Σε λογαριασμούς ΔΕΚΟ πηγαίνει το 30% του εισοδήματος κάθε ελληνικού νοικοκυριού, έναντι 25% τον Δεκέμβριο του 2020, σύμφωνα με έρευνα του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Λιανικής Πωλήσεως Ελλάδος (ΣΕΛΠΕ) και του εργαστηρίου ELTRUN του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών.
Η έρευνα καταδεικνύει ότι οι αυξήσεις στην ενέργεια ροκανίζουν το μεγαλύτερο ποσοστό του διαθέσιμου εισοδήματος, με τους καταναλωτές να μειώνουν τις δαπάνες για αγορές, ώστε να μπορέσουν καλύψουν τους φουσκωμένους λογαριασμούς σε ρεύμα, πετρέλαιο και φυσικό αέριο.Μείωση της κατανάλωσης
Στο ερώτημα αν θεωρούν τη σημερινή συγκυρία καλή ή κακή για σημαντικές αγορές για το σπίτι, αυτοί που απαντούν αρνητικά είναι περισσότεροι από κάθε άλλη περίοδο, από τότε που ξεκίνησε να πραγματοποιείται η έρευνα, τον Οκτώβριο του 2019. Στο -45 έχει κατρακυλήσει ο δείκτης καταναλωτικού κλίματος λιανικής, από -25 τον Ιούνιο του 2021.
Το 50% των καταναλωτών θα περιορίσει τις αγορές προϊόντων το επόμενο 6μηνο, ο 1 στους 3 θα περιορίσει τα έξοδα σε υπηρεσίες όπως η εστίαση και η αγορά εισιτηρίων και ένας στους δύο θεωρεί δεδομένο ότι θα ξοδέψει περισσότερα σε λογαριασμούς, ως ποσοστό επί του εισοδήματός του.
Τρόφιμα και ποτά απορροφούν το 41% των χρημάτων που ξόδεψαν οι Έλληνες σε αγορές λιανικής, έναντι 46% τον Ιούνιο και 49% τον Δεκέμβριο του 2020, σε περίοδο λοκντάουν. Η εστίαση έπειτα από μια μικρή αναθέρμανση της κίνησης το καλοκαίρι, υποχώρησε ξανά, αντιπροσωπεύοντας το 7% των δαπανών, από 11% τον Ιούνιο.
Μόλις το 2% των δαπανών για αγορές πηγαίνουν σε εισιτήρια και ξενοδοχεία, ενώ σχετικά αυξημένες είναι οι δαπάνες για ηλεκτρικά και ηλεκτρονικά είδη σε σύγκριση με το καλοκαίρι (11% από 9%), λόγω και της Black Friday.
Σημειώνεται ότι παρά την εορταστική περίοδο, η αγορά ειδών δώρων, παιχνιδιών και κοσμημάτων μειώθηκε φέτος τον Δεκέμβριο κατά το ήμισυ σε σχέση με τον Δεκέμβρη του 2020.
Πηγή: tvxs.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου