ΕΡΩΤΗΣΗ
Του Βουλευτή Πέλλας ΓΙΩΡΓΟΥ ΚΑΡΑΣΜΑΝΗ
Προς τους Υπουργούς: 1.
Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων και
2. Οικονομίας,
Ανάπτυξης και Τουρισμού
Από το 2012, ο λαός της Πέλλας, περιμένει τη δικαίωση για το
μεγάλο σκάνδαλο που αφορά στον οδικό άξονα Χαλκηδόνας – Γιαννιτσών – Έδεσσας, ο
οποίος περιλαμβάνει τα τμήματα Χαλκηδόνα – Μελίσσι και Μαυροβούνι – Έδεσσα.
Δηλαδή, για ένα έργο μεγάλης σπουδαιότητας για ολόκληρο τον Νομό μας.
Οι μέχρι και το 2004 Κυβερνήσεις, αντί του επιβεβλημένου
ενδιαφέροντος για ένα έργο τέτοιας σημασίας, επέδειξαν – αντιθέτως – σοβαρότατες ολιγωρίες και παραλείψεις. Να
περιοριστώ αυτήν τη στιγμή στα γεγονότα ότι α) δεν χρηματοδότησαν ούτε τη
μελέτη του έργου και, β) – και σημαντικότερο – δεν σχεδιάστηκε τη δεκαετία του
80 να περάσει από τον Νομό η νέα Εγνατία, όπως περνούσε η αρχαία ομώνυμη
οδός. Και το χειρότερο: Δεν φρόντισαν να
υπάρξει κάθετη έξοδος προς την Εγνατία, για ένα Νομό που κατέχει το θλιβερό
προνόμιο να διαθέτει το χειρότερο και πλέον επικίνδυνο οδικό δίκτυο σε ολόκληρη
την Ελλάδα.
Καταθέτω εδώ και τα επίσημα στοιχεία για τον εφιαλτικό
αιματηρό απολογισμό στον συγκεκριμένο οδικό άξονα Χαλκηδόνας – Γιαννιτσών - Έδεσσας:
-Από το 1990 μέχρι και τον Ιανουάριο του 2016 είχαμε 4863
τροχαία ατυχήματα, με τον τραγικό απολογισμό 537 νεκρούς, 643 σοβαρά τραυματίες
και 3683 ελαφρύτερα …
Με την ανάληψη της Κυβέρνησης από τη Νέα Δημοκρατία το 2004,
δόθηκαν 5 (πέντε) εκατομμύρια από το ΕΣΠΑ με σκοπό την εκπόνηση μελέτης για τον
συγκεκριμένο οδικό άξονα, που προβλεπόταν τετράιχνος (δύο λωρίδες ανά
κατεύθυνση), με νησίδα ασφαλείας στη μέση και με τη δέσμευση: η κατασκευή του
τμήματος Χαλκηδόνα – Μελίσσι να ξεκινήσει το Α’ εξάμηνο του 2010 και το τμήμα
Μαυροβούνι – Έδεσσα το Β’ εξάμηνο της ίδιας χρονιάς.
Δυστυχώς από το 2010 με την τότε Κυβέρνηση, άρχισε ο ¨χορός¨
των κωλυσιεργιών και των αναβολών. Φτάσαμε έτσι στην ημέρα της διάλυση της
Βουλής την 11η Απριλίου 2012, οπότε και απένταξαν το έργο από το ΕΣΠΑ. Μετά δε
από ένα οκταήμερο, στις 19/4/12, απέσυραν και την χρηματοδότηση των 120
εκατομμυρίων και με διαδικασίες φαστ τρακ στις 23/4/2012 τα χρήματα πήγαν για
την Δυτική Περιφερειακή Οδό Θεσσαλονίκης. Και μάλιστα με την υπογραφή του
γενικού γραμματέα Δημοσίων Έργων και πρώην προέδρου της εταιρίας Εγνατίας και
αναδόχου της Περιφερειακής Θεσσαλονίκης, υπό τις ευλογίες ασφαλώς του
θεσσαλονικέα αρμοδίου τότε υφυπουργού Υποδομών.
ΕΠΕΙΔΗ, είναι πασιφανέστατη η άθλια μεθόδευση της υφαρπαγής
των 120 εκατομμυρίων με τις παράνομες και ύποπτες κωλυσιεργίες που υποκρύπτουν
σκοπιμότητες για την εξυπηρέτηση μικροπολιτικών συμφερόντων…
ΕΠΕΙΔΗ, πέραν των 120 εκατομμυρίων, είχε δεσμευθεί εγγράφως
επιπλέον ένα σημαντικό ποσό από το Τομεακό πρόγραμμα του Υπουργείου για τη
δημοπράτηση όλου του οδικού άξονα, ώστε να καλυφθεί το συνολικό κόστος των
έργων μετά τις εκπτώσεις…
ΕΠΕΙΔΗ, ο φάκελος με τα 30 (τριάντα) αδιάψευστα στοιχεία –
ντοκουμέντα που ο ίδιος έχω καταθέσει στα συναρμόδια Υπουργεία και στην
Περιφέρεια καταγράφουν ανάγλυφα τη σκανδαλώδη μεθόδευση αυτής της αμαρτωλής
ιστορίας…
ΕΠΕΙΔΗ, οι μαρτυρίες των υπηρεσιακών παραγόντων του
Υπουργείου Υποδομών και της Περιφέρειας μιλούσαν εκείνη την εποχή για ¨έργο
ώριμο¨…
ΕΠΕΙΔΗ, η ηγεσία του Υπουργείου Ανάπτυξης μιλούσε για
δημοπράτηση του έργου τον Οκτώβρη του 2012 και για ολοκλήρωση της κατασκευής το
2015 (και όλα αυτά εγγράφως αρ. πρωτ. 37183/ΕΥΣ4531/11-10-2011)…
ΕΠΕΙΔΗ, με τον πιο επίσημο τρόπο η ηγεσία του Υπουργείου,
τόσο υπό τον Σταύρο Καλογιάννη όσο και υπό τον Μιχάλη Χρυσοχοϊδη, αναγνώρισε το
μεγάλο σκάνδαλο και δεσμεύτηκε να εντάξει το έργο στο νέο ΕΣΠΑ. Μάλιστα, με
έγγραφο του 2013 (αριθμός πρωτοκόλλου 4367/13-10-2013), ζητήθηκε από την
Περιφέρεια να αποστείλει τεχνικά δελτία ώστε να ενταχθεί στο Πρόγραμμα Δημοσίων
Επενδύσεων, για να ξεκινήσει η δημοπράτηση και να ολοκληρωθεί με τα κονδύλια
του ΕΣΠΑ της νέας περιόδου…
ΕΠΕΙΔΗ, στην πρόσφατη ΔΕΘ, όταν ο Περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας
Απόστολος Τζιτζικώστας σε συνάντησή του με τον Πρωθυπουργό έθεσε το θέμα, ο κ.
Τσίπρας αναγνώρισε την προτεραιότητα που πρέπει να δοθεί στο συγκεκριμένο έργο
και συμφώνησε για την χρηματοδότησή του…
ΕΡΩΤΩΝΤΑΙ οι ηγεσίες των Υπουργείων Υποδομών και Οικονομίας:
Τί προτίθενται να πράξουν και πότε, για την αποκατάσταση της
κατάφωρης αδικίας από το συγκεκριμένο ¨καραμπινάτο¨ σκάνδαλο που εξακολουθεί να
στερεί παρανόμως ένα έργο ζωής από το Νομό Πέλλας;
Ο Ερωτών
Γιώργος Καρασμάνης
Βουλευτής Πέλλας
Ο ΚΑΡΑΣΜΑΝΗΣ ΕΔΩ ΚΑΙ 15 ΧΡΟΝΙΑ ΑΥΤΟΝ ΤΟΝ ΔΡΟΜΟ ΚΑΙ ΑΛΛΟΥΣ ΚΑΘΕ ΜΕΡΑ ΤΟΥΣ ΕΦΤΙΑΝΕ ΜΕ ΦΥΛΛΑΔΙΑ ΚΑΙ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ. ΚΑΠΟΤΕ Ο ΠΑΠΑΔΗΜΟΥΛΗΣ ΕΙΠΕ ΟΤΙ ΟΙ ΔΡΟΜΟΙ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΚΟΣΤΙΖΟΥΝ ΕΠΤΑ ΦΟΡΕΣ ΠΕΡΙΣΟΤΕΡΟ ΑΠ ΟΤΙ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ. ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΜΗ ΜΑΣ ΚΟΡΟΪΔΕΥΕΤΕ ΜΕ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕίσαι μπούφος γιατί νομίζεις, γράφοντας πότε με τη μία μορφή, πότε με την άλλη σε κάθε δελτίο του ότι θα τον αποδομήσεις. Είσαι μπούφος, όπως και πολλοί άλλοι είναι μπούφοι, γιατί κάθε μέρα όντος μας ξυπνούσε γιαυτόν τον δρόμο, αλλά χαμπάρι! Μηδέν! στην κοσμάρα σου! Γιατί αν υπήρχε δεν θα μας τα κλέβαν τα λεφτά. Έχει δίκιο ο Παπαδημούλης, γιατί είσαι μπούφος και γιαυτό οι δρόμοι στοιχίζουν 7 φορές
ΑπάντησηΔιαγραφήΟΙ ΔΡΟΜΟΙ ΣΤΟΙΧΙΖΑΝ 7 ΦΟΡΕΣ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ ΓΙΑΤΙ 40 ΧΡΟΝΙΑ ΚΥΒΕΡΝΟΥΣΕ ΕΝΑ ΔΙΕΦΘΑΡΜΕΝΟ ΣΗΣΤΗΜΑ ΜΕ ΤΟ ΡΟΥΣΦΕΤΙ ΚΑΙ ΦΤΑΣΑΜΕ ΕΔΩ ΠΟΥ ΦΤΑΣΑΜΕ. ΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΑΥΤΟ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΤΟ ΕΞΑΦΑΝΙΣΟΥΜΕ. ΧΩΡΙΣ ΣΩΣΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟ ΚΑΙ ΑΞΙΟΚΡΑΤΙΑ ΜΑΣ ΠΕΡΙΜΕΝΟΥΝ ΧΕΙΡΟΤΕΡΑ. ΑΝ ΘΕΛΑΝ ΝΑ ΦΤΙΑΞΟΥΝ ΤΟΝ ΔΡΟΜΟ ΘΑ ΤΟ ΦΤΙΑΧΝΑΝ. ΕΤΡΩΓΑΝ ΤΑ ΧΡΗΜΑΤΑ ΜΕ ΕΥΚΟΛΟ ΤΡΟΠΟ.
ΑπάντησηΔιαγραφή