Σάββατο 31 Ιανουαρίου 2015

Εντάσεις και αντιπαραθέσεις στο δημοτικό συμβούλιο Σκύδρας



Ζήλεψαν τον πρώην Δήμο Εξαπλατάνου;


Κάθε άλλο παρά συνεδρίαση δημοτικού συμβουλίου θύμιζε η συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου Σκύδρας, τη Παρασκευή 30 Ιανουαρίου. Η συνεδρίαση έγινε μέσα σε κλίμα έντονων αντιπαραθέσεων, υπονοούμενων, προσβλητικών και υποτιμητικών εκφράσεων για δημοτικούς συμβούλους, και απειλές για διώξεις εναντίον τους. Αλλαζονικές συμπεριφορές και φωνές που μάλλον δεν συνάδουν    με τον θεσμό. Δεν έλλειψαν  και οι συμβουλές και υποδείξεις για τον τρόπο που ενημερώνονται οι πολίτες. Σύμφωνα με ηλεκτρονικά μέσα ενημέρωσης, η Δήμαρχος Κατερίνα Ιγνατιάδου κατέκρινε και άφησε έμμεσες απειλές για Μέσα Ενημέρωσης , επειδή  δημοσίευσαν ενυπόγραφη επιστολή Δημοτικής Συμβούλου με καταγγελίες η οποία υποστήριζε  ότι υπάρχουν παρατυπίες σε δημόσια έργα.


ΤΙ ΕΛΕΓΕ Η ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ


Επιστολή-καταγγελία της Δημοτικής Συμβούλου Κρητίδου Ευφροσύνης Επιστολή-καταγγελία επέδωσε η Δημοτική Σύμβουλος Κρητίδου Ευφροσύνη στον Πρόεδρο του Δημοτικού Συμβουλίου κατά τη συνεδρίαση της 16/12/2014.

 Όπως γνωρίζετε στη συνεδρίαση του δημοτικού συμβούλιου της 14 Οκτωβρίου 2014 ορίστηκα με την υπ’ αριθ. 223/2014 απόφαση του ,μετά από κλήρωση, τακτικό μέλος της επιτροπής βεβαίωσης καλής εκτέλεσης υπηρεσιών του άρθρου 67 του Π.Δ/τος 28/80 (εργασιών και μεταφορών) ποσού άνω των 2.934,70 Ευρώ. Αρχικώς με καλούσαν τηλεφωνικά για να υπογράψω όπως μου έλεγαν  τις βεβαιώσεις καλής εκτέλεσης των εργασιών και υπηρεσιών για να πληρωθούν αυτοί που τις παρέχουν. Εξήγησα ότι δεν προτίθεμαι να υπογράφω χωρίς να έχω κάνει τον σχετικό έλεγχο και ζήτησα από τον κ. Καραπαναγιώτη με τον οποίο είχα κυρίως την επικοινωνία να μου στέλνει γραπτές προσκλήσεις για τις παραλαβές. Έκτοτε ήμουν παρούσα όσες φορές μου ζητήθηκε και στη διάθεση των υπηρεσιών του δήμου προκειμένου να πάμε να μου υποδείξουν τις εργασίες και τις υπηρεσίες που έπρεπε να παραλάβω. Παρα ταύτα στη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου της 27 Νοεμβρίου 2014 δέχτηκα την φραστική επίθεση εκ μέρους του αντιδημάρχου κ. Μακρίδη Χρήστου και της Δημάρχου εν συνεχεία που με κατηγόρησαν ο μεν πρώτος ότι κωλυσιεργώ με αποτέλεσμα να καθυστερεί η ολοκλήρωση των έργων η δε δεύτερη ότι ενεργώ καθ’ υπόδειξη του κ. Καραγιάννη που είναι ο επικεφαλής του συνδυασμού με τον οποίο έχω εκλεγεί δημοτική σύμβουλος. Παρά το γεγονός ότι ο σκοπός της παρούσας δήλωσης είναι άλλος έχω να δηλώσω ότι θα ζητήσω και από τους δύο να ανασκευάσουν τα όσα ψευδή και συκοφαντικά δήλωσαν για μένα ενώπιον των μελών του δημοτικού συμβουλίου. Σε ότι αφορά τώρα την παραλαβή συγκεκριμένων εργασιών και υπηρεσιών που μέχρι στιγμής δεν έχω υπογράψει για την παραλαβή τους έχω να δηλώσω τα εξής: Όπως φαίνεται και από το ημερολόγιο που κρατάω κατά την άσκηση των καθηκόντων  μου οι εργασίες με τίτλο «ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΚΑΘΑΡΙΣΜΟΥ ΚΟΙΝΟΧΡΗΣΤΩΝ ΧΩΡΩΝ ΔΗΜ. ΕΝΟΤΗΤΑΣ ΣΚΥΔΡΑΣ» με ανάδοχο τον …………………. αφορούν τον καθαρισμό με μηχανικά μέσα επί αυτοκινήτου προς μεταφορά κοινόχρηστων χώρων στις τ.κ. Λιποχωρίου έκτασης 2000 τ.μ., Αρσενίου έκτασης 2000 τ.μ.και Σεβαστιανών έκτασης 3000 τ.μ. Επισκέφτηκα με τον  πρόεδρο της τ.κ. Λιποχωρίου  χώρο στη θέση Μπάρα που όπως διαπίστωσα ήταν γεμάτος κλαδιά και σκουπίδια. Με τον πρόεδρο της τ.κ. Αρσενίου επισκέφτηκα χώρο στη περιοχή Λάκες που επίσης ήταν γεμάτος σκουπίδια. Με τον πρόεδρο της τ.κ. Σεβαστειανών κ. Μακρίδη Σταύρο επικοινώνησα τηλεφωνικά στις 17 Νοεμβρίου και με διαβεβαίωσε ότι δεν υπάρχει στη τ.κ. Σεβαστειανών  χώρος σαν αυτόν που περιγράφεται στη τεχνική περιγραφή του έργου. Την επομένη συναντηθήκαμε στα γραφεία του δήμου και μου επιβεβαίωσε αυτά που μου είπε στη τηλεφωνική μας επικοινωνία. Από το σύνολο των εργασιών που κλήθηκα να παραλάβω δεν έχει υλοποιηθεί ούτε ένα τετραγωνικό μέτρο καθαρισμού. Αυτός είναι και ο λόγος για τον οποίο δεν έχω υπογράψει για την παραλαβή τους. Οι εργασίες με τίτλο «ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΚΑΘΑΡΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΑΝΤΙΠΛΗΜΜΥΡΙΚΩΝ ΡΕΜΑΤΩΝ ΛΟΓΩ ΘΕΟΜΗΝΙΑΣ» με ανάδοχο τον ιδιο αφορούν τον καθαρισμό αυλάκων από φερτά υλικά και αυτοφυή βλάστηση με τη φόρτωση και μεταφορά των προιόντων καθαρισμού σε οποιαδήποτε θέση. Στις 2 Δεκεμβρίου επισκέφτηκα με τον κ. Λιάμπα υπάλληλο της τεχνικής υπηρεσίας του δήμου τη τ.κ. Ανύδρου όπου ο πρόεδρος της κ. Τσαβδάρης Αθανάσιος μου υπέδειξε εργασίες καθαρισμού στην περιοχή Τσαίρια (μεγάλα και μικρά)  και τη γέφυρα στην είσοδο του οικισμού. Εκ παραδρομής προφανώς μου εδήλωσε ότι οι εργασίες καθαρισμού διήρκεσαν μία εβδομάδα από τις 8 π.μ. μέχρι τις 7 μ.μ. (σύνολο 77 ώρες) γιατί στην γραπτή του βεβαίωση βεβαίωσε εργασίες καθαρισμού συνολικής διάρκειας 170 ωρών εκ των οποίων μόνο στις 60 υπήρχε φορτηγό για την απομάκρυνση των απορριμάτων. Να σημειώσω ότι η βεβαίωση αφορούσε εργασίες που εκτέλεσε ο κ. Α. Μελέτιος και όχι ο ανάδοχος κ. Β. Γεώργιος. Εν συνεχεία επισκεφτήκαμε τη τ.κ. Μανδάλου όπου ο πρόεδρος κ. Αβραμίδης Χρήστος μας υπέδειξε εργασίες καθαρισμού στην περιοχή Ρώσικα στον συνοικισμό Μαύρου και τον δρόμο προς λατομείο. Σύμφωνα με τη γραπτή βεβαίωση του προέδρου οι εργασίες καθαρισμού στη τ.κ. Μανδάλου διήρκεσαν 20 ώρες χωρίς να αναφέρει αν υπήρχε διαθέσιμο φορτηγό για τη μεταφορά των απορριμάτων. Και σε αυτή την περίπτωση η βεβαίωση αφορούσε εργασίες που εκτέλεσε ο κ. Α. Μελέτιος και όχι ο ανάδοχος κ. Β. Γεώργιος. Ακολούθησε στις 5 Δεκεμβρίου επίσκεψη στη τ.κ. Κρανιάς με τον κ. Λιάμπα και τον ανάδοχο του έργου κ. Β. Γεώργιο όπου ο πρόεδρος κ. Περπερίδης Παύλος μου υπέδειξε εργασίες καθαρισμού καναλιού 50 μ. με μεταφορά των υλικών σε παρακείμενη περιοχή στη περιοχή Σταύλοι διάρκειας 14 ωρών. Ακολούθως μου υπέδειξε μια σειρά εργασιών διαμορφώσεων και αμμοχαλικοστρώσεων που σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να βεβαιωθούν στην ως άνω εργασία που αφορά καθαρισμό ρεμάτων. Ο κ. Περπερίδης δεν μου προσκόμισε μέχρι τώρα βεβαίωση για το σύνολο των ωρών που απασχολήθηκε ο κ. Β.Γεώργιος στην εργασία καθαρισμού ρεμάτων. Όπως καταλαβαίνεται με αυτά τα δεδομένα δεν είναι δυνατόν να γίνει εκ μέρους μου καμία παραλαβή αυτών των εργασιών. Στην πρώτη περίπτωση δεν έχει βεβαιωθεί ούτε ένα τ.μ καθαρισμού κοινόχρηστου χώρου άρα δεν υπάρχει αντικείμενο προς βεβαίωση κατά την κρίση μου. Στην δεύτερη περίπτωση από τις βεβαιώσεις που μου έχουν προσκομισθεί βεβαιώνονται 190 ώρες από τις 330 που προβλέπονται εκ των οποίων μόνο στις 60 υπάρχει φορτηγό προς απομάκρυνση των απορριμάτων. Επιπλέον και οι 190 ώρες έχουν βεβαιωθεί στον κ. Α. Μελέτιο ενώ ανάδοχος του έργου είναι ο κ. Β. Γεώργιος και ενώ αυτή η δυνατότητα δεν παρέχεται από τον νόμο (άρθρο 39 του π.δ. 28/80 που εφαρμόζεται κατ’ αναλογία και στις προμήθειες μεταφορές και εργασίες σύμφωνα με το άρθρο 70 του αυτού π.δ.). Πιθανή συμμετοχή υπό τύπου βοήθειας του Κ. Α.Μελέτιου στον ανάδοχο του έργου κ. Β. Γεώργιο τις πρώτες μέρες των πλημμυρών θα ήταν κατανοητή εκ μέρους μου αλλά δεν είναι αποδεκτό το γεγονός ότι ο κ. Α. Μελέτιος εμφανίζεται επί τρεις συνεχόμενες εβδομάδες να εκτελεί τις εργασίες αντί του αναδόχου. Να σημειώσω ότι και στις δύο περιπτώσεις έχουμε την παντελή απουσία της τεχνικής υπηρεσίας στην παρακολούθηση-εκτέλεση του έργου. Στην περίπτωση των εργασιών συντήρησης απορριματοφόρων του Δήμου δεν υπέγραψα για τον λόγο ότι παρά τις επανειλημμένες οχλήσεις μου δεν μου προσκόμιζαν τα βιβλία συντήρησης των οχημάτων. Για όλους τους ανωτέρω λόγους ζητώ να γίνει εφαρμογή του νόμου και ειδικότερα της παραγράφου 5 του αρθρου 67 του Π.Δ/τος 28/80 σύμφωνα με την οποία σε περίπτωση που μέλος της επιτροπής διαφωνήσει η υποβάλλει παρατηρήσεις επί της ποσότητας και της ποιότητας της γενομένης εργασίας το πρωτόκολλο παραλαβής τίθεται υπόψη του δημοτικού συμβουλίου που αποφαίνεται αιτιολογημένα επί των παρατηρήσεων. Το αυτό θα ζητούσα και για την εργασία «ΣΥΝΤΗΡΗΣΗΣ-ΕΠΙΣΚΕΥΗΣ ΣΙΔΕΡΙΩΝ, ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΦΩΤΙΣΤΙΚΩΝ» . Σε αυτή τη περίπτωση κατά παράβαση του νόμου και ενώ είχα εκφράσει εγγράφως τιε επιφυλάξεις μου στο πρακτικό παραλαβής που αφορούσαν τις ποσότητες και την ποιότητα των παρεχομένων εργασιών αντί να εισαχθεί ως θέμα στο δημοτικό συμβούλιο για να αποφανθεί επι των παρατηρήσεων μου εγκρίθηκε ένταλμα και έγινε πληρωμή του αναδόχου. Για την περίπτωση αυτή θα αναφερθώ στα αρμόδια όργανα που εγκρίνουν την νομιμότητα των αποφάσεων των οργάνων του δήμου και εν προκειμένου της απόφασης της κ. Δημάρχου να προχωρήσει στην αποπληρωμή του αναδόχου


Με τιμή Κρητίδου Ευφροσύνη-δημοτική σύμβουλος

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

(3)