Γ. ΚΑΡΑΣΜΑΝΗΣ:
Η ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΗ ΠΡΟΧΕΙΡΟΤΗΤΑ ΣΤΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ ΤΩΝ ΔΑΣΙΚΩΝ ΧΑΡΤΩΝ ΠΡΟΚΑΛΕΙ ΔΥΣΕΠΙΛΥΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΣΕ ΧΙΛΙΑΔΕΣ ΕΜΠΛΕΚΟΜΕΝΟΥΣ ΣΥΜΠΟΛΙΤΕΣ ΜΑΣ
Ο Γιώργος Καρασμάνης συνυπέγραψε Ερώτηση με πρώτο υπογράφοντα το Βουλευτή Τρικάλων Κωνσταντίνο Σκρέκα που κατατέθηκε στη Βουλή προς τον Υπουργό Περιβάλλοντος, σχετικά με την απόγνωση στην οποία έχουν περιέλθει εκατοντάδες χιλιάδες ιδιοκτήτες γης στη χώρας μας, εξαιτίας των παρατηρούμενων τραγικών λαθών στην αποτύπωση των δασικών εκτάσεων, που οφείλονται ξεκάθαρα στον πρόχειρο και επιπόλαιο τρόπο με τον οποίο η Κυβέρνηση «ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ» νομοθέτησε για ένα σημαντικό έργο της χώρας μας, αυτό της κατάρτισης των δασικών χαρτών.
Με την ερώτηση αυτή, αφού καταθέτονται συγκεκριμένες και τεκμηριωμένες προτάσεις για τροποποίηση του υφιστάμενου νομικού καθεστώτος ως προς τους δασικούς χάρτες, ζητείται από τον αρμόδιο Υπουργό να τις υλοποιήσει άμεσα, προκειμένου να μπορέσουν κρατικοί λειτουργοί και εμπλεκόμενοι πολίτες σε άμεση συνεργασία μεταξύ τους να βρουν λύσεις, ώστε η χώρα μας με σωστό και δίκαιο τρόπο ν’ αποχτήσει έγκαιρα αξιόπιστους και έγκυρους δασικούς χάρτες.
Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ερώτησης :
«Η κατάρτιση των δασικών χαρτών αποτελεί ένα σημαντικό έργο, η αξία του οποία και η συμβολή του στην αναπτυξιακή διαδικασία της χώρας είναι κοινά αποδεκτή. Ωστόσο, έως σήμερα η κατάρτισή τους προκαλεί πολλά προβλήματα, καθώς η αποτύπωση δεν χαρακτηρίζεται από αξιοπιστία και ορθότητα. Αυτό έχει ως πιθανό αποτέλεσμα εκατοντάδες χιλιάδες συμπολίτες να οδηγηθούν αναιτίως και αδίκως στην διαδικασία υποβολής αντιρρήσεων με δυσβάσταχτο κόστος σε μια δύσκολη οικονομικά συγκυρία.
Επί τοις ουσίας, προχειρότητες σχεδιασμού και κενά που μοιραία δημιούργησε «η νομοθέτηση στο πόδι των ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ», ουδόλως υπηρετούν το δημόσιο συμφέρον και το δίκαιο του πολίτη.
Τα τραγικά λάθη στην αποτύπωση των δασικών εκτάσεων περιγράφονται στις παρακάτω χαρακτηριστικές περιπτώσεις:
- Περιοχές με «Άλλης μορφής έκταση» στην ιστορική περίοδο εμφανίζονται ως «Αναδασωτέες» στην πρόσφατη περίοδο. Στην περίπτωση αυτή πρόκειται για εγκλωβισμό ανέκαθεν αγροτικών εκτάσεων εντός κηρυγμένων αναδασωτέων, από λάθος της διοίκησης.
- Περιοχές με «Άλλης μορφής έκταση Α» στην ιστορική περίοδο εμφανίζονται ως «Δάση» στην πρόσφατη περίοδο, ενώ στην πραγματικότητα πρόκειται για δασωμένους αγρούς (δηλ. αγρούς που δεν τυγχάνουν αγροτικής εκμετάλλευσης τις τελευταίες δεκαετίες), λόγω της αποτύπωσης στις πιο πρόσφατες αεροφωτογραφίες και ελλείψει στοιχείων αυτοψίας.
- Περιοχές «Δασικές» στην ιστορική περίοδο - με τίτλους ιδιοκτησίας - που θα έπρεπε να χαρακτηρίζονται ως «Άλλης μορφής εκτάσεις» επειδή είναι νομίμως εκχερσωμένες με διοικητικές πράξεις αλλαγής χρήσεων γης, αποτυπώνονται ως «Δάση» στους αναρτημένους χάρτες. Πρόκειται δηλαδή για εκτάσεις όπου για λόγους δημοσίου συμφέροντος έχουν αποδοθεί σε γεωργική εκμετάλλευση πριν και μετά το 1975 και έως το 2007, όπως περιγράφεται και στους νόμους 4280/2012 και 4315/2014.
Επιπλέον, με τη διαδικασία ανάρτησης των δασικών χαρτών, και επειδή αναδεικνύονται χιλιάδες προβλήματα αναφορικά με τις αλλαγές χρήσεων γης, έχει ξεκινήσει ένας βομβαρδισμός άδικης επιβολής προστίμων στην πλειονότητα των περιπτώσεων, από τις αρμόδιες Υπηρεσίες.
Οι τραγικές αυτές περιπτώσεις, που απορρέουν από τη διαδικασία ενός καθολικά σημαντικού έργου, όπως αυτό της κατάρτισης των δασικών χαρτών, χρήζουν άμεσης αντιμετώπισης με νομοθετικές πρωτοβουλίες και ερμηνευτικές διατάξεις, που θα δίνουν τη δυνατότητα στους κρατικούς λειτουργούς να διευκολύνουν τους πολίτες και να αποδώσουν στο δημόσιο έγκυρους χάρτες. Σε αυτή την κατεύθυνση η Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ οφείλει να προβεί άμεσα σε:
- Προσθήκες στο άρθρο 15 του 3889/2010 όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει με το άρθρο 153 του Ν4389/2016, που θα προβλέπουν:
α. Για τις εκτάσεις που εμφανίζονται ως άλλης μορφής στον παλαιότερο χρόνο αεροφωτογράφισης και άλλης μορφής σήμερα και βρίσκονται εντός του περιγράμματος ευρύτερης έκτασης, που έχει κηρυχθεί αναδασωτέα με αντίστοιχη πράξη της διοίκησης, επιτρέπεται η υποβολή αντιρρήσεων ατελώς, από οποιονδήποτε έχει έννομο συμφέρον για τις εκτάσεις αυτές. Οι αντιρρήσεις εξετάζονται από τις Επιτροπές εξέτασης αντιρρήσεων του άρθρου 18 του παρόντος, ώστε να τροποποιηθούν ή να ανακληθούν οι πράξεις αυτές κατά το μέρος που συμπεριέλαβαν τις εκτάσεις αυτές.
β. Για τις εκτάσεις της παρ. 5 του άρθρου 47α, καθώς και για τις εκτάσεις της παρ.1 του άρθρου 47β του Ν998/1979, όπως έχουν τροποποιηθεί και ισχύουν επιτρέπεται η υποβολή αντιρρήσεων ατελώς. Οι αντιρρήσεις εξετάζονται από τις Επιτροπές εξέτασης αντιρρήσεων του άρθρου 18 του παρόντος προκειμένου να αποδοθεί η νόμιμη αλλαγή χρήσης και η μη υπαγωγή των εκτάσεων αυτών στις διατάξεις της δασικής νομοθεσίας πριν την κύρωση του δασικού χάρτη.
- Μεταβατική διάταξη: Στο άρθρο 155 του Ν4389/2016, που θα προβλέπει : Μέχρι το τέλος του έτους 2019 για το οποίο υπάρχει η υποχρέωση ολοκλήρωσης της διαδικασίας κύρωσης των δασικών χαρτών αναστέλλεται η επιβολή και είσπραξη προστίμων που πηγάζουν από τις διατάξεις της δασικής νομοθεσίας.
Ως εκ τούτου, ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός:
- Ποιος ο σχεδιασμός σας για την αντιμετώπιση των προβλημάτων που κατά γενική ομολογία έχουν φέρει πολίτες και δημόσια διοίκηση σε απόγνωση;
- Προτίθεστε να υιοθετήσετε τις ανωτέρω τεκμηριωμένες προτάσεις για τροποποίηση του υφιστάμενου νομικού καθεστώτος ως προς τους δασικούς χάρτες, ώστε πολίτες και κρατικοί λειτουργοί σε άμεση συνεργασία να βρουν λύσεις και η χώρα να αποκτήσει έγκυρους και αξιόπιστους δασικούς χάρτες ως το 2019; »
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου