Τετάρτη 1 Μαρτίου 2023

«Προφητική» ανάρτηση του προέδρου μηχανοδηγών λίγες ώρες πριν από την τραγωδία στα Τέμπη

 https://www.documentonews.gr/wp-content/uploads/2023/03/AP23060242445081-1024x683.jpg

 

 

Πρόεδρος Μηχανοδηγών ΟΣΕ: «Τα συστήματα ασφαλείας δεν λειτουργούν εδώ και καιρό – Δεν βλέπουμε τίποτα» (Video)

Επί σειρά ετών οι μηχανοδηγοί προειδοποιούσαν για την ελλιπή έως ανύπαρκτη μέριμνα όσον αφορά την ασφάλεια του σιδηροδρομικού δικτύου. Είτε μέσω εκκλήσεων, είτε μέσω ηχηρών παραιτήσεων, άνθρωποι που εργάζονται στον εν λόγω τομέα έχουν αναδείξει σε πολλές περιπτώσεις το γεγονός πως δεν λειτουργούν τα συστήματα ασφαλείας και ως εκ τούτου εκτίθενται σε κινδύνους τόσο οι επιβάτες, όσο και οι εργαζόμενοι.

Λίγες ώρες πριν από πολύνεκρο δυστύχημα στα Τέμπη, ο Κώστας Γενηδουνιάς είχε αναφερθεί σε προγραμματισμένη επίσκεψη του Κυριάκου Μητσοτάκης στο Κέντρο Τηλεδιοίκησης – Σηματοδότησης στη Θεσσαλονίκη, καταγγέλλοντας ότι ούτε η τηλεδιοίκηση, ούτε η σηματοδότηση λειτουργεί στο σιδηροδρομικό δίκτυο της Βορείου Ελλάδας.

Μία ανάρτηση που προειδοποιούσε για τα ελλιπή μέτρα προστασίας σε τμήματα του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας, λίγες ώρες πριν το τραγικό συμβάν στα Τέμπη.

«Ο Κ. Μητσοτάκης θα βρεθεί αύριο στο Κέντρο τηλεδιοίκησης – σηματοδότησης σιδηροδρομικού δικτύου βορείου Ελλάδος διαβάζω μόλις σε site. Μπορεί κάποιος να μας πει που είναι και που λειτουργεί η σηματοδότηση & τηλεδιοικηση στην βόρεια Ελλάδα ; Προς Δράμα δεν υπάρχει, μετά το Πλατύ, προς Φλώρινα μονή γραμμή, ενώ προς Αθήνα όλα σβηστά, μετά το τχ1 κόκκινο, σε λειτουργία η Σίνδος, η γραμμή προς Στρυμώνα ζούγκλα. Στην φωτό, οι ετοιμασίες.. Ρε τι ζούμε;», σημείωνε ο κ. Γενηδουνιάς.

 



Το πολύνεκρο δυστύχημα στα Τέμπη έχει προκαλέσει αντιδράσεις σχετικά με τον τρόπο λειτουργίας και το καθεστώς ασφαλείας του σιδηροδρομικού δικτύου. Πρόκειται για ένα ζήτημα το οποίο έχει καταγγελθεί κατ’ επανάληψη στο παρελθόν από τις αρμόδιες επιτροπές των εργαζομένων.

Μάλιστα, στις 27 Απριλίου του 2022 είχε δηλώσει παραίτηση ο πρόεδρος της επιτροπής ETCS, η οποία είναι αρμόδια για τα έργα σηματοδότησης και ασφάλειας στο σιδηροδρομικό δίκτυο, αποκαλύπτοντας την κατάσταση διάλυσης των σιδηροδρομικών γραμμών.

Στην επιστολή παραίτησής του προς την ΕΡΓΟΣΕ, ο τότε πρόεδρος Χρήστος Κατσιούλης, είχε καταγγείλει τεχνικά θέματα στη γραμμή που συνδέει την Οινόη με την Τιθορέα, αλλά και τη μη τήρηση των συμβάσεων για τα βελτιωτικά έργα στην ασφάλεια.

Ο παραιτηθείς πρόεδρος είχε σημειώσει ότι είχε ενημερώσει τη διοίκηση της ΕΡΓΟΣΕ, εκφράζοντας διαφωνίες για τις ενέργειες του Οργανισμού επί των θεμάτων ανάταξης των γραμμών, αλλά και αμφιβολίες σχετικά με τη γνώση των αρμοδίων για ζητήματα λειτουργίας εξειδικευμένων συστημάτων. Τέλος, κατέγραψε την ημιτελή συντήρηση του σιδηροδρομικού δικτύου.

Ο τομεάρχης Υποδομών και Μεταφορών του ΣΥΡΙΖΑ, Νίκος Παππάς, είχε επισημάνει σχετικά σε δήλωσή του ότι οι καταγγελίες του παραιτηθέντα προέδρου της επιτροπής ETCS «αποτελούν κόλαφο για την κυβέρνηση Μητσοτάκη και την τριετή πολιτική διάλυσης του σιδηροδρόμου».

«Οι καταγγελίες του παραιτηθέντα προέδρου της επιτροπής ETCS, του αρμόδιου, δηλαδή, για τα έργα σηματοδότησης και τα συστήματα ασφαλείας στο σιδηροδρομικό δίκτυο, αποτελούν κόλαφο για την κυβέρνηση Μητσοτάκη και την τριετή πολιτική διάλυσης του σιδηροδρόμου. Οι καταγγελίες εκθέτουν τον ίδιο και τον κ. Μητσοτάκη. Επί τρία χρόνια, η καταστροφική και επικίνδυνη πολιτική τους υποβαθμίζει το τρένο και τις υπηρεσίες του, δημιουργεί «εκπτώσεις» στην ασφάλεια επιβατών και εργαζομένων», υπογράμμιζε τον Απρίλιο του 2022 ο Νίκος Παππάς.

Πρόεδρος Μηχανοδηγών ΟΣΕ: «Τα συστήματα ασφαλείας δεν λειτουργούν εδώ και καιρό – Δεν βλέπουμε τίποτα» (Video)

Ο πρόεδρος των Μηχανοδηγών, Κώστας Γενηδούνιας, κατήγγειλε ότι τα συστήματα ασφαλείας δεν λειτουργούν εδώ και καιρό, επισημαίνοντας τις σοβαρές δυσλειτουργίες που υπάρχουν όσον αφορά το σιδηροδρομικό δίκτυο και την ασφάλεια των δρομολογίων, με αφορμή το πολύνεκρο δυστύχημα στα Τέμπη.

«Δεν λειτουργούν καιρό τα συστήματα ασφαλείας, όχι σήμερα μόνο. Δεν υπάρχουν ούτε φανάρια, δεν βλέπουμε τίποτα. Μας λέει η Λάρισα ”πηγαίνετε μέχρι τον Ευαγγελισμό, 50 χλμ. παραπάνω”, να σας δώσω ένα παράδειγμα της καθημερινότητας».

Μου δίνουν εντολή όταν φύγω από την Αθήνα ότι μέχρι το Μενίδι δε θα βρω κανέναν μπροστά μου. Όταν πάω στο Μενίδι, μου λένε ότι μέχρι τα Κιούρκα δεν θα βρώ άλλων μπροστά μου. Και μετά από τα Κιούρκα μου δίνουν άλλη εντολή ότι δεν θα βρώ άλλον μπροστά μου. Ο σταθμάρχης με βλέπει και μου δίνει εντολή να πάω στον επόμενο σταθμό γιατί δεν λειτουργούν τα φανάρια.

Αυτό που έχει συμβεί είναι αδιανόητο. Δεν μπορεί ένα τρένο που κατεβαίνει και ένα άλλο που ανεβαίνει να βρεθούν στην ίδια γραμμή. Δεν λειτουργούν τα συστήματα και αυτά που υπάρχουν πάνω στις μηχανές δεν λειτουργούν και τα φανάρια δεν λειτουργούν. Η υποδομή είναι διαρκώς υπό ανάταξη. Υποτίθεται να είχαν ολοκληρωθεί, τι να σας πω…», τόνισε ο κ. Γενηδούνιας μιλώντας στο Open TV.


Πηγή: documentonews.gr

 

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

(3)