Σάββατο 16 Φεβρουαρίου 2013

Παραμύθια και αέρας κοπανιστός



ΞΕΣΠΑΣΜΑ Γ. ΚΑΡΑΣΜΑΝΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΩΛΙΣΥΕΡΓΙΑ ΣΤΑ ΜΕΓΑΛΑ ΕΡΓΑ ΤΟΥ ΝΟΜΟΥ



«Τώρα, όλοι οι συμπολίτες μπορούν να αντιληφθούν τί έχει συμβεί με το Φράγμα Αλμωπαίου και τον άξονα Χαλκηδόνας – Γιαννιτσών»


Δυναμική φωνή δικαιολογημένης οργής και αγανάκτησης, για τις δυσμενείς εξελίξεις που μεθοδεύτηκαν παρασκηνιακά και δόλια γύρω από τα μεγάλα έργα υποδομών στο Νομό μας και για την αθλιότητα της υφαρπαγής των 120 εκατομμυρίων που προορίζονταν για τον οδικό άξονα Χαλκηδόνας – Γιαννιτσών, ακούστηκε στην καθιερωμένη εκδήλωση του Επιμελητηρίου της Πέλλας, το περασμένο Σάββατο από τον Πρόεδρό του.
Το γεγονός αυτό, προκάλεσε την παρακάτω δήλωση του Γιώργου Καρασμάνη
«Κατά την περίοδο 2007 – 2009, με… ¨μοναχικές διαδρομές¨, είχαμε πετύχει να δρομολογήσουμε μια σειρά πολύ σημαντικών έργων για τον Νομό μας, συνολικού προϋπολογισμού, πάνω από 300 εκατομμύρια ευρώ και με κονδύλια ΑΠΟΛΥΤΑ ΔΙΑΣΦΑΛΙΣΜΕΝΑ.
Δύο από αυτά – τα κορυφαία – που η υλοποίησή τους θα αλλάξει ριζικά την αναπτυξιακή, οικονομική και κοινωνική πορεία του Τόπου μας – παραμένουν ¨παγωμένα¨ και στάσιμα, εξ αιτίας μικροκομματικών και μικροπολιτικών μεθοδεύσεων και σκοπιμοτήτων που, επανειλημμένα έχω αποκαλύψει και καταγγείλει.
Το πρώτο εξ αυτών: Το Φράγμα Αλμωπαίου, έργο ζωής, των 100 (εκατό) εκατομμύριων ευρώ εγκεκριμένο από την Ευρωπαϊκή Ένωση και μάλιστα δαπανήθηκε μισό εκατομμύριο ευρώ από το Γ’ Κοινοτικό Πλαίσιο Στήριξης για την εκπόνηση της αναγνωριστικής μελέτης, η οποία ολοκληρώθηκε και παραδόθηκε. Εντούτοις, παρά το γεγονός ότι εγκρίθηκαν 3,5 εκατομμύρια από το Δ’ Κοινοτικό Πλαίσιο Στήριξης (ΕΣΠΑ) για την εκπόνηση της οριστικής μελέτης και με δεσμευτική ημερομηνία παράδοσης την 9η Σεπτεμβρίου 2011 – και στη συνέχεια να ξεκινήσει η κατασκευή του Φράγματος – η προηγούμενη ηγεσία του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης ακύρωσε τον συγκεκριμένο διαγωνισμό, ΧΩΡΙΣ, ΔΥΣΤΥΧΩΣ, ΝΑ    ΑΚΟΥΣΤΕΙ Η ΠΑΡΑΜΙΚΡΗ ΦΩΝΗ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑΣ, ΧΩΡΙΣ ΕΣΤΩ ΜΙΑ ΑΝΤΙΔΡΑΣΗ Σ’ ΑΥΤΗΝ ΤΗΝ ΑΘΛΙΑ ΜΕΘΟΔΕΥΣΗ. Και το έργο… επαναπροκηρύχθηκε και… πανηγυρίσαμε γι’ αυτό! Γιατί; Διότι το Φράγμα Αλμωπαίου πισωγύρισε στο σημείο εκκίνησης. Με άλλα λόγια, χαρές και πανηγύρια γιατί αυτό το τεράστιο έργο ξαναγύρισε στο ¨σημείο 0¨!!!
Δεύτερο έργο ύψιστης σπουδαιότητας για το Νομό μας, ο οδικός άξονας Χαλκηδόνας – Γιαννιτσών. Με διασφαλισμένα και εδώ 120 εκατομμύρια που, όπως σωστά είπε ο Πρόεδρος του Επιμελητηρίου, πέτυχαν να υφαρπάξουν την προεκλογική περίοδο, με μια σειρά από παράνομες και ύποπτες κωλυσιεργίες, που είχαν πασιφανέστατο στόχο αυτήν την κλοπή από το Νομό μας.
Το ερώτημα που εγείρεται είναι: Εμείς τι κάναμε; Αντί να αντιδράσουμε από την πρώτη στιγμή, αντί να ξεσηκωθούμε, αρχίσαμε να βάζουμε βούτυρο στο ψωμί αυτών που μας άρπαξαν τα 120 εκατομμύρια! Να λέμε ότι δήθεν το έργο δεν είχε μελετητική ωριμότητα – να βγάζουμε δηλαδή μόνοι μας τα μάτια μας – και να βαυκαλιζόμαστε ότι μας περιμένει ένα… δισεκατομμύριο από το Πρόγραμμα Προσπελασιμότητας, και από το οποίο θα πάρουμε τα 120 εκατομμύρια που δόλια και παράνομα μας στέρησαν!
Και όταν διαπιστώσαμε ότι το ένα δις που περιμέναμε ήταν αέρας κοπανιστός, βρήκαμε άλλο παραμύθι: ότι θα πάρουμε τα 120 εκατομμύρια από την αναθεώρηση του ΕΣΠΑ! Αλλά και πάλι, όταν πήραμε χαμπάρι ότι και εδώ τα πράγματα ούτε ρόδινα ούτε εύκολα είναι, βρήκαμε άλλη… ¨λύση¨: Θα εντάξουμε – λέει – το έργο στη Νέα Προγραμματική Περίοδο 2014 – 2022. Δηλαδή, ζήσε μαύρε μου να φας τριφύλλι…
Και όλα αυτά ενώ… Ενώ έχουμε αποδείξει ότι το έργο ήταν απόλυτα ώριμο! Το λένε με τον πιο επίσημο τρόπο οι τεχνοκράτες του Υπουργείου και ο ίδιος ο Υπουργός. Οι οποίοι επίσης κατηγορηματικά βεβαιώνουν ότι, δεκάδες τέτοια έργα έχουν δημοπρατηθεί!!! Συνεπώς, ο ισχυρισμός ότι το έργο δεν έχει οριστική μελέτη για κάποια… ρυάκια, είναι επιεικώς αστήρικτος έως και γελοίος. Και διότι, επιπλέον, υπάρχει προμελέτη τεχνικών έργων που (επίσης σύμφωνα με τους τεχνοκράτες του Υπουργείου), καλύπτει με ακρίβεια το 90% όλων των στοιχείων κατασκευής του έργου. Και καταδεικνύει ότι η περιβόητη συμπληρωματική μελέτη, την οποία επανειλημμένα έχω καταγγείλει όχι μόνον δεν ήταν απαραίτητη, αλλά και θα την πληρώσουμε με 1.200.000, όταν ΟΛΕΣ ΟΙ ΑΛΛΕΣ ΜΕΛΕΤΕΣ ΜΑΖΙ, κόστισαν συνολικά δύο (2) εκατομμύρια»!!!. Και ο πιο δύσπιστος πολίτης, αντιλαμβάνεται τι συμβαίνει».
Και καταλήγει ο βουλευτής:
          «Η έκκληση του Προέδρου του Επιμελητηρίου πρέπει όλους να μας συνεφέρει από τα πολιτικά μας κόμπλεξ. Το έργο  ανήκει στους κατοίκους της Πέλλας και δεν έχει κανενός την πατρότητα. Γι΄ αυτό πολίτες και φορείς θα πρέπει να είμαστε μια γροθιά, συσπειρωμένοι στον ίδιο στόχο που δεν είναι άλλος από την επιστροφή των 120 εκατομμυρίων. Αν υπάρχουν άλλα χρήματα αλλού, ας πάνε να τα διεκδικήσουν εκείνοι που άρπαξαν τα δικά μας.»

1 σχόλιο:

  1. ΚΑΡΑΣΜΑΝΗ ΕΚΑΝΕΣ ΤΟΣΕΣ ΚΩΛΟΤΟΥΜΠΕΣ. ΚΑΝΕ ΑΚΟΜΑ ΜΙΑ ΤΩΡΑ ΠΟΥ ΑΝΤΙΛΗΦΘΗΚΕΣ ΟΤΙ Η ΒΑΡΚΑ ΒΟΥΛΙΑΖΕΙ ΟΡΙΣΤΙΚΑ. ΣΕ ΜΑΘΑΜΕ ΟΜΩΣ. ΜΟΝΟ ΝΑ ΦΩΝΑΖΕΙΣ ΕΚ ΤΟΥ ΑΣΦΑΛΟΥΣ ΞΕΡΕΙΣ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

(3)