Απόγνωση. Η λέξη είναι φτωχή για να περιγράψει το συναίσθημα 85.000
παιδιών που φοιτούν στην Γ’ Λυκείου και των οικογενειών τους που είναι
όμηροι της αδιαφορίας αλλά και της ανικανότητας του Υπουργείου Παιδείας
να σχεδιάσει το τι θα γίνει με τη διεξαγωγή των Πανελλαδικών εξετάσεων
τον Ιούνιο(;) του 2021.
Του Αντρέα Παναγόπουλου
Οι πανελλαδικές εξετάσεις αποτελούν, καλώς ή κακώς, μία κορυφαία στιγμή για τα παιδιά και τις οικογένειές τους. Μία στιγμή για την οποία προετοιμάζονται ήδη από τις πρώτες τάξεις του Γυμνασίου. Μία στιγμή που τα φορτώνει άγχος, ανασφάλεια και κούραση. Μία στιγμή που για χιλιάδες οικογένειες σημαίνει ΚΑΙ οικονομικές στερήσεις έτσι ώστε.. να ανταποκριθούν στο κόστος της προετοιμασίας σε φροντιστήρια και ιδιωτικά μαθήματα, μία παθογένεια που καμία κυβέρνηση δεν κατάφερε να εξαλείψει. Μία στιγμή που ανατρέπει και αναστατώνει την οικογενειακή ζωή, ιδιαίτερα όταν τα παιδιά φτάνουν στην Γ’ Λυκείου. Πολύ περισσότερα τώρα που οι ελληνικές οικογένειες -όχι των “αρίστων”- παλεύουν για την επιβίωσή τους μέσα στην υγειονομική και οικονομική λαίλαπα.
Ολα αυτά φαίνεται δεν αφορούν το υπουργείο Παιδείας. Δεν το αγγίζουν. Οπως δεν το ενδιαφέρει συνολικά η δημόσια εκπαίδευση την οποία με αλλεπάλληλους νόμους επιχειρούν να διαλύσουν, όπως κάνουν τώρα με το νομοσχέδιο για την επαγγελματική εκπαίδευση. Η ίδρυση “αστυνομίας πανεπιστημίων” είναι πολύ σημαντικότερη από το τι θα γίνει με τις Πανελλαδικές και από την απόγνωση 85.000 παιδιών και των οικογενειών τους.
Με το πρώτο τετράμηνο της σχολικής χρονιάς να έχει ουσιαστικά κουτσά-στραβά συμπληρωθεί, με το φιάσκο του πρώτου μήνα της τηλεκπαίδευσης και τα προβλήματα που εξακολουθούν να υπάρχουν, με την ύλη να έχει μείνει πίσω, με το εντελώς αμφίβολο άνοιγμα των σχολείων μετά τις γιορτές και την πιθανότητα να παραμείνουν κλειστά ή να ξανακλείσουν την Ανοιξη λόγω τρίτου κύματος της πανδημίας, κανένας σχεδιασμός για τις Πανελλαδικές δεν υπάρχει. Πέραν της ακατανόητης εγκυκλίου που επέσπευσε την υποβολή των αιτήσεων υποψηφιοτήτων από τον Νοέμβριο και της τραγελαφικής εγκυκλίου για τον τρόπο βαθμολόγησης του Α’ τριμήνου στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση.
Καμία πρόβλεψη ή οδηγία για το αν θα υπάρξει προσαρμογή στην εξεταστέα (και μη διδαχθείσα) ύλη. Καμία πρόβλεψη ή οδηγία για το χρόνο και το τρόπο διεξαγωγής των Πανελλαδικών εξετάσεων πέραν της απερίγραπτης δήλωσης της Νίκης Κεραμέως, στις 23 Νοεμβρίου ότι “δεν αποκλείεται να αξιολογηθούν φέτος με διαφορετική μέθοδο εάν κάτι τέτοιο προκύψει από τις εισηγήσεις του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής”. Με διαφορετική μέθοδο. Την οποία οι μαθητές θα πληροφορηθούν στο “παραπέντε”. Σαν να μην τους έφτανε το άγχος των εξετάσεων ακόμη και υπό κανονικές συνθήκες.
Οι 85.000 μαθητές της φετινής Γ’ Λυκείου είναι όμηροι της αδιαφορίας του υπουργείου. Οπως και άλλοι τόσοι μαθητές της Β’ Λυκείου που και αυτοί δεν ξέρουν τι θα τους ξημερώσει το 2021-22. Οπως και χιλιάδες πρωτοετείς φοιτητές που είδαν τη σχολή στην οποία πέτυχαν πέρυσι ΜΟΝΟ από την οθόνη. Οπως και δεκάδες χιλιάδες γονείς που πληρώνουν τζάμπα και βερεσέ ενοίκια για τα φοιτητικά σπίτια.
Μιλάμε για ένα ακόμη κοινωνικό ολοκαύτωμα στο όνομα της καθολικής, καθώς φαίνεται, κυβερνητικής ανεμελιάς…
Του Αντρέα Παναγόπουλου
Οι πανελλαδικές εξετάσεις αποτελούν, καλώς ή κακώς, μία κορυφαία στιγμή για τα παιδιά και τις οικογένειές τους. Μία στιγμή για την οποία προετοιμάζονται ήδη από τις πρώτες τάξεις του Γυμνασίου. Μία στιγμή που τα φορτώνει άγχος, ανασφάλεια και κούραση. Μία στιγμή που για χιλιάδες οικογένειες σημαίνει ΚΑΙ οικονομικές στερήσεις έτσι ώστε.. να ανταποκριθούν στο κόστος της προετοιμασίας σε φροντιστήρια και ιδιωτικά μαθήματα, μία παθογένεια που καμία κυβέρνηση δεν κατάφερε να εξαλείψει. Μία στιγμή που ανατρέπει και αναστατώνει την οικογενειακή ζωή, ιδιαίτερα όταν τα παιδιά φτάνουν στην Γ’ Λυκείου. Πολύ περισσότερα τώρα που οι ελληνικές οικογένειες -όχι των “αρίστων”- παλεύουν για την επιβίωσή τους μέσα στην υγειονομική και οικονομική λαίλαπα.
Ολα αυτά φαίνεται δεν αφορούν το υπουργείο Παιδείας. Δεν το αγγίζουν. Οπως δεν το ενδιαφέρει συνολικά η δημόσια εκπαίδευση την οποία με αλλεπάλληλους νόμους επιχειρούν να διαλύσουν, όπως κάνουν τώρα με το νομοσχέδιο για την επαγγελματική εκπαίδευση. Η ίδρυση “αστυνομίας πανεπιστημίων” είναι πολύ σημαντικότερη από το τι θα γίνει με τις Πανελλαδικές και από την απόγνωση 85.000 παιδιών και των οικογενειών τους.
Με το πρώτο τετράμηνο της σχολικής χρονιάς να έχει ουσιαστικά κουτσά-στραβά συμπληρωθεί, με το φιάσκο του πρώτου μήνα της τηλεκπαίδευσης και τα προβλήματα που εξακολουθούν να υπάρχουν, με την ύλη να έχει μείνει πίσω, με το εντελώς αμφίβολο άνοιγμα των σχολείων μετά τις γιορτές και την πιθανότητα να παραμείνουν κλειστά ή να ξανακλείσουν την Ανοιξη λόγω τρίτου κύματος της πανδημίας, κανένας σχεδιασμός για τις Πανελλαδικές δεν υπάρχει. Πέραν της ακατανόητης εγκυκλίου που επέσπευσε την υποβολή των αιτήσεων υποψηφιοτήτων από τον Νοέμβριο και της τραγελαφικής εγκυκλίου για τον τρόπο βαθμολόγησης του Α’ τριμήνου στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση.
Καμία πρόβλεψη ή οδηγία για το αν θα υπάρξει προσαρμογή στην εξεταστέα (και μη διδαχθείσα) ύλη. Καμία πρόβλεψη ή οδηγία για το χρόνο και το τρόπο διεξαγωγής των Πανελλαδικών εξετάσεων πέραν της απερίγραπτης δήλωσης της Νίκης Κεραμέως, στις 23 Νοεμβρίου ότι “δεν αποκλείεται να αξιολογηθούν φέτος με διαφορετική μέθοδο εάν κάτι τέτοιο προκύψει από τις εισηγήσεις του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής”. Με διαφορετική μέθοδο. Την οποία οι μαθητές θα πληροφορηθούν στο “παραπέντε”. Σαν να μην τους έφτανε το άγχος των εξετάσεων ακόμη και υπό κανονικές συνθήκες.
Οι 85.000 μαθητές της φετινής Γ’ Λυκείου είναι όμηροι της αδιαφορίας του υπουργείου. Οπως και άλλοι τόσοι μαθητές της Β’ Λυκείου που και αυτοί δεν ξέρουν τι θα τους ξημερώσει το 2021-22. Οπως και χιλιάδες πρωτοετείς φοιτητές που είδαν τη σχολή στην οποία πέτυχαν πέρυσι ΜΟΝΟ από την οθόνη. Οπως και δεκάδες χιλιάδες γονείς που πληρώνουν τζάμπα και βερεσέ ενοίκια για τα φοιτητικά σπίτια.
Μιλάμε για ένα ακόμη κοινωνικό ολοκαύτωμα στο όνομα της καθολικής, καθώς φαίνεται, κυβερνητικής ανεμελιάς…
- το κείμενο του Α. Παναγόπουλου είναι από το anatropinews
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου