Πέμπτη 6 Απριλίου 2023

Τι αποζημίωση δικαιούστε στη διακοπή ρεύματος - Η απόφαση από τη ΡΑΕ

Τι αποζημίωση δικαιούστε στη διακοπή ρεύματος - Η απόφαση από τη ΡΑΕ
 
 
 
Οι αποζημιώσεις για περιπτώσεις διακοπής ρεύματος μεγάλης διάρκειας.
Η Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας (ΡΑΕ) αποφάσισε μηχανισμό για την καταβολή οικονομικού ανταλλάγματος από τον Διαχειριστή του ΕΔΔΗΕ (ΔΕΔΔΗΕ Α.Ε.) σε καταναλωτές ηλεκτρικής ενέργειας, σχετικά με περιπτώσεις διακοπής ρεύματος μεγάλης διάρκειας τόσο υπό κανονικές, όσο και υπό έκτακτες συνθήκες.

Συγκεκριμένα αποφασίστηκε:

Καθορισμένος χρόνος αποκατάστασης της ηλεκτροδότησης:

  • 12 ώρες για κανονικές συνθήκες
  • 48 ώρες για έκτακτες συνθήκες (για παράδειγμα ακραία καιρικά φαινόμενα, φυσικές καταστροφές)

Όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση: «Σε περίπτωση υπέρβασης του καθορισμένου χρόνου αποκατάστασης προβλέπεται η καταβολή οικονομικού ανταλλάγματος το ύψος του οποίου καθορίζεται ανάλογα με την κατηγορία των επηρεαζόμενων καταναλωτών χαμηλής τάσης (οικιακοί καταναλωτές, μη οικιακοί καταναλωτές). Το ποσό αυτό διαμορφώνεται για τους οικιακούς καταναλωτές στα 10 ευρώ έως και το 2024 και κλιμακώνεται σταδιακά στα 50 ευρώ τα επόμενα τέσσερα χρόνια. Για τους μη οικιακούς καταναλωτές το ποσό διαμορφώνεται στο διπλάσιο. Σημειώνεται πως οι καταναλωτές αποζημιώνονται με το ποσό αυτό και για κάθε 12 ώρες που συνεχίζεται η διακοπή της τροφοδοσίας τους μετά την πάροδο του καθορισμένου χρόνου αποκατάστασης. Ειδικότερα, εάν η βλάβη αποκατασταθεί (υπό κανονικές συνθήκες) εντός 12 ωρών, δεν προβλέπεται αποζημίωση. Εάν η βλάβη αποκατασταθεί μετά το πρώτο 12ωρο, τότε για κάθε 12ωρο η αποζημίωση θα είναι 10 ευρώ, (ακολουθεί αριθμητικό παράδειγμα 1). Επίσης, ως ανώτερο όριο στο συνολικό καταβαλλόμενο ποσό ανά καταναλωτή και έτος ορίζεται το ποσό των 500 ευρώ για οικιακούς καταναλωτές και το ποσό των 1.000 ευρώ για μη οικιακούς καταναλωτές χαμηλής τάσης».

Ο σχετικός πίνακας αποζημιώσεων:

1_59.webp

Αριθμητικό παράδειγμα 1 (οικιακός καταναλωτής, υπό κανονικές συνθήκες):

Ας υποθέσουμε ότι επέρχεται μία βλάβη (υπό κανονικές συνθήκες) τη Δευτέρα στις 10:00 π.μ.. Εάν η βλάβη αποκατασταθεί εντός 12 ωρών, δηλαδή έως τη Δευτέρα στις 22:00 τότε ΔΕΝ προβλέπεται αποζημίωση. Εάν η αποκατάσταση επέλθει μετά τις 22:00 έως την Τρίτη στις 10:00 π.μ. τότε προβλέπεται αποζημίωση 10€ έως τον Δεκέμβριο του 2024 (μετά το 2024, το τίμημα αυξάνεται κλιμακωτά και φτάνει το 2028 το ποσό των 50 €). Εάν η αποκατάσταση επέλθει μετά τις 10:00 έως τις 22:00 της Τρίτης η αποζημίωση θα ανέλθει στα 20 € (μετά το 2024, το τίμημα αυξάνεται κλιμακωτά και φτάνει το 2028 το ποσό των 100 €).

ΠΙΝΑΚΑΣ-2-1024x455.png

Αριθμητικό παράδειγμα 2 (οικιακός καταναλωτής, έκτακτες συνθήκες):

Ας υποθέσουμε ότι επέρχεται μία βλάβη (υπό έκτακτες συνθήκες) τη Δευτέρα στις 10:00 π.μ.. Εάν η βλάβη αποκατασταθεί εντός 48 ωρών, δηλαδή έως την Τετάρτη στις 10:00 πμ τότε ΔΕΝ προβλέπεται αποζημίωση. Εάν η αποκατάσταση επέλθει μετά τις 10:00πμ έως την Τετάρτη στις 22:00 τότε προβλέπεται αποζημίωση 10€ έως τον Δεκέμβριο του 2024 (μετά το 2024, το τίμημα αυξάνεται κλιμακωτά και φτάνει το 2028 το ποσό των 50 €). Εάν η αποκατάσταση επέλθει την Τετάρτη μετά τις 22:00 έως τις 10:00 πμ της Πέμπτης η αποζημίωση θα ανέλθει στα 20 € (μετά το 2024, το τίμημα αυξάνεται κλιμακωτά και φτάνει το 2028 το ποσό των 100 €).

ΠΙΝΑΚΑΣ-3-1024x490.png

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

(3)