Πέμπτη 25 Φεβρουαρίου 2021

Παράταση εκπτώσεων μέχρι τις 31 Μαρτίου: Κατατέθηκε η τροπολογία

click inside
Πηγή: Intimenews

 

Κατατέθηκε η τροπολογία του υπουργείου Ανάπτυξης για την παράταση των εκτπώσεων μέχρι τις 31 Μαρτίου

 

Μέχρι τις 31 Μαρτίου παρατείνονται οι χειμερινές εκπτώσεις, σύμφωνα με την τροπολογία που κατέθεσε το υπουργείο Ανάπτυξης στη Βουλή. Η παράταση των εκπτώσεων ήταν πιεστικό αίτημα του κόσμου του λιανεμπορίου, ειδικά των κόκκινων περιοχών όπου τα εμπορικά καταστήματα παραμένουν κλειστά. Οι έμποροι ζητούσαν επιτακτικά από τον υπουργό να παραταθούν οι εκπτώσεις, καθώς σύμφωνα με τις εκτιμήσεις τους, η εκπτωτική περίοδος χάθηκε κατά 70%, με τις απώλειες να υπολογίζονται στα 3,5 δισ. ευρώ.

Βέβαια, το πρόβλημα δεν είναι μόνο των επιχειρήσεων αλλά και του δημόσιου ταμείου, καθώς υπολογίζεται ότι το εβδομαδιαίο κόστος για το κράτος με κλειστό το λιανεμπόριο είναι 500-600 εκατ. ευρώ (μηδενικά έσοδα από ΦΠΑ σε συνδυασμό με την επιβάρυνση από τα μέτρα στήριξης των κλειστών επιχειρήσεων).

Συγκεκριμένα, η ανακοίνωση αναφέρει: «Ο Υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων, κ. Άδωνις Γεωργιάδης κατέθεσε τροπολογία χθες, Τετάρτη 24 Φεβρουαρίου, στο νομοσχέδιο του Υπουργείου Εξωτερικών, για τη δυνατότητα ρύθμισης της εκπτωτικής περιόδου έτσι ώστε να δοθεί παράταση στις εκπτώσεις έως τις 31 Μαρτίου 2021. Θα ακολουθήσει σχετική Υπουργική Απόφαση που θα καθορίσει και τις τελικές λεπτομέρειες». 

Με δεδομένο ότι το «λουκέτο» στο λιανεμπόριο στοιχίζει κάθε μήνα 1,4 δισ. ευρώ, το κυβερνητικό επιτελείο εξετάζει πλέον όλα τα ενδεχόμενα και ανάλογα με την εικόνα των επιδημιολογικών δεδομένων, τα εμπορικά καταστήματα μπορεί να ανοίξουν είτε με τη μέθοδο του click away είτε μέσω click inside.

«Εάν πρόκειται να ιεραρχεί τις προτεραιότητες και να αποφασίζει η επιτροπή εμπειρογνωμόνων, τότε προφανώς η σύνθεση της θα πρέπει να αποτελείται από 16 υγειονομικούς και 16 ανθρώπους της πραγματικής οικονομίας. Αναμένουνε τα υγειονομικά δεδομένα των επόμενων ημερών ώστε με σοβαρότητα και χωρίς να διακινδυνέψουμε το ύψιστο αγαθό της υγείας, να προτείνουμε τον καλύτερο τρόπο επαναλειτουργίας της αγοράς, που θα μπορέσει χωρίς άλλο πισωγύρισμα να μας φτάσει μέχρι το σημείο που η υγειονομική κρίση θα έχει ξεπεραστεί» είχε δηλώσει ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών Στ. Καφούνης.

Πάντως, το άνοιγμα των καταστημάτων, υπό την έννοια της κανονικής λειτουργίας των φυσικών καταστημάτων, δεν είναι το μόνο ζητούμενο από την πλευρά του εμπορικού κόσμου. Εκείνο που ζητούν, ή καλύτερα απεύχονται, είναι να μην υπάρξει ένα νέο lockdown πριν το Πάσχα, κάτι που θα σημαίνει την απόλυτη καταστροφή, καθώς θα χαθεί μία ακόμη περίοδος υψηλής καταναλωτικής ζήτησης. Σημειωτέον πως έχει χαθεί το περσινό Πάσχα, οι ενδιάμεσες εκπτώσεις του Νοεμβρίου, η «μαύρη» εβδομάδα (Black Friday), το μεγαλύτερο κομμάτι της χριστουγεννιάτικης περιόδου και τα 2/3 των χειμερινών εκπτώσεων.

Νέο SMS

Η προοπτική ανοίγματος των καταστημάτων από την επόμενη Δευτέρα 8/3, σύμφωνα με πληροφορίες, φέρνει στο προσκήνιο τη δημιουργία ενός νέου πλαισίου εξόδου των πολιτών μόνο για τα ψώνια τους και ήδη έχει ζητηθεί από το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης να συγκροτήσει σχέδιο για ένα νέο ψηφιακό σύστημα έγκρισης μετακινήσεων.

Το νέο σύστημα, σύμφωνα με πληροφορίες, θα εφαρμοστεί είτε με την προσθήκη ενός νέου κωδικού αποστολής SMS στο 13033, είτε και με την δημιουργία μίας νέας πλατφόρμας, δηλαδή νέο πενταψήφιο αριθμό, την οποία θα χρησιμοποιούν οι πολίτες μόνο για το λιανεμπόριο.

Οι πληροφορίες αναφέρουν ως βασικό άξονα του σχεδιασμού του το μεγαλύτερο έλεγχο στις μετακινήσεις και την εφαρμογή «κόφτη» στα SMS.

Πηγή: imerisia.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

(3)