Το θέμα του αγωγού της Πολεμικής Αεροπορίας αρχίζει να παίρνει μεγάλες διαστάσεις. Πρόκειται για το πρόγραμμα «Ηλεκτρονικής Παρακολούθησης Αγωγού Καυσίμου», το οποίο θα μπορούσε να γίνει με 1 έως 2 εκατομμύρια ευρώ, έφθασε στα 6 εκατομμύρια και τώρα εκτοξεύθηκε στα 12 εκατομμύρια ευρώ.
Πρόκειται για θέμα που ανέδειξε στο iEidiseis.gr ο Δήμος Βερύκιος. «Καπέλο» 6 εκατομμυρίων ευρώ επιχειρούν να βάλουν σε πρόγραμμα της Αεροπορίας για τον έλεγχο και την επιτήρηση του κεντρικού αγωγού πετρελαίου! Από 6 εκατομμύρια που ήταν ο αρχικός προϋπολογισμός του έργου βάσει τεχνικής μελέτης του ΓΕΑ, τελικώς η LOCKHEED MARTIN που το εντάσσει στα Αντισταθμιστικά Ωφελήματα του προγράμματος εκσυγχρονισμού των F-16, το χρέωσε 12 εκατομμύρια ευρώ. Ακριβώς το διπλάσιο από τον αρχικό προϋπολογισμό , γεγονός που εγείρει πλείστα όσα ερωτηματικά...
Προς τον Υπουργό:
-Εθνικής Άμυνας, κ.Ν.Παναγιωτόπουλο
Θέμα:Πρόγραμμα «Ηλεκτρονικής Παρακολούθησης Αγωγού Καυσίμου» για τις ανάγκες της Πολεμικής Αεροπορίας
Κύριε Υπουργέ,
Με την υπ’ αριθμ. 1548/9-11-20 ερώτησή μας, θέσαμε πέντε (5) ερωτήματα σχετικά με το πρόγραμμα «ηλεκτρονικής παρακολούθησης αγωγού καυσίμων», το οποίο εντάχθηκε στα προγράμματα ασφάλειας-εφοδιασμού (SSI) με σχετική τροποποίηση της συμφωνίας 1/2019. Τα επαναλαμβάνουμε:
α. Η υλοποίηση αυτού του προγράμματος θα γίνει από υπηρεσίες του ΓΕΑ ή από ιδιωτικό φορέα και ποιος είναι ο ενδιαφερόμενος ιδιωτικός φορέας;
β. Πως εξηγείται η διακύμανση του κόστους αρχικά με 6 εκατ. ευρώ, στη συνέχεια σε 8 εκατ. ευρώ και λίγες μέρες αργότερα σε 12 εκατ. Ευρώ;
γ. Δικαιολογείται το κόστος των 12 εκατ. ευρώ σε συσχέτιση με το όφελος από την εκτιμώμενη εξοικονόμηση καυσίμων;
δ. Ποιος φορέας έκανε τον αρχικό προϋπολογισμό των 6 εκατ. ευρώ και ποια η αμοιβή του; Υπήρχε και δεύτερη μελέτη προϋπολογισμού; Αν ναι, από ποιον φορέα και ποια η επανεκτίμηση του προϋπολογισμού;
ε. Η χρηματοδότηση του εν λόγω προγράμματος θα μπορούσε να καλυφθεί από κονδύλια του ΝΑΤΟ;
Επί των ανωτέρω ερωτημάτων ευαρεστηθήκατε να δώσετε την από 1/12/2020 απάντησή σας χωρίς ουσιαστικά να αναφέρεστε στα πιο πάνω ερωτήματα. Επιδιώξατε να συσκοτίσετε την ουσία του θέματος, που τέθηκε με βάση τις πιο πάνω ερωτήσεις, αναφερόμενος στο αυτονόητο ότι ο οικονομικός φορέας που είναι υπόχρεος για παροχή ΑΩ ή SSI έχει την πλήρη ευθύνη έναντι του ΥΕΘΑ για την υλοποίηση των προγραμμάτων. Όμως, η ουσία είναι αν ο αποδέκτης προγραμμάτων ΑΩ ή SSI, δηλαδή το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας, αποδέχεται υπερκοστολογημένα προγράμματα παρά τις έγγραφες επισημάνσεις των υπηρεσιών του. Με την απάντησή σας αποφεύγετε να θίξετε το ζήτημα της πιθανής υπερκοστολόγησης και της πιθανής ζημιάς του δημοσίου προς όφελος ιδιωτικών φορέων.
Μετά την υποβολή της ερώτησής μας, υπήρξαν δημοσιεύματα για το ίδιο θέμα με σοβαρές καταγγελίες αναφερόμενα σε «αρπακτικά πάνω από τον αγωγό καυσίμων της αεροπορίας», για εμπλοκή «ιπτάμενης υπουργικής παρέας» κλπ.
Κατόπιν των ανωτέρω, θέτουμε εκ νέου ερωτήματα και αιτούμεθα την κατάθεση εγγράφων:
1. Πως εξηγείτε τη διακύμανση του κόστους, αρχικά με 6 εκατ. ευρώ, στη συνέχεια σε 8 εκατ. ευρώ και λίγες μέρες αργότερα σε 12 εκατ. Ευρώ; Να κατατεθούν τα υπηρεσιακά έγγραφα που κοστολογούν το έργο σε 6, 8 και 12 εκατ. ευρώ ως και οι σχετικές μελέτες;
2. Το πρόγραμμα αγωγού καυσίμων της αεροπορίας εγκρίθηκε από την ΚΓΕΠ/ΓΔΑΕΕ. Υπήρξε ομοφωνία ή κατατέθηκαν παρατηρήσεις και αν ναι, ποιες ήταν οι παρατηρήσεις;
3. Έχουν επισημανθεί επιρροές πρώην υπουργών στη διαμόρφωση και έγκριση των προγραμμάτων ΑΩ ή SSI, όπως επισημαίνει το από 5/12/2020 δημοσίευμα της ιστοσελίδας ieidiseis.gr;
4. Τελικά, κατά την άποψη του ΥΠΕΘΑ, η Lockheed Martin έχει πλήρη ευθύνη στο ποια προγράμματα θα ενταχθούν στα ΑΩ ή SSI, ποιο είναι το κόστος τους και ποιος ιδιωτικός φορέας θα τα υλοποιήσει;
5. Παρακαλούμε να τεθεί υπόψη μας ο κατάλογος των προγραμμάτων SSI όπως έχει διαμορφωθεί μέχρι τώρα με αναφορά του έργου, της πραγματικής και πιστωτικής αξίας, του οικονομικού φορέα που πρόκειται να τα υλοποιήσει και σχολιασμό αν έχουν εγκριθεί από την υπηρεσία;
6. Κατά την άποψη του ΥΠΕΘΑ, οι υποχρεώσεις της Lockheed Martin για παροχή SSI με πιστωτική αξία 120% πρέπει να υπολογίζονται επί του 1,2 δις. Ευρώ, που αναφέρεται ως τίμημα για τον εκσυγχρονισμό των Α/Φ F-16 στην έκδοση Viber ή επί του 1,5 δις. Ευρώ, όπως δηλαδή προκύπτει το τίμημα του εκσυγχρονισμού μετά την μεταγενέστερη πρόσθεση της δαπάνης των 300 εκατ. ευρώ για εγκατάσταση του συστήματος αυτοπροστασίας ανεξάρτητα αν αυτή η δαπάνη εμφανίζεται σε συναφή σύμβαση;
7. Ποια είναι η τεχνική περιγραφή και ποιες είναι οι τεχνικές προδιαγραφές του έργου;
Ο ερωτών Βουλευτής
Γιώργος Φραγγίδης
Πηγή: ieidiseis.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου