Τρίτη 25 Ιουνίου 2013

Πανελλήνιες Εξετάσεις 2013: Μια σύντομη αποτίμηση



 


   Ακόμα ένα σχολικό έτος έφθασε στο τέλος του.
 Τ’ αποτελέσματα των φετινών Πανελληνίων Εξετάσεων στα μαθήματα αιχμής, Μαθηματικά κατεύθυνσης-Φυσική κατεύθυνσης (αυτά που δίνουν και τα περισσότερα μόρια, λόγω του μεγάλου συντελεστή βαρύτητας) απογοήτευσαν μαθητές, γονείς και καθηγητές.
Συγκεκριμένα:

Σύνολο μαθητών Θετικής και Τεχνολογικής Κατεύθυνσης Λυκείων Αριδαίας-Εξαπλατάνου 101.
Μαθηματικά Κατεύθυνσης:
Έγραψαν κάτω απ’ τη βάση 78 μαθητές. Ποσοστό 78%!!!
Φυσική Κατεύθυνσης:
Έγραψαν κάτω απ’ τη βάση 69 μαθητές. Ποσοστό 69%!!!
Γι’ αυτούς που έγραψαν πάνω από τη βάση, έχουμε την παρακάτω αναλυτική εικόνα
Μαθηματικά κατεύθυνσης:
α) 11 μαθητές έγραψαν από 10 έως13. Ποσοστό 11%.
β) 11 μαθητές έγραψαν από 13 έως 16. Ποσοστό 11%.
γ) 1 μαθητής έγραψε από 16 έως 20. Ποσοστό 1%.
}Μάλιστα ο συγκεκριμένος μαθητής έγραψε για 16,20,
Παρατηρούμε ότι απουσιάζει ο βαθμός «λίαν καλώς» και «άριστα», ενώ στα προφορικά αφθονούν.
Φυσική Κατεύθυνσης:
α) 17 μαθητές έγραψαν από 10 έως 13. Ποσοστό 17%.
β) 13 μαθητές έγραψαν από 13 έως 16. Ποσοστό 13%.
γ) 2 μαθητές έγραψαν από 16 έως 20. Ποσοστό 2%.
Μάλιστα ο ένας έγραψε για 18,70 και ο άλλος για 19, 60.

Πού οφείλεται η μεγάλη διαφορά μεταξύ γραπτών και προφορικών; Είναι γεγονός ότι οι ασκήσεις που τίθενται κατά τη σχολική περίοδο και στα Λύκεια και στα φροντιστήρια είναι εύκολες  για να ικανοποιηθούν βαθμολογικά γονείς και μαθητές.
Φέτος, όμως, το Υπουργείο Παιδείας αντιμετώπισε με σοβαρότητα το θέμα, βάζοντας σχετικά  δύσκολες ασκήσεις . (Λέγεται ότι κάποιοι φροντιστές δεν κατάφεραν να λύσουν τα θέματα των Μαθηματικών. Αν είναι δυνατόν! Τότε πώς θα τα έλυναν οι μαθητές τους; )  
Από το νέο σχολικό έτος, τα θέματα των μαθημάτων αιχμής (Μαθηματικά Κατεύθυνσης, Φυσική Κατεύθυνσης και Αρχαία) Θα είναι κατά πολύ πιο δύσκολα από τα φετινά, διότι: Όπως ανακοίνωσε ο Υπουργός Παιδείας, «σήμερα το 75% των μαθητών φοιτούν στα Γενικά Λύκεια και μόνο το 25% στ Τεχνικά και Επαγγελματικά Λύκεια. Αυτά τα ποσοστά πρέπει να τα’ αντιστρέψουμε».
Για το σκοπό αυτό απ’ το νέο χρόνο:
α)  θα ισχύει η βάση εισαγωγής 10,
β) ο αριθμός των εισακτέων θα  καθορίζεται  από τους Πρυτάνεις, (οι οποίοι ζητούν πολύ μεγάλη μείωση των εισακτέων), και
γ) θα συνεχιστεί η μείωση τμημάτων και σχολών ΑΕΙ ΤΕΙ.
Ας μην ξεχνάμε ότι οι νέοι υποψήφιοι που έχουν περάσει από τη Α΄ και Β΄ Λυκείου, έχουν διδαχτεί (και θα διδαχτούν στην Γ΄ Λυκείου) απ’ τα καινούρια βιβλία, περισσότερη και δυσκολότερη ύλη στα Μαθηματικά και τη Φυσική από τους φετινούς υποψήφιους.
Άλλωστε, οι νέοι υποψήφιοι θα διαγωνιστούν, όπως δήλωσε ο Υπουργός σε θέματα που θα αναφέρονται και στις τρεις τάξεις του Λυκείου.
Εδώ και τριάντα χρόνια, τα θέματα επιλέγονταν από την ύλη της τρίτης Λυκείου και μάλιστα πανομοιότυπα με εκείνα του σχολικού βιβλίου.

Έτσι οι περισσότεροι μαθητές θα οδηγηθούν αναγκαστικά από την Α΄ Λυκείου στα Τεχνικά και Επαγγελματικά Λύκεια, για να γίνει το ποσοστό από 25% σε 75%, κάτι που είναι, όπως αναφέραμε, στους στόχους της Κυβέρνησης.
Η Κυβέρνηση είναι αποφασισμένη να πραγματοποιήσει τις εξαγγελίες της  και στην Παιδεία, και να κάνει αποφασιστικά βήματα σε κάθε κατεύθυνση. Αυτό  φάνηκε πρόσφατα στις περιπτώσεις επιστράτευσης των καθηγητών και το προσωρινό κλείσιμο  και στη συνέχεια αναβάθμισης της Δημόσιας Τηλεόρασης.

                                                                                       Ένας εκπαιδευτικός

2 σχόλια:

  1. Συγγνώμη, αλλά εκτός από το γεγονός ότι θα έπρεπε να δίνεται το όνομα του εκπαιδευτικού, είναι δυνατόν ο αρθρογράφος να είναι τόσο αφελής; Οι ασκήσεις στα σχολικά βιβλιά είναι απείρως πιο εύκολες από αυτές που ζητούνται στις Πανελληνίες. Εάν κάποιος εκπαιδευτικός δεν το γνωρίζει αυτό, τότε είναι επιεικώς απαράδεκτος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. ΓΙΑΤΙ Ο κ. ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΔΕΝ ΥΠΟΓΡΑΦΕΙ ΕΠΩΝΥΜΑ ΤΟ ΑΡΘΡΟ?
    ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΔΙΝΟΝΤΑΙ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΓΙΑ ΤΑ ΥΠΟΛΟΙΠΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ π.χ. ΧΗΜΕΙΑ, ΒΙΟΛΟΓΙΑ, ΑΡΧΑΙΑ, Ν.ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ, Ν.ΓΛΩΣΣΑ, ΚΑΙ ΛΑΤΙΝΙΚΑ ?
    ΓΙΑΤΙ ΑΡΑΓΕ?

    ΑπάντησηΔιαγραφή

(3)