Συνεχίζονται οι συζητήσεις στην Ευρωπαϊκή Ένωση αναφορικά με την επιδότηση ελαστικών, που έχει σκοπό την μείωση της κατανάλωσης καυσίμου και κατ’ επέκταση την ελάττωση των εκπομπών ρύπων και διοξειδίου του άνθρακα.
Πλέον όμως, το ζήτημα δεν αφορά μόνο τους ρύπους που προέρχονται από τον κινητήρα, αλλά έχει περάσει στο επόμενο στάδιο και πλέον μελετάται η μόλυνση του περιβάλλοντος η οποία προέρχεται από τα φρένα και τα ελαστικά, με την τριβή τους στο οδόστρωμα και την απελευθέρωση ρυπογόνων μικροσωματιδίων στην ατμόσφαιρα.
Πιο συγκεκριμένα για τα ελαστικά, σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ένωσης μπορεί να χρησιμοποιηθεί πλέον το νομικό πλαίσιο που επιτρέπει στα κράτη-μέλη να επιδοτούν, εκτός από την αγορά των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, και την αγορά «πράσινων» ελαστικών.
Τα «οικολογικά» ελαστικά ταξινομούνται από πλευράς απόδοσης σε δύο κατηγορίες (Α και Β) και αφορούν τις επιδόσεις τους στην αντίσταση της κύλισης και το κράτημα σε βρεγμένο οδόστρωμα. Επίσης τονίζεται ότι η χρήση των συγκεκριμένων ελαστικών έχει διπλή θετική επίδραση, καθώς μειώνει τις εκπομπές ρύπων και βελτιώνει την οδική ασφάλεια στους δρόμους.
Πριν από τρεις μήνες, , ο πρόεδρος του Συνδέσμου Κατασκευαστών Ελαστικών και Πλαστικών «Assogomma» στην Ιταλία, Fabio Bertolotti, υπέβαλε πρόταση στην κυβέρνηση για το ξεκίνημα των σχετικών επιδοτήσεων.
Όπως αναφέρεται σε δημοσιεύματα, η Ιταλία καταναλώνει 40 δισ. λίτρα καυσίμων κάθε χρόνο και η χρήση ελαστικών κατηγορίας Α ή Β μπορεί να μειώσει αυτή την ποσότητα κατά δύο δισεκατομμύρια λίτρα.
Αυτό σημαίνει ότι η ετήσια μείωση ρύπων διοξειδίου του άνθρακα μπορεί να φτάσει και τους επτά δις τόνους, αλλά κερδισμένοι θα είναι και οι καταναλωτές οι οποίοι θα έχουν συνολική μείωση εξόδων πάνω από τέσσερα δισ. ευρώ ανά έτος.
Τέλος αξίζει να σημειωθεί ότι το ύψος της επιδότησης η οποία βρίσκεται ακόμα στην λίστα των θεμάτων προς συζήτησε, κυμαίνεται από 150 έως 200 ευρώ για κάθε σετ, ένα ποσό που είναι πολύ σημαντικό λόγω της ποιότητας και της χρήσης που έχουν.
Πηγή: ieidiseis.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου