Ποιες ευθύνες αναλαμβάνει η κυβέρνηση για το δυστύχημα; Τι απάντησε ο Γεραπετρίτης στο ethnos.grΜε βάση την κυβέρνηση θα υπάρξει περαιτέρω ενίσχυση για τα οικονομικά του σιδηροδρόμου. Από 45 εκατ. ευρώ, στον προϋπολογισμό έχει εγγραφεί ποσό 75 εκατ. για έργα αναβάθμισης.
"Πρέπει να λειτουργήσει ο σιδηρόδρομος γιατί αφενός απαξιώνεται η υποδομή κι αφετέρου γιατί φεύγει από το χάρτη των μεταφορών κι από τη συνείδηση του κόσμου", δήλωσε ο υπουργός Επικρατείας, αρμόδιος για ζητήματα Υποδομών και Μεταφορών Γιώργος Γεραπετρίτης, στο πλαίσιο των κυβερνητικών ανακοινώσεων για τις αλλαγές στον σιδηρόδρομο. “Πρέπει να λειτουργήσει αλλά χωρίς εκπτώσεις στην ασφάλεια”, υπογράμμισε με έμφαση.
Ωστόσο, όπως είπε “η επιθυμία μας είναι ο σιδηρόδρομος να επανεκκινήσει το συντομότερο δυνατό, ενδεχομένως και ως το τέλος του μήνα, πρέπει ωστόσο να πληρούνται οι απαραίτητοι όροι. Δεν πρόκειται να ξεκινήσει κανένα τρένο πριν να υπάρχουν οι απαραίτητες δικλείδες ασφαλείας", ξεκαθάρισε ο κ. Γεραπετρίτης.
"Είναι σημαντικό να μπορέσει ο σιδηρόδρομος να ξεκινήσει εκ νέου, να μην περιμένουμε την ολοκλήρωση της τεχνολογικής αναβάθμισης, είναι ένα λαϊκό μέσο", είπε αναλυτικά ο υπουργός. "Αυτό θα γίνει όμως μόνον υπό όρους απόλυτης ασφάλειας, που θα περιλαμβάνουν υποχρεωτικώς δύο σταθμάρχες σε όλους τους σταθμούς, πράγμα που μπορεί να σημαίνει μια κάποια μείωση του μεταφορικού έργου", πρόσθεσε.
Μάλιστα ο κ. Γεραπετρίτης έκανε επίσης γνωστό ότι ο Πρωθυπουργός επικοινώνησε με τον Γερμανό καγκελάριο και συμφωνήθηκε να έρθει στην Ελλάδα κλιμάκιο Γερμανών ειδικών που λόγω της μεγάλης τους εμπειρίας θα καταθέσουν προτάσεις για την αναβάθμιση της ασφάλειας.
"Κατανοώ το θυμό και τις αντιδράσεις, είναι απολύτως εύλογες", σημείωσε τέλος ο κ. Γεραπετρίτης, δεσμευόμενος για ακόμη μια φορά για τη διερεύνηση όλων των αιτιών του τραγικού δυστυχήματος, που έχει χαρακτήρα εθνικής τραγωδίας και γιαυτό θα πρέπει να βρει μια κάθαρση.
Παράλληλα, ζήτησε συγγνώμη εκ μέρους της κυβέρνησης αλλά και εκ μέρους του ιδίου σε όλες τις οικογένειες, "μια συγγνώμη η οποία δεν είναι προσχηματική, αλλά είναι εντελώς ειλικρινής", όπως δήλωσε χαρακτηριστικά.
"Δεν είμαι εδώ για πολιτική ή κομματική αντιπαράθεση, ούτε για μετάθεση της ευθύνης, όση ευθύνη αναλογεί στην παρούσα κυβέρνηση έχει αναληφθεί", τόνισε ο υπουργός.
Σε σχέση με τις αποζημιώσεις ο κ. Γεραπετρίτης τόνισε ότι θα γίνουν συζητήσεις με τη Hellenic Train, ενώ σε σχέση με τα 45 εκατ. της επιχορήγησης για τη δημόσια υπηρεσία που παρείχε η θυγατρική του ιταλικού κολοσσού τόνισε ότι αφορά και μόνο την κάλυψη δρομολογίων και δε συνδέεται με την περάτωση επενδύσεων που προβλέπονται σε μνημόνια των Ιταλών της Hellenic Train με την Ελληνική πολιτεία.
Συζήτηση στη Βουλή
Οι αρμοδιότητές μου αφορούν αποκλειστικά το δυστύχημα των Τεμπών και την επόμενη ημέρα των σιδηροδρόμων και όχι τα υπόλοιπα ζητήματα που άπτονται του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, είπε ο κ. Γεραπετρίτης σημειώνοντας τι η αρμόδια Επιτροπή που θα διερευνήσει το τραγικό δυστύχημα όχι σε ποινικό, αλλά σε διοικητικό επίπεδο ια καταθέσει πόριμα που θα ενταχθεί στον όλο φάκελο. “Θα προκαλέσω ο ίδιος μια συζήτηση σε επίπεδο κοινοβουλευτικής επιτροπής για το ζήτημα της ασφάλειας των μεταφορών" συμπλήρωσε.
"Τις αμέσως επόμενες ημέρες θα υπάρξει αντικατάσταση της διοίκησης ΟΣΕ και ΕΡΓΟΣΕ, μετά τις παραιτήσεις των επικεφαλής τους, οι οποίες έχουν γίνει δεκτές", διευκρίνισε ο υπουργός Επικρατείας και προχώρσε σε μια εκτενή αναφορά των όσων έχουν συμβεί σε σχέση με ελλείψεις και λάθη.
"Το κέντρο τηλεδιοίκησης της Λάρισας λειτουργούσε αδιαλείπτως, δεν διεκόπη ποτέ η λειτουργία του. Υπήρχε η δυνατότητα μέσω του πίνακα ελέγχου να διαπιστωθεί ότι η αμαξοστοιχία είχε σημειώσει μετάπτωση στην εσφαλμένη γραμμή.
Υπήρξαν πλημμέλειες στην ανθρώπινη διαχείριση (και δεν το λέω για να ρίξω το βάρος στο ανθρώπινο λάθος), ωστόσο εάν είχαμε ένα πλήρες σύστημα τηλεδιοίκησης σε όλη τη χώρα, το δυστύχημα δε θα είχε συμβεί", σημείωσε ο κ. Γεραπετρίτης.
Το προσωπικό
"Την τελευταία 15ετία, υπήρξε μεγάλη μείωση προσωπικού, λόγω των περιοριστικών μέτρων στα οποία υποβλήθηκε η χώρα μας, αλλά και ενός μαζικού κύματος συνταξιοδοτήσεων.
Για την κάλυψη των κενών, χρησιμοποιήθηκε η κινητικότητα, καθώς και η κάλυψη αναγκών μέσω απασχόλησης με δελτίο παροχής υπηρεσιών. Είχαμε το 2021 διαγωνισμό για την πρόσληψη 117 ατόμων οι οποίοι θα στελέχωναν τον οργανισμό και διαγωνισμό για άλλα 100 άτομα το 2022".
Τεχνολογική αναβάθμιση
Ο Γ. Γεραπετρίτης εστίασε στο τι θα συμβεί από δω και πέρα σε σχέση με κομβικά ζητήματα. “Δεν προσήκει να υπάρχει αυτή η εικόνα στον σιδηρόδρομο”, τόνισε και προσέθεσε ότι η κυβέρνηση θα προχωρήσει:
Στην άμεση υλοποίηση της σύμβασης τεχνολογικής αναβάθμισης του συστήματος τηλεδιοίκησης του σιδηροδρόμου τονίζοντας ότι ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης επικοινώνησε απευθείας με τον επικεφαλής της Alstom στη Γαλλία, κι όχι στην Ελλάδα ζητώντας επιτακτικά την μέγιστη επιτάχυνση των εργασιών.
Παράλληλα ο κ. Γεραπετρίτης σημείωσε ότι:
- θα υπάρξει περαιτέρω ενίσχυση για τα οικονομικά του σιδηροδρόμου. Από 45 εκατ. ευρώ, στον προϋπολογισμό έχει εγγραφεί ποσό 75 εκατ. για έργα αναβάθμισης,
- βελτίωση στην εκπαίδευση που λαμβάνουν οι σταθμάρχες βάσει του ευρωπαϊκού προγράμματος που περιλαμβάνει εκπαίδευση θεωρητική περίπου 6,5 μηνών και εκπαίδευση στο πεδίο, αλλά και ιατρικές-ψυχομετρικές εξετάσεις.
Επίσης ανακοίνωσε ότι:
- Θα έρθει προς ψήφιση στη Βουλή αυστηρότερο πλαίσιο για φθορές, κλοπές και δολιοφθορές στο δίκτυο των σιδηροδρόμων. Αφορά κλοπές χαλκού και άλλων αναλώσιμων υλικών, με αυστηροποίηση του πλαισίου.
- Μακροπρόθεσμα υπάρχει ήδη υπό εκπόνηση σχέδιο για την προσέγγιση ασφαλείας.
Ποιες ευθύνες αναλαμβάνει η κυβέρνηση για το δυστύχημα; Τι απάντησε ο Γεραπετρίτης στο ethnos.gr
«Δεν υπήρξε καμία αγνόηση οποιασδήποτε ενημέρωσης ή έγκαιρης προειδοποίησης» απάντησε ο υπουργός Επικρατείας και αρμόδιος για τις Μεταφορές Γιώργος Γεραπετρίτης σε ερώτηση του «Εθνους» κατά τη διάρκεια της συνέντευξης Τύπου. Το «Εθνος»
ρώτησε τον υπουργό ποιες ευθύνες αναλαμβάνει η κυβέρνηση για την
τραγωδία και εάν σε αυτές συμπεριλαμβάνεται το ότι αγνοήθηκαν οι
καταγγελίες και τα εξώδικα των εργαζομένων για τις τραγικές συνθήκες
ασφαλείας στον σιδηρόδρομο.
Η απάντηση του κυρίου Γεραπετρίτη ήταν γενικόλογη και δεν λάβαμε επί της ουσίας απάντηση στο ερώτημα.
Αναλυτικά η απάντηση του κ. Γεραπετρίτη:
«Θα μου επιτρέψετε να πω πως δεν υπήρξε καμία αγνόηση οποιασδήποτε ενημέρωσης ή έγκαιρης προειδοποίησης. Έγιναν αυτά τα οποία έγιναν σε χρόνους που είπα και εγώ θα μπορούσαν να είχαν συμπνηθεί. Δυστυχώς και ως πολίτικο σύστημα οι διαδικασίες δεν καθορίζονται πάντα από το εθνικό πλαίσιο υπάρχει και ευρωπαϊκή νομοθεσία η οποία διέπει συγκεκριμένες διαδικασίες διαγωνιστικές. Υπάρχει ο έλεγχος του ελεγκτικού συνεδρίου και υπάρχουν οι αρμόδιοι φορείς. Δεν είναι κάτι που δυστυχώς γίνεται από την μια ημέρα στην άλλη. Σε κάθε περίπτωση αναλαμβάνοντας το μέρος της ευθύνης που μας αναλογεί και εγώ θέλω να σας πω πως δεν προσήκει σε μια σύγχρονη χώρα να έχει αυτού του τύπου τα τεχνολογικά συστήματα. Δεν έχει σημασία εάν άλλες χώρες δεν το έχουν και δεν έχει σημασία εάν για δεκαετίες δεν έγιναν. Αυτό που έχει σημασία είναι πως και εγώ αισθάνομαι ότι θα έπρεπε ανά πάσα στιγμή και πολύ γρήγορα να τα έχουμε φέρει σε συντομότερο χρόνο».
Με πληροφορίες από: news247.gr & ethnos.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου