Τετάρτη 23 Φεβρουαρίου 2022

«Απορώ πώς δεν έχει παρέμβει ακόμα εισαγγελέας»

Οι φορτηγατζήδες των διεθνών μεταφορών θεωρούν συνυπεύθυνο τον Γιάννη Πλακιωτάκη για την κατάσταση που βιώνουν στις θαλάσσιες μεταφορές, αφού είναι «η μοναδική περίπτωση υπουργού Ναυτιλίας που δεν καταδέχεται εδώ και τρία χρόνια να ακούσει τα προβλήματα του κλάδου».

«Κανέναν κανονισμό δεν τηρούσε το Euroferry Olympia», τονίζει στην «Εφ.Συν.» ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας των Ιδιοκτητών Φορτηγών Διεθνών Μεταφορών (ΟΦΑΕ), Απόστολος Κενανίδης, καταγγέλλοντας παράλληλα τον υπουργό Ναυτιλίας για αδιαφορία να ακούσει τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν στις θαλάσσιες μεταφορές και την Grimaldi για «εκβιαστικές πρακτικές» με τις καμπίνες, ιδιαίτερα τους καλοκαιρινούς μήνες.

Ο Απ. Κενανίδης σημειώνει ότι οι αποστάσεις ανάμεσα στα φορτηγά σπάνια είναι μεγαλύτερες από μισό μέτρο, «πριν μπει το επόμενο φορτηγό, ο οδηγός πρέπει να κατέβει και να διπλώσει τον εξωτερικό καθρέφτη» τονίζει χαρακτηριστικά. «Δεν κρύβονται στα φορτηγά οι οδηγοί», υποστηρίζει, απαντώντας στα όσα δηλώνει όλες αυτές τις μέρες ο εκπρόσωπος του ομίλου Grimaldi, Πωλ Κυπριανού, και εξηγεί: «Κατεβαίνουν από τα αυτοκίνητα, πάνε στην υποδοχή, καταγράφονται και μετά, ανάλογα με τη διαθεσιμότητα καμπίνας και την κατάστασή της, διαλέγουν πού θα ξεκουραστούν για να μπορούν την επόμενη μέρα να συνεχίσουν το δρομολόγιο».

Ο πρόεδρος της ΟΦΑΕ συνεχίζει τις αποκαλύψεις: «Πολλές από τις καμπίνες στο συγκεκριμένο πλοίο είναι άθλιες». Υπενθυμίζει δε τις καταγγελίες των οδηγών (με φωτογραφίες και βίντεο) για κοριούς και άλλα έντομα, για βρόμικους χώρους, μυρωδιές, έλλειψη εξαερισμού και σωστής θερμοκρασίας, αλλά και άλλα, όπως ότι βάζουν τέσσερα άτομα στην καμπίνα εν μέσω πανδημίας κ.λπ. «Απορώ πώς δεν έχει παρέμβει ακόμη εισαγγελέας με τόσα που έχουν αποκαλυφθεί από τις εφημερίδες και τις τηλεοράσεις», σημειώνει, καταγγέλλοντας ότι η Grimaldi τους καλοκαιρινούς μήνες, από Μάιο μέχρι Οκτώβριο, ζητά εκβιαστικά από τους οδηγούς των φορτηγών δηλώσεις ότι δεν επιθυμούν καμπίνα -για να τους αφήσει να ταξιδέψουν- επειδή θέλει να έχει διαθεσιμότητα για τους τουρίστες. «Κόβουν τα κρεβάτια κατά 40% για να εξυπηρετήσουν τουρίστες» τονίζει.

«Ακόμη και τουρίστες το καλοκαίρι κοιμούνται στα τροχόσπιτά τους», αποκαλύπτει ο κ. Κενανίδης και τονίζει ότι το πλοίο λειτουργούσε ως… RoRo (ειδικά πλοία για φορτηγά και ασυνόδευτες νταλίκες) με μικρούς χώρους επιβατών. «Τι νομίζετε ότι θα κάνουν οι οδηγοί όταν αντιμετωπίζουν τέτοιες καταστάσεις;», ρωτά, «θα βρουν τρόπο, ακόμη και έρποντας κάτω από άλλα φορτηγά στα υπόγεια γκαράζ, να πάνε στην καμπίνα του φορτηγού τους, αναζητώντας αξιοπρεπείς συνθήκες ξεκούρασης, αφού οι χώροι στα σαλόνια του πλοίου δεν επαρκούν. Και ποιος νομίζετε τους ανοίγει τις κλειδωμένες πόρτες των γκαράζ;».

«Η πολιτεία δεν μας προστάτευσε», ισχυρίζεται και σημειώνει ότι οι φορτηγατζήδες θεωρούν συνυπεύθυνο τον υπουργό Ναυτιλίας για την κατάσταση που βιώνουν στις θαλάσσιες μεταφορές, αφού είναι «η μοναδική περίπτωση υπουργού Ναυτιλίας που δεν καταδέχεται να τους ακούσει». Θυμίζει δε το υπόμνημα με τις νομικές ρυθμίσεις που έπρεπε να τηρούν οι πλοιοκτήτες, το οποίο είχε καταθέσει η ΟΦΑΕ το 2017 στον τότε υπουργό Ναυτιλίας, και κάποια προβλήματα, όπως π.χ. οι αποστάσεις στη φόρτωση, είχαν ρυθμιστεί για κάποιο διάστημα. «Το ίδιο υπόμνημα το ξαναστείλαμε το 2019, αλλά τρία χρόνια τώρα η ΟΦΑΕ προσπαθεί χωρίς αποτέλεσμα να συναντήσει τον κ. Πλακιωτάκη - κάτι θα προλαβαίναμε αν μας είχε δεχτεί ο υπουργός» καταλήγει ο κ. Κενανίδης.

Πηγή: efsyn.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

(3)