγο για την επαρχία Κυζίκου στο Βυζάντιο από όπου είναι τα αίματα που κυκλοφορεί στης φλέβες μου να δεις Πίος είναι πιο Μακεδόνας εγώ η εσύ...ζναμ;;; Και να μας πεις την γλώσσα που μιλούσε ο μέγας Αλέξανδρος...λέλε μαικοοοοο

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Για την "συνέχεια" του ελληνικού πληθυσμού στον ελλαδικό χώρο, ένα από τα μεγαλύτερα "ιστορικά" ψέμματα!
    Το ΕΤΟΣ 700 μ.Χ. καταγράφονται αρκετές σλαβικές φυλές να κατοικούν από την Μακεδονία ως την Πελοπόννησο. Οι υπόλοιποι ήσαν Ρωμαίοι! Ούτε μια ελληνική φυλή δεν καταγράφεται... Ούτε Βλάχοι, ούτε Αρβανίτες, ούτε Ρομα, ούτε Βούλγαροι, ούτε Πόντιοι και, φυσικά, ούτε Έλληνες!!!
    Οι σλαβικές φυλές ήταν ήδη εγκατεστημένες το έτος 700 μ.Χ. σε σχεδόν όλο τον ορεινό ελλαδικό χώρο, και είναι: Draguvites, Zagorceni, Milings, Ezerites. Πατώντας στα παραπάνω ονόματα στην αλφαβητική λίστα κάτω από τον χάρτη, θα δείτε τις περιοχές όπου κατοικούσαν.
    https://www.euratlas.net/history/europe/700/index.html

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. εμεισ οι νεζναμιδεσ ειμαστε γηγενοισ μακεδονεσ εσασ σασ εφεραν απο την τουρκια στη μακεδονια κ οχι στη νοτια ελλεδα αραγε γιατι,οι τουρκοι σασ πεταξαν στη θαλλασα κ παλη τουσ προσκυνατε

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. ΚΑΙ ΕΔΩ ΤΟΥΡΚΙΑ ΗΤΑΝ ΜΕΧΡΙ ΤΟ 1912.ΣΤΗΝ ΜΙΚΡΑ ΑΣΙΑ ΥΠΗΡΧΑΝ 2,5 ΕΚ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΙ 6 ΕΚ. ΤΟΥΡΚΟΙ ΤΟΤΕ. ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΚΑΙ ΜΑΚΕΔΟΝΕΣ ΕΛΛΗΝΟΦΩΝΟΙ ΑΠΟ ΤΟ ΜΟΝΑΣΤΗΡΙ ΤΟ ΓΕΥΓΕΛΗ ΤΗΝ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ΤΗΝ ΕΔΕΣΣΑ ΤΗΝ ΒΕΡΟΙΑ ΤΗΝ ΝΑΟΥΣΑ...ΤΑ ΛΕΓΟΜΕΝΑ ΕΝΤΟΠΙΚΑ ΕΙΝΑΙ ΒΟΥΛΓΑΡΙΚΗ ΔΙΑΛΕΚΤΟΣ ΚΑΙ ΟΙ ΟΜΗΛΟΥΝΤΕΣ ΑΥΤΗΝ ΘΑ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΛΕΓΟΝΤΕ ΒΟΥΛΓΑΡΟΦΩΝΟΙ ΜΑΚΕΔΟΝΕΣ ΟΠΩΣ ΛΕΜΕ ΤΟΥΡΚΟΦΩΝΟΙ ΜΙΚΡΑΣΙΑΤΕΣ ΟΣΟΥΣ ΕΧΟΥΝ ΒΕΒΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΣΥΝΗΔΗΣΗ ΑΝ ΚΑΠΟΙΟΣ ΔΕΝ ΘΕΛΕΙ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΤΕΙ ΒΟΥΛΓΑΡΟΣ ΑΠΟΓΟΝΟΣ ΤΩΝ ΚΑΤΑΚΤΗΤΩΝ ΤΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ.

      Διαγραφή
    2. Γιατί εμείς οι Τούρκοι όπως μας λες είμαστε πιο Έλληνες από εσάς...και να μας πείτε τη γλώσσα μιλούσε ο μέγας Αλέξανδρος... σλαβική γλώσσα πάντως δεν μιλούσε...οπότε σκέψου Πίος λαός είναι πιο μπερδεμένος...εσείς ο ντόπιοι η εμείς του Βυζαντίου....αααα έχετε και κάτι ντόπιους απτό Πακισταν μεριά;;;εδώ το ξέρεις ότι και η οθωμανική αυτοκρατορία μιλούσαν το ομοίωμα που μιλάτε τώρα εσείς τα σλαβικά;;;

      Διαγραφή
    3. Ποια Τουρκία ρε νεζναμακη...Βυζάντιο ήταν άνοιξε κάνα βιβλίο ψευτομακεδονα που μιλάς σλαβικά και θαρρείς είναι μακεδονική γλώσσα... Γκαγκαούζοι

      Διαγραφή
    4. Πως είναι δυνατόν να είναι οι ντόπιοι της Κεντρικής Μακεδονίας βουλγαρόφωνοι, αφου η ιστορία λέει ότι οι Δραγουβιτες (σλαβόφωνοι) ήταν εγκατεστημένοι σε αυτό τον τόπο ήδη το έτος 700 μ.Χ. όταν οι Βούλγαροι ήταν ακόμα πολύ πιο βόρεια από την σημερινή Βουλγαρία (αρχαία Θράκη) και ΔΕΝ μιλουσαν σλαβική γλώσσα τότε; Ακόμα και να θέλουν κάποιοι να παραποιήσουν την ιστορία, δεν μπορούν να παραβλέπουν την κοινή λογική, με τα πραγματικά γεγονότα της ιστορίας!!!

      Διαγραφή
    5. Οι Ντόπιοι της Μακεδονίας μιλάνε την Μακεδονική, που ονομάστηκε Σλαβική μετά τον 9ο αιώνα. Είναι εξέλιξη της Μακεδονικής που μιλούσαν οι Αρχαίοι Μακεδόνες, οι οποίοι χαρακτηρίζονταν από τους Έλληνες Βάρβαροι και ούτε εξαφανίστηκαν, ούτε μετακόμισαν κάπου αλλού. Τους έκαναν σκλάβους οι Ρωμαίοι και τους ονόμασαν Σλάβους, όπως και όλα τα Θρακικά φύλα των Βαλκανίων για να τους εμφανίζουν ως ξένους στα Βαλκάνια. Οι Βούλγαροι, όχι μόνο δεν επέβαλαν τη γλώσσα τους, αλλά και την εγκατέλειψαν και υιοθέτησαν τα Θρακικά των Μοισών της κοιλάδας του Δούναβη

      Διαγραφή
    6. Οι Δραγουβιτες σλαβόφωνοι είναι καταγεγραμμένοι ως κάτοικοι της κεντρικής Μακεδονίας για το έτος 700 μ.Χ. Αυτό είναι ένα ιστορικό δεδομένο χωρίς να χωράει αμφισβήτηση, ούτε άλλα επιβεβαιωτικά στοιχεία. Το ΠΌΤΕ εγκαταστάθηκαν οι Δραγουβιτες σε αυτόν τον χώρο της Μακεδονίας είναι ΑΓΝΩΣΤΟ. Για τους αρχαίους Μακεδόνες και την γλώσσα τους, δυστυχώς, ακόμα δεν υπάρχουν στοιχεία αρκετά για επιστημονικά συμπεράσματα. Τίποτα όμως δεν μπορεί να αποκλειστεί θεωρητικά, μέχρι να υπάρξουν τα στοιχεία αυτά.

      Διαγραφή
  12. Ο ίδιος ο Γκότσε Ντελτσεβ δήλωσε ότι είναι Βούλγαρος και συ τον μνημονεύει ; Ρε μήπως είσαι Βούλγαρος και δεν τον ξέρεις;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ο Γκότσε Ντέλτσεβ σπούδασε σε Εξαρχικό Γυμνάσιο και διορίστηκε δάσκαλος από την Εξαρχία. Ήταν αναγκασμένος να δηλώνει Βούλγαρος, διαφορετικά σπουδές και διορισμό δεν έβλεπε. Έκανε ότι κάνουν οι Μακεδόνες της Ελλάδας, που δηλώνουν Έλληνες για να επιβιώσουν. Ο Γκότσε διέδιδε την Μακεδονική καταγωγή και την ανεξαρτησία της Μακεδονίας και ποτέ την ένωσή της με τη Βουλγαρία.

      Διαγραφή
    2. Στη Μ.Ασία υπήρχαν 2,5 εκατομμύρια Ορθόδοξοι Πατριαρχικοί - Ρωμιοί που είχαν καταγωγή από δεκάδες εθνότητες, μεταξύ των οποίων δεν υπήρχε η Ελληνική. Πολλοί α' αυτούς μιλούσαν Ελληνικά επειδή ήταν η επίσημη γλώσσα της Αυτοκρατορίας και της Ορθοδοξίας. Η ημιμάθειά σας βγάζει μάτια. Προσπαθήστε να την θεραπεύσετε.

      Διαγραφή
    3. Βόμβα στα Σκόπια : Δεν έχουμε αρχαία ή μεσαιωνική ιστορία – Μας δημιούργησε η γεωπολιτική Υπάρχουν μόνο δύο χώρες στα Βαλκάνια χωρίς μεσαιωνική ιστορική κληρονομιά: είναι οι σύγχρονες χώρες Σλοβενία και Βόρεια Μακεδονία» τονίζει σε άρθρο-βόμβα ο πρώτος υπουργός Εξωτερικών της τότε πΓΔΜ Ντένκο Μαλέσκι.ΕΔΩ!!!https://www.tovima.gr/2021/03/17/politics/vomva-sta-skopia-den-exoume-arxaia-i-mesaioniki-istoria-mas-dimiourgise-i-geopolitiki/

      Διαγραφή
  13. 100 φορές ρώτησα τη γλώσσα μιλούσε ο μέγας Αλέξανδρος δεν απαντά κανείς...το ξέρεις τη είπε όταν συνάντησε τίγρη στην Περσία;;; Ο ΛΕΛΕ ΜΑΙΚΟ ΓΚΟΛΕΜΑ ΜΑΤΣΚΑΑΑΑΑ... είστε γελοίοι

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. "Καθώς όμως ο Κλείτος δεν υποχωρούσε, αλλά ζητούσε από τον Αλέξανδρο να πει ανοιχτά όσα ήθελε, αλλιώς να μην καλεί σε δείπνο ανθρώπους ελεύθερους, που έχουν το θάρρος της γνώμης, αλλά να ζει με βαρβάρους και δούλους, που θα προσκυνήσουν την περσική ζώνη και τον λευκό χιτώνα του, ο Αλέξανδρος, μην μπορώντας πια να συγκρατήσει τον θυμό του, πέταξε ένα μήλο που ήταν δίπλα του, τον χτύπησε και έψαχνε το ξίφος του. [51.6] Πρόλαβε όμως ο Αριστοφάνης, ένας από τους σωματοφύλακες, και το πήρε και, ενώ οι άλλοι τον περικύκλωσαν και τον παρακαλούσαν, τινάχθηκε επάνω και φώναζε στα Μακεδονικά, καλώντας τους υπασπιστές του·"
      ΣΤΑ ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΑ! Ότι γλώσσα και να ήταν τότε, μακεδονικά ονομαζόταν, όχι ελληνικά. Ο Πλούταρχος τα έγραψε αυτά, όχι εγώ...

      https://www.greek-language.gr/digitalResources/ancient_greek/library/browse.html?text_id=103&page=28

      Διαγραφή

(3)