Αναπτερώνονται οι ελπίδες μετά τη διάσωση ενός από τους 12 αγνοούμενους του φλεγόμενου πλοίου στην Κέρκυρα.
Ο επιζών λιθουανικής καταγωγής που βρέθηκε σήμερα στην πρύμνη του Euroferry Olympia φαίνεται στη φωτογραφία να κατεβαίνει από τη σκάλα του πλοίου, ενώ από κάτω τον περιμένουν οι αξιωματικοί και οι διασώστες για την παροχή πρώτων βοηθειών.
Ο άνθρωπος ήταν γκλωβισμένος από την Παρασκευή στην πρύμνη του πλοίου, ενώ το λιμενικό και οι διασώστες κάνουν προσπάθειες για την εύρεση και των υπόλοιπων αγνοουμένων.
Τα πρώτα λόγια που είπε ο επιζών στους διασώστες ήταν «Ζω».
Την είδηση επιβεβαίωσε και ο υπουργός Ναυτιλίας, Γιάννης Πλακιωτάκης στον τηλεοπτικό σταθμό ΣΚΑΪ.
«Βρέθηκε ζωντανός ένας εκ των επιβατών, πιθανότατα λιθουανικής καταγωγής και περιμένουμε να γίνει ταυτοποίηση», σημείωσε χαρακτηριστικά. Ο επιβάτης αναμένεται να δώσει πληροφορίες και για τους υπόλοιπους αγνοούμενους.
Ο Λιθουανός επιβάτης εντοπίστηκε σε ένα σημείο το οποίο τα συνεργεία φρόντιζαν να ψύχουν συνεχώς. Ο ίδιος φέρεται να ανέβηκε μόνος στο κατάστρωμα και από εκεί τα συνεργεία τον κατέβασαν. Στοι πλοίο ανέβηκαν δύο πυροσβέστες και ακολουθούν αντίστροφα την πορεία του διασωθέντος για να φτάσουν στο σημείο από το οποίο αυτός ξεκίνησε. Και αυτό διότι ο Λιθουανός είπε πως άκουγε φωνές από άλλους εγκλωβισμένους.
Να σημειώσουμε πως το πλοίο έχει πάρει μια κλίση 3-4 μοιρών αλλά δεν κινδυνεύει.
Ρυμουλκείται το πλοίο προς την Κέρκυρα
Πλησιάζει στο λιμάνι της Κασσιόπης, στη βορειοανατολική πλευρά της Κέρκυρας, το Euroferry Olympia. Καθώς το μισοκαμένο επιβατηγό/οχηματαγωγό ρυμουλκείται με πολύ αργό ρυθμό (0,7-0,9 κόμβους) από τα σκάφη Αλέξανδρος 5, Πρωτέας και Πλατυτέρα, παραμένει κυρίαρχη η αγωνία για τους 11 - πλέον - αγνοούμενους, οι 3 εκ των οποίων είναι Έλληνες.
Το Euroferry Olympia έχει πάρει κλίση, σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες, γεγονός που δυσχεραίνει ακόμη περισσότερο τη ρυμούλκησή του σε ασφαλές αγκυροβόλιο. Παρόλο που υπάρχει ανησυχία για τον κίνδυνο βύθισης του πλοίου, η κλίση του θεωρείται ως ελεγχόμενη.
Οι έρευνες των ειδικών διασωστικών ομάδων, πάνω στο πλοίο καθώς και στη θαλάσσια περιοχή μεταξύ Κέρκυρας και Ερεικούσας όπου ξέσπασε η πυρκαγιά διακόπηκαν προσωρινά τη νύχτα του Σαββάτου, λόγω του σκότους αλλά και των εξαιρετικά υψηλών θερμοκρασιών, οι οποίες έφταναν τους 500-600 βαθμούς Κελσίου πάνω στο Euroferry Olympia. Εκτός από τα ρυμουλκά επιχειρούν ακόμη 3 περιπολικά σκάφη του Λιμενικού και της Ακτοφυλακής και 1 πλωτό πυροσβεστικό.
Στην έρευνα για τους αγνοούμενους, εκτός από την 5η ΕΜΑΚ, συμμετέχει ειδική ναυαγοσωστική ομάδα, αποτελούμενη από 14 άτομα. Πρόκειται για πεπειραμένους ναυαγοσώστες των εταιρειών MEGATUGS και SMIT Salvage, οι οποίες έσπευσαν στην περιοχή προκειμένου να διεξάγουν την επιχείρηση ανεύρεσης με τον καλύτερο και ασφαλέστερο τρόπο.
Η επιχείρηση πλήρους κατάσβεσης προβλέπεται ότι θα διαρκέσει ημέρες, ενώ, προτού το πλοίο προσεγγίσει στο λιμάνι της Κασσιόπης - και αφού η θερμοκρασία των πυρακτωμένων μετάλλων θα έχει ελαττωθεί, θα επιχειρηθεί απάντληση των πετρελαιοειδών ώστε να αποφευχθεί τυχόν διαρροή και μόλυνση του θαλάσσιου περιβάλλοντος. Τη στιγμή που εκδηλώθηκε η πυρκαγιά, εκτιμάται ότι στις δεξαμενές του Euroferry Olympia υπήρχαν περίπου 700 τόνοι καυσίμου. Αν η φωτιά δεν κατασβεστεί, η απάντληση των καυσίμων με τα ειδικά γι' αυτό το σκοπό μέσα, είναι αδύνατη. Πάντως, τα σκάφη που κινούνται γύρω από το Euroferry Olympia είναι εφοδιασμένα με αντιρρυπαντικό εξοπλισμό.
Σοβαρή βλάβη στο σκάφος που μετέφερε τον δημοσιογράφο της ΕΡΤ Β. Σιώμο
Μια απίστευτη περιπέτεια έζησε ο δημοσιογράφος της ΕΡΤ Ιωαννίνων Βασίλης Σιώμος στην προσπάθειά του να καλύψει δημοσιογραφικά την πυρκαγιά στο πλοίο Euroferry Olympia. Το ταχύπλοο σκάφος στο οποίο επέβαινε ο Β. Σιώμος, μαζί με τον εικονολήπτη Θεόδωρο Παπάζογλου και τον καπετάνιο Σωτήρη Σωτηρόπουλο, παρουσίασε σοβαρή βλάβη, με φωτιές να βγαίνουν από το μηχανοστάσιο, την ώρα που βρισκόταν δίπλα στο φλεγόμενο πλοίο και το ρεπορτάζ ήταν σε εξέλιξη.
Το περιστατικό συνέβη λίγο μετά τις 9 το βράδι του Σαββάτου 19/2, όταν ο Β. Σιώμος βρισκόταν με το σκάφος δίπλα στο φλεγόμενο πλοίο. Κατέγραφε όλη την ημέρα τις προσπάθειες κατάσβεσης της φωτιάς και εντοπισμού των αγνοούμενων από σκάφη του Λιμενικού και του Πολεμικού Ναυτικού, όταν ξαφνικά ο καπετάνιος εντόπισε καπνούς να βγαίνουν από την μπουκαπόρτα της μηχανής. Την ίδια στιγμή, έσβησαν όλα τα φώτα του σκάφους, με αποτέλεσμα ο κίνδυνος να είναι διπλός: Αφενός να υπάρχει φωτιά στο μηχανοστάσιο, αφετέρου να υπάρχει κίνδυνος ναυαγίου, αφού χωρίς φώτα, το σκάφος ήταν “αόρατο” στα παραπλέοντα σκάφη που εκτελούσαν πυρόσβεση και έρευνες για τους αγνοούμενους του Euroferry Olympia.
Ο Β. Σιώμος περιγράφει τις στιγμές έντασης που ακολούθησαν: “Ψύχραιμος ο κάπτεν Σωτηρόπουλος, μας έδωσε αμέσως σωσίβια και ενημέρωσε το Λιμενικό. Δεν ξέραμε πόσο μεγάλη ήταν η βλάβη. Μας είπε να απασφαλίσουμε τους πυροσβεστήρες και να είμαστε έτοιμοι για κατάσβεση”. Ανοιξε το καπάκι της μηχανής, με τον φόβο ότι το οξυγόνο που θα έμπαινε μέσα, θα προκαλούσε πυρκαγιά. Ευτυχώς δεν χρειάστηκε”.
Το σκάφος έμενε ακυβέρνητο, 14 μίλια από το λιμάνι της Κέρκυρας και η τύχη του, μαζί με αυτή και των τριών επιβαινόντων, ήταν αβέβαιη. Σε λίγα λεπτά τους προσέγγισε το σκάφος του Λιμενικού. Ενημερώθηκαν για την βλάβη και ρώτησαν αν μπορεί να κάνει πλεύση με ασφάλεια. Ο καπετάνιος, ρίχνοντας συνεχώς νερό στο σύστημα ψύξης, εναλλάξ με τους επιβαίνοντες, κατάφερε να βάλει μπροστά την μηχανή. Με πολύ μικρή ταχύτητα και έχοντας συνεχώς την προσοχή τους στραμμένη στα παραπλέοντα σκάφη, κατάφεραν τελικά να αποβιβαστούν σώοι μετά από πολλή ώρα, στο λιμάνι της Κέρκυρας.
Πηγή: ieidiseis.gr & ertnews.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου