Κυριακή 31 Δεκεμβρίου 2023

Πέτρινα Χρόνια

  Γράφει στο fb  ο Τράϊκο Ντίμκοβ από το Λουτράκι , που ζει στο ΣΤΙΠ της Βόρειας Μακεδονίας : 

 
30.12.1947, η μέρα που πριν από 76 χρόνια η οικογένεια του πατέρα μου έπρεπε να αναγκαστεί να εγκαταλείψει την πατρίδα της. \n (Οικογένεια Trajko Dimkov, χωριό Pozarsko-Meglen).
Από τις αναμνήσεις του πατέρα μου, Stojan Dimkov, που κυκλοφορεί στο βιβλίο "Αφτοβιογραφία" της Marija Dimkova.( Μεγάλη τραγουδίστρια , από το Λουτράκι και αυτή. )
"Αφήσαμε το χωριό Ποζάρσκο  (Λουτράκι) με την οικογένεια στις 30 Δεκεμβρίου 1947. Τότε ήμουν παιδί έξι ετών και θυμάμαι εκείνη τη μέρα, ο πατέρας μου ήρθε αργά από το S'btsko. (Αριδαία) .Στάθηκε δίπλα στην πόρτα και είπε στη μητέρα μου:
"Μαρί, ντύσε τα παιδιά, κι εγώ θα ετοιμάσω το μαγείρεμα... "
"Για ποιο λόγο Trajko; "ρώτησε η μητέρα μου και απάντησε:
"Αυτό μου είπε ένας άντρας στο S'btko... Οι Έλληνες Andars θα έρθουν απόψε. \n  να πάω ή να φάω ξύλο. "
(Και ο προπάππους μου ο Δήμος θα συμμετέχει στη συζήτηση και θα ρωτήσει; )
"Γεια σου γιε μου, γιατί φοράς την taifa σου...? "
"Μπαμπά, μην ανησυχείς... Πάλι θα βρέξουμε, όταν θα περάσει αυτό το λασπόνερο... "
"Αχ γιε μου, δεν πιστεύω ότι βρέχει, αλλά πήγαινε υγιής και προσπάθησε να μείνεις ζωντανός και υγιής... Κι εσύ Αλέξο, άντε υγιής και βοήθησε τον Τραϊκο... "
«Αυτά ήταν τα τελευταία λόγια που ακούμε από τον παππού μου, γιατί έτσι ήταν... δεν ξαναειδωθήκαμε ποτέ"

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

(3)