Μια τελευταία ευκαιρία, και συγκεκριμένα έως 2 Οκτωβρίου 2024, έχουν για να ρυθμίσουν τα ζητήματα έκδοσης στοιχείων κυκλοφορίας για χρήση οχημάτων κατηγορίας Ο1 και Ο2 (ρυμουλκούμενα - τρέιλερ), συμπεριλαμβανομένων και των ειδικής χρήσεως ειδικού σκοπού μη μεταφοράς εμπορευμάτων, οι ιδιοκτήτες τους.
Συγκεκριμένα, η υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδια για τις μεταφορές, Χριστίνα Αλεξοπούλου σε ενημερωτική συνάντηση με τους δημοσιογράφους, ξεκαθάρισε πως δεν θα δοθεί άλλη παράταση για «νομιμοποίηση» και πως όσοι δεν σπεύσουν να «νομιμοποιήσουν» τα εν λόγω οχήματα θα υποστούν μετά τις 2 Οκτωβρίου τις κυρώσεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας.
Τα ρυμουλκούμενα-τρέιλερ, εφόσον ήδη διαθέτουν ειδικό σημείωμα ρυμούλκησης (ΕΣΡ), που εκδόθηκε πριν την 29η Δεκεμβρίου, τίθενται νομίμως σε κυκλοφορία.
«Είναι προτεραιότητα μας η οδική ασφάλεια» είπε χαρακτηριστικά και κάλεσε τους ιδιοκτήτες των παραπάνω οχημάτων να σπεύσουν να «τακτοποιήσουν» τα ζητήματα νομιμότητας, υποβάλλοντας αίτηση προς τις αρμόδιες υπηρεσίες Μεταφορών και Επικοινωνιών των Περιφερειών, η οποία και θα συνοδεύεται από το ειδικό σημείωμα ρυμούλκησης (ΕΣΡ) του οχήματος και το παράβολο των 200 ευρώ. Η αίτηση υποβάλλεται με κάθε νόμιμο και πρόσφορο τρόπο, χωρίς να απαιτείται η παρουσία του ιδιοκτήτη του οχήματος.
Η νέα νομοθετική διάταξη
Υπενθύμισε πως με τη νέα νομοθετική διάταξη, που πέρασε το υπουργείο Μεταφορών, παρέχεται η δυνατότητα στους ιδιοκτήτες ρυμουλκούμενων - τρέιλερ, που είχαν παλαιότερα τεθεί νόμιμα σε κυκλοφορία με ειδικά σημειώματα ρυμούλκησης (Ε.Σ.Ρ.) και δεν είχαν εκδώσει στοιχεία κυκλοφορίας εντός της προβλεπόμενης προθεσμίας που προέβλεπε η υπ' αρ. 2805/2021 υπουργική απόφαση (δηλαδή, μέχρι 29/12/2023), να εκδώσουν στοιχεία κυκλοφορίας (άδεια και πινακίδες), κατόπιν καταβολής παραβόλου, ύψους 200 ευρώ και εντός αποκλειστικής προθεσμίας πέντε μηνών, μετά τη δημοσίευσή της σε ΦΕΚ ( 2 Μαΐου 2024).
Ως εκ τούτου πλέον τα τροχόσπιτα, τα τρέιλερ, οι μπαγκαζιέρες, καθώς και τα συγκεκριμένων τύπων γεωργικά μηχανήματα, υποχρεούνται να φέρουν τις δικές τους πινακίδες κυκλοφορίας και τη σχετική άδεια, ανεξάρτητα από τα κυρίως οχήματα από τα οποία έλκονται ενώ θα πρέπει να καλύπτονται και από ασφάλιση αστικής ευθύνης.
Τέλος και τα παλιά ταξί
Την ώρα που η Ευρωπαϊκή Ένωση μελετά αποφάσεις για τα τέλη κυκλοφορίας στα παλιά οχήματα, η κυβέρνηση δεν δίνει παράταση στα όρια ηλικίας των παλιών ταξί.
Όπως γίνεται γνωστό, θα δοθεί μόνο μία λογική παράταση της κυκλοφορίας των ταξί, που συμπληρώνουν το όριο της ηλικίας απόσυρσης 21 ετών αρκεί να έχουν προχωρήσει στην αντικατάστασή του και να περιμένουν το νέο.
Πιο συγκεκριμένα:
- Οι ιδιοκτήτες ή οδηγοί των παλαιών οχημάτων ταξί θα πρέπει να έχουν στην κατοχή τους και να επιδεικνύουν σε κάθε έλεγχο το Δελτίο Παραγγελίας ή άλλο σχετικό αποδεικτικό έγγραφο αγοράς οχήματος που θα αντικαταστήσει το προς απόσυρση όχημα το οποίο φέρει ημερομηνία έως και την 30ή Απριλίου 2024 και σχετικό τραπεζικό αποδεικτικό καταβολής ίσης τουλάχιστον με το 20% της αξίας του νέου αυτού οχήματος με ημερομηνία έως και την 30ή Απριλίου 2024.
- Οι ιδιοκτήτες των παλαιών ταξί θεμελιώνουν από την 1η Μαΐου έως 31η Ιουλίου 2024 δικαίωμα συνταξιοδότησης, το οποίο αποδεικνύεται εφόσον ζητηθεί με την επίδειξη αίτησης συνταξιοδότησης ή άλλου σχετικού δημόσιου
Η κυβέρνηση έχει δώσει ένα ιδιαίτερα δυνατό κίνητρο, με έως 28.500 ευρώ επιδότησης για την αντικατάσταση του παλιού ταξί και την αγορά ηλεκτρικού.
Ευρώπη γενήκαμε; Πώς γένγεν αυτό το πράμα!
ΑπάντησηΔιαγραφή