-
Στην ίδρυση Συμβουλίου Εθνικής
Πολιτικής για την Παιδεία
-
Στον διπλασιασμό της μοριοδότησης
για τον διορισμό και την τοποθέτηση μονίμων και την πρόσληψη αναπληρωτών και
ωρομισθίων εκπαιδευτικών
-
Στην κατάργηση διάταξης νόμου που δημιουργούσε προσκόμματα στην πρόσβαση
στην τριτοβάθμια εκπαίδευση για πάσχοντες από συγκεκριμένες παθήσεις
Κατά
την συζήτηση σήμερα (5-8-2014) στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της
Βουλής του σχεδίου νόμου του Υπουργείου
Παιδείας «Ίδρυση και Οργάνωση Συμβουλίου Εθνικής Πολιτικής για την Παιδεία και
άλλες διατάξεις» η βουλευτής κ. Θ. Τζάκρη ως εισηγήτρια τόνισε τα εξής:
ΣΧΕΤΙΚΑ
ΜΕ ΤΗΝ ΙΔΡΥΣΗ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΕΘΝΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ: «Στον βασικό κορμό
του νομοσχεδίου βρίσκεται η οργάνωση Συμβουλίου Εθνικής Πολιτικής (ΣΕΠΟΠ) που
θα έχει ως αποστολή, σύμφωνα με την εισηγητική έκθεση, την υποβοήθηση της
ασκούμενης πολιτικής και την διατύπωση γνώμης στην άσκηση πολιτικής για την
παιδεία. Μέλη του ΣΕΠΟΠ θα είναι όλοι όσοι έχουν διατελέσει Υπουργοί με
αρμοδιότητα την Παιδεία. Η συμμετοχή τους θα είναι οικιοθελής και τα μέλη δεν
θα λαμβάνουν καμία αμοιβή ή αποζημίωση. Αντιλαμβάνομαι κ. Υπουργέ ότι
επιδιώκετε με αυτό τον τρόπο να εξασφαλίσετε την διάρκεια και την συνέχεια,
αλλά και την απαιτούμενη συναίνεση. Κι αυτό αν θέλετε είναι ένα καλό παράδειγμα
και για άλλα Υπουργεία, πολλώ δε μάλλον για το Υπουργείο Παιδείας, εφόσον όλες
οι πολιτικές παρατάξεις και τα κόμματα συμφωνούν ότι ζητούμενο εδώ αποτελεί η
εξασφάλιση της συνέχειας στις ακολουθούμενες πολιτικές όλων των βαθμίδων της
εκπαίδευσης, ώστε να αποτρέπεται ο αιφνιδιασμός όλων των ενδιαφερομένων, στην
προκείμενη περίπτωση του συνόλου της εκπαιδευτικής κοινότητας. Δυστυχώς όμως,
το έχουμε δει πολλές φορές να συμβαίνει στην πράξη, στο όνομα της μεταρρύθμισης,
ο εκάστοτε Υπουργός που αναλάμβανε το συγκεκριμένο χαρτοφυλάκιο έβαζε ως στόχο
του το «ξήλωμα» των πολιτικών που είχε ψηφίσει ο προηγούμενος με θύματα τους μαθητές και τους σπουδαστές
και τους γονείς τους, αλλά και τους εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων της
εκπαίδευσης.
Υπάρχουν
όμως ήδη θεσμοθετημένα με προηγούμενους νόμους κι άλλα όργανα που συμβάλουν
στην εξυπηρέτηση του ίδιου σκοπού που φιλοδοξείτε και εσείς να υπηρετήσετε με
την ίδρυση του ΣΕΠΟΠ. Και αναφέρομαι στην
Διακομματική Επιτροπή για την Παιδεία που είχε συστήσει ο Γ. Παπανδρέου ως
Υπουργός Παιδείας και ενεργοποίησε και λειτούργησε η κ. Διαμαντοπούλου και στο
νομοσχέδιο για την πρωτοβάθμια εκπαίδευση και στο σχέδιο νόμου για το Λύκειο,
αλλά και στον πολύ σημαντικό νόμο για τα πανεπιστήμια, στην οποία συμμετέχουν
εκπρόσωποι όλων των κομμάτων και προετοιμάζουν την συναίνεση για ένα σχέδιο
νόμου που έχει κατατεθεί στην Βουλή. Έχει ακόμη θεσμοθετηθεί και το Εθνικό Συμβούλιο Παιδείας, στο οποίο
συμμετέχουν όλοι οι κοινωνικοί φορείς, όλοι οι συνδικαλιστικοί φορείς όλων των
βαθμίδων της εκπαίδευσης, εκπρόσωποι όλων των κομμάτων και εκπρόσωποι των
Υπουργείων που έχουν σχέση με το Υπουργείο Παιδείας, όπως των Υπουργείων
Εργασίας και Τουρισμού. Οι θεσμικοί αυτοί φορείς ουδέποτε λειτούργησαν επί υπουργίας
του κ. Αρβανιτόπουλου. Επίσης μέσα στο νομοσχέδιο για το Ινστιτούτο
Εκπαιδευτικής Πολιτικής έχει ενσωματωθεί και η διάταξη για το ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ με αρμοδιότητα την
αρχειοθέτηση και την παρακολούθηση όλων των πολιτικών Παιδείας, το οποίο όμως
ουδέποτε συνεστήθη. Είμαι βέβαιη κ. Υπουργέ ότι θα ενεργοποιήσετε την
λειτουργία όλων των θεσμικών φορέων που έχουν ήδη συσταθεί πριν πάμε στην
ίδρυση ενός περισσότερο προσωποπαγούς οργάνου, όπως το ΣΕΠΟΠ που προτείνετε
εσείς σήμερα με το νομοσχέδιο που φέρνετε προς ψήφιση».
ΓΙΑ
ΤΟΝ ΔΙΠΛΑΣΙΑΣΜΟ ΤΗΣ ΜΟΡΙΟΔΟΤΗΣΗΣ ΠΟΥ ΘΑ ΛΑΜΒΑΝΕΤΑΙ ΥΠΟΨΗ ΓΙΑ ΤΟΝ ΔΙΟΡΙΣΜΟ ΚΑΙ
ΤΗΝ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΜΟΝΙΜΩΝ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΡΟΣΛΗΨΗ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ ΚΑΙ ΩΡΟΜΙΣΘΙΩΝ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ η κ. Τζάκρη ανέφερε τα εξής: «Το νομοσχέδιο προβλέπει ότι ο νέος
τρόπος μοριοδότησης (δηλ. ο διπλασιασμός αυτής) θα λαμβάνεται υπόψη για τον
διορισμό και την τοποθέτηση μονίμων και την πρόσληψη αναπληρωτών και ωρομισθίων
εκπαιδευτικών για την κάλυψη οργανικών θέσεων, σύμφωνα με τις ισχύουσες
διατάξεις. Σε αυτή την διάταξη οδηγηθήκατε κ. Υπουργέ λόγω της δυσκολίας
στελέχωσης των σχολείων που λειτουργούν σε δυσπρόσιτες περιοχές ορεινών όγκων
και της νησιωτικής Ελλάδας, εξαιτίας της απροθυμίας εκπαιδευτικών να
υπηρετήσουν σε αυτά, καθώς η μειωμένη μοριοδότηση και οι χαμηλοί μισθοί καθιστούν
τις συνθήκες διαβίωσης των εκπαιδευτικών σε αυτές τις περιοχές ιδιαιτέρως
δυσμενείς. Η διάταξη βρίσκεται προς την ορθή κατεύθυνση, διαφορετικά δεν υπήρχε
περίπτωση να υπάρξει ομαλότητα την νέα σχολική χρονιά με κενά που υπερβαίνουν
το 15% του συνόλου των οργανικών θέσεων και με ελάχιστους διορισμούς, εφόσον το
στοίχημα για το άνοιγμα όλων των σχολείων τον Σεπτέμβρη θα πρέπει να κερδηθεί.
Βεβαίως κ. Υπουργέ η διάταξη αυτή αποκτά πρακτική αξία και σημασία αν
συνοδευτεί με άνοιγμα των πινάκων, οι οποίοι έχουν κλείσει ήδη από το 2010
ενόψει της διεξαγωγής πανελληνίου διαγωνισμού για την πρόσληψη εκπαιδευτικών
και έκτοτε παραμένουν κλειστοί».
ΓΙΑ
ΤΗΝ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΔΙΑΤΑΞΗΣ ΠΟΥ ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΥΣΕ ΠΡΟΣΚΟΜΜΑΤΑ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΒΑΣΗ ΣΤΗΝ
ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΓΙΑ ΠΑΣΧΟΝΤΕΣ ΑΠΟ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΕΣ ΠΑΘΗΣΕΙΣ η κ. Τζάκρη
τόνισε ότι η διάταξη αυτή ήταν αντισυνταγματική καθώς επέτρεπε την άνιση
μεταχείριση των ατόμων και ορθώς καταργείται».-
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου