Σφυροκόπημα δέχτηκε το αναπτυξιακό νομοσχέδιο της κυβέρνησης από τους φορείς που συμμετείχαν στην ακρόαση των εξωκοινοβουλευτικών προσώπων, στη χθεσινή συνεδρίαση της επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής.
Οι βασικές ενστάσεις προέρχονταν από τους εκπροσώπους των μικρότερων επιχειρήσεων, που έκαναν λόγο για εμπόδια ένταξης στις επιχορηγήσεις και ευνοϊκή μεταχείριση των μεγαλύτερων.
«Ο νέος Αναπτυξιακός Νόμος δεν κρύβει αυτό που είναι, ήτοι ένας μηχανισμός ενίσχυσης μεγάλων επενδυτικών σχεδίων που θα επιτείνει τη συγκεντροποίηση σε πολλούς κλάδους, θα τροφοδοτήσει νέες στρεβλώσεις σε επίπεδο επιμέρους αγορών δημιουργώντας αθέμιτα εμπόδια σε επίπεδο υγιούς ανταγωνισμού ως συνέπεια της έλλειψης ίσων όρων αντιμετώπισης και άνισης πρόσβασης σε πηγές χρηματοδότησης, αποκλείοντας ουσιαστικά, άλλη μια φορά, πολλές μικρές επιχειρήσεις από άλλο ένα χρηματοδοτικό εργαλείο», σημειώνει στο υπόμνημα που κατέθεσε η Γενική Συνομοσπονδία Επαγγελματιών Βιοτεχνών Εμπόρων Ελλάδος, καταγράφοντας επίσης τη διαφωνία της με τον αποκλεισμό και των ατομικών επιχειρήσεων, οι οποίες ήταν επιλέξιμες στον προηγούμενο αναπτυξιακό, εφόσον το ύψος των επενδυτικών σχεδίων που υπέβαλαν δεν υπερέβαινε τις 500.000 ευρώ.
Διακρίσεις εις βάρος των μικρότερων επιχειρήσεων παρατήρησε και η Πανελλήνια Ομοσπονδία Ξενοδόχων, ζητώντας από την κυβέρνηση να επαναθεωρήσει τη στάση της. Προς το παρόν αναμένεται να αποσυρθεί η διάταξη που αποκλείει από τις επιχορηγήσεις τις ξενοδοχειακές επιχειρήσεις τριών αστέρων (οι οποίες ήταν επιλέξιμες στον προηγούμενο αναπτυξιακό), χωρίς ωστόσο να λύνονται προβλήματα που αφορούν ακόμα και τις τετράστερες επιχειρήσεις. Πλήρως απογοητευμένος δήλωσε ο πρόεδρος της Συνομοσπονδίας Επιχειρηματιών Τουριστικών Καταλυμάτων Ελλάδος, καθώς απουσιάζει οποιαδήποτε πρόβλεψη για τις μικρές επιχειρήσεις, που είναι το 80% των τουριστικών καταλυμάτων ειδικά στα νησιά του Βορείου και Νοτίου Αιγαίου.
Για νόμο που παρά τα θετικά του σημεία «δεν δείχνει να λαμβάνει υπ’ όψιν τις ιδιαίτερες συνθήκες, που έχουν διαμορφωθεί από την παρατεταμένη οικονομική κρίση, τις επιπτώσεις της πανδημίας, τις πληθωριστικές πιέσεις και την ακρίβεια της εποχής» έκανε λόγο ο εκπρόσωπος της Εθνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας, ζητώντας κίνητρα επιχορήγησης ειδικά για τις επιχειρήσεις που βρίσκονται σε περιοχές παραμεθόριες, ορεινές ή πληγείσες από τις φυσικές καταστροφές.
Αντιδράσεις διατυπώθηκαν και από εκπροσώπους μεγάλων επιχειρηματικών κλάδων, όπως τα σουπερμάρκετ. Ο πρόεδρος του Εμπορικού Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης και αντιπρόεδρος της Κεντρικής Ενωσης Επιμελητηρίων, Α. Μασούτης, εξέφρασε τη διαφωνία του με τον αποκλεισμό του οργανωμένου λιανεμπορίου, ενώ αντίθετα υπάρχει πρόβλεψη για τις επιχειρήσεις logistics. Την ένταξη των αλυσίδων σουπερμάρκετ στον Αναπτυξιακό ζήτησε και ο εκπρόσωπος του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου - Καταναλωτικών Αγαθών, τουλάχιστον ως προς το σκέλος των υπηρεσιών μεταφοράς - ανεφοδιασμού. Θετική υποδοχή επιφύλαξαν στο νομοσχέδιο οι εκπρόσωποι των μεγάλων επιχειρηματικών ομίλων, όπως ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Βιομηχανιών και το Συμβούλιο Βιομηχανιών για την Ανάπτυξη, καταθέτοντας παρατηρήσεις στην ακριβώς αντίθετη κατεύθυνση από τους μικρούς. Για παράδειγμα, ζήτησαν να αναθεωρηθούν προς τα πάνω τα ανώτατα όρια της επιχορήγησης, που είναι 10 εκατομμύρια ανά επένδυση και 20 εκατομμύρια ανά επιχείρηση, θεωρώντας ότι είναι... πολύ περιοριστικά για επενδύσεις μεγάλης κλίμακας.
● «Ωρολογιακή βόμβα για την ασφαλή ναυσιπλοΐα στις ελληνικές θάλασσες» χαρακτηρίζει το νομοσχέδιο η Ελληνική Ένωση Πλοιοκτητών Ρυμουλκών, Ναυαγοσωστικών, Αντιρρυπαντικών & Πλοίων Υποστήριξης Υπεράκτιων Εγκαταστάσεων, εκφράζοντας την αντίθεσή της στην εξαίρεση του κλάδου από τη δυνατότητα ενισχύσεων των επενδυτικών σχεδίων του. «Τη στιγμή που η αναβάθμιση της χώρας ως παγκόσμιος εμπορευματικός και τουριστικός προορισμός είναι ένα κρίσιμο εθνικό στοίχημα η πολιτική ηγεσία του αρμόδιου Υπουργείου με το συγκεκριμένο Σχέδιο Νόμου –σε μία αντικοινοτική και αποεπενδυτική λογική– κωφεύει, ναρκοθετώντας τη διασφάλιση της ασφαλούς και περιβαλλοντικά καθαρής ναυσιπλοΐας για τις ελληνικές θάλασσες αλλά και τους ελληνικούς λιμένες», αναφέρει η Ένωση.
Πηγή: efsyn.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου