- Την ερχόμενη Πέμπτη αρχίζει η πρώτη πράξη για την τύχη των Λουτρών Πόζαρ. Το Διοικητικό Συμβούλιο συνεδριάζει το πρωί στις 10 . Μεταξύ των θεμάτων είναι και Λήψη απόφασης στα πλαίσια του Ν.4875/2021 (Ανώνυμη Εταιρία Ιαματικές Πηγές Ελλάδας).
- Πριν λίγες ημέρες ξέσπασε θύελλα αντιπαραθέσεων με αφορμή δημοσίευμα εφημερίδας με πανελλήνια κυκλοφορία που έκανε λόγο για ενδιαφέρον ιδιωτών –επενδυτών . Το επίμαχο δημοσίευμα ε΄φερε στο Δημοτικό Συμβούλιο ο πρώην δήμαρχος και πρώην πρόεδρος της επιχείρηση;ς των Λουτρών Πόζαρ Δημήτρης Μπίνος .
- Για τον συγκεκριμένο νόμο είχε ξεσπάσει θύελλα αντιδράσεων σε όλη την Ελλάδα , από τους Δήμους που έχουν λουτροπόλεις. Τελικά ψηφίστηκε τελείως στα «μουλωχτά»
- Αν τον διαβάσει κάποιος προσεκτικά αντιλαμβάνεται εύκολα ότι πολύ σύντομα οι λουτροπόλεις –φιλέτα (που είναι και ο στόχος ) σύντομα θα περάσουν στα χέρια ισχυρών οικονομικών ομίλων , με ότι αυτό μπορεί να συνεπάγεται για τις τοπικές κοινωνίες και οικονομίες . Μεταξύ δε αυτών και τα Λουτρά Πόζαρ
- Για τον λόγο αυτό η απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου της επιχείρησης , αναμένεται να παίξει σημαντικό ρόλο και καθοριστικό ρόλο για το μέλλον της περιοχής .
Π Ρ Ο Σ Κ Λ Η Σ Η
Σας προσκαλούμε να λάβετε μέρος στην Συνεδρίαση του Διοικητικού Συμβουλίου της Λουτρά Λουτρακίου Μονομετοχικής Δημοτικής Ανώνυμης Εταιρείας Αξιοποίησης Δημοτικών Ακινήτων Λουτρών Λουτρακίου με διακριτικό τίτλο «Λουτρά Λουτρακίου Δήμου Αλμωπίας Α.Ε.», η οποία θα διεξαχθεί μέσω τηλεδιάσκεψης, την 9η Ιουνίου 2022, ημέρα Πέμπτη και ώρα 10:00 π.μ, σύμφωνα με την παρ. 1 του άρθρου 10 του Π.Ν.Π 55/Α΄/11-3-2020, όπως ισχύει και με την 426 εγκύκλιο του ΥΠΕΣ, για συζήτηση και λήψη αποφάσεων στα παρακάτω θέματα της ημερήσιας διάταξης:
ΘΕΜΑΤΑ ΗΜΕΡΗΣΙΑΣ ΔΙΑΤΑΞΗΣ
Ενημέρωση των μελών του Διοικητικού Συμβουλίου για διάφορα θέματα που αφορούν την επιχείρηση από τον Πρόεδρο του Διοικητικού Συμβουλίου
- Ψήφιση πιστώσεων που φέρονται εγγεγραμμένες στον Προϋπολογισμό οικ. Έτους 2022
- Εξέταση αρ. 654/02.06.2022 αίτησης Συλλόγου Νέων Λουτρακίου για παραχώρηση χώρου Φεστιβάλ
- Λήψη απόφασης στα πλαίσια του Ν.4875/2021 (Ανώνυμη Εταιρία Ιαματικές Πηγές Ελλάδας).
- ΤΙ ΛΕΕΙ Ο ΝΕΟΣ ΝΟΜΟΣ
-
Νόμος 4875/2021 - ΦΕΚ 250/Α/23-12-2021 (Κωδικοποιημένος)
Νόμος 4875/2021 - Πρότυποι Τουριστικοί Προορισμοί Ολοκληρωμένης Διαχείρισης, Οργανισμοί Διαχείρισης και Προώθησης Προορισμού, Ιαματικές Πηγές Ελλάδας και άλλες ρυθμίσεις για την ενίσχυση της τουριστικής ανάπτυξης.
Τρέχουσα ενοποιημένη έκδοση: 25.04.2022. Το Κωδικοποιημένο αρχείο, εκδόθηκε σε ενοποιημένο κείμενο με ενσωματωμένες τις μεταγενέστερες τροποποιήσεις με τις διατάξεις του Ν.4926/2022 - ΦΕΚ 82/Α/20-4-2022.
Συνδρομητικές Υπηρεσίες
- Το Νομοθέτημα έχει κωδικοποιηθεί σε αρχείο ενιαίο κειμένου, με ενσωματωμένες τις διατάξεις με τις οποίες έχει συμπληρωθεί - τροποποιηθεί μεταγενέστερα.
- Η υπηρεσία προβολής και μεταφόρτωσης κωδικοποιημένων κειμένων είναι διαθέσιμη ΔΩΡΕΑΝ, μόνο στα εγγεγραμμένα μέλη, με πρόσβαση στις Συνδρομητικές Υπηρεσίες.
- Απαιτείται μεγαλύτερο επίπεδο πρόσβασης για την προβολή των Συνδρομητικών Υπηρεσιών.
Εάν είστε μέλος και θέλετε να αποκτήσετε πρόσβαση στις συνδρομητικές Υπηρεσίες, πατήστε ΕΔΩ για Σύνδεση. -Θέματα Βοήθειας και Υποστήριξης για τις συνδρομητικές υπηρεσίες.ΚΕΙΜΕΝΟ ΠΡΩΤΟΤΥΠΟΥ Φ.Ε.Κ.
Το αρχικό κείμενο με τις διατάξεις όπως ήταν δημοσιευμένες στο Φ.Ε.Κ. οι οποίες έχουν τροποποιηθεί μεταγενέστερα.
NOMOΣ ΥΠ’ ΑΡΙΘΜ. 4875/2021
ΦΕΚ 250/Α/23-12-2021
Πρότυποι Τουριστικοί Προορισμοί Ολοκληρωμένης Διαχείρισης, Οργανισμοί Διαχείρισης και Προώθησης Προορισμού, Ιαματικές Πηγές Ελλάδας και άλλες ρυθμίσεις για την ενίσχυση της τουριστικής ανάπτυξης.
Η ΠΡΟΕΔΡΟΣ
ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ
Εκδίδομε τον ακόλουθο νόμο που ψήφισε η Βουλή:
ΜΕΡΟΣ Α’
ΠΡΟΤΥΠΟΙ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟΙ ΠΡΟΟΡΙΣΜΟΙ ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΗΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ - ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΚΑΙ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΠΡΟΟΡΙΣΜΟΥ - ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΒΙΩΣΙΜΗΣ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ
Άρθρο 1
Σκοπός
Οι διατάξεις του παρόντος αποσκοπούν στην αντιμετώπιση των σύνθετων αναπτυξιακών προκλήσεων στον τομέα του τουρισμού μέσω της συνεργασίας οργανισμών τοπικής αυτοδιοίκησης και κεντρικής κυβέρνησης για τον σχεδιασμό και την υλοποίηση σημαντικών και αλληλοσυνδεόμενων τουριστικών δράσεων.
Άρθρο 2
Αντικείμενο
Αντικείμενο του παρόντος είναι η εισαγωγή δύο αλληλένδετων οργανωτικών δομών:
α) της Διυπουργικής Επιτροπής Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Πρότυπων Τουριστικών Προορισμών Ολοκληρωμένης Διαχείρισης και
β) του Τοπικού/Περιφερειακού Παρατηρητηρίου Βιώσιμης Τουριστικής Ανάπτυξης, καθώς και η απονομή αρμοδιότητας στους οργανισμούς τοπικής αυτοδιοίκησης (Ο.Τ.Α.) σχετικά με τη διαχείριση και την προώθηση τουριστικών προορισμών, η οποία ασκείται μέσω των Αναπτυξιακών Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης του άρθρου 2 του ν. 4674/2020 (Α’ 53), των Αναπτυξιακών Ανωνύμων Εταιρειών Ο.Τ.Α. και των ήδη υφισταμένων κατά τη δημοσίευση του παρόντος αστικών εταιρειών μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα που δύνανται να λειτουργούν και ως Οργανισμοί Διαχείρισης και Προώθησης Προορισμού.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α’
ΠΡΟΤΥΠΟΙ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟΙ ΠΡΟΟΡΙΣΜΟΙ ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΗΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ - ΔΙΥΠΟΥΡΓΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΠΡΟΤΥΠΩΝ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΩΝ ΠΡΟΟΡΙΣΜΩΝ ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΗΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ - ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΚΑΙ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΠΡΟΟΡΙΣΜΟΥ
Άρθρο 3
Πρότυποι Τουριστικοί Προορισμοί Ολοκληρωμένης Διαχείρισης - Διυπουργική Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Πρότυπων Τουριστικών Προορισμών Ολοκληρωμένης Διαχείρισης
1. Οι Πρότυποι Τουριστικοί Προορισμοί Ολοκληρωμένης Διαχείρισης είναι περιοχές οι οποίες συμβάλλουν στην ενίσχυση της τουριστικής εικόνας της χώρας και χρήζουν ιδιαίτερης διαχείρισης. Ο χαρακτηρισμός μιας περιοχής ως Πρότυπου Τουριστικού Προορισμού Ολοκληρωμένης Διαχείρισης βασίζεται, ιδίως, σε κριτήρια, όπως τα ιδιαίτερα φυσικά χαρακτηριστικά της περιοχής, το φυσικό και γεωμορφολογικό περιβάλλον, η δυνατότητα ανάπτυξης ειδικών μορφών τουρισμού, ο βαθμός επάρκειας και το επίπεδο προσβασιμότητας σε άτομα με αναπηρία και μειωμένη κινητικότητα σε τουριστικές υποδομές, η αρτιότητα του οδικού δικτύου, η γειτνίαση με λιμένες και αεροδρόμια, ο λόγος της συνολικής δυναμικότητας του προορισμού σε κλίνες προς τον μόνιμο πληθυσμό στα γεωγραφικά όρια του προορισμού, η μέση ετήσια πληρότητα των τουριστικών καταλυμάτων του προορισμού, καθώς και το εύρος της τουριστικής περιόδου.
2. Για τον χαρακτηρισμό μιας περιοχής ως Πρότυπου Τουριστικού Προορισμού Ολοκληρωμένης Διαχείρισης, ο/οι οικείος/οι Οργανισμός/οί Τοπικής Αυτοδιοίκησης (Ο.Τ.Α.) καταθέτει/ουν αίτηση χαρακτηρισμού στη Διεύθυνση Στρατηγικού Σχεδιασμού του Υπουργείου Τουρισμού, η οποία διατυπώνει εισήγηση προς τον Υπουργό Τουρισμού μετά από σύμφωνη γνώμη του Κεντρικού Συμβουλίου Πολεοδομικών Θεμάτων και Αμφισβητήσεων (ΚΕ.ΣΥ.ΠΟ.Θ.Α) του άρθρου 24 του ν. 4495/2017 (Α’ 167). Ειδικά για τις μητροπολιτικές περιοχές της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης, για τον χαρακτηρισμό μιας περιοχής ως Πρότυπου Τουριστικού Προορισμού Ολοκληρωμένης Διαχείρισης απαιτείται, εκτός της εισήγησης της Διεύθυνσης Στρατηγικού Σχεδιασμού του Υπουργείου Τουρισμού, και σύμφωνη γνώμη του Κεντρικού Συμβουλίου Πολεοδομικών Θεμάτων και Αμφισβητήσεων (ΚΕ.ΣΥ.ΠΟ.Θ.Α.) υπό τη σύνθεση της παρ. 2 του άρθρου εικοστού του ν. 4787/2021 (Α’ 44), η οποία διατυπώνεται έπειτα από σχετική εισήγηση της Διεύθυνσης Μητροπολιτικού Σχεδιασμού Μητροπολιτικών, Αστικών και Περιαστικών Περιοχών του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας.
3. Ο Υπουργός Τουρισμού, λαμβάνοντας υπόψη τα χαρακτηριστικά του τουριστικού προορισμού και την εισήγηση της Διεύθυνσης Στρατηγικού Σχεδιασμού του Υπουργείου του, εκδίδει την απόφαση χαρακτηρισμού της περιοχής ως Πρότυπου Τουριστικού Προορισμού Ολοκληρωμένης Διαχείρισης.
4. Μετά από εισήγηση του Υπουργού Τουρισμού, συστήνεται Διυπουργική Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Πρότυπων Τουριστικών Προορισμών Ολοκληρωμένης Διαχείρισης, σύμφωνα με την παρ. 1 του άρθρου 8 του ν. 4622/2019 (Α’ 133).
Άρθρο 4
Οργανισμοί Διαχείρισης και Προώθησης Προορισμού
1. Oι Αναπτυξιακοί Οργανισμοί Τοπικής Αυτοδιοίκησης του άρθρου 2 του ν. 4674/2020 (Α’ 53) ή οι Αναπτυξιακές Ανώνυμες Εταιρείες οργανισμού τοπικής αυτοδιοίκησης (Ο.Τ.Α.) δύνανται να λειτουργήσουν και ως Οργανισμοί Διαχείρισης και Προώθησης Προορισμού μετά από απόφαση του Δημοτικού ή Περιφερειακού Συμβουλίου του οικείου ή των οικείων Ο.Τ.Α. ή του Διοικητικού Συμβουλίου της Περιφερειακής Ένωσης Δήμων (ΠΕΔ) κατά περίπτωση και τροποποίηση του καταστατικού τους σκοπού με απόφαση της γενικής συνέλευσης των μετόχων τους.
2. Oι ήδη υφιστάμενες κατά τη δημοσίευση του παρόντος, αστικές εταιρείες μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα με εταίρους Ο.Τ.Α. δύνανται να λειτουργήσουν και ως Οργανισμοί Διαχείρισης και Προώθησης Προορισμού μετά από απόφαση του Δημοτικού ή Περιφερειακού Συμβουλίου του οικείου ή των οικείων Ο.Τ.Α. και τροποποίηση του καταστατικού τους με απόφαση του αρμοδίου καταστατικού οργάνου τους και για το χρονικό διάστημα που προβλέπεται στο καταστατικό τους.
Άρθρο 5
Σκοποί Οργανισμού Διαχείρισης και Προώθησης Προορισμού
1. Οι σκοποί του Οργανισμού Διαχείρισης και Προώθησης Προορισμού είναι:
α) Η επιστημονική, συμβουλευτική και τεχνική υποστήριξη του οικείου οργανισμού τοπικής αυτοδιοίκησης (Ο.Τ.Α.) για θέματα προβολής και προώθησης ενός προορισμού στην τουριστική αγορά,
β) η προώθηση και η αντικειμενική πληροφόρηση του οικείου Ο.Τ.Α. για το σύνολο του τουριστικού προϊόντος για τον εκάστοτε προορισμό, όπως αξιοθέατα, προσβασιμότητα-μεταφορές, εγκαταστάσεις-διαμονή, τουριστικές υπηρεσίες, δραστηριότητες, βοηθητικές υπηρεσίες,
γ) η δημιουργία, υποστήριξη και εφαρμογή της αναπτυξιακής και τουριστικής πολιτικής του προορισμού,
δ) η μελέτη και παρακολούθηση της αναβάθμισης και του εκσυγχρονισμού των υποδομών και υπηρεσιών κοινής ωφέλειας,
ε) η εκπόνηση και υλοποίηση στρατηγικού σχεδίου βιώσιμης τουριστικής ανάπτυξης και διαχείρισης του προορισμού,
στ) η σύναψη συμβάσεων με φορείς του ιδιωτικού τομέα με σκοπό την τουριστική προβολή του προορισμού,
ζ) η εκπόνηση μελετών για τη δημιουργία προτύπων για την ανάδειξη της ταυτότητας του προορισμού,
η) ο σχεδιασμός και η υλοποίηση της στρατηγικής μάρκετινγκ και τουριστικής προβολής του προορισμού,
θ) η δημιουργία και η διαχείριση τοπικών σημάτων ποιότητας, καθώς και η τεχνική βοήθεια και υποστήριξη σε συνεργατικούς σχηματισμούς επιχειρήσεων (cluster) σχετική με την παραγωγή και προβολή τοπικών τουριστικών προϊόντων και υπηρεσιών,
ι) η ανάπτυξη ερευνητικού έργου σε σημαντικά θέματα του τουρισμού, όπως η ανάλυση της αγοράς, η προσέγγιση νέων αγορών συμπεριλαμβανομένης και της αγοράς του προσβάσιμου τουρισμού, η ωρίμανση έργων υποδομής και η υλοποίηση πολιτικών κοινωνικής συνοχής, ψηφιακής σύγκλισης και αειφόρου ανάπτυξης και ια) η ανάπτυξη τουριστικών προϊόντων του προορισμού.
2. Για την εκπλήρωση του έργου του, ο Οργανισμός Διαχείρισης και Προώθησης Προορισμού μπορεί κατ’ αναλογική εφαρμογή της παρ. 1 του άρθρου 4 του ν. 3270/2004 (Α’ 187) να συμπράττει, μέσω σύναψης συμφώνων ποιότητας και μνημονίων συνεργασίας, με επαγγελματικές ενώσεις προσώπων, επιχειρήσεις και φορείς του ιδιωτικού τομέα, καθώς και με συνεργατικούς σχηματισμούς επιχειρήσεων (cluster), με στόχο τη διασφάλιση της ποιότητας του προσφερόμενου τουριστικού προϊόντος μέσω της συνδιαφήμισης, χρηματοδότησης μελετών, διαχείρισης και προβολής του προορισμού εγχώρια και διεθνώς. Ο Οργανισμός Διαχείρισης και Προώθησης Προορισμού μπορεί ειδικότερα κατ’ αναλογική εφαρμογή των περ. γ) και δ) της παρ. 1 του άρθρου 4 του ν. 3270/2004, να συνεργάζεται με εξειδικευμένους τουριστικούς οργανισμούς, τουριστικούς πράκτορες (tour operators) και αεροπορικές εταιρίες για την υλοποίηση προγραμμάτων συνδιαφήμισης.
Οι διαδικασίες συνδιαφήμισης του προηγούμενου εδαφίου χρηματοδοτούνται μέχρι ποσοστού πενήντα τοις εκατό (50%) από τον Οργανισμό Διαχείρισης και Προώθησης Προορισμού ή από τον οικείο Ο.Τ.Α. ή από τον Ελληνικό Οργανισμό Τουρισμού (Ε.Ο.Τ.) και κατά το υπόλοιπο ποσοστό από επαγγελματικές ενώσεις προσώπων ή επιχειρήσεις και φορείς του ιδιωτικού τομέα. Οι Οργανισμοί Διαχείρισης και Προώθησης Προορισμού δύνανται, επίσης, να σχεδιάζουν και να εκτελούν δράσεις εθελοντισμού και κοινωνικής ευθύνης σχετικά με τη βιώσιμη τουριστική ανάπτυξη και τη διατήρηση του οικιστικού και φυσικού περιβάλλοντος του προορισμού και να παρέχουν κίνητρα για την προώθηση και τη διαχείριση τοπικών σημάτων ποιότητας.
Άρθρο 6
Ετήσιο Σχέδιο Ολοκληρωμένης Διαχείρισης
1. Ο Οργανισμός Διαχείρισης και Προώθησης Προορισμού ενός Πρότυπου Τουριστικού Προορισμού Ολοκληρωμένης Διαχείρισης υποχρεούται να συντάσσει τριετές Σχέδιο Ολοκληρωμένης Διαχείρισης προς τον Υπουργό Τουρισμού και τη Διυπουργική Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Πρότυπων Τουριστικών Προορισμών Ολοκληρωμένης Διαχείρισης της παρ. 4 του άρθρου 3, με ετήσια κατανομή δράσεων. Το Σχέδιο Ολοκληρωμένης Διαχείρισης περιέχει αναλυτική αναφορά για την πραγματική κατάσταση του Πρότυπου Τουριστικού Προορισμού Ολοκληρωμένης Διαχείρισης, το όραμα, την αναπτυξιακή στρατηγική του με αναφορά σε ποσοτικούς και ποιοτικούς δείκτες με σκοπό την ευρύτερη αναπτυξιακή αξιοποίηση του Πρότυπου Τουριστικού Προορισμού Ολοκληρωμένης Διαχείρισης με βιώσιμο περιβαλλοντικά τρόπο, καθώς και προτάσεις βελτίωσης της συνολικής εικόνας του, λαμβάνοντας υπόψη τη φέρουσα ικανότητα του προορισμού ή τη βασισμένη σε οποιαδήποτε άλλη δόκιμη μέθοδο εκτίμηση, τις αρχές και κατευθύνσεις της Ευρωπαϊκής Πράσινης Συμφωνίας για την επίτευξη των στόχων βιώσιμης τουριστικής ανάπτυξης και τις καλές πρακτικές συναφών ευρωπαϊκών πρωτοβουλιών, όπως το Ευρωπαϊκό Δίκτυο Προορισμών Αριστείας για τον Βιώσιμο Τουρισμό (European Destination of Excellence, EDEN).
2. Το πρώτο Σχέδιο Ολοκληρωμένης Διαχείρισης κατατίθεται μέσα στο πρώτο εξάμηνο από την καταχώριση στο οικείο Γενικό Εμπορικό Μητρώο (Γ.Ε.ΜΗ.) της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου και Προστασίας του Καταναλωτή του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων της τροποποίησης του καταστατικού Αναπτυξιακού Οργανισμού Τοπικής Αυτοδιοίκησης ή αναπτυξιακής ανώνυμης εταιρείας Ο.Τ.Α. ή υφισταμένης κατά τη δημοσίευση του παρόντος αστικής εταιρείας μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα με εταίρους Ο.Τ.Α. για τη λειτουργία της ως Οργανισμού Διαχείρισης και Προώθησης Προορισμού.
3. Σε προστατευόμενες περιοχές του «Ευρωπαϊκού οικολογικού δικτύου Natura 2000», το ετήσιο Σχέδιο Ολοκληρωμένης Διαχείρισης λαμβάνει υπόψη το Σχέδιο Διαχείρισης της Προστατευόμενης Περιοχής, προς τον σκοπό της τήρησης όλων των ενδεδειγμένων περιβαλλοντικών όρων και της αποφυγής κάθε μορφής δυσανάλογης περιβαλλοντικής διατάραξης από την τουριστική ανάπτυξη της περιοχής.
Άρθρο 7
Έκθεση
Οι Οργανισμοί Διαχείρισης και Προώθησης Προορισμού οφείλουν να υποβάλλουν προς τη Διεύθυνση Στρατηγικού Σχεδιασμού του Υπουργείου Τουρισμού, ανά δύο (2) έτη, έκθεση με αναλυτική αναφορά για την πραγματική κατάσταση του προορισμού και την αναπτυξιακή στρατηγική του, η οποία αναρτάται στον διαδικτυακό τόπο του Υπουργείου Τουρισμού. Η πρώτη έκθεση του προηγούμενου εδαφίου κατατίθεται μέσα στο πρώτο εξάμηνο από την καταχώριση στο οικείο Γενικό Εμπορικό Μητρώο (Γ.Ε.ΜΗ.) της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου και Προστασίας του Καταναλωτή του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων της τροποποίησης του καταστατικού Αναπτυξιακού Οργανισμού Τοπικής Αυτοδιοίκησης ή αναπτυξιακής ανώνυμης εταιρείας Ο.Τ.Α. ή υφισταμένης κατά τη δημοσίευση του παρόντος αστικής εταιρείας μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα με εταίρους Ο.Τ.Α, για τη λειτουργία της ως Οργανισμού Διαχείρισης και Προώθησης Προορισμού.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ Β’
ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΒΙΩΣΙΜΗΣ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ
Άρθρο 8
Παρατηρητήριο Βιώσιμης Τουριστικής Ανάπτυξης
1. Κάθε Οργανισμός Διαχείρισης και Προώθησης Προορισμού δύναται να συστήσει τοπικό ή περιφερειακό Παρατηρητήριο Βιώσιμης Τουριστικής Ανάπτυξης (Παρατηρητήριο), κατά το πρότυπο του Παρατηρητηρίου Τουρισμού του Υπουργείου Τουρισμού του άρθρου 18 του ν. 4179/2013 (Α’ 175), με σκοπό τη μελέτη της τουριστικής αγοράς και την παρουσίαση πορισμάτων, καθώς και την πρόταση στοχευμένων μέτρων αναπτυξιακού χαρακτήρα στην περιφέρεια ευθύνης του, για την ανάδειξη όλων των θεματικών ενοτήτων του εγχώριου τουριστικού προϊόντος. Ο Οργανισμός Διαχείρισης και Προώθησης Προορισμού δύναται να διασυνδεθεί με τοπικό ή περιφερειακό Παρατηρητήριο που ήδη έχει συσταθεί από τον οικείο οργανισμό τοπικής αυτοδιοίκησης (Ο.Τ.Α.).
2. Η σύσταση του τοπικού ή περιφερειακού Παρατηρητηρίου Βιώσιμης Τουριστικής Ανάπτυξης είναι υποχρεωτική για τους Οργανισμούς Διαχείρισης και Προώθησης Προορισμού στις περιοχές που έχουν χαρακτηριστεί με απόφαση του Υπουργού Τουρισμού ως Πρότυποι Τουριστικοί Προορισμοί Ολοκληρωμένης Διαχείρισης. Στις περιοχές του πρώτου εδαφίου, εφόσον υφίσταται ήδη τοπικό ή περιφερειακό Παρατηρητήριο στον οικείο Ο.Τ.Α., είναι υποχρεωτική η διασύνδεσή του με τον Οργανισμό Διαχείρισης και Προώθησης Προορισμού.
3. Κάθε τοπικό ή περιφερειακό Παρατηρητήριο Βιώσιμης Τουριστικής Ανάπτυξης δύναται να ενταχθεί στο Διεθνές Δίκτυο των Παρατηρητηρίων Βιώσιμης Τουριστικής Ανάπτυξης (International Network of Sustainable Tourism Observatories) του Παγκόσμιου Οργανισμού Τουρισμού.
Άρθρο 9
Αρμοδιότητα
Αρμοδιότητα του τοπικού ή περιφερειακού Παρατηρητηρίου Βιώσιμης Τουριστικής Ανάπτυξης είναι η μελέτη της τουριστικής αγοράς και η υποστήριξη τεκμηριωμένης δημόσιας πολιτικής για τη λήψη στοχευμένων μέτρων αναπτυξιακού χαρακτήρα στον τομέα του τουρισμού, καθώς και η ανάδειξη των θεματικών ενοτήτων του εγχώριου τουριστικού προϊόντος. Το τοπικό ή περιφερειακό Παρατηρητήριο Βιώσιμης Τουριστικής Ανάπτυξης παρακολουθεί τους δείκτες βιώσιμης ανάπτυξης και συντάσσει ετήσια έκθεση. Οι δείκτες βιώσιμης ανάπτυξης ταξινομούνται, ιδίως, σε τρεις πυλώνες:
α) οικονομία, β) κοινωνία και γ) περιβάλλον.
Άρθρο 10
Ετήσιος απολογισμός - Έκθεση πεπραγμένων
Κάθε τοπικό ή περιφερειακό Παρατηρητήριο Βιώσιμης Τουριστικής Ανάπτυξης έχει την υποχρέωση να εκδίδει ετήσιο απολογισμό - έκθεση πεπραγμένων με το στρατηγικό πλαίσιο, τη στοχοθεσία, το ετήσιο πρόγραμμα δράσης και τα αποτελέσματα λειτουργίας με βάση συγκεκριμένους δείκτες απόδοσης, καθώς και να κάνει προτάσεις βελτίωσης σε σημαντικά θέματα του τουρισμού, όπως η ανάλυση της αγοράς και τα έργα υποδομής. Η έκθεση πεπραγμένων του πρώτου εδαφίου αναρτάται στον ιστότοπο του οικείου οργανισμού τοπικής αυτοδιοίκησης και υποβάλλεται στο Υπουργείο Τουρισμού.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ’
ΕΞΟΥΣΙΟΔΟΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
Άρθρο 11
Εξουσιοδοτική διάταξη
Με κοινή απόφαση των Υπουργών Τουρισμού και Περιβάλλοντος και Ενέργειας μπορούν να εξειδικεύονται και να προβλέπονται πρόσθετες ποσοτικές και ποιοτικές προϋποθέσεις, για τον χαρακτηρισμό μίας περιοχής ως Πρότυπου Τουριστικού Προορισμού Ολοκληρωμένης Διαχείρισης σύμφωνα με την παρ. 1 του άρθρου 3.
ΜΕΡΟΣ Β’
ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ «ΙΑΜΑΤΙΚΕΣ ΠΗΓΕΣ ΕΛΛΑΔΑΣ»
Άρθρο 12
Σκοπός
Οι διατάξεις του παρόντος αποσκοπούν στη διασφάλιση μιας συνολικής, ομοιογενούς και αποδοτικής διοίκησης, διαχείρισης, εκμετάλλευσης και εν γένει αξιοποίησης των φυσικών ιαματικών πόρων και πηγών της Χώρας, ως μέρους της περιουσίας του Eλληνικού Δημοσίου.
Άρθρο 13
Αντικείμενο
Αντικείμενο του παρόντος είναι η ρύθμιση της διοίκησης, διαχείρισης, εκμετάλλευσης και εν γένει αξιοποίησης των φυσικών ιαματικών πόρων και πηγών της Χώρας, μέσω της σύστασης ανώνυμης εταιρείας του Δημοσίου με κύριο έργο τη διασφάλιση και χρήση τεχνογνωσίας για την αναγνώριση, εκμετάλλευση ή παραχώρηση των ιαματικών πόρων και πηγών της Χώρας και τη δημιουργία επενδυτικών φακέλων για τη βέλτιστη αξιοποίησή τους.
Άρθρο 14
Σύσταση - Επωνυμία - Σκοπός - Λειτουργία - Εποπτεία - Διάρκεια - Έδρα
1. Συστήνεται ανώνυμη εταιρία με την επωνυμία «Ιαματικές Πηγές Ελλάδας Aνώνυμη Eταιρεία» (Ι.Π.Ε. Α.Ε.) και διακριτικό τίτλο «Ιαματικές Πηγές Ελλάδας Aνώνυμη Eταιρεία» (Ι.Π.Ε. A.E.).
2. Η Ι.Π.Ε. Α.Ε. έχει ως σκοπό τη διοίκηση, διαχείριση, εκμετάλλευση και αξιοποίηση των φυσικών ιαματικών πόρων και πηγών, καθώς και των εγκαταστάσεών τους και του περιβάλλοντος των ιαματικών πηγών χώρου σε ακτίνα πεντακοσίων (500) μέτρων, η οποία ανήκει στη διαχείριση του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού (Ε.Ο.Τ.) και περιλαμβάνεται στην προστατευτική περιοχή γύρω από την πηγή, όπως αυτή ορίζεται στο άρθρο 1 του ν. 4844/1930 (Α’ 268) και τα οποία αποτελούν περιουσία του Δημοσίου ή Οργανισμού Τοπικής Αυτοδιοίκησης (Ο.Τ.Α.). H περιοχή του πρώτου εδαφίου λειτουργεί και ως ζώνη προστασίας του φυσικού πόρου. Σε κάθε περίπτωση εφαρμόζονται ο ν. 4602/2019 (Α’ 45) περί έρευνας, εκμετάλλευσης και διαχείρισης του γεωθερμικού δυναμικού της Χώρας. Η αξιοποίηση των ανωτέρω εκτάσεων από την Ι.Π.Ε. Α.Ε. γίνεται σύμφωνα με τις προβλέψεις της πολεοδομικής νομοθεσίας.
3. Το καταστατικό της Εταιρείας μπορεί να τροποποιείται και να κωδικοποιείται με απόφαση της Γενικής Συνέλευσης.
4. Η Ι.Π.Ε. Α.Ε. λειτουργεί χάριν του δημοσίου συμφέροντος κατά τους κανόνες της ιδιωτικής οικονομίας, σύμφωνα με τις επικρατούσες συνθήκες της αγοράς και με εγγυήσεις πλήρους διαφάνειας. Διέπεται από τον ν. 3429/2005 (Α’ 314) περί δημόσιων επιχειρήσεων και οργανισμών και συμπληρωματικώς από τον ν. 4548/2018 (Α’ 104) περί αναμόρφωσης του δικαίου των ανωνύμων εταιρειών, για τα θέματα που δεν ρυθμίζονται ειδικώς.
5. Η εποπτεία της Ι.Π.Ε. Α.Ε. ασκείται από τον Υπουργό Τουρισμού.
6. Η διάρκεια της Ι.Π.Ε. Α.Ε. είναι πενήντα (50) έτη από την έναρξη ισχύος του παρόντος. Η διάρκειά της μπορεί να παραταθεί με απόφαση της Γενικής Συνέλευσης των μετόχων.
7. Η Ι.Π.Ε. Α.Ε. εδρεύει σε δήμο εντός της Περιφέρειας Αττικής, ο οποίος ορίζεται με το Καταστατικό της.
Άρθρο 15
Μεταβίβαση περιουσιακών δικαιωμάτων
1. Στην ανώνυμη εταιρία με την επωνυμία «Ιαματικές Πηγές Ελλάδας Aνώνυμη Eταιρεία» (Ι.Π.Ε. Α.Ε.) μπορούν να μεταβιβάζονται, περιέρχονται και παραχωρούνται:
α) Η χρήση, η διοίκηση, η διαχείριση και η εκμετάλλευση των φυσικών ιαματικών πόρων και πηγών, των εγκαταστάσεων που λειτουργικά συνέχονται με τους πόρους και τις πηγές, καθώς και του περιβάλλοντος των ιαματικών πηγών χώρου σε ακτίνα πεντακοσίων (500) μέτρων και κάθε φύσεως δικαιώματα και κεκτημένα οικονομικά συμφέροντα που αφορούν τους φυσικούς ιαματικούς πόρους και τις πηγές, με σκοπό τη βέλτιστη αξιοποίησή τους για την ανάπτυξη του ιαματικού τουρισμού. Η μεταβίβαση των ως άνω περιουσιακών δικαιωμάτων, γίνεται με την κοινή απόφαση της παρ. 1 του άρθρου 25.
β) Στην Ι.Π.Ε. Α.Ε. μπορούν να μεταβιβάζονται, περιέρχονται και παραχωρούνται και περιουσιακά στοιχεία και δικαιώματα ιδιωτών ευρισκόμενα και σε απόσταση μεγαλύτερη της ακτίνας των πεντακοσίων (500) μέτρων, κατόπιν σύμφωνης γνώμης του οικείου Ο.Τ.Α.. Η παραχώρηση στην περίπτωση αυτή γίνεται με σύμβαση που καταρτίζεται μεταξύ της Ι.Π.Ε. Α.Ε. και του φορέα των δικαιωμάτων, η οποία ορίζει και τους ειδικότερους όρους της παραχώρησης.
γ) Στην Ι.Π.Ε. Α.Ε. μπορούν να μεταβιβάζονται, περιέρχονται και παραχωρούνται και περιουσιακά δικαιώματα των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης (Ο.Τ.Α.) ευρισκόμενα και σε απόσταση μεγαλύτερη της ακτίνας των πεντακοσίων (500) μέτρων, μόνο κατόπιν σύμφωνης γνώμης του οικείου Ο.Τ.Α.. Η παραχώρηση των ανωτέρω περιουσιακών δικαιωμάτων στην Ι.Π.Ε. Α.Ε. γίνεται με την κοινή απόφαση της παρ. 1 του άρθρου 25, με τήρηση της διαδικασίας της παρ. 3 του άρθρου 17.
2. Η παραχώρηση της χρήσης, διοίκησης, διαχείρισης, εκμετάλλευσης και αξιοποίησης των ως άνω περιουσιακών στοιχείων στην Ι.Π.Ε. Α.Ε. απαλλάσσεται από κάθε φόρο, τέλος, εισφορά, αμοιβή ή δικαίωμα υπέρ του Δημοσίου ή οποιουδήποτε τρίτου, συμπεριλαμβανομένου του φόρου έναρξης δραστηριότητας, τέλους, εισφοράς ή δικαιώματος υπέρ του Δημοσίου ή οποιουδήποτε νομικού προσώπου δημοσίου δικαίου (Ν.Π.Δ.Δ.), δικαιωμάτων συμβολαιογράφων, δικηγόρων, δικαστικών επιμελητών και αμοιβών ή ανταποδοτικών τελών υποθηκοφυλάκων, τελών κτηματογράφησης και πάσης φύσης ανταποδοτικών τελών, πλην του φόρου μεταβίβασης ακινήτων, δωρεάς και κληρονομιάς. Σε ό,τι αφορά τον Φόρο Προστιθέμενης Αξίας (Φ.Π.Α.) εφαρμόζονται οι διατάξεις του Κώδικα Φ.Π.Α. (ν. 2859/2000, Α’ 248).
Άρθρο 16
Αυτοδίκαιη περιέλευση σε περιουσιακά δικαιώματα
1. Υφιστάμενες διοικητικές πράξεις ή συμβάσεις μίσθωσης, υπομίσθωσης, παραχώρησης ή άλλες συμβάσεις διοίκησης, διαχείρισης και εκμετάλλευσης επί των φυσικών ιαματικών πόρων και πηγών, καθώς και των εγκαταστάσεών τους, για τις οποίες έχει εκδοθεί ειδικό σήμα λειτουργίας, και του περιβάλλοντος των ιαματικών πόρων χώρου σε ακτίνα πεντακοσίων (500) μέτρων, που αφορούν ή έχουν ως αντισυμβαλλόμενο ιδιώτη, φυσικό ή νομικό πρόσωπο πλην της παρ. 3, μετά την έκδοση της απόφασης ανάθεσης δικαιωμάτων χρήσης και εκμετάλλευσης του άρθρου 25, εξακολουθούν να ισχύουν μέχρι τη λήξη τους. Στη θέση του εκμισθωτή ή του παραχωρήσαντος, από την έκδοση της ανωτέρω απόφασης, υπεισέρχεται αυτοδικαίως η ανώνυμη εταιρεία με την επωνυμία «Ιαματικές Πηγές Ελλάδας Aνώνυμη Eταιρεία» (Ι.Π.Ε. Α.Ε.) ως προς το σύνολο των συμβατικών δικαιωμάτων και υποχρεώσεων, χωρίς να απαιτείται η συναίνεση των αντισυμβαλλομένων και ανεξάρτητα από την ύπαρξη συμβατικών όρων που αποκλείουν ή περιορίζουν την υπεισέλευση αυτή. Για την άσκηση των δικαιωμάτων και την εκπλήρωση των υποχρεώσεων που απορρέουν από την υπεισέλευση της Ι.Π.Ε Α.Ε. στις συμβάσεις και εκμεταλλεύσεις αυτές έναντι τρίτων, δεν απαιτείται αναγγελία προς αυτούς ή συναίνεσή τους.
2. Υφιστάμενες διοικητικές πράξεις ή συμβάσεις μίσθωσης, υπομίσθωσης, παραχώρησης ή άλλες συμβάσεις διοίκησης, διαχείρισης και εκμετάλλευσης επί των φυσικών ιαματικών πόρων και πηγών, καθώς και των εγκαταστάσεών τους, για τις οποίες δεν έχει εκδοθεί ειδικό σήμα λειτουργίας, και του περιβάλλοντος των ιαματικών πόρων χώρου σε ακτίνα πεντακοσίων (500) μέτρων, που αφορούν ή έχουν ως αντισυμβαλλόμενο ιδιώτη, φυσικό ή νομικό πρόσωπο πλην της παρ. 3, μετά την έκδοση της απόφασης ανάθεσης δικαιωμάτων χρήσης και εκμετάλλευσης της παρ. 1 του άρθρου 25, εξακολουθούν να ισχύουν για χρονικό διάστημα δύο (2) ετών από την έκδοση της ανωτέρω απόφασης. Στο διάστημα αυτό οι φορείς των ανωτέρω δικαιωμάτων οφείλουν να προβούν σε όλες τις αναγκαίες ενέργειες για την έκδοση και χορήγηση σε αυτούς του ειδικού σήματος λειτουργίας. Σε περίπτωση άπρακτης παρέλευσης της ως άνω προθεσμίας, οι υφιστάμενες διοικητικές πράξεις ανακαλούνται αυτοδικαίως, οι συμβάσεις παύουν αυτοδικαίως να ισχύουν και τα περιουσιακά στοιχεία και δικαιώματα εκμετάλλευσης και διαχείρισης που τους είχαν παραχωρηθεί περιέρχονται αυτοδικαίως στην Ι.Π.Ε. Α.Ε.. Για την αυτοδίκαιη αυτή περιέλευση των ανωτέρω περιουσιακών στοιχείων και δικαιωμάτων στην Ι.Π.Ε. εκδίδεται σχετική διαπιστωτική πράξη του Διοικητικού Συμβουλίου της Ι.Π.Ε. Α.Ε. και οι κάτοχοι αποβάλλονται από τους χώρους και τις εγκαταστάσεις τους.
3. Υφιστάμενες διοικητικές πράξεις ή συμβάσεις μίσθωσης, υπομίσθωσης, παραχώρησης ή άλλες συμβάσεις διοίκησης, διαχείρισης και εκμετάλλευσης επί των φυσικών ιαματικών πόρων και πηγών, καθώς και των εγκαταστάσεών τους και του περιβάλλοντος των ιαματικών πόρων χώρου σε ακτίνα πεντακοσίων (500) μέτρων, με τις οποίες παραχωρήθηκαν ή μισθώθηκαν ιαματικές πηγές, οι εγκαταστάσεις τους και ο περιβάλλων αυτές χώρος, σε Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης ή αναπτυξιακές εταιρείες αυτών, εξακολουθούν να ισχύουν υπό τους όρους και τις προϋποθέσεις που ορίζονται στην παρ. 3 του άρθρου 17. Στην περίπτωση άπρακτης παρέλευσης των αναφερόμενων στην παρ. 3 του άρθρου 17 προθεσμιών, μετά την έκδοση της απόφασης ανάθεσης δικαιωμάτων χρήσης και εκμετάλλευσης της παρ. 1 του άρθρου 25, οι υφιστάμενες διοικητικές πράξεις ανακαλούνται αυτοδικαίως. Οι συμβάσεις παύουν αυτοδικαίως να ισχύουν και τα περιουσιακά στοιχεία και δικαιώματα που είχαν παραχωρηθεί στους ανωτέρω φορείς περιέρχονται αυτοδικαίως στην Ι.Π.Ε. Α.Ε.. Για την αυτοδίκαιη αυτή περιέλευση των ανωτέρω περιουσιακών στοιχείων και δικαιωμάτων στην Ι.Π.Ε. Α.Ε. εκδίδεται σχετική διαπιστωτική πράξη του Διοικητικού Συμβουλίου της Ι.Π.Ε. Α.Ε. και οι κάτοχοι αποβάλλονται από τους χώρους και τις εγκαταστάσεις τους.
Άρθρο 17
Ανεξαρτησία και λειτουργία
1. Για την εκπλήρωση του σκοπού της, η ανώνυμη εταιρεία με την επωνυμία «Ιαματικές Πηγές Ελλάδας Aνώνυμη Eταιρεία» (Ι.Π.Ε. Α.Ε.) ενεργεί με τρόπο ανεξάρτητο σύμφωνα με τον Εσωτερικό της Κανονισμό, με εγγυήσεις πλήρους διαφάνειας και με σκοπό την επαύξηση της αξίας και τη βελτίωση της απόδοσης των περιουσιακών στοιχείων, και τη δημιουργία εσόδων.
2. Η Ι.Π.Ε. Α.Ε. μπορεί να προβαίνει σε κάθε ενέργεια, προκειμένου να εκπληρώνει τον σκοπό της και ιδίως μπορεί να:
α) Απογράφει, να προβαίνει στη χαρτογράφηση και να συγκεντρώνει τους τίτλους ιδιοκτησίας των φυσικών ιαματικών πόρων και πηγών, ακινήτων και εγκαταστάσεων εντός αυτών ή εντός του περιβάλλοντος χώρου αυτών σε ακτίνα πεντακοσίων μέτρων, με σκοπό τη δημιουργία ενημερωμένου αρχείου, λαμβάνοντας υπόψη και συναφή στοιχεία του Συνδέσμου Δήμων Ιαματικών Πηγών Ελλάδας,
β) προβαίνει στην αξιοποίηση των περιουσιακών στοιχείων και των επιχειρηματικών μονάδων, στην εκμίσθωσή τους, καθώς και σε κάθε αναγκαία διαχειριστική ενέργεια και πράξη αξιοποίησης σύμφωνα με τον ν. 4413/2016 (Α’ 148),
γ) αποδέχεται ή να αποποιείται δωρεές, κληρονομιές, κληροδοσίες, χορηγίες και άλλες χαριστικές παροχές από οποιαδήποτε πηγή, στο όνομά της,
δ) εκπονεί μελέτες για την ανοικοδόμηση, επισκευή, βελτίωση της προσβασιμότητας, συντήρηση ή ανακαίνιση των ως άνω περιουσιακών στοιχείων, και να ανοικοδομεί, επισκευάζει και ανακαινίζει αυτά ή να αναθέτει τις παραπάνω εργασίες σε τρίτους,
ε) προβαίνει σε όλες τις αναγκαίες ενέργειες για την πολεοδομική τακτοποίηση αυθαιρέτων κατασκευών ή εγκαταστάσεων, όπως να αιτείται την υπαγωγή τους στη νομοθεσία περί διατήρησης, ενεργώντας προς τούτο κάθε αναγκαία πράξη, συμπεριλαμβανομένης και της χορήγησης εντολής και εξουσιοδότησης σε μηχανικό και απαλλασσόμενη από την καταβολή τελών και προστίμων διατήρησης. Η πολεοδομική τακτοποίηση των ανωτέρω αυθαίρετων κατασκευών ή εγκαταστάσεων γίνεται κατόπιν υποβολής αίτησης, τοπογραφικού διαγράμματος και τεχνικής έκθεσης μηχανικού, με αναλυτική περιγραφή των αυθαίρετων κατασκευών ή χρήσεων,
στ) προβαίνει σε κάθε πράξη εκπροσώπησης, υποβολή αιτήσεων για την αρτιότερη επιχειρηματική εκμετάλλευση των ως άνω περιουσιακών στοιχείων, καθώς και στην προμήθεια και εγκατάσταση του κάθε φύσης εξοπλισμού που είναι απαραίτητες για την αξιοποίηση και την εκμετάλλευση των περιουσιακών στοιχείων,
ζ) ενάγει και να ενάγεται και γενικά να διεξάγει στο όνομά της κάθε δίκη και να επιχειρεί κάθε μέτρο εκτέλεσης που αφορά στα περιουσιακά στοιχεία των οποίων της έχουν ανατεθεί η διοίκηση και η διαχείριση, με σκοπό την επιδίωξη της ικανοποίησης κάθε αξίωσης ή απαίτησης που απορρέει από τη φύση των δικαιωμάτων που της παραχωρούνται με το παρόν,
η) διενεργεί διαδικασίες ανάθεσης και εκτέλεσης δημόσιων συμβάσεων έργων, μελετών, προμηθειών, υπηρεσιών και έργων τεχνικής βοήθειας προγραμμάτων του Εταιρικού Συμφώνου Περιφερειακής Ανάπτυξης (ΕΣΠΑ) 2021-2027, του Ευρωπαϊκού Οικονομικού Χώρου (ΕΟΧ) ή άλλων ενωσιακών ή διεθνών προγραμμάτων ή ταμείων και προγραμμάτων και έργων που χρηματοδοτούνται από το εθνικό σκέλος του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων (ΠΔΕ),
θ) μεριμνά για την εφαρμογή των οικονομοτεχνικών μελετών επενδυτικού σχεδίου του ιαματικού φυσικού πόρου, όπως αυτές διαβιβάζονται από τον οικείο οργανισμό τοπικής αυτοδιοίκησης (Ο.Τ.Α.) και αξιοποιούνται από Ο.Τ.Α. στο πλαίσιο της διαδικασίας της περ. γ) της παρ. 3 του άρθρου 16.
3. α) Η επιλογή των προς ανάθεση της διαχείρισης και εκμετάλλευσης περιουσιακών στοιχείων γίνεται με κριτήρια το στάδιο στο οποίο βρίσκεται η αναγνώριση του φυσικού πόρου ως ιαματικού, τον βαθμό αξιοποίησης του αναγνωρισθέντος φυσικού πόρου ως ιαματικού, το στάδιο ολοκλήρωσης των κατασκευών και εγκαταστάσεων προς αξιοποίηση και διάθεση του ιαματικού πόρου, το στάδιο στο οποίο βρίσκεται η διαδικασία της χορήγησης ειδικού σήματος λειτουργίας των ιαματικών εγκαταστάσεων, καθώς και την προοπτική ταχύτερης τουριστικής ανάπτυξής του.
β) Αν ο προς ανάθεση της διαχείρισης και εκμετάλλευσης ιαματικός φυσικός πόρος και οι εγκαταστάσεις που συνέχονται με αυτόν έχουν λάβει ειδικό σήμα λειτουργίας, για την έκδοση της απόφασης της παρ. 1 του άρθρου 25 απαιτείται σύμφωνη γνώμη του οικείου Ο.Τ.Α. α’ βαθμού, στα διοικητικά όρια του οποίου βρίσκονται τα παραπάνω περιουσιακά στοιχεία. Σε κάθε άλλη περίπτωση, ο οικείος Ο.Τ.Α. α’ βαθμού δύναται, μέσα σε προθεσμία έξι (6) μηνών από τη θέση σε ισχύ του παρόντος, να εκδώσει απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου περί της αξιοποίησης του ιαματικού φυσικού πόρου και των εγκαταστάσεων που συνέχονται με αυτόν. Αν παρέλθει άπρακτη η ως άνω προθεσμία ή εκδοθεί αρνητική απόφαση επί της αξιοποίησης, τεκμαίρεται σύμφωνη γνώμη του Ο.Τ.Α. α’ βαθμού για την έκδοση της απόφασης. Αν εκδοθεί απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου περί αξιοποίησης, ο οικείος Ο.Τ.Α. α’ βαθμού ή η αναπτυξιακή εταιρεία αυτού υποβάλει στην Ι.Π.Ε., εντός τεσσάρων (4) ετών από την έκδοση της απόφασης αυτής, οικονομοτεχνική μελέτη επενδυτικού σχεδίου του ιαματικού φυσικού πόρου, στην οποία περιγράφεται αναλυτικά το πρόγραμμα της επένδυσης, δίνονται στοιχεία για την τουριστική κίνηση της περιοχής και παρατίθενται οι προοπτικές βιωσιμότητας της επένδυσης. Τα έργα αξιοποίησης ολοκληρώνονται μέσα σε προθεσμία δέκα (10) ετών από την έκδοση της ως άνω αναφερόμενης απόφασης του Δημοτικού Συμβουλίου περί αξιοποίησης. Αν παρέλθουν άπρακτες οι ως άνω προθεσμίες, η απόφαση του πρώτου εδαφίου εκδίδεται χωρίς να προηγηθεί σύμφωνη γνώμη του οικείου Ο.Τ.Α. α’ βαθμού, στα διοικητικά όρια του οποίου βρίσκονται τα παραπάνω περιουσιακά στοιχεία.
Άρθρο 18
Μετοχικό κεφάλαιο
1. Το αρχικό μετοχικό κεφάλαιο της ανώνυμης εταιρείας με την επωνυμία «Ιαματικές Πηγές Ελλάδας Aνώνυμη Eταιρεία» (Ι.Π.Ε. Α.Ε.) ανέρχεται σε πέντε εκατομμύρια (5.000.000) ευρώ και διαιρείται σε πενήντα χιλιάδες (50.000) ονομαστικές μετοχές, ονομαστικής αξίας εκατό (100) ευρώ η κάθε μία. Το αρχικό μετοχικό κεφάλαιο της εταιρείας καλύπτεται κατά εκατό τοις εκατό (100%) από το ελληνικό Δημόσιο. Το μετοχικό κεφάλαιο καταβάλλεται σε τρεις (3) δόσεις από το Ελληνικό Δημόσιο σε λογαριασμό που τηρείται στην Τράπεζα της Ελλάδος στο όνομα της εταιρείας. Η πρώτη δόση, ποσού ενός εκατομμυρίου πεντακοσίων χιλιάδων (1.500.000) ευρώ καταβάλλεται μέσα σε έναν (1) μήνα από την έναρξη ισχύος του παρόντος.
2. Οι μετοχές της Ι.Π.Ε. είναι μη μεταβιβάσιμες, με την εξαίρεση του ποσοστού είκοσι τοις εκατό (20%) που μεταβιβάζεται στην Κεντρική Ένωση Δήμων Ελλάδος (Κ.Ε.Δ.Ε.) εντός δύο (2) μηνών από την έναρξη ισχύος του παρόντος.
3. Το Ελληνικό Δημόσιο εκπροσωπείται στη Γενική Συνέλευση των μετόχων της Ι.Π.Ε. από τον Υπουργό Τουρισμού και τον Υπουργό Οικονομικών ή από πρόσωπα εξουσιοδοτημένα από αυτούς.
4. Το ποσοστό του μετοχικού κεφαλαίου της Ι.Π.Ε. που καλύπτεται από το Ελληνικό Δημόσιο κατατίθεται από το Υπουργείο Οικονομικών σε λογαριασμό που τηρείται στην Τράπεζα της Ελλάδος στο όνομα της Ι.Π.Ε. A.E..
5. Η συμμετοχή του Ελληνικού Δημοσίου στην Ι.Π.Ε. δεν μπορεί να είναι κατώτερη σε ποσοστό από το πενήντα τοις εκατό (50%) του συνολικού μετοχικού κεφαλαίου πλέον μιας ακόμη μετοχής.
Άρθρο 19
Εσωτερικός Κανονισμός
1. Στον Εσωτερικό Κανονισμό της Ι.Π.Ε. Α.Ε. που εκδίδεται σύμφωνα με το άρθρο 25 ρυθμίζονται, ιδίως, τα ακόλουθα θέματα:
α) Η οργάνωση, λειτουργία και διάρθρωση των υπηρεσιών της Ι.Π.Ε.,
β) η κατανομή αρμοδιοτήτων στις υπηρεσίες,
γ) ο αριθμός των θέσεων προσωπικού, τα προσόντα, οι όροι πρόσληψης και εργασίας, το Σύστημα Διαχείρισης της Απόδοσης, ο καθορισμός διαδικασιών για την κατάρτιση ατομικού Προγράμματος Ανάπτυξης και Υλοποίησης,
δ) το πειθαρχικό δίκαιο του προσωπικού,
ε) ο Κανονισμός αναθέσεων και προμηθειών,
στ) η πολιτική μερισμάτων και
ζ) η υπηρεσία εσωτερικού ελέγχου.
Άρθρο 20
Όργανα διοίκησης
1. Τα όργανα διοίκησης της ανώνυμης εταιρείας με την επωνυμία «Ιαματικές Πηγές Ελλάδας Aνώνυμη Eταιρεία» (Ι.Π.Ε. Α.Ε.) είναι η Γενική Συνέλευση και το Διοικητικό Συμβούλιο.
2. Το Διοικητικό Συμβούλιο (Δ.Σ.) της Ι.Π.Ε. Α.Ε. είναι επταμελές και ορίζεται με κοινή απόφαση των Υπουργών Τουρισμού και Οικονομικών για θητεία τριών (3) ετών, τηρουμένης της διαδικασίας των άρθρων 20 και 22 του ν. 4735/2020 (Α’ 197).
3. Το Διοικητικό Συμβούλιο (Δ.Σ.) είναι υπεύθυνο για τη διοίκηση της Εταιρείας και την επίτευξη των καταστατικών της σκοπών. Το Δ.Σ. αποφασίζει για τα θέματα που σχετίζονται με τη διαχείριση της Εταιρείας, εκτός από τα θέματα που, σύμφωνα με τις διατάξεις του παρόντος και του ν. 4548/2018 (Α’ 104), ανήκουν στην αρμοδιότητα της Γενικής Συνέλευσης.
4. Στο Διοικητικό Συμβούλιο ορίζονται πρόσωπα εγνωσμένου κύρους, επιστημονικής κατάρτισης και επαγγελματικής επάρκειας και αξιοπιστίας, με υψηλό επίπεδο τεχνογνωσίας ή μεγάλη εμπειρία σε δραστηριότητες του τουριστικού τομέα, ή στην ανάπτυξη και διαχείριση ακίνητης περιουσίας. Στο Διοικητικό Συμβούλιο συμμετέχουν υποχρεωτικά ως μέλη ο Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου της Κεντρικής Ένωσης Δήμων Ελλάδος και ο Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου του Συνδέσμου Δήμων Ιαματικών Πηγών Ελλάδας.
Άρθρο 21
Συμβούλιο Εμπειρογνωμόνων
Στην ανώνυμη εταιρεία με την επωνυμία «Ιαματικές Πηγές Ελλάδας Aνώνυμη Eταιρεία» (Ι.Π.Ε. Α.Ε.) συστήνεται Συμβούλιο Εμπειρογνωμόνων (Σ.Ε.) που αποτελείται από πέντε (5) μέλη. Τα μέλη του Σ.Ε. ορίζονται με απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου της Ι.Π.Ε., για θητεία τριών (3) ετών, που μπορεί να ανανεώνεται για ίσο χρονικό διάστημα, και είναι πρόσωπα εγνωσμένου διεθνούς κύρους που διακρίνονται για την επιστημονική τους κατάρτιση και την επαγγελματική τους εμπειρία στον τεχνικό, οικονομικό ή νομικό τομέα. Το Σ.Ε. έχει συμβουλευτικό ρόλο και υποβοηθά το έργο του Διοικητικού Συμβουλίου σε θέματα ειδικού επιστημονικού υπόβαθρου.
Άρθρο 22
Καταστατικό
1. Το καταστατικό της ανώνυμης εταιρείας με την επωνυμία «Ιαματικές Πηγές Ελλάδας Aνώνυμη Eταιρεία» (Ι.Π.Ε. Α.Ε.) περιλαμβάνεται σε Παράρτημα, που προσαρτάται και αποτελεί αναπόσπαστο τμήμα του παρόντος.
2. Το καταστατικό της Ι.Π.Ε. Α.Ε. τροποποιείται κατά τη διαδικασία η οποία προβλέπεται σε αυτό και στον ν. 4548/2018 (Α’ 104).
Άρθρο 23
Θέματα προσωπικού
1. Στην Εταιρεία με την επωνυμία «Ιαματικές Πηγές Ελλάδας Ανώνυμη Εταιρεία» (Ι.Π.Ε. Α.Ε.) συστήνονται οκτώ (8) θέσεις προσωπικού με σύμβαση εργασίας Ιδιωτικού Δικαίου Αορίστου Χρόνου (Ι.Δ.Α.Χ.) και τρεις (3) θέσεις δικηγόρων με έμμισθη εντολή. Η κατανομή των παραπάνω θέσεων ανά κατηγορία και κλάδο/ειδικότητα γίνεται με τον Εσωτερικό Κανονισμό. Η πρόσληψη για την πλήρωση των θέσεων πραγματοποιείται κατόπιν έγκρισης της Επιτροπής της Πράξης Υπουργικού Συμβουλίου 33/2006 (Α’ 280) με την έκδοση σχετικής προκήρυξης ύστερα από έλεγχο του Ανώτατου Συμβουλίου Επιλογής Προσωπικού (Α.Σ.Ε.Π.), από το αρμόδιο όργανο του Υπουργείου Τουρισμού, μετά από εισήγηση του Δ.Σ. της Εταιρείας, κατά παρέκκλιση κάθε άλλης ειδικής ή γενικής διάταξης Στην προκήρυξη αναφέρονται, ιδίως, ο αριθμός του προσωπικού που θα προσληφθεί ανά κατηγορία, οι προϋποθέσεις συμμετοχής, τα προσόντα πρόσληψης και ο τρόπος απόδειξης αυτών, τα κριτήρια επιλογής και ο τρόπος βαθμολόγησης αυτών, η προθεσμία υποβολής των αιτήσεων και η διαδικασία. Η αξιολόγηση των αιτήσεων διενεργείται από τριμελή τουλάχιστον Επιτροπή, η οποία συγκροτείται με απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου της Εταιρείας. Η Επιτροπή συντάσσει προσωρινούς πίνακες κατάταξης, απορριπτέων και προσληπτέων, τους οποίους δημοσιεύει στην ιστοσελίδα της Εταιρείας και αποστέλλει στο Α.Σ.Ε.Π.. Κατά των πινάκων αυτών ασκείται ένσταση ενώπιον του Α.Σ.Ε.Π., κατά τις οικείες διατάξεις, εντός αποκλειστικής προθεσμίας δέκα (10) ημερών από την επομένη της καταχώρισης αυτών στην ιστοσελίδα της Εταιρείας. Το Α.Σ.Ε.Π. διενεργεί τον έλεγχο νομιμότητας, καθώς και τον κατ’ ένσταση έλεγχο των πινάκων και ενημερώνει εν συνεχεία την Εταιρεία, προκειμένου αυτή να καταρτίσει τον οριστικό πίνακα προσληπτέων. Η πρόσληψη με σχέση έμμισθης εντολής πραγματοποιείται σύμφωνα με τα οριζόμενα στον Κώδικα Δικηγόρων (ν. 4194/2013, Α’ 208).
2. Η κάλυψη των αναγκών της Ι.Π.Ε. Α.Ε. σε προσωπικό μπορεί να γίνεται και με μεταφορά και ένταξη στο προσωπικό εργαζομένων σε εταιρείες των οποίων το μετοχικό κεφάλαιο ανήκει εξ ολοκλήρου, άμεσα ή έμμεσα, στην Ι.Π.Ε. Α.Ε. ή των οποίων περιουσιακά στοιχεία μεταβιβάζονται ή περιέρχονται στην Ι.Π.Ε. Α.Ε.. Η μεταφορά πραγματοποιείται μέσω σύμβασης δανεισμού εργαζομένου, σύμφωνα με την παρ. 3.
3. Η κάλυψη των αναγκών της Ι.Π.Ε. Α.Ε. σε προσωπικό μπορεί να γίνεται και με τη σύναψη συμβάσεων δανεισμού των υπηρεσιών μισθωτών του ιδιωτικού τομέα, για χρονικό διάστημα τριών (3) ετών, που μπορεί να ανανεώνεται.
Άρθρο 24
Ατέλειες - Έσοδα
1. Τα έσοδα της ανώνυμης εταιρείας με την επωνυμία «Ιαματικές Πηγές Ελλάδας Aνώνυμη Eταιρεία» (Ι.Π.Ε. Α.Ε.) αποτελούνται από: α) το τίμημα από την αξιοποίηση των περιουσιακών στοιχείων που περιέρχονται σε αυτή, β) τους τόκους, τα μερίσματα και τις κάθε είδους αποδόσεις των παραπάνω περιουσιακών στοιχείων και των χρηματικών διαθεσίμων της, γ) τις επιχορηγήσεις από το Δημόσιο, ανάλογα με το πρόγραμμα αξιοποίησης και τις ανάγκες της, δ) τα έσοδα που προκύπτουν από κάθε άλλη νόμιμη αιτία και ε) τις κληρονομίες, τα κληροδοτήματα, τις εισφορές και επιχορηγήσεις από τρίτους.
2. Η Ι.Π.Ε. Α.Ε. απολαμβάνει όλων των διοικητικών, οικονομικών, δικαστικών, ουσιαστικού και δικονομικού δικαίου, απαλλαγών και ατελειών του Δημοσίου. Υπόκειται αποκλειστικά στους φόρους μεταβίβασης ακινήτων, δωρεάς, κληρονομιάς, στον Ενιαίο Φόρο Ιδιοκτησίας Ακινήτων, στον Φόρο Προστιθέμενης Αξίας, τον φόρο συγκέντρωσης κεφαλαίου και εισοδήματος και απαλλάσσεται από κάθε άλλο φόρο.
3. Το τίμημα που εισπράττει η Ι.Π.Ε. Α.Ε. από την αξιοποίηση και παραχώρηση των περιουσιακών της στοιχείων και οι κάθε είδους αποδόσεις των περιουσιακών στοιχείων ιαματικών πόρων και των εντός αυτών ή εντός του περιβάλλοντος χώρου αυτών εγκαταστάσεων σε ακτίνα πεντακοσίων (500) μέτρων, αφού αφαιρεθούν τα αναλογούντα λειτουργικά έξοδα και οι διοικητικές δαπάνες της Ι.Π.Ε. Α.Ε. για την αξιοποίηση του περιουσιακού στοιχείου, συμπεριλαμβανομένου στα έξοδα και του ποσού που αποδίδεται στον οικείο δήμο ή στον φορέα του Δημοσίου ή τη δημόσια επιχείρηση όπου ανήκει το περιουσιακό στοιχείο, κατανέμονται στους μετόχους της με βάση το ποσοστό συμμετοχής εκάστου στο μετοχικό κεφάλαιο.
Άρθρο 25
Εξουσιοδοτικές διατάξεις
1. Με κοινή απόφαση του Υπουργού Τουρισμού και των κατά περίπτωση συναρμόδιων εκ των Υπουργών Οικονομικών και Εσωτερικών, μετά από εισήγηση του Διοικητικού Συμβουλίου της Ι.Π.Ε. Α.Ε., ανατίθενται κάθε φορά στην Ι.Π.Ε. Α.Ε. η διοίκηση, η χρήση, η διαχείριση και η εκμετάλλευση των περιουσιακών στοιχείων που περιγράφονται στην παρ. 2 του άρθρου 17, με εξαίρεση αυτών της περ. β) της παρ. 1 του άρθρου 15. Στο πλαίσιο της απόφασης αυτής προβλέπονται η διάρκεια ισχύος της ανάθεσης, πρόσθετοι όροι μεταβίβασης, όπως η καταβολή αντιτίμου ή τυχόν αποδιδόμενο ποσοστό επί των κάθε είδους αποδόσεων της επένδυσης, τα οποία η Ι.Π.Ε. Α.Ε. θα αποδίδει από την αξιοποίηση των παραπάνω περιουσιακών στοιχείων στον οικείο Δήμο ή στον φορέα του Δημοσίου ή στη δημόσια επιχείρηση, τους οποίους βάρυνε η διαχείριση του περιουσιακού στοιχείου. Για τον καθορισμό του ποσοστού αυτού λαμβάνεται υπόψη ο βαθμός ωρίμανσης του κάθε έργου των ανατιθέμενων περιουσιακών στοιχείων.
2. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Τουρισμού μεταβιβάζεται, εντός τεσσάρων (4) μηνών από την έναρξη ισχύος του παρόντος, ποσοστό ίσο με είκοσι τοις εκατό (20%) του συνολικού μετοχικού κεφαλαίου, ήτοι δέκα χιλιάδες (10.000) ονομαστικές μετοχές προς την Κεντρική Ένωση Δήμων Ελλάδος, με καταβολή εκ μέρους της του ισόποσου της ονομαστικής τους αξίας.
3. Με απόφαση του Υπουργού Τουρισμού, η οποία εκδίδεται ύστερα από εισήγηση του Διοικητικού Συμβουλίου της Ι.Π.Ε. Α.Ε., σύμφωνα με το άρθρο 4 του ν. 3429/2005 (Α’ 314) εγκρίνεται ο Εσωτερικός Κανονισμός που ρυθμίζει τη λειτουργία της Ι.Π.Ε. Α.Ε..
ΜΕΡΟΣ Γ’
ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΗΣ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ
Άρθρο 26
Σκοπός
Οι διατάξεις του παρόντος αποσκοπούν στην αντιμετώπιση μιας σειράς πρακτικών ζητημάτων στη λειτουργία των τουριστικών επιχειρήσεων διαφόρων ειδών (τουριστικών λιμένων, τουριστικών επιχειρήσεων οδικών μεταφορών, τουριστικών γραφείων και τουριστικών καταλυμάτων), καθώς επίσης και των τουριστικών επαγγελμάτων (ξεναγών). Αποσκοπούν, επίσης, στη ρύθμιση σειράς οργανωτικών και λειτουργικών θεμάτων του Υπουργείου Τουρισμού και του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού (παρατάσεις προθεσμιών σε τρέχοντα προγράμματα, μεταθέσεις εκπαιδευτικού προσωπικού, στεγαστικές ανάγκες). Τέλος, αποσκοπούν και στη ρύθμιση θεμάτων επισκεψιμότητας και προσβασιμότητας τουριστών/επισκεπτών σε σειρά επιχειρήσεων, θεμάτων προβολής της χώρας και την επίλυση ζητημάτων που έχουν προκληθεί από την πανδημία του κορωνοϊού COVID-19.
Άρθρο 27
Αντικείμενο
Αντικείμενο του παρόντος είναι ρυθμίσεις που αφορούν:
α) Στη λειτουργία τουριστικών επιχειρήσεων (τουριστικών επιχειρήσεων οδικών μεταφορών, τουριστικών γραφείων),
β) σε τουριστικά επαγγέλματα (ξεναγοί),
γ) σε τουριστικές εγκαταστάσεις (τουριστικοί λιμένες, τουριστικά καταλύματα, σύνθετα καταλύματα, μικτά καταλύματα μικρής κλίμακας),
δ) σε οργανωτικά και λειτουργικά θέματα του Υπουργείου Τουρισμού και του εποπτευόμενου από αυτό Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού (παρατάσεις προθεσμιών σε τρέχοντα προγράμματα, μεταθέσεις εκπαιδευτικού προσωπικού, στεγαστικές ανάγκες),
ε) σε θέματα επισκεψιμότητας και προσβασιμότητας τουριστών/επισκεπτών σε σειρά επιχειρήσεων (ζυθοποιεία, ελαιοτριβεία, τυροκομεία) και στην πρόνοια για έκδοση και απονομή σχετικού σήματος,
στ) σε ζητήματα τουριστικής προβολής της Χώρας και
ζ) σε επιμέρους θέματα αρμοδιότητας του Υπουργείου Τουρισμού, τα οποία προκύπτουν από την πανδημία του κορ
KATA NEA ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟ ΟΛΑ ΣΕ ΙΔΙΩΤΕΣ ΔΗΘΕΝ ΓΙΑ ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΚΑΙ ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗ ΟΛΩΝ..ΕΔΩ ΓΕΛΑΜΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕ.Α ΞΕΧΑΣΑ ΚΑΙ ΝΑ ΞΕΧΡΕΩΣΟΥΝ ΤΗΝ ΧΩΡΑ ,ΚΑΙ ΚΑΤΙ ΑΚΟΜΗ ΝΑ ΚΟΠΟΥΝ ΤΑ ΕΠΙΔΩΜΑΤΑ ΟΧΙ ΝΑ ΑΝΕΒΟΥΝ ΟΙ ΜΙΣΘΟΙ......ΜΙΖΕΡΟΙ ΡΟΥΦΙΑΝΟΙ ΠΡΟΔΟΤΕΣ.....
ΑπάντησηΔιαγραφή