Παρασκευή 1 Μαρτίου 2024

Η ΣΥΓΚΑΛΥΨΗ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΕΥΘΥΝΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΕΓΚΛΗΜΑ ΤΩΝ ΤΕΜΠΩΝ

 

     ΚΑΙ  Η ΣΥΝΕΧΙΣΗ ΤΗΣ ΑΠΑΞΙΩΣΗΣ ΤΟΥ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΥ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΜΗΤΣΟΤΑΚΗ

 

«ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΠΟΛΙΤΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ ΤΗΣ Π.Ε.ΠΕΛΛΑΣ»

 « Η Βουλή εξέτασε δεκάδες μάρτυρες με εκατοντάδες στοιχεία ερευνώντας πως τα ανθρώπινα λάθη συναντήθηκαν μοιραία με τα διαχρονικά κενά του κράτους » δήλωνε στις 28-2-2024,ανήμερα της μαύρης επετείου του εγκλήματος των Τεμπών,  ο Κ.Μητσοτάκης απευθυνόμενος στους ιθαγενείς πολίτες της χώρας, στην προσπάθειά του για άλλη μια φορά να προβάλλει τη θεωρία περί τυχαίου ανθρώπινου λάθους και να μετακυλήσει τις ευθύνες της κυβέρνησής του στο παρελθόν.

Και ενώ ήταν πρωθυπουργός επί μία ολόκληρη τετραετία πριν το μοιραίο βράδυ της 28-2-2023, επιχείρησε να ξεπλύνει τίς εγκληματικές ευθύνες της κυβέρνησής του για  το έγκλημα των Τεμπών- αναφερόμενος στις διαχρονικές παθογένειες και τα λάθη του παρελθόντος για τον σιδηρόδρομο ξεχνώντας  ταυτόχρονα τις προειδοποιητικές καταγγελίες των εργαζόμενων του ΟΣΕ  σχετικά με την  υποστελέχωση, την ανεπαρκή συντήρηση και την έλλειψη ηλεκτρονικών συστημάτων ασφαλείας στους σιδηρόδρομους λίγο μόλις χρονικό διάστημα πριν το έγκλημα!

Όμως για ποια λάθη μιλάμε;

 Ας μη γελιόμαστε. Γιατί δεν πρόκειται  για λάθη αλλά για συντονισμένη  προσπάθεια απαξίωσης , διάλυσης και κατάργησης κάθε κοινωνικού δημόσιου αγαθού όπως αυτά που παρέχονται στην υγεία ,τις μεταφορές και βέβαια στην παιδεία όπως βλέπουμε στις μέρες μας, με απώτερο σκοπό τις ιδιωτικοποιήσεις και το επιχειρηματικό κέρδος.

Η ενορχηστρωμένη προσπάθεια των επιτελείων της κυβέρνησης Μητσοτάκη και των επικοινωνιολόγων του για  ΣΥΓΚΑΛΥΨΗ  των πολιτικών  ευθυνών στο έγκλημα των Τεμπών και οι προκλητικές μεθοδεύσεις  του προεδρείου της εξεταστικής επιτροπής της Βουλής καταρρέουν μπροστά στην πλημμυρίδα των ολοένα και περισσότερων  στοιχείων που αποκαλύπτονται καθημερινά .

  Οι γνωστές για το έγκλημα των Τεμπών απεχθείς δηλώσεις των:  Καραμανλή, Βορίδη και Γεωργιάδη , υπουργών   της κυβέρνησης Μητσοτάκη, εκτός από την προκλητικότητα και τον κυνισμό τους κατάφεραν να προκαλέσουν οργή και ανείπωτο πόνο στους συγγενείς των θυμάτων αλλά και στους δεκάδες σωματικά και ψυχικά τραυματίες. Ας μη ξεχνάμε βέβαια πως  λίγες μέρες πριν το «δυστύχημα»,  ο τότε αρμόδιος υπουργός Κ.Καραμανλής είχε πει από το βήμα της βουλής πως : «είναι ντροπή να μιλάτε για την ασφάλεια των σιδηροδρόμων».

Η χρόνια εγκατάλειψη του σιδηρόδρομου , οι συνεχείς μειώσεις των δρομολογίων και του  προσωπικού που επέβαλαν τα μνημόνια και οι νεοφιλεύθερες πολιτικές οδήγησαν στην κατάρρευση του θεωρητικά ασφαλέστερου και πιο φιλικού μέσου για τον άνθρωπο και το περιβάλλον.

Όμως οι σκοπιμότητες -και όχι τα «ΛΑΘΗ» - του παρελθόντος-όπως θέλουν να λένε- δεν μπορούν να χρησιμοποιηθούν ως πλυντήριο για τις εγκληματικές επιλογές  διαχείρισης του σιδηρόδρομου στην τετραετία 2019-2023 διακυβέρνησης της ΝΕΑΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ- που παρά τις επανειλημμένες προειδοποιήσεις των εργαζομένων στον ΟΣΕ είχαν ως αποτέλεσμα τη δραματική κατάληξη της δολοφονίας 57 και τούς σωματικούς και ψυχικούς τραυματισμούς δεκάδων άλλων συνανθρώπων μας.

Η  δήθεν «νέα» δημόσια εταιρεία, με την επωνυμία «Σιδηρόδρομοι Ελλάδος Α.Ε.» που ανακοινώθηκε σε πρόσφατο Υπουργικό Συμβούλιο από τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Χ.Σταϊκούρα στο πλαίσιο της «ομογενοποίησης»  (επαναφοράς ουσιαστικά  στα πριν ) του σιδηρόδρομου στην οποία θα ενταχθούν ο ΟΣΕ ως ο κύριος κορμός , η ΕΡΓΟΣΕ και  η ΓΑΙΑΟΣΕ δεν είναι παρά η έμμεση παραδοχή  ενός άλλου εγκλήματος. Αυτού του κατακερματισμού του ΟΣΕ, στο παρελθόν, από τις νεοφιλελεύθερες κυβερνήσεις και συμπράξεις ΝΕΑΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ-ΠΑΣΟΚ-ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗΣ ΑΡΙΣΤΕΡΑΣ με σκοπό τη σταδιακή διάσπαση και το ξεπούλημα του ελληνικού σιδηρόδρομου. Να μη ξεχνάμε βέβαια  και το ξεπούλημα αντί πινακίου φακής της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στους Ιταλούς από τη συγκυβέρνηση των ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ.

     Ο «νέος εικοσαετής σχεδιασμός»  στα σιδηροδρομικά έργα  μετά την παρουσίαση του «σχεδίου αναδιοργάνωσης του Ελληνικού Σιδηροδρόμου» από τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Χ. Σταϊκούρα στο παραπάνω Υπουργικό Συμβούλιο όχι μόνον δεν πείθει για τίς αγαθές προθέσεις εκσυγχρονισμού του σιδηρόδρομου αλλά επιβεβαιώνει την παροιμία «ζήσε Μάη μου να φας τριφύλλι» .

Στην κεντροδυτική Μακεδονία χαρακτηριστικά είναι τα παραδείγματα των έργων:

   Πλατύ – Φλώρινα, – Υπό διερεύνηση  σε βάθος δεκαετίας

    και  Αναβάθμιση Δικτύου  (Δυτικής Μακεδονίας) –  Υπό διερεύνηση σε βάθος εικοσαετίας.

 Ανύπαρκτη στους σχεδιασμούς του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών είναι και η σιδηροδρομική σύνδεση Θεσσαλονίκης -Περιφερειακής Ενότητας Πέλλας, (με προέκταση στην Αλμωπία) μέσω Γιαννιτσών. Μια σύνδεση με χαμηλό κόστος και πολύ μεγάλα ανταποδοτικά οφέλη.

Ξεχάστηκε μαζί με τις  εδώ και 20 σχεδόν χρόνια διεκδικήσεις των πολιτών της Περιφερειακής  Ενότητας Πέλλας και της «Πρωτοβουλίας Πολιτών για το Σιδηροδρομικό Δίκτυο της Π.Ε.Πέλλας» που είχαν ως  αποτέλεσμα την ένταξή της τόσο στην «ΠΡΟΚΑΤΑΡΚΤΙΚΗ ΜΕΛΕΤΗ ΣΚΟΠΙΜΟΤΗΤΑΣ ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟΥ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟΥ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΥ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ»  (το Μάιο του 2008)  όσο και στο «ΕΘΝΙΚΟ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ»  που χρηματοδοτήθηκε από την Ευρωπαϊκή Ένωση και την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων ενώ ολοκληρώθηκε και εγκρίθηκε από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών τον Ιούνιο του 2019.

Το ελλειμματικό και απαξιωμένο σιδηροδρομικό δίκτυο -ιδιαίτερα μετά από τα τραγικά γεγονότα στα Τέμπη- έχει σαν αποτέλεσμα την στροφή των πολλών μετακινούμενων πολιτών προς τα ιδιωτικά μέσα μεταφοράς και προς τα Ι.Χ. αυξάνοντας έτσι τον κίνδυνο πρόκλησης τροχαίων ατυχημάτων.

Τα θύματα αυτών των «ατυχημάτων» που θα μπορούσαν ως ένα βαθμό να περιοριστούν από την ύπαρξη ενός σύγχρονου και αξιόπιστου σιδηρόδρομου δεν θα καταγραφούν ποτέ ως συνέπειες της ανεπάρκειας του «επικίνδυνου» σιδηροδρομικού δικτύου και καμία κυβέρνηση δεν θα χρεωθεί τις ευθύνες που της αναλογούν.

·         Διεκδικούμε τον άμεσο εχσυγχρονισμό του σιδηροδρομικού δικτύου με πύκνωση των δρομολογίων και την κάλυψη του ΟΣΕ με το απαιτούμενο προσωπικό .

·         Την επανακρατικοποίηση της ΤΡΕΝΟΣΕ και τη διατήρηση του δημόσιου  και κοινωνικού χαρακτήρα του σιδηρόδρομου.

·         Την υλοποίηση της  σιδηροδρομικής σύνδεσης Θεσσαλονίκης -Περιφερειακής Ενότητας Πέλλας, (με προέκταση στην Αλμωπία) μέσω Γιαννιτσών.

·         Την επαναλειτουργία της γραμμής Φλώρινα -Έδεσσα

 

       -  ΣΥΜΠΑΡΑΣΤΕΚΟΜΑΣΤΕ ΣΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΚΑΙ ΤΗ ΔΙΚΑΙΩΣΗ ΤΩΝ ΣΥΓΓΕΝΩΝ ΤΩΝ ΘΥΜΑΤΩΝ ΤΟΥ ΕΓΚΛΗΜΑΤΟΣ ΤΩΝ      ΤΕΜΠΩΝ

       - ΖΗΤΟΥΜΕ ΤΗΝ ΑΠΟΔΟΣΗ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΕΘΥΝΩΝ ΚΑΙ ΤΗΝ ΤΙΜΩΡΙΑ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΕΝΟΧΩΝ

      - ΖΗΤΟΥΜΕ ΤΗ ΣΤΗΡΙΞΗ ΑΠΟ ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΣΩΜΑΤΙΚΑ ΚΑΙ ΨΥΧΙΚΑ ΤΡΑΥΜΑΤΙΩΝ ΤΟΥ ΕΓΚΛΗΜΑΤΟΣ.

Συνυπογράφουμε  το ψήφισμα των συγγενών θυμάτων και απαιτούμε από την ελληνική Βουλή την έναρξη των διαδικασιών για την αναθεώρηση του Συντάγματος και την ενεργοποίηση του νόμου περί ευθύνης υπουργών, καθώς και την κατάργηση της βουλευτικής ασυλίας, όταν προκύπτει ποινική ευθύνη πολιτικών προσώπων .

 

          «ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΠΟΛΙΤΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ ΤΗΣ Π.Ε.ΠΕΛΛΑΣ»

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

(3)