Τρίτη 21 Ιουνίου 2022

«Γενναία»... επιδότηση 0,72 - 0,89 ευρώ την ημέρα από την κυβέρνηση για τα καύσιμα

«Γενναία» επιδότηση 0,72 - 0,89 ευρώ την ημέρα από την κυβέρνηση για τα καύσιμα
Χρήστος Σταϊκούρας, Θεόδωρος Σκυλακάκης και Θανάσης Πετραλιάς έκαναν την εξειδίκευση των νέων μέτρων στήριξης για τα καύσιμα. Η πλατφόρμα θα ανοίξει τέλος Ιουλίου κι αφορά δικαιούχους με οικογενειακό εισόδημα έως 45.000 ευρώ.

Τα νέα μέτρα στήριξης για τα καύσιμα εξειδίκευσαν σε συνέντευξη Τύπου οι Χρήστος Σταϊκούρας, Θεόδωρος Σκυλακάκης και Θανάσης Πετραλιάς, κάνοντας γνωστό ότι η πλατφόρμα θα ανοίξει τέλος Ιουλίου.

Από 0,72 ευρώ έως 0,89 ευρώ τη μέρα κυμαίνεται το ύψος της επιδότησης καυσίμων Fuel Pass 2.

Τα ποσά είναι αυξημένα σε σχέση με το Fuel Pass 1, ενώ διευρύνονται και οι δικαιούχοι, καθώς μπορούν να το λάβουν όσοι έχουν δηλωθέν εισόδημα φορολογικού έτους 2021 έως 30.000 ευρώ, προσαυξημένο κατά 3.000 ευρώ ανά προστατευόμενο μέλος και έως 45.000 ευρώ.

Η πλατφόρμα για το Fuel Pass 2 θα είναι διαθέσιμη και πάλι στο vouchers.gov.gr από τα τέλη Ιουλίου, σύμφωνα με τις ανακοινώσεις του οικονομικού επιτελείου.

Ο Χρήστος Σταϊκούρας εξήγησε ότι οι ωφελούμενοι θα λαμβάνουν την επιδότηση με τη μορφή ψηφιακής ηλεκτρονικής κάρτας. Για όσους δεν έχουν αυτή τη δυνατότητα, μπορούν να λαμβάνουν την επιδότηση κατευθείαν στην τράπεζα, όπως έγινε και στην προηγούμενη επιδότηση.

Ωστόσο, όσοι λάβουν το Fuel Pass 2 με ψηφιακή κάρτα, η επιδότηση θα είναι προσαυξημένη κατά 15 ευρώ.

Αναλυτικά:

  • Για αυτοκίνητα ΙΧ στην ηπειρωτική Ελλάδα θα είναι 65 ευρώ χωρίς κάρτα - 80 με κάρτα.
  • Για αυτοκίνητα ΙΧ στα νησιά (συμπεριλαμβάνεται και η Κρήτη), για τα αυτοκίνητα θα είναι 85 χωρίς κάρτα - 100 με κάρτα.
  • Για δίκυκλα στην ηπειρωτική Ελλάδα: 35 ευρώ χωρίς κάρτα - 60 με κάρτα
  • Για δίκυκλα σε νησιά: 55 ευρώ χωρίς κάρτα - 70 με κάρτα.

Το συνολικό κόστος για το Fuel Pass 2 θα είναι 200 εκατ. ευρώ.

Οι δικαιούχοι

Δικαιούχος του fuel pass είναι κάθε φυσικό πρόσωπο συμπεριλαμβανομένων και ελευθέρων επαγγελματιών, που είναι φορολογικοί κάτοικοι Ελλάδας με δηλωθέν οικογενειακό εισόδημα φορολογικού έτους 2021 έως 30.000 ευρώ, προσαυξημένο κατά 3.000 για κάθε επιπλέον εξαρτώμενο μέλος, έως συνολικά 45.000 ευρώ.

Σύμφωνα με τον υπουργό Οικονομικών, Χρήστο Σταϊκούρα, συνολικά οι δικαιούχοι που μπορούν να επωφεληθούν από το Fuel Pass 2 αγγίζουν τα 3,1 εκατομμύρια άτομα.

Όπως και με το προηγούμενο Fuel Pass, κάθε φυσικό πρόσωπο μπορεί να δηλώνει μόνο ένα όχημα και μοτοσικλέτα-μοτοποδήλατο. Απαραίτητη προϋπόθεση είναι το όχημα ή μοτοσυκλέτα-μοτοποδήλατο να είναι σε κυκλοφορία, να είναι ασφαλισμένο, να μην οφείλονται γι’ αυτό τέλη κυκλοφορίας, και να υπάρχει τουλάχιστον ένα ποσοστό συνιδιοκτησίας ή να είναι σε leasing (πχ. από τον εργοδότη σας).

Diesel Κίνηση

Για το diesel κίνησης, η ενίσχυση θα εξακολουθήσει να είναι 12 λεπτά ανά λίτρο στην πηγή. Το τελικό όφελος – συνυπολογίζοντας και τον ΦΠΑ – θα ανέλθει στα 15 λεπτά το λίτρο. Το συνολικό κόστος αυτής της παρέμβασης φτάνει τα 115 εκατ. ευρώ.

Επιστροφή ΕΦΚ στους αγρότες

Επίσης, επιστρέφεται ο Ειδικός Φόρος Κατανάλωσης στους πολίτες που είναι κατ’ επάγγελμα αγρότες. Το κόστος του μέτρου αυτού υπολογίζεται στα 60 εκατ. ευρώ.

«Η χώρα έχει βοηθήσει το πορτοφόλι του πολίτη. Τα μέτρα ύψους 8,5 δισ. ευρώ στηρίζουν νοικοκυριά και επιχειρήσεις, ποσό που είναι αρκετά πιο υψηλό από το ευρωπαϊκό μέσο όρο», είπε αρχικά ο Χρήστος Σταϊκούρας και στη συνέχεια ανέλυσε τις ενισχύσεις που έγιναν:

  • Η επιδότηση ρεύματος και φυσικού αερίου.
  • Η επιδότηση καυσίμων για 6 μήνες.
  • Η ενισχύση κτηνοτρόφων.
  • Η επιδότηση ταξί.
  • Η μείωση του ΦΠΑ.
  • Η μόνιμη και σημαντική μείωση του ΕΝΦΙΑ.

Θεόδωρος Σκυλακάκης

«Μπορούμε να δώσουμε αυτή τη βοήθεια για τρεις λόγους», είπε από την πλευρά του Θεόδωρος Σκυλακάκης και ανέλυσε:

  • Ο ρυθμός ανάπτυξης του 2021. Η ανάπτυξη αυτή είναι ποιοτική. Έχουμε μείωση της ανεργίας.
  • Έχουμε αύξηση στα δημόσια έσοδα.
  • Τα πρώτα στοιχεία για τον τουρισμό είναι ενθαρρυντικά. Και η πορεία αυτή είναι ποιοτική.

«Όλα θα γίνουν παρά τις πιέσεις του πληθωρισμού.

Δεν μπορούμε να τις αντιμετωπίσουμε τις διεθνείς αυξήσεις. Μπορούμε να μειώσουμε την επίπτωση στα νοικοκυριά και κυρίως στη μεσαία τάξη και μπορούμε να βοηθάμε λόγω της ανάπτυξης. Έχουμε κάνει 68 μεταρρυθμίσεις που έγιναν και μας οδηγήσαν στην έξοδο από την ενισχυμένη εποπτεία. Δημιουργήσαμε δημοσιονομικό χώρο που πάει στους πολίτες», πρόσθεσε.

Θανάσης Πετραλιάς

Από την πλευρά του ο Γραμματέας δημοσιονομικής πολιτικής τόνισε:

Τρέχουν 5 προγράμματα επιδοτήσεων κι αυτό είναι κάτι σημαντικό.

Για το Fuel Pass 2 η προϋπόθεση είναι το δηλωθέν να είναι έως 30.000 ευρώ, το οποίο αυξάνεται κατά 3.000 ευρώ για κάθε μέλος. Θα έχει τη μορφή πιστωτικής κάρτας, όπως έγινε και στην περίπτωση του Fuel Pass 1.

Κάθε αίτηση αφορά ένα όχημα. Προϋπόθεση να έχει πληρώσει τέλη κυκλοφορίας.

Για τα αυτοκίνητα η επιδότηση είναι 80 ευρώ.

Για τις μοτοσυκλέτες η επιδότηση 60 ευρώ.

Το υπολογιζόμενο κόστος είναι 200 εκατ. ευρώ», είπε και έδωσε παράδειγμα: Με 2,40 ευρώ ο καταναλωτής θα πληρώνει 1,96 ευρώ»

Για την επιδότηση Diesel τόνισε ότι το κόστος είναι 115 εκατ. ευρώ. «Είναι πολύ σημαντική παρέμβαση», τόνισε, ενώ αναφέρθηκε και στην επιστροφή του ΕΦΚ στα καύσιμα: «Επιστρέφεται ο ΕΦΚ στους αγρότες. Η αίτηση θα γίνει μέσω πλατφόρμας και θα αφορά το πρώτο 6μηνο του 2022. Απαραίτητη προϋπόθεση να είναι κατ’ επάγγελμα αγρότης».

Σύμφωνα με τα όσα είπε ο Κυριάκος Μητσοτάκης κατά την έναρξη του υπουργικού συμβουλίου τα νέα μέτρα στήριξης για τα καύσιμα, Fuel Pass 2, θα έχουν διάρκεια τρεις μήνες.

Η ενίσχυση ανεβαίνει:

  • Στα 80 ευρώ από τα 40 ευρώ για τα ΙΧ
  • Στα 60 ευρώ από τα 30 ευρώ για τις μοτοσικλέτες
  • Στα 100 ευρώ από 50 ευρώ για τα νησιά

Όπως είπε ο πρωθυπουργός, «απομειώνουμε τις αυξήσεις στη βενζίνη κατά 44 λεπτά, επαναλαμβάνω κατά 44 λεπτά το λίτρο για 180 λίτρα καυσίμου, για τις αναγκαίες διαδρομές τριών μηνών. Και παράλληλα η κυβέρνηση αποφάσισε να επεκτείνει και την κρατική επιδότηση στην τιμή πώλησης του diesel, ώστε να συγκρατηθούν, κατά το δυνατόν, και οι αυξήσεις στο σύνολο της εφοδιαστικής αλυσίδας».

«Η ενίσχυση αυτή θα εξακολουθήσει να είναι 12 λεπτά ανά λίτρο στην πηγή. Το τελικό όφελος -συνυπολογίζοντας και τον ΦΠΑ- θα ανέλθει στα 15 λεπτά το λίτρο» συνέχισε ο κ. Μητσοτάκης και επισήμανε:

«Στόχος μας είναι να κρατήσουμε την τιμή του diesel κάτω από τα 2 ευρώ στην αντλία και αυτό θα ισχύσει επίσης για το επόμενο τρίμηνο. Όπως διαπιστώνετε, αυτές οι πρωτοβουλίες έρχονται να ανακουφίσουν τους ασθενέστερους συμπολίτες μας, τη μεσαία τάξη, τον παραγωγικό ιστό, τον αγροτικό μας κόσμο, τον κόσμο του εμπορίου. Και βέβαια έρχονται να προστεθούν σε όλα όσα έχουν ήδη προηγηθεί: στην κάλυψη των αυξήσεων στο ρεύμα, στην αναδρομική αποζημίωση».

 Πηγή:ieidiseis.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

(3)