Τρίτη 19 Δεκεμβρίου 2023

Σχολή Καραβομαραγκών ιδρύουν τα υπουργεία Ναυτιλίας, Παιδείας και Πολιτισμού

karavia 

 

 
 Παρουσιάστηκε με το πρόγραμμα σπουδών της νέας Εκπαιδευτικής Δομής Ξυλοναυπηγικής.

Την ίδρυση και λειτουργία Σχολής Καραβομαραγκών σχεδιάζουν από κοινού τα υπουργεία Ναυτιλίας, Παιδείας και Πολιτισμού. Έχουν ληφθεί ήδη οι σχετικές εγκρίσεις των αρμόδιων υπουργών και αναμένεται η τελική απόφαση του υπουργού Παιδείας, Κυριάκου Πιερρακάκη, για την έναρξη της λειτουργίας της σχολής, επιπέδου 3 (μετά το Γυμνάσιο).

Αυτά έκανε γνωστά ο υπουργός Ναυτιλίας Χρήστος Στυλιανίδης μιλώντας σε εκδήλωση στη Βιβλιοθήκη του Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη, κατά τη διάρκεια της οποίας, παρουσιάστηκε το πρόγραμμα σπουδών της νέας Εκπαιδευτικής Δομής Ξυλοναυπηγικής.

Ο κ. Στυλιανίδης μίλησε για την παραδοσιακή ναυπηγική τέχνη, η οποία, όπως είπε, δυστυχώς βρίσκεται σε ύφεση, τα καρνάγια έχουν μειωθεί, οι τεχνίτες καραβομαραγκοί λιγοστεύουν, οι ταρσανάδες, από την άλλη, αποτελούσαν και εξακολουθούν να αποτελούν οικογενειακές επιχειρήσεις και έκανε γνωστό ότι στο υπουργείο Ναυτιλίας έχουν συμπεριλάβει στις αρμοδιότητες της Διεύθυνσης Ναυπηγοεπισκευαστικών Δραστηριοτήτων την καταγραφή και διάσωση των παραδοσιακών σκαφών.

Ο υπουργός επισήμανε ότι το ένα μέρος του ζητήματος είναι η διάσωση των υπαρχόντων παραδοσιακών σκαφών και το άλλο είναι η διάσωση των καρνάγιων και ταρσανάδων γιατί, όπως εξήγησε, ο παραδοσιακός καραβομαραγκός θα συντηρήσει και θα επισκευάσει τα υπάρχοντα παραδοσιακά σκάφη, θα ναυπηγήσει νέα και θα μεταλαμπαδεύσει την τέχνη του στους επόμενους. «Η εργασία λοιπόν του καραβομαραγκού πρέπει να αντιμετωπίζεται ως ζωντανή τέχνη και όχι ως τέχνη που διδάσκεται σε κάποια “ελίτ” εργαστήρια για το πώς, για παράδειγμα, έφτιαχναν οι πρόγονοί μας παραδοσιακές στολές και φουστανέλες. Να φύγουμε απ’ τον ελιτισμό, να φτάσουμε στο πώς θα συντηρήσουμε αυτή τη μεγάλη παράδοση στον απλό καραβομαραγκό, στον επόμενο που θα πάρει το σκεπάρνι, θα πάρει όλα αυτά τα εργαλεία για να συνεχίσει την τέχνη», τόνισε.

Μέχρι σήμερα, σύμφωνα με τον κ. Στυλιανίδη, έχουν χαρακτηριστεί παραδοσιακά πάνω από 450 πλοία αναψυχής, τα οποία λειτουργούν και δουλεύουν με τουρίστες, ενώ, όπως έχει γράψει αρκετές φορές και η «Εφ.Συν.», τα προηγούμενα χρόνια καταστράφηκαν πάνω από 10.000 παραδοσιακά αλιευτικά πλοία. «Είναι κρίμα που χάθηκε ένας τέτοιος πλούτος» είπε ο υπουργός, καθώς πολλά από αυτά τα σκάφη θα μπορούσαν να διασωθούν και να μετατραπούν, με μικρό κόστος, σε ιδιωτικά ή επαγγελματικά σκάφη αναψυχής.

Τέλος ανέφερε ότι προκειμένου να συμβάλουν στη διάσωση των καρνάγιων και της παραδοσιακής τέχνης, επεξεργάστηκαν προτάσεις, πέτυχαν νομοθετικές ρυθμίσεις στον νόμο για τον αιγιαλό και την παραλία, ώστε να λυθεί το χρονίζον πρόβλημα της αδειοδότησης των καρνάγιων και σε αυτό βοήθησαν, όπως τόνισε, και πολλοί προηγούμενοι υπουργοί, ενώ έκανε γνωστό ότι προωθούν και άλλες νομοθετικές ρυθμίσεις για τη διάσωση παραδοσιακών σκαφών, στο πλαίσιο μιας νέας επιδότησης από την Ευρωπαϊκή Ένωση.

Πηγή: efsyn.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

(3)