Δευτέρα 5 Φεβρουαρίου 2018

Αποψη: Τι φοβούνται οι Ελληνες;



  Γράφει ο Ν. Ν. Ι. ΜΕΡΤΖΟΣ*


Νωπά μεγαλειώδη γεγονότα εικονογράφησαν τη Θεσσαλονίκη με ένα πρόσωπο που δεν της πρέπει ούτε υπηρετεί το εθνικό συμφέρον. Πόλη περίκλειστη και εχθρική στην άμεση ενδοχώρα της. Πόλη πιασμένη σε φοβίες και δεισιδαιμονίες, σε ξόρκια και σε φωνασκίες. Πόλη στενόχωρη και αναίτια στεναχωρημένη που δεν εννοεί την ιστορική αποστολή της ούτε καν τα αυταπόδεικτα συμφέροντά της. Πόλη που τρέμει το πλούσιο μέλλον της και, φυσικά, δεν το σχεδιάζει. Πόλη που φοβάται ένα τίποτε και κρύβεται σαν μικρό παιδί στην ποδιά της δοξασμένης Μάνας μας Μακεδονίας.
Ωστόσο, η Θεσσαλονίκη έχει δείξει πρόσφατα και το άλλο πρόσωπό της, αλλά σαν γνήσια αρχόντισσα δεν το επέδειξε. Σεμνά και ταπεινά, χωρίς ταρατατζούμ, οι πράξεις της απέδειξαν μια πόλη ανοικτή στο μέλλον και στον σύγχρονο κόσμο. Πόλη γενναιόδωρη και φιλόξενη με πλήρη αυτοπεποίθηση και αίσθηση της Ιστορίας. Πόλη
Συμβασιλεύουσα με απόλυτη συνείδηση της τωρινής ιστορικής αποστολής της και της πατρώας κληρονομιάς της. Πόλη πύλη των Βαλκανίων και καθέδρα τους.
Αυτό συνέβη αθόρυβα μα γόνιμα τον Μάρτιο του 2016. Τότε η Εταιρεία Μακεδονικών Σπουδών προσκάλεσε στη Θεσσαλονίκη εκατό φοιτητές και καθηγητές από το Πανεπιστήμιο «Αγιοι Κύριλλος και Μεθόδιος». Το απόλυτο δικαίωμα επιλογής τους άφησε ανοιχτόκαρδα στις αρμόδιες αρχές τους. «Βεβήλωση», θα ανακράξουν αναδρομικά όσοι επικαλούνται εναντίον των «προδοτών» την αποκλειστικότητα του πατριωτισμού. «Δεν σκεφθήκατε, βέβηλοι, ότι οι Αγιοι Κύριλλος και Μεθόδιος ήσαν Θεσσαλονικείς και μας τους έκλεψαν οι –τάδε– Σκοπιανοί;». Για φαντάσου! Πώς να το ξέρει η Εταιρεία Μακεδονικών Σπουδών που εταίροι της είναι 175 Μακεδόνες καθηγητές πανεπιστημίου; Που επί 77 χρόνια έως τότε έγραψε και δίδαξε την άγνωστη ιστορία της ελληνικής Μακεδονίας; «Ελα, παππού, να σου δείξω το αμπέλι μας». Αλλά η Θεσσαλονίκη έδειξε τότε το άλλο πρόσωπό της. Ολο φως.
Οι ξενοδόχοι προσέφεραν δωρεάν διανυκτέρευση με πλούσιο πρωινό, δύο μέρες. Επιχειρηματίες χάρισαν δεξιώσεις και λουκούλλεια γεύματα. Τα μουσεία, δωρεάν είσοδο. Οι ξεναγοί, ξενάγηση. Ο ΟΑΣΘ, περιήγηση στο ιστορικό κέντρο της πόλης. Οι ιεροψάλτες της Θεολογικής Σχολής, κατανυκτικούς ψαλμούς στην Αγία Σοφία.
Επίσημη υποδοχή, το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο. Το Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, την Εστία του. Το κινηματοθέατρο «Αριστοτέλειον», τη μεγάλη αίθουσά του. Κοινοί χοροί εκεί, αγκαλιά όλοι μαζί. Και να λαλούν τα κλαρίνα, να βογγούν τα χάλκινα.
Οσα δίνεις παίρνεις – μας ορμήνευαν οι γέροντές μας. Και τότε η Θεσσαλονίκη πήρε την καρδιά όλων εκείνων των παιδιών που διδάσκονται τον αλυτρωτισμό. Χαρά, ευφροσύνη και αδελφοσύνη διατράνωσαν στο κράτος των Σκοπίων όλα τα εκεί ΜΜΕ που εξ επαγγέλματος επιτίθενται στην Ελλάδα επί τρεις γενεές. Παρατίθενται αυτούσια δύο αποσπάσματα από το μέτωπο των «εχθρών»:

• Στις 9 Μαρτίου 2016, η εφημερίδα Nova Makedonija δημοσίευσε: «Εκατό νέοι φοιτητές επισκέφθηκαν τη Θεσσαλονίκη μαζί με τους επτά καθηγητές τους. Είναι εκείνοι που θα εγκαινιάσουν μια νέα περίοδο συνεργασίας μεταξύ Μακεδονίας και Ελλάδας. Η εν λόγω επίσκεψη μπορεί να θεωρηθεί ως μία γέφυρα φιλίας και συνεργασίας μεταξύ των δύο λαών. Η Nova Makedonija παρακολούθησε στενά την επίσκεψη των μαθητών και οι γενικές δηλώσεις και εκτιμήσεις τόσο από τους επισκέπτες όσο από τους οικοδεσπότες ήταν περισσότερο από θετικές».
• Την ίδια μέρα ο τηλεοπτικός σταθμός Κanal 5 μετέδωσε: «Μόλις επέστρεψαν οι φοιτητές και οι καθηγητές που φιλοξενήθηκαν στη Θεσσαλονίκη μίλησαν στην κάμερά μας και χαρακτήρισαν την επίσκεψή τους ενδιαφέρουσα, χρήσιμη και αξιέπαινη. Οι φοιτητές, από την πλευρά τους, δήλωσαν ότι υπάρχουν οι προϋποθέσεις για να υπάρξει συνεργασία μεταξύ των δύο λαών, ενώ κάποιοι άλλοι δήλωσαν ότι η φιλία μεταξύ των δύο λαών είναι χρήσιμη. Η φιλοξενία ήταν εξαιρετική».
Στη βαλκανική ενδοχώρα των Ελλήνων, κυρίως Μακεδόνων, απλώνονται κλιμακωτά επτά κράτη: Σκόπια, Βουλγαρία και Αλβανία σε επαφή με τα σύνορα της Ελλάδος και, στη συνέχεια, Σερβία, Κοσσυφοπέδιο, Μαυροβούνιο και Βοσνία-Ερζεγοβίνη. Η Ελλάδα είναι μεταξύ των τριών πρώτων ξένων επενδυτών και εμπορικών εταίρων στα τρία όμορά της κράτη. Ο πληθυσμός, η σύνθεσή του και το Ακαθάριστο Εθνικό Προϊόν (ΑΕΠ) σε δισεκατομμύρια δολάρια είχε το 2016 ως εξής ανά κράτος:
Σκόπια: 2.082.000 κάτοικοι. Μουσουλμάνοι 32%. Αλβανοί 25,3%. Αναγνωρισμένες εθνικές μειονότητες: Σέρβοι, Βόσνιοι, Βλάχοι, Τούρκοι, Ρομά κ.ά. ΑΕΠ: 10,09 δισ. δολ. Βουλγαρία: 7.038.000. Μουσουλμάνοι 12,5%, εκ των οποίων Τούρκοι 8% και Ρομά 4,5%. ΑΕΠ: 52,04. Αλβανία: 3.100.000. Μουσουλμάνοι 75%, ορθόδοξοι 20%, καθολικοί 20%. Εννέα αναγνωρισμένες εθνικές μειονότητες. ΑΕΠ: 11,93. Σερβία: 7.310.555. Μουσουλμάνοι 3,2%, Σέρβοι 83%, άλλες μειονότητες 13,8%. Επίσημα αναφέρονται μόνον 57.000 Αλβανοί στο Πρέσεβο και στο σερβικό τμήμα του Σαντζάκ. Ωστόσο, οι «λίγοι» Αλβανοί κυριαρχούν στο Πρέσεβο και συγκροτούν ανά δύο αλβανικά κόμματα σε Πρέσεβο και Σαντζάκ. ΑΕΠ: 37,75. Κοσσυφοπέδιο: 1.836. 529. Μουσουλμάνοι 95%. Αλβανοί 82%. Σέρβοι 5% και 3% Βόσνιοι, Τούρκοι, Ρομά κ.ά. Διεθνές προτεκτοράτο. ΑΕΠ: 6,65. Μαυροβούνιο: 657.394. Μουσουλμάνοι 17,7%. Αλβανοί 5%. Βόσνιοι 8%. Ρομά 4,7%. Οι Αλβανοί αντιπροσωπεύονται στη Βουλή με αλβανικό κόμμα. ΑΕΠ: 4,73. Βοσνία-Ερζεγοβίνη: 3.880.000. 48% μουσουλμάνοι, 37,1% Σέρβοι, 14,3% Κροάτες. Συνομοσπονδία Σέρβων και Βοσνίων-Κροατών υπό διεθνή επιτήρηση, ΑΕΠ: 16,05.
Αθροιζόμενο το ΑΕΠ των επτά αυτών βαλκανικών χωρών ανερχόταν το 2016 σε 139,24 δισ. δολάρια, ενώ μόνον το ΑΕΠ της Ελλάδος ήταν 194,06, παρότι είχε μειωθεί από το 2008, οπότε σημείωσε ρεκόρ 354,46 δισ. δολάρια.
Οι ελληνικές Ενοπλες Δυνάμεις είναι μακράν ισχυρότερες από τις συνολικές δυνάμεις όλων μαζί των παραπάνω βαλκανικών χωρών. Τι φοβούνται οι Ελληνες;
* Ο κ. Ν. Ι. Μέρτζος είναι συγγραφέας, τέως πρόεδρος της Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών.

5 σχόλια:

  1. Σίγουρα κ. Μέρτζο οι Έλληνες δεν φοβούνται ούτε τα Σκόπια , ούτε Αλβανούς, ούτε Μογγόλους, αλλά δεν θα πρέπει να διεκδικήσουμε την Ιστορία μας και την πολιτιστική μας κληρονομιά, κυρίως από τους νεοταξίτες (εξωτερικούς και εσωτερικούς) παραχαράκτες της ιστορίας μας;

    Με εκτίμηση
    Γιάννης Καλαϊτζίδης
    Μέλος της Πατριωτικής Οργάνωσης
    Το Κίνημα της Σημαίας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. ΚΥΡΙΕ ΚΑΛΑΪΤΖΙΔΗ ΓΙΑΝΝΗ,
      ΤΙ ΟΡΙΖΕΙ , ΩΣ ΠΑΤΡΙΩΤΙΚΟ,ΤΟ ΚΙΝΗΜΑ ΤΗΣ ΣΗΜΑΙΑΣ?

      Διαγραφή
  2. Ναι, το ίδιο λένε και οι οπαδοί του Φαλμεράγιερ: αν δεν είχε γίνει η επανάσταση του 1821 θα είχαμε υποδουλώσει τους τούρκους πολιτισμικά όπως έγινε και με τους ρωμαίους.... Να σκύψουμε το κεφάλι δηλαδή για μισή χιλιετηρίδα περιμένοντας τους βαρβάρους να γίνουν άνθρωποι. Τι σόι πολιτισμός είναι αυτός;
    Ε, λοιπόν ΟΧΙ, Μολών λαβέ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. πραγματικά περίεργες οι απόψεις μέρτζου...σίγουρα κάποιο συμφέρον εξυπηρετεί...πάντως όχι το εθνικό!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Πατρίδα σημαίνει να είμαστε ευγνώμονες και όχι αχάριστοι στους ένδοξους προγόνους μας που έχυσαν το αίμα τους για την δική μας ελευθερία, και έχουμε κι εμείς το ίδιο καθήκον προς τους απογόνους μας για να μην ψάχνουν ταυτότητα σαν τους χαμένους σκοπιανούς, πίσω από τους οποίους βρίσκονται πολυεθνική δύναμη νεοταξιτών. Νεόταξίτες εγχώριοι και εξωτερικοί οι οποίοι ενώ φαίνεται ότι στήνουν καλά το παιχνίδι, αλλά η χώρα του φωτός, του Μ. Αλεξάνδρου, του Θεανθρώπου Ιησού Χριστού θα γίνει αιτία να καταρρεύσει το εγχώριο και διεθνές σύστημα που φονεύει τους λαούς, δυστυχώς αφού χυθεί αθώο αίμα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

(3)