Πέμπτη 20 Ιανουαρίου 2011

Γιατί καταδικάστηκαν οι καθηγητές του 2ου ΓΕΛ Γιαννιτσών ;



 

    Τόσες μέρες από εκείνη την Δευτέρα βράδυ που καταδικάστηκαν οι 40 συνάδελφοι του 2ου Γενικού Λυκείου ταλαιπωρώ το μυαλό μου να καταλάβω γιατί καταδικάστηκαν και δεν μπορώ να βρω την απάντηση.
Καταδικάστηκαν γιατί δεν τήρησαν την νομοθεσία; Ποια νομοθεσία, αυτή που υπάρχει και δεν εφαρμόζεται από κανένα (π.χ. το να είμαστε οι καθηγητές στο σχολείο 8-2), αυτή που εφαρμόζεται ελαστικά σε όλη την Ελλάδα ή αυτή που εφαρμόζεται αυστηρά ; Ας πάρουμε τα πράγματα με τη σειρά.
1.      Οι καθηγητές δεχόντουσαν δικαιολογητικά για απουσίες εκπρόθεσμα, δηλ. ύστερα από 10 μέρες. Μα αυτό λέει η νομοθεσία ! Πρωτοκολλούμε τα δικαιολογητικά, γράφουμε πάνω εκπρόθεσμο και το κουβεντιάζουμε, αν κινδυνεύει να μείνει ο μαθητής από απουσίες, τον Μάιο στην συνεδρίαση που κρίνει την φοίτηση των μαθητών. Αυτό γίνεται σε όλα τα σχολεία της Ελλάδας.
2.      Δέχτηκαν δικαιολογητικά από γιατρούς, ενώ έπρεπε να τα ελέγξουν και να τα απορρίψουν ; Με ποιο δικαίωμα θα απορρίψω εγώ ο καθηγητής δικαιολογητικό γιατρού ; Έχω τις εξειδικευμένες γνώσεις ; Ξέρουμε ότι ειδικά στη Γ΄ Λυκείου οι μαθητές για να μπορέσουν να διαβάσουν από την πίεση που τους προκαλεί το αποτυχημένο εκπαιδευτικό μας σύστημα, που έβαλε τις πανελλαδικές εξετάσεις μέσα στη σχολική χρονιά, παρακαλούν τους γιατρούς και τους δίνουν ψεύτικα δικαιολογητικά. Αυτό γίνεται σε όλη την Ελλάδα. Και πως θα κρίνω εγώ ο καθηγητής ποιο είναι ψεύτικο για να το απορρίψω ;  Να ορίσει σχολίατρους η Πολιτεία και το θέμα έληξε.
3.      Καταδικάστηκαν οι καθηγητές επειδή άλλαξαν την προφορική τους βαθμολογία πριν δοθούν οι έλεγχοι για να βοηθήσουν κάποιους μαθητές που έκριναν ότι έπρεπε, για να μη μείνουν στάσιμοι από απουσίες και να λάβουν μέρος στις εξετάσεις του Ιουνίου ; Γιατί η άλλη βαθμολογία που βάζουμε είναι αντικειμενική ; Τα 19άρια και τα 20άρια που βάζουμε στην Γ΄ Λυκείου από την υπερβολική μας επιείκεια για την πίεση που έχουν, ενώ ξέρουμε ότι δεν αποδίδουν ούτε για 10 είναι αντικειμενικά ; Δεν νομίζω ότι απαγορεύεται από την νομοθεσία ν’ αλλάξω τον προφορικό βαθμό που έβαλα και για τον οποίο έχω την αποκλειστική ευθύνη και ο μόνος αρμόδιος για να με κρίνει γι’ αυτό είναι ο σύμβουλος της ειδικότητάς μου.    
4.      Αν ο μαθητής ξεπεράσει λίγο το όριο των απουσιών τον αφήνουμε στάσιμο ; Αν εννοούσε αυτό η νομοθεσία θα έπρεπε μόλις ξεπερνούσε το όριο ο μαθητής π.χ. Ιανουάριο, Μάρτιο κλπ να του ανακοινώναμε ότι έμεινε στάσιμος και να μην κουράζεται να έρχεται στο σχολείο. Η νομοθεσία όμως λέει να έρχεται στο σχολείο και να αποφασίσει ο σύλλογος τον Μάιο αν είναι επαρκής η φοίτησή του ή όχι.
5.      Μερικοί συνάδελφοι καταδικάστηκαν μόνο και μόνο επειδή υπέγραψαν το πρακτικό. Δηλαδή τι έπρεπε να κάνουν; Να ελέγξουν ένα –ένα όλα τα δικαιολογητικά απουσιών των 408 μαθητών του σχολείου και ύστερα να υπογράψουν ; Και μάλιστα με προβληματισμό ποια από αυτά είναι ψεύτικα; Αν θέλετε οι μαθητές να παίρνουν απολυτήρια τον Αύγουστο να το κάνουμε κι’ αυτό !    
6.      Δηλαδή οι καθηγητές έκριναν δίκαια 404 μαθητές και έδειξαν δόλο σε 4 μαθητές ; Και συνεννοήθηκαν όλοι να παραβούν το καθήκον τους ; Και τι κέρδισαν απ’ αυτό ; Πόσα χρήματα του δημοσίου καταχράστηκαν ή πόσα χρήματα έβγαλαν παράνομα; Γιατί αν δεν κέρδισαν τίποτα δεν λέγεται δόλος, λέγεται υπερβολική επιείκεια. Και η ταλαιπωρία και η υπερένταση που επέβαλε τόσο καιρό ο κατήγορος τέως Διευθυντής σε τόσο εκλεκτούς συναδέλφους δεν μέτρησε καθόλου ; Γιατί από σίδερο είμαστε οι άνθρωποι ;           
7.      Νομίζω ότι η νομοθεσία που αφορά τις απουσίες των μαθητών εφαρμόζεται ελαστικά σε όλη την Ελλάδα. Για παράδειγμα πέρσι με την γρίπη έστειλε εγκύκλιο η Υπουργός ότι δικαιούνται 30% παραπάνω απουσίες οι μαθητές χωρίς να βάλει κάποιο όριο π.χ. σ’ αυτούς που είχαν γρίπη, με αποτέλεσμα να εξαφανιστούν οι μαθητές από τα σχολεία. Καταδικάστε και την Υπουργό. Ή μήπως στην Ελλάδα οι καταδίκες είναι μόνο για τους απλούς πολίτες και όχι για τους ισχυρούς ; Τότε να μην μας κοροϊδεύετε ότι έχουμε Δημοκρατία !
         Θεωρώ απαράδεκτο τα κενά που έχει η εκπαιδευτική νομοθεσία και το ξεχαρβάλωμα των σχολείων σε όλη την Ελλάδα, να το πληρώσουν οι πολύ εκλεκτοί συνάδελφοι του 2ου Γενικού Λυκείου και είμαι περήφανος που 2 χρόνια εργάστηκα μαζί τους. Όλοι οι καθηγητές της Ελλάδας έχουμε πρόβλημα συνείδησης. Ή καταδικάστε μας όλους ή αθωώστε τους συναδέλφους και φροντίστε να κάνετε ουσιαστικότερο το εκπαιδευτικό σύστημα της Ελλάδας.   
             

  Χαράλαμπος Παπαδόπουλος
                                                                     Καθηγητής Χημικός
                                                                           Γιαννιτσά

                                                                          

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

(3)