Πέμπτη 9 Φεβρουαρίου 2023

Στρίβειν δια του ΣΔΙΤ το φράγμα της Καλής


 

Μέχρι σήμερα έχει γίνει πολύς λόγος για το φράγμα της Καλής. Δεκάδες ήταν οι διαβεβαιώσεις ότι ολα ήταν ζήτημα χρόνου και υπήρχαν όλα τα κονδύλια.

Φυσικά κανείς δεν έλεγε ότι το έργο θα γίνει με ΣΔΙΤ (Σύμπραξη ιδιωτών και Δημοσίου) . Είναι ολοφάνερο  πρακτικά ότι όλα οδγούνται  πλέον στις καλλένδες . 

Σύμφωνα με όσα ανακοίνωσε το αρμόδιο υπουργείο

εγκρίθηκαν από τη Διυπουργική Επιτροπή ΣΔΙΤ δύο αρδευτικά έργα κατασκευαστικού κόστους195,15 εκατ. € (πλέον ΦΠΑ) στην Π.Ε. Πέλλας και στις Π.Ε. Λάρισας-Καρδίτσας

 

Εγκρίθηκαν στις 9/2/2023 από τη Διυπουργική Επιτροπή ΣΔΙΤ που συνεδρίασε υπό την



προεδρία του αναπληρωτή υπουργού Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Νίκου Παπαθανάση, τη συμμετοχή του Υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Γιώργου Γεωργαντά και του αρμόδιου για το Ταμείο Ανάκαμψης Ανασυγκρότησης Αναπληρωτή Υπουργού Οικονομικών Θεόδωρου Σκυλακάκη, του Υπουργού Επικρατείας, αρμόδιου για τον Συντονισμό του Κυβερνητικού Έργου Άκη Σκέρτσου, του Υπουργού Υποδομών & ΜεταφορώνΚώστα Καραμανλή,του Υφυπουργού Υποδομών & Μεταφορών Γιώργου Καραγιάννη, της Υπουργού Παιδείας & Θρησκευμάτων Νίκης Κεραμέως, του Υπουργού Δικαιοσύνης και Βουλευτή της Π.Ε. Καρδίτσας Κώστα Τσιάρα και του Γενικού Γραμματέα Ιδιωτικών Επενδύσεων και ΣΔΙΤ Ορέστη Καβαλάκη, δύο σημαντικά αρδευτικά έργα που έχουν ενταχθεί στο πρόγραμμα «Ύδωρ 2.0», συνολικού προϋπολογισμού 195,15 εκατ. ευρώ (πλέον ΦΠΑ).

Στη συνεδρίαση, εκ μέρους του ΥπΑΑΤ συμμετείχε επίσης, ο αρμόδιος Γενικός Γραμματέας Ενωσιακών Πόρων και Υποδομών Δημήτρης Οδ. Παπαγιαννίδης.

 Πρόκειται για:

1)    Αρδευτικό Δίκτυο Αλμωπαίου προϋπολογισμού  κατασκευής 115.000.000€ (πλέον ΦΠΑ)

Το Έργο αφορά τη μελέτη, χρηματοδότηση, κατασκευή, συντήρηση και τεχνική διαχείριση του Αρδευτικού Δικτύου Αλμωπαίου.

Πιο αναλυτικά, το Έργο περιλαμβάνει:

v   Την εκπόνηση των μελετών εφαρμογής –κατασκευαστικών μελετών του Έργου.

v   Την κατασκευή:

     Αρδευτικού Δικτύου.

     Αναχωμάτων προστασίας των άνω περιοχών.

v   Τη συντήρηση και τη λειτουργία του Αρδευτικού Δικτύου για 23έτη.

Η κατασκευή του Αρδευτικού Δικτύου θα συμβάλλει στην άρδευση καλλιεργούμενων εκτάσεων στο βορειοδυτικό τμήμα της πεδιάδας Γιαννιτσών, με ταυτόχρονη ενίσχυση και ποιοτική βελτίωση της οικολογικής παροχής της Περιφερειακής Τάφρου Θεσσαλονίκης.

Η εν λόγω περιοχή, σήμερα αρδεύεται πλημμελώς με νερό προερχόμενο από μεγάλο αριθμό ιδιωτικών γεωτρήσεων εντός της περιμέτρου των έργων και με πρόχειρες απολήψεις από την Περιφερειακή Τάφρο.

Η προτεινόμενη προς άρδευση ακαθάριστης έκτασης 150.000στρεμμάτων έχει χωριστεί σε

δώδεκα αρδευτικές ζώνες 10.000 έως 15.000 στρεμμάτων. Μετά την αφαίρεση της έκτασης των οικισμών, δρόμων, τάφρων, ρεμάτων κλπ. Η συνολική καθαρή καλλιεργούμενη έκταση εντός της περιμέτρου, θα ανέλθει σε 120.440στρέμματα.

Οι ωφελούμενοι υπολογίζονται σε περίπου 25.000 αγρότες.

Το έργο υπολογίζεται να έχει ολοκληρωθεί μέχρι τις 31.12.2025.

 

 

 

 

2)    Αρδευτικό δίκτυο Υπέρεια - Ορφανά Καρδίτσας προϋπολογισμού  κατασκευής 80.148.358€ (πλέον ΦΠΑ)

Το αντικείμενο του Έργου είναι η κατασκευή και λειτουργία σωληνωτού αρδευτικού δικτύου για την άρδευση των παρακείμενων στον ποταμό Ενιπέα πεδινών εκτάσεων που αναφέρθηκαν στην ευρύτερη περιοχή της Υπέρειας του Νομού Λάρισας, καθώς και των Ορφανών Νομού Καρδίτσας, συνολικής εκτάσεως 74.300 στρεμμάτων, όπου λειτουργούν οι Τοπικοί Οργανισμοί Εγγείων Βελτιώσεων (ΤΟΕΒ) Τιτανίου και Ενιπέα Φαρσάλων.

Μετά την ολοκλήρωση της κατασκευής του Έργου, η περιοχή αναμένεται να αρδεύεται κυρίως με ποσότητες νερού που θα αξιοποιούν τις υφιστάμενες γεωτρήσεις που ήδη λειτουργούν, και είναι είτε Δημοτικές ή ιδιοκτησίας των ΤΟΕΒ, και συμπληρωματικά τις διαθέσιμες θερινές παροχές του ποταμού Ενιπέα.

Πιο συγκεκριμένα, προτείνονται έντεκα επί μέρους αρδευτικά δίκτυα που θα αρδεύουν ακαθάριστη έκταση 74.300 στρεμμάτων, καθαρή έκταση περί τα 67.800 στρέμματα, και θα αξιοποιούν τις γεωτρήσεις που προαναφέρθηκαν, συνολικής δυναμικότητας 14.345 μ3/ώρα. Σε δύο από τα επί μέρους δίκτυα δε, είναι δυνατό να χρησιμοποιηθεί και η επιφανειακή απορροή του ποταμού Ενιπέα, τις περιόδους του έτους που υπάρχει, με άντληση του νερού από κατάλληλα σημεία. Επιπλέον, το δίκτυο αναμένεται να ενσωματώνει έξυπνες τεχνολογίες με αισθητήρες και αυτόματους διακόπτες, για τη βελτιστοποίηση της άρδευσης και την ελαχιστοποίηση των απωλειών νερού και των δαπανών ενέργειας.

Οι ωφελούμενοι υπολογίζονται σε περίπου 7.000 αγρότες.

Το έργο υπολογίζεται να έχει ολοκληρωθεί μέχρι τις 31.12.2025.

 

 

ΔΙΚΑΙΩΜΕΝΟΣ ΔΗΛΩΝΕΙ Ο Γ ΚΑΡΑΣΜΑΝΗΣ

 

 ΕΤΣΙ ΔΙΚΑΙΩΘΗΚΕ Ο ΠΟΛΥΧΡΟΝΟΣ ΑΓΩΝΑΣ ΤΟΥ ΓΙΩΡΓΟΥ
ΚΑΡΑΣΜΑΝΗ ΓΙΑ ΤΟ ΦΡΑΓΜΑ ΑΛΜΩΠΑΙΟΥ!
Την πλήρη δικαίωση του μεγάλου και πολύχρονου αγώνα
που έχει δώσει ο Γιώργος Καρασμάνης, συνιστά η σημερινή
απόφαση της Διυπουργικής Επιτροπής με την οποία ξεκινούν οι
διαγωνιστικές διαδικασίες για τη δημοπράτηση του αρδευτικού
δικτύου του Φράγματος Αλμωπαίου.
Το έργο αυτό – ένα από τα μεγαλύτερα φράγματα στη χώρα
– τεράστιας αναπτυξιακής και οικονομικής σημασίας και
πολλαπλής χρησιμότητας, αγροτικής, τουριστικής,
περιβαλλοντικής (Τάφρος 66) που θα αρδεύσει 149.429 μεικτά
στρέμματα και θα ωφελήσει πάνω από 25.000 αγρότες, είναι
προϋπολογισμού 115 εκατομμυρίων με ημερομηνία ολοκλήρωσης
31/12/2025. Το δε Φράγμα (Λίμνη, Ταμιευτήρας) θα κατασκευαστεί
από το Πρόγραμμα Αγροτικής Ανάπτυξης (ΠΑΑ 2023-2027) με
προϋπολογισμό 110 εκατομμύρια, και θα προκηρυχθεί μέσα στο
πρώτο εξάμηνο του 2023.
Το συνολικό κόστος κατασκευής, συντήρησης και
λειτουργίας του θα ξεπεράσει το μισό δις, που με τα
πολλαπλασιαστικά οφέλη του θα ¨ρίξει¨ στην οικονομία του Νομού
πάνω από ένα δις, με εκατοντάδες θέσεις εργασίας σε εργατικό,
τεχνικό και επιστημονικό προσωπικό!
Ακόμη, με τη Λίμνη που θα δημιουργηθεί, θα αναδείξει τον
φυσικό πλούτο, θα ωθήσει σε δυναμική επιχειρηματική ανάπτυξη
ήπιων μορφών τουρισμού σε συνδυασμό με τα πολλά αξιοθέατα
του Τόπου μας – όπως Καταρράκτες Έδεσσας, Χιονοδρομικό
Καϊμακτσαλάν, Λουτρά Πόζαρ, Μουσείο Πέλλας κλπ- αποτελώντας
έτσι ισχυρό πόλο έλξης Ελλήνων και ξένων τουριστών και
ενισχύοντας την απασχόληση και τις επενδύσεις.
Η εξέλιξη αυτή βρίσκει τον Γιώργο Καρασμάνη πολλαπλώς
δικαιωμένο, γιατί είναι ένα έργο με το οποίο έχει απόλυτα ταυτιστεί,
και για το οποίο χρειάστηκε να δώσει μάχες για να ¨περάσει¨ μέσα
από συμπληγάδες αναβολών, καθυστερήσεων, σκοπιμοτήτων από
τις προηγούμενες Κυβερνήσεις. Ένα πλέγμα ¨ενορχηστρωμένων¨

εμποδίων που για να ξεπεραστούν, δεν δίστασε να συγκρουστεί
ακόμη και με στελέχη της δικής του παράταξης.
Υπήρξαν μάλιστα και περιπτώσεις που η επιμονή και το
πείσμα του πρώην Υπουργού για τη δρομολόγηση του μεγάλου
έργου λοιδορήθηκαν από ¨καλοθελητές¨ που δεν δίστασαν κάποιες
στιγμές να εκστομίσουν ότι «ο Καρασμάνης θα μείνει με το
μοίρασμα των χαρτιών για τον Αλμωπαίο»!
Μέσα σ’ αυτές τις συνθήκες ο Καρασμάνης συνέχισε να δίνει τη
δική του μάχη:
Επί υπουργίας του ολοκληρώθηκαν όλες οι μελέτες για το έργο και
μάλιστα με διασφαλισμένη τη χρηματοδότηση. Αλλά, δυστυχώς, η
προηγούμενη Κυβέρνηση, παραμονές των τελευταίων εκλογών,
βρήκε την πρόφαση που χρειαζόταν: ¨Ανακάλυψε¨ ως
προϋπόθεση για το έργο την ανάγκη κατασκευής ενός δασικού
δρομίσκου λίγων εκατοντάδων μέτρων, ως πρόσχημα για να μην
εντάξει το Φράγμα Αλμωπαίου στα 29 φράγματα που τότε
υπέγραψε!
Ούτε αυτό στάθηκε ικανό να αποθαρρύνει τον Καρασμάνη. Όλο
αυτό το διάστημα δεν έπαψε να παρακολουθεί από κοντά και
καθημερινά κάθε εξέλιξη. Παρενέβη ακόμη και στην εταιρία Deloitte
που είχε αναλάβει να καταρτίσει τον φάκελο του έργου ο οποίος
άλλαξε τρεις φορές – κι’ αυτός ήταν ο λόγος που καθυστέρησε τη
σημερινή απόφαση της Διυπουργικής και την αίσια εξέλιξη αυτής
της πολύχρονης προσπάθειας.
Γι’ αυτήν την εξέλιξη ο πρώην Υπουργός ευχαρίστησε:
Τον Πρόεδρο της Διυπουργικής Επιτροπής Αναπληρωτή
Υπουργό Ανάπτυξης Νίκο Παπαθανάση με τον οποίο βρισκόταν
και βρίσκεται σε συνεχή επαφή.
Τον Αναπληρωτή Υπουργό Οικονομικών Θοδωρή Σκυλακάκη ο
οποίος και ενέταξε το έργο στο Ταμείο Ανάκαμψης.
Τον Δημήτρη Παπαγιαννίδη, Γενικό Γραμματέα Ενωσιακών
Πόρων και Υποδομών ο οποίος με τις γνώσεις, την εμπειρία του

και τη συμβολή των συνεργατών του κατάφερε να επιταχύνει τις
διαδικασίες και να ξεμπλοκάρει το έργο.
Και, βέβαια, κυρίως τον Πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη
που από την πρώτη στιγμή ενέκρινε την κατασκευή του μεγάλου
έργου. Και την επισφράγισε στις 12 Οκτωβρίου 2022 με την
επίσκεψή του στον Νομό, αφήνοντας στην Πέλλα ένα ισχυρό
αναπτυξιακό αποτύπωμα!
ΑΠΟ ΤΟ ΠΟΛΙΤΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ








 

 

 

 

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

(3)