Παρασκευή 6 Μαΐου 2022

Συνεδρίαση της Επιτροπής Εμπειρογνωμόνων για τη διάνοιξη του συνοριακού σημείου Πρόμαχοι - Majden


Η εγκατάσταση νέου συνοριακού σημείου διέλευσης στους Προμάχους - Majden
εξετάσθηκε στη συνεδρίαση των μελών της Μικτής Επιτροπής Εμπειρογνωμόνων,


από την Ελλάδα και την Δημοκρατία της Βόρειας Μακεδονίας, που
πραγματοποιήθηκε στα Σκόπια.
Πρόκειται για τη δεύτερη συνάντηση των μελών της Επιτροπής, μετά τη συνεδρίαση
της Θεσσαλονίκης , πέρυσι στα τέλη Μαϊου. Η Μικτή Επιτροπή Εμπειρογνωμόνων,
στην οποία συμμετείχε για πρώτη φορά ο Αντιπεριφερειάρχης Πέλλας, Ιορδάνης
Τζαμτζής, θα ξεκινήσει προμελέτη του έργου για τον προϋπολογισμό του κόστους
κατασκευής και τις τεχνικές δυσκολίες που προκύπτουν από τις ιδιαιτερότητες και τη
μορφολογία της περιοχής 






Ο Γιάννης Σηφάκης διέσχισε συμβολικά τον δρόμο Καβάνταρτσι – Πούλιεβο (εγκριθείσα συνοριακή πύλη) – Πρόμαχοι – Αριδαία

 

 Να θυμίσουμε ότι ο Γιάννης Σηφάκης ως βουλευτής είχε παρευρεθεί στην υπογραφή της συμφωνίας , ενώ είχε διασχίσει την  συγκεκριμένη διαδρομή . Ας θυμηθούμε τα σχετικά ρεπορτάζ της εποχής εκείνης . 

Η εγκριθείσα συνοριακή σύνδεση είναι το σημαντικότερο στρατηγικά αναπτυξιακό έργο της Πέλλας που θα συνδέει την Εγνατία Οδό με τον άξονα 10

προς την Ευρώπη (Θεσσαλονίκη- Σκόπια – Βελιγράδι).
Μετά από ευρεία σύσκεψη στο Καβάνταρτσι με Δήμαρχο και τοπικούς βουλευτές, ο βουλετής Γιάννης Σηφάκης δήλωσε στα ΜΜΕ: «Η συνοριακή πύλη Πούλιεβο (Πρόμαχοι – Πούλιεβο- Καβάνταρτσι) που υπογράφηκε παρουσία των δύο πρωθυπουργών Αλέξη Τσίπρα και Ζόραν Ζάεφ φέρνει υποχρεωτικά και σύνδεση της Αλμωπίας και της Πέλλας με την Εγνατία Οδό και αποτελεί το μεγαλύτερο αναπτυξιακό έργο της Πέλλας γιατί θα συνδέει στρατηγικά την Εγνατία Οδό διαγώνια με τον άξονα 10 προς την Ευρώπη με προφανέστατα ουσιαστικά οφέλη για την τοπική οικονομία της Πέλλας και της περιοχής του Καβάνταρτσι αλλά και συνολικά της οικονομίας των δύο χωρών.


Με το έργο αυτό η Αλμωπία και ολόκληρη η Πέλλα θα πάψουν να είναι πια άκρο (το ίδιο και η επαρχία του Καβάνταρτσι από την πίσω πλευρά των συνόρων) και γίνονται γέφυρα φιλίας και συνανάπτυξης μέσω της στρατηγικής σύνδεσης δύο κύριων αξόνων (Εγνατία Οδό με άξονα 10 προς την Ευρώπη).
Ο τουρισμός, η αγροτική οικονομία, πλήθος επιχειρήσεων διαφόρων κλάδων, πολιτιστικές ανταλλαγές όλοι θα ωφεληθούν από αυτή την σύνδεση με δεδομένο ότι κάποιος θα γλυτώνει 100 km σε σχέση με την μετάβαση του από τις υφιστάμενες συνοριακές εξόδους για να φθάσει στον κεντρικό άξονα ( άξονας 10 ή Εγνατία Οδός αντίστοιχα).


Για το ελληνικό τμήμα των 27 km έχουμε εξασφαλίσει χρηματοδότηση και της μελέτης (4 εκατ. €) και της κατασκευής (40 εκατ. €) από τα αδιάθετα της ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ ΑΕ. Η μελέτη ξεκινά και έχει χρονοδιάγραμμα 18 μήνες προκειμένου να ολοκληρωθεί. Αντικείμενο της σύσκεψης που διοργανώσαμε από κοινού με τον Δήμαρχο του Καβάνταρτσι και τοπικούς βουλευτές ήταν η από κοινού προσπάθεια για την ένταξη αρχικά της μελέτης και αργότερα της κατασκευής του συνόλου του έργου σε διασυνοριακά ή άλλα Ευρωπαϊκά προγράμματα με στόχο να γίνονται παράλληλα οι εργασίες για να ολοκληρωθεί το έργο αυτό εντός τριετίας (ενάμιση έτος η μελέτη και ενάμιση η κατασκευή).
Είμαι ευτυχής που επί των ημερών που είμαι βουλευτής Πέλλας κάνουμε πράξη όνειρο 25 ετών της Αλμωπίας και της Πέλλας και ακόμη γιατί είμαι σήμερα και ο πρώτος που οδήγησα από το Καβάνταρτσι προς την Αριδαία από το βουνό μέσω της συνοριακής πύλης Πούλιεβο συνοδεία ( μέχρι τα σύνορα) του προέδρου του Δημοτικού συμβουλίου Καβάνταρτσι Ρίστο Σακαλίεβ, του επικεφαλής της συνοριοφυλακής της περιοχής από την πλευρά της Βόρειας Μακεδονίας και του Υποψήφιου Περιφερειακού συμβούλου και μέλους της Γραμματείας του τμήματος Τουρισμού ΣΥΡΙΖΑ Βαγγέλη Κυριακού που έχει ασχοληθεί επί μακρόν με το θέμα αυτό.
Το έργο αυτό το είχε οραματιστεί πριν πολλά χρόνια ο Νομάρχης Γ. Τάνος, ο τέως πρόεδρος του Εμπορικού συλλόγου Αριδαίας Κώστας Τοξίδης το είχε αναδείξει ως το σημαντικότερο έργο της περιοχής και ο Τ. Υπουργός Γιώργος Πασχαλίδης είχε επιδιώξει την επίλυση των προβλημάτων για την έγκριση του χωρίς όμως αποτέλεσμα με δεδομένη την κακή σχέση των δύο χωρών την εποχή αυτή. Τώρα , μετά την συμφωνία των Πρεσπών, έφθασε ή ώρα της έγκρισης και υλοποίησης του σημαντικού αυτού αναπτυξιακού έργου.
Η σημερινή κατάσταση του δρόμου ( 27 km Πρόμαχοι – Πούλιεβο εκ των οποίων τα 4 km είναι ασφαλτοστρωμένα και 53 km Πούλιεβο – Καβάνταρτσι εκ των οποίων τα 45 km είναι ασφαλτοστρωμένα) εγγυάται ότι με την εξασφάλιση χρηματοδότησης και από τους γείτονες για μελέτη και κατασκευή το σύνολο του δρόμου μπορεί πολύ σύντομα να ολοκληρωθεί (μαζί με τον συνοριακό σταθμό)».
Ο Βουλευτής Γιάννης Σηφάκης επισκέφθηκε το Καβαντάρτσι προκειμένου να συμμετέχει σε συνάντηση με τους τοπικούς βουλευτές Πάντσο Μίνοβ και Βέσνα Πέμοβα και το δήμαρχο Μίτκο Γιάντσεβ για να εξασφαλισθεί η ολοκληρωμένη προοπτική του έργου που ουσιαστικά θα συνδέει τον διάδρομο 10 (Θεσσαλονίκη – Σκόπια – Βελιγράδι) στο ύψος του Νεγκότινο, με την Εγνατία Οδό μέσω της Πέλλας και της Ημαθίας (Πρόμαχοι, Αριδαία, Έδεσσα ή Σκύδρα, Νάουσα, Βέροια). Η εξωστρέφεια είναι εργαλείο για την βιώσιμη ανάπτυξη και ο καθένας πρέπει να συμβάλλει θετικά σε αυτό όπως τονίσθηκε σε συνέντευξη τύπου αμέσως μετά την συνάντηση. Αμέσως μετά, το συνοριακό σημείο επισκέφθηκε ομάδα μαζί με τον πρόεδρο του Δημοτικού Συμβουλίου Καβαντάρτσι Ριστο Σακαλιεβ, τον Δντη του Οικονομικού Τμήματος Τοντόρ Εφρέμοβ καθώς και τον Ευάγγελο Κυριακού, Οικονομολόγο-Ειδικό Τουρισμού, Υπεύθυνο Τουρισμού του Δ.Έδεσσας και υποψήφιο περιφερειακό σύμβουλο στο Ν.Πέλλας που επίσης συμμετείχαν στην συνάντηση. Ο Γιάννης Σηφάκης και ο Βαγγέλης Κυριακού συνέχισαν κατεβαίνοντας στους Προμάχους.
Διαπιστώθηκε για άλλη μια φορά πέρα από το πολύ φιλικό κλίμα, η ανάγκη επίσπευσης των διαδικασιών για την άρση της απομόνωσης των δύο περιοχών και η διασύνδεση τους με τα ευρωπαϊκά δίκτυα μεταφορών έτσι ώστε η βιώσιμη ανάπτυξη να γίνει πράξη βελτιώνοντας το εισόδημα και την απασχόληση και από τις δυο πλευρές των συνόρων. Τα βήματα που απαιτούνται από εδώ και πέρα είναι πολύ συγκεκριμένα ώστε να μην υπάρχουν καθυστερήσεις μιας και έχει εξασφαλισθεί και η πολιτική βούληση αλλά και η βασική χρηματοδότηση για την έναρξη αυτού του τόσο σημαντικού έργου για τις δύο περιοχές αλλά και την περιφερειακή ανάπτυξη και οικονομία στην διασυνοριακή περιοχή που είναι και το ζητούμενο. Ιδιαίτερη σημασία θα δοθεί σε ζητήματα περιβαλλοντικής προστασίας, στήριξης τοπικών δράσεων οικονομίας, ενίσχυσης δράσεων που σχετίζονται με την κλιματική αλλαγή καθώς σε ζητήματα ανανεώσιμων πηγών ενέργειας.



1 σχόλιο:

(3)