Είναι διαφορετικό για μια ολόκληρη οικογένεια το παιδί να σπουδάζει στην πόλη που ζει και διαφορετικό να φορτθωιεί με 1.000 ευρώ μηνιαία έξοδα - αν μπορεί να τα πληρώσει - για να σπουδάσει στην επαρχία.
Οι ιστορίες είναι πολλές και ο αποκλεισμός τουλάχιστον 20.000 μαθητών από τα ΑΕΙ και οι στρεβλώσεις με αριστούχους μαθητές να μένουν εκτός πανεπιστημίων λόγω της εφαρμογής της ΕΒΕ έχουν προκαλέσει θύελλα αντιδράσεων στην εκπαιδευτική κοινότητα, οι οποίες έφτασαν στο προσκήνιο της πολιτικής αντιπαράθεσης.
Ενδεικτικό είναι ότι μέχρι το βράδυ της Τετάρτης είχαν συγκεντρωθεί σχεδόν 20.000 υπογραφές σε ηλεκτρονική ψηφοφορία που ζητούν την απομάκρυνση της κας Κεραμέως από το Υπουργείο Παιδείας.
Την ίδια ώρα, πληθαίνουν οι ανοιχτές επιστολές αριστούχων μαθητών
«Το ελάχιστο που έχει να κάνει η Πολιτεία – και δεν εννοούμε η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, διότι το θέμα πλέον εκγεύγει των ορίων ευθύνης αυτών των προσώπων – ε΄λιναι να αναστείλει την εφαρμογή του μέτρου. Ας αποτελέσει αυτή η πράξη ελάχιστη ένδεικη σεβασμού στην προσπάθεια και στην αγωνία των υποψηφίων» αναφέρει σε επιστολή της η επιστημονική ένωση «Νέα Παιδεία», επισημαίνοντας πως «η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής, πέραν πολλών άλλων, αναδεικνύεται εμφανώς σε μηχανισμό άνισης αντιμετώπισης και αποκλεισμού διαφορετικών κατηγοριών υποψηφίων των πανελλαδικών εξετάσεων, γεγονός πρωτοφανές στην ιστορία του θεσμού. Η μεταφορά της ευθύνης στους υποψηφίους ή στα πανεπιστήμια δεν συνιστά υπεύθυνη πολιτικά στάση».
«Θεωρώ τουλάχιστον άδικο να μην δίνεται σε εμένα, όπως και στους υπόλοιπους συνυποψηφίους μου η δυνατότητα να δηλώσω τη σχολή της πρώτης μου επιλογής, την οποία σύμφωνα με τα περσινά δεδομένα θα έπιανα. Και είναι επίσης άδικο λόγω ενός βαθμού να κρίνομαι ακατάλληλος να φοιτήσω σε μία σχολή που μέχρι πέρσι δεχόταν υποψηφίους που έγραφαν τουλάχιστον 10 στα μαθήματα του σχεδίου», δηλώνει ακόμα ένας αριστούχος μαθητής που δεν καταφέρνει να μπει στην Αρχιτεκτονική, αν και έχει συγκεντρώσει 20.545 μόρια, δηλαδή 1.380 περισσότερα από την περσινή βάση εισαγωγής της εν λόγω σχολής.
Τι απάντησε η υπουργός Παιδείας
Η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, μίλησε στην εκπομπή του OPEN για τους αριστούχους που δεν πέρασαν στις σχολές που ήθελαν, για τα ιδιωτικά πανεπιστήμια, για τις κατηγορίες του ΣΥΡΙΖΑ για τα κολέγια και την ελάχιστη βάση εισαγωγής.
«Τα ειδικά μαθήματα έχουν ειδικό βάρος. Το σχέδιο, στην αρχιτεκτονική είναι εξαιρετικά σημαντικό (…) Ο συγκεκριμένος υποψήφιος έγραψε κάτω από το μέσο όρο των υποψηφίων στο σχέδιο. Είχε πολύ καλές επιδόσεις. Είναι fake news ότι κόπηκε. Μπορεί να πάει αρχιτεκτονική Πάτρας ή Χανίων. Δεν κόπηκε επ’ ουδενί. Ωστόσο υπήρξαν συνυποψήφιοί του στο σχέδιο. Εκείνος έγραψε 13,6», είπε μιλώντας στην εκπομπή «Τώρα Ό,τι Συμβαίνει» στην τηλεόραση του OPEN αρχικά για την καταγγελία υποψηφίου ότι συγκέντρωσε 20.000 μόρια και δεν μπήκε στην Αρχιτεκτονική Αθήνας, την κύρια επιλογή του.
«Στην πραγματικότητα 9.400 παιδιά επιπλέον από πέρυσι δεν πληρούν τις ελάχιστες ακαδημαϊκές προϋποθέσεις για να εισαχθούν στα ΑΕΙ», επεσήμανε δε απαντώντας στις κατηγορίες του ΣΥΡΙΖΑ περί αποκλεισμού χιλιάδων υποψήφιων των πανελληνίων από τα ΑΕΙ λόγω της ελάχιστης βάσης εισαγωγής. «Έχουμε 4 στους 10 φοιτητές που δεν παίρνουν πτυχίο. Γιατί εισήχθησαν σε μια εποχή που η προηγούμενη κυβέρνηση έλεγε ότι μπορεί να μπει σε σχολές όποιος θέλει», είπε.
«Λυπάμαι» για τον μαθητή που με ανοιχτή επιστολή διαμαρτυρήθηκε για το γεγονός ότι με κορυφαίες επιδόσεις έμεινε εκτός αρχιτεκτονικής ΕΜΠ και ΑΠΘ λόγω της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής στο ειδικό μάθημα του σχεδίου, που δεν διδάχθηκε διά ζώσης λόγω της πανδημίας, είπε ακόμη η Νίκη Κεραμέως.
Πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο
Σε πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο στα Προπύλαια και πορεία στη Βουλή, την Πέμπτη 22 Ιουλίου στις 7 μ.μ., καλεί η ΟΛΜΕ καθώς και πλήθος ΕΛΜΕ και Συλλόγων Δασκάλων και Νηπιαγωγών, φοιτητές, ενώσεις γονέων και μαθητικές συλλογικότητες.
Στην ανακοίνωσή της η ΟΛΜΕ σημειώνει ότι το πολυνομοσχέδιο για την εκπαίδευση συνιστά μια βαθιά αντιδραστική τομή που φιλοδοξεί να αλλάξει ριζικά το τοπίο στην εκπαίδευση, οικοδομώντας ένα αυταρχικό, ταξικό, εμπορευματοποιημένο σχολείο ανισοτήτων, προωθώντας την κατηγοριοποίησή τους μέσα από την «αυτονομία» τους και επιβάλλοντας τον φόβο και την υποταγή των εκπαιδευτικών στην αντιεκπαιδευτική πολιτική μέσα από ένα σκληρό πλαίσιο ατομικής αξιολόγησης.
Πηγή: ieidiseis.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου