Χιλιάδες κόσμου βγήκε στο δρόμο κατά της αξιολόγησης και των αυταρχικών πρακτικών που μετέρχεται το υπουργείο Παιδείας με τις εκτιμήσεις για τη συμμετοχή των εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης να αναφέρουν πως ξεπέρασε το 70%.
Οι διαδηλωτές έκλεισαν
τη λεωφόρο Αλεξάνδρας έξω από το Εφετείο και πραγματοποίησαν
συλλαλητήριο προς τη Βουλή στέλνοντας ηχηρό μήνυμα και ενάντια στις
δικαστικές προσφυγές της Νίκης Κεραμέως. Παράλληλα συγκέντρωση
πραγματοποίησαν μαθητές και φοιτητές από τα Προπύλαια και όλοι μαζί
κατέληξαν στη Βουλή.
Οι εκπαιδευτικοί «έδωσαν τη δική τους απάντηση στην αντιεκπαιδευτική και αυταρχική πολιτική της κυβέρνησης και της υπουργού Παιδείας, με τη μαζική συμμετοχή τους στα συλλαλητήρια σε όλες τις πόλεις της χώρας» ανέφερε η ΑΔΕΔΥ σημειώνοντας πως πρόκειται για μία «από τις μαζικότερες των τελευταίων χρόνων».
Πρόκειται για μια συνολική κινητοποίηση του κλάδου με σχεδόν καθολική συμμετοχή. «Με δίκες και βία δεν γίνεται παιδεία» φώναξαν αρκετές φορές, ενώ ενδεικτικό είναι και το πανό που κρατούσαν με σκίτσο της Νίκης Κεραμέως κρατώντας κλομπ και αναφωνώντας «εγώ είμαι ο νόμος».
Να σημειώσουμε πως οι εφέσεις της υπουργού Παιδείας αλλά και των τριών εκπαιδευτικών Ομοσπονδιών που είχαν προσφύγει κατά της πρωτόδικης απόφασης που έκρινε παράνομη την απεργία-αποχή από τις διαδικασίες αξιολόγησης εκδικάστηκαν χθες με τη διαδικασία στο Εφετείο Αθηνών να εγείρει πολλά ερωτήματα. Ενώ οι νομικοί παραστάτες των τριών Ομοσπονδιών και της ΑΔΕΔΥ ζήτησαν αναβολή, το αίτημα απορρίφθηκε.
Θ. Κικινής: Ναι στην αξιολόγηση, αλλά με τρόπο που να ενισχύει τις σχολικές μονάδες – Υπάρχουν πολλά κενά στα σχολεία
Μια μέρα μετά τη μεγάλη απεργιακή κινητοποίηση των εκπαιδευτικών που αντιτίθενται στην αξιολόγηση από το υπουργείο Παιδείας, ο Θανάσης Κικινής, Πρόεδρος της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδος (ΔΟΕ), μίλησε στην ΕΡΤ για όλα τα θέματα που απασχολούν δασκάλους, καθηγητές και μαθητές.
«Η χθεσινή απεργία δεν είχε να κάνει μόνο με το θέμα της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών. Είχε να κάνει με τις συνθήκες λειτουργίες των σχολείων που έχουμε κενά, απειλές για συγχωνεύσεις τμημάτων τώρα που η σχολική χρονιά έχει δρομολογηθεί και τα μέτρα ασφαλείας», τόνισε ο κ. Κικινής.
Μιλώντας στην εκπομπή «Από τις Έξι», ο πρόεδρος της ΔΟΕ επισήμανε ότι «δεν έχει γίνει καμιά αποδοχή από το υπουργείο Παιδείας της διαδικασίας του διαλόγου. Δεν υπήρξε οποιοσδήποτε διάλογος. Η ΔΟΕ έχει σταθερές θέσεις για το θέμα της αξιολόγησης και το πώς αυτή πρέπει να λειτουργήσει. Το υπουργείο Παιδείας αρνήθηκε να συζητήσει».
Πηγαίνουμε στα δικαστήρια επειδή αντιδρούμε
Και όπως τόνισε, «είναι πρωτοφανές να πηγαίνουμε στα δικαστήρια επειδή τολμάμε να αντιδράσουμε, και μάλιστα με τη διαδικασία του κατεπείγοντος, μια διαδικασία που δεν τιμά τη δημοκρατία στη χώρα μας».
Σύμφωνα με τα όσα δήλωσε στην ΕΡΤ ο πρόεδρος των εκπαιδευτικών «διαφωνούμε από οτιδήποτε απομακρύνει το υπουργείο να αναλάβει μέρος των ευθυνών τους», ενώ όπως ανέφερε η διαδικασία της αυτοαξιολόγησης υπήρχε σαν διαδικασία. «Δεν θα είναι προς όφελος των σχολικών ομάδων, όπως έχει σχεδιαστεί».
Δεν είναι λύση στα κενά οι συγχωνεύσεις σχολείων
Αναφερόμενος στο θέμα των κενών στα σχολεία ο κ. Κικινής παραδέχθηκε ότι υπάρχουν πάρα πολλά. « Δυστυχώς, παρότι έγιναν διορισμοί εκπαιδευτικών μετά από πολλά χρόνια, φαίνεται ότι αν δεν καλυφθούν τα κενά που απαιτούν μόνιμες θέσεις προσωπικού, κάθε χρόνο θα αναζητούμε αναπληρωτές. Το υπουργείο Παιδείας δείχνει ότι είναι σε αδυναμία να προσλάβει αναπληρωτές. Η λύση δεν είναι η εντολή που έδωσε ο Γ.Γ. του υπουργείου να προχωρήσουν οι διευθυντές σε συγχωνεύσεις τμημάτων. Κάτι που στις συνθήκες του κορονοϊού είναι επιζήμιο. Δεν μπορούμε να έχουμε τμήματα με 25 – 28 μαθητές ή να κλείσουν διθέσια σχολεία στην επαρχία. Δεν γίνονται αυτά τα πράγματα με τέτοιο σχεδιασμό και αυτή την στιγμή».
Η δημόσια εκπαίδευση τείνει προς την ιδιωτικοποίηση
Ολοκληρώνοντας την τοποθέτησή του στην εκπομπή «Από τις Έξι», στην οποία αν και ζητήθηκε δεν έδωσε το παρών κάποιος εκπρόσωπος του υπ. Παιδείας, ο πρόεδρος της ΔΟΕ είπε: «Θέλουμε να γίνει διάλογος και να μπορέσουμε να κάνουμε κάτι σωστό για το σχολείο. Θέλουμε να υπερασπιστούμε το δημόσιο σχολείο. Η πορεία της δημόσιας εκπαίδευσης τείνει προς την ιδιωτικοποίηση».
Με πληροφορίες από: efsyn.gr & ertnews.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου