Στα «Παιχνίδια Εξουσίας», όπως έχετε καταλάβει, αρέσει να αλιεύει ενδιαφέροντα δημοσιεύματα. Ένα από αυτά σήμερα εκτιμούμε πως είναι σήμερα το δημοσίευμα του «Σχολαστικού» της «Αυγής», που αναφέρεται στους λόγους της αντιπαράθεσης της κυβέρνησης με την Αττική Οδό. Το αναδημοσιεύουμε:
Λοιπόν. Ορισμένες σκέψεις με αφορμή την Αττική Οδό.
Ο Μητσοτάκης απαίτησε από την εταιρεία που διαχειρίζεται την Αττική Οδό να καταβάλλει 2 χιλιάρικα σε κάθε εγκλωβισμένο.
Παρατηρούμε δύο πράγματα.
Πρώτον, είναι η πρώτη φορά που βλέπουμε τον Μητσοτάκη να βαράει το χέρι στο τραπέζι σε ιδιώτες.
Και δεύτερον, η ευκολία με την οποία το βάρεσε. Όταν είναι σαφές ότι σε όλη την υπόλοιπη Αθήνα τα προβλήματα του κρατικού μηχανισμού ήταν τεράστια.
Ανθρωποι πηδούσαν στις γραμμές του Προαστιακού, ο Ηλεκτρικός έκλεισε, οι κεντρικές αρτηρίες έκλεισαν, άνθρωποι εγκλωβίστηκαν, διακοπές ρεύματος έγιναν.
Και ο Μητσοτάκης δεν βάρεσε το χέρι σε κανέναν.
Και όχι μόνο αυτό. Αλλά και στην ίδια την ιστορία της Αττικής Οδού οι ευθύνες του κράτους είναι ξεκάθαρες και εμφανέστατες.
Οχι μόνο γιατί δεν επέβαλε από την αρχή κανόνες. Αλλά και γιατί άφησε τους εγκλωβισμένους εκεί για ώρες.
Ας δούμε λοιπόν τι συμβαίνει σχετικά με την Αττική Οδό.
Οπως ξέρουμε, η Αττική Οδός είναι ένα χρυσωρυχείο. Σήμερα το εκμεταλλεύεται η εταιρεία Άκτωρ Παραχωρήσεις.
Και φυσικά είναι χρυσωρυχείο όχι μόνο γιατί τα διόδια είναι πανάκριβα, αλλά και γιατί ο παραχωρησιούχος δεν κάνει αυτά που πρέπει να κάνει. Όπως διαπιστώνουμε σε κάθε κακοκαιρία.
Η σύμβαση παραχώρησης της Αττικής Οδού λήγει τον Οκτώβριο του 2024.
Και τώρα τον Απρίλιο θα υποβληθούν οι εκδηλώσεις ενδιαφέροντος για τη νέα σύμβαση διάρκειας 25 ετών.
Οι προσφορές αναμένεται να κινηθούν γύρω στα 2 δισ.
Αν επιβεβαιωθεί αυτό, θα είναι η ακριβότερη παραχώρηση δρόμου που έχει γίνει ποτέ.
Μετά την Εγνατία, που τη δώσαμε 1,5 δισ. πριν μερικούς μήνες.
Το ύψος της τιμής έχει σημασία για να καταλάβουμε πόσο λάφυρο είναι η Αττική Οδός και πόσο χρήμα βγάζει.
Πάμε λοιπόν. Η εταιρεία που έχει σήμερα τον δρόμο αναμένεται να κάνει διάφορες συμμαχίες για να μπορέσει να τον ξαναδιεκδικήσει.
Γιατί αυτά που έχει βγάλει μέχρι σήμερα έχουν γίνει μερίσματα και τρέχα βρες στα. Τέτοια ανάπτυξη φέρνουν οι ιδιωτικοποιήσεις, τι νομίζατε;
Για τον δρόμο όμως ενδιαφέρονται κι άλλοι. Ένας από αυτούς είναι η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, που πήρε και την Εγνατία.
Και που βασικά ελέγχει όλο το εθνικό οδικό δίκτυο στην Ελλάδα.
Που ο βασικός της μέτοχος έχει οικογενειακές σχέσεις με τον Γεραπετρίτη.
Που έχει μπει γερά σε όλες τις δουλειές που σχετίζονται με το ταμείο ανάκαμψης και την ενέργεια.
Και που οι σχέσεις της με την κυβέρνηση δείχνουν ιδιαίτερα στενές.
Οπως έγραψε και η Καθημερινή, οι όροι του διαγωνισμού είναι ιδιαίτερα ευνοϊκοί για τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.
Αν μάλιστα δεις τα ίδια κεφάλαια που απαιτούνται, αλλά και την προϋπόθεση ο ενδιαφερόμενος να έχει διαχειριστεί εθνικό δρόμο μήκους τουλάχιστον 70 χιλιομέτρων, νομίζεις ότι γράφτηκαν ειδικά γι’ αυτή.
Κι έτσι της αφήνουν μεγαλύτερα περιθώρια να βρει συμμάχους για να τον διεκδικήσει.
Τα δημοσιεύματα εμφανίζουν ως ενδιαφερόμενη άλλη μία εταιρεία που φαίνεται να έχει προνομιακές σχέσεις με την κυβέρνηση.
Είναι το γνωστό φαντ CVC Capital, που έχει διεισδύσει παντού στην ελληνική οικονομία. Ειδικά στον τομέα της Υγείας και στο λιανεμπόριο.
Και το οποίο έχει προσλάβει σε διευθυντική θέση την κόρη του Μητσοτάκη.
Με βάση αυτά τα δεδομένα, δεν είναι και τόσο παράλογο που ο Μητσοτάκης τα βάζει με τους σημερινούς ιδιοκτήτες του δρόμου.
Και σίγουρα δεν το κάνει επειδή τον έπνιξε το δίκιο του κόσμου.
Μην είστε ρομαντικοί.
Ο σχολαστικός
Πηγή:ieidiseis.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου