Πέμπτη 17 Ιανουαρίου 2013

Ομιλία της Θ. Τζάκρη στο νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας



 

   Έγινε δεκτή η τροπολογία για το καθεστώς ρύθμισης των σχολικών απουσιών



    Κατά την ομιλία της σήμερα (16 Ιαν.) στο νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας «Οργάνωση και λειτουργία Ιδρύματος Νεολαίας και Δια Βίου Μάθησης και Εθνικού Οργανισμού Πιστοποίησης Προσόντων και Επαγγελματικού Προσανα-τολισμού και άλλες διατάξεις» η βουλευτής του ΠΑΣΟΚ κ. Θ. Τζάκρη ανέφερε κατ’ αρχήν ότι το νομοσχέδιο ρυθμίζει μια σειρά ζητημάτων και τακτοποιεί εκκρεμότητες που έπρεπε όντως να επιλυθούν. Αφορά κυρίως την οργάνωση και λειτουργία δυο σημαντικών φορέων, οι οποίο προέκυψαν από συγχωνεύσεις, μια διαδικασία ιδιαίτερα ορθή, καθώς το ελληνικό δημόσιο πρέπει να γίνει περισσότερο ξεκάθαρο στις δομές του και περισσότερο αποτελεσματικό.
    Στη συνέχεια της ομιλίας της η κ. Τζάκρη επικεντρώθηκε σε τρία συγκεκριμένα ζητήματα.
Το πρώτο αφορά στο θέμα των μετεγγραφών φοιτητών που έχουν πετύχει να εισαχθούν σε σχολή μακριά από τον τόπο κατοικίας τους. Όπως ανέφερε η βουλευτής «με το Νόμο Διαμαντοπούλου το 2011 δόθηκε ένα τέλος στο άναρχο καθεστώς που επικρατούσε επί σχεδόν δυο ολόκληρες δεκαετίες και τέθηκαν οι βάσεις για τον εξορθολογισμό, αλλά κυρίως για τον έλεγχο του συστήματος. Και αυτό διότι η καταστρατήγηση του νόμου και τα πολλά παραθυράκια στερούσαν από τα περιφερειακά ΑΕΙ και ΤΕΙ τη βασική τους πρώτη ύλη, τους φοιτητές». Η κ. Τζάκρη τόνισε όμως πως «σήμερα και λόγω της οικονομικής κρίσης βρισκόμαστε μπροστά σε ένα άλλο πρόβλημα. Αυτό της αδυναμίας των οικογενειών να ανταποκριθούν στις δαπάνες για την κάλυψη των βιοτικών και στεγαστικών αναγκών των παιδιών τους που φοιτούν στην περιφέρεια» και ανέφερε πως «όσον αφορά αυτό το κοινωνικό πρόβλημα πρέπει να δώσουμε μια πιο σαφή και κοινωνικά δίκαιη απάντηση. Ας μην κάνουμε και τις σπουδές, το τελευταίο εναπομείναν εργαλείο κοινωνικής κινητικότητας, ταξικό ζήτημα, γι’ αυτό ας ξαναδούμε αυτό το ζήτημα με πιο επιεική ματιά».
Το δεύτερο σημείο αφορά στην τροπολογία που κατάθεσε το ΠΑΣΟΚ για την ενίσχυση του θεσμού των κρατικών Υποτροφιών μέσω του ΙΚΥ. Όπως ανέφερε η βουλευτής «το ΙΚΥ έχει συμβάλλει από ιδρύσεώς του στον ευαίσθητο τομέα της έρευνας, στον οποίο η χώρα μας είναι ακόμα αρκετά πίσω σε σχέση με τις αναπτυγμένες ευρωπαϊκές χώρες. Ωστόσο, στην παρούσα οικονομική κρίση θα μπορούσε να συμβάλλει και σε ακόμα πιο πρώιμο στάδιο των σπουδών στην τριτοβάθμια εκπαίδευση με τη δημιουργία υποστηρικτικών δομών και την ενίσχυση όσων έχουν την ανάγκη να συνεχίσουν τις σπουδές τους. Αυτή η πρόταση έχει δυο πτυχές. Η πρώτη αφορά την ενίσχυση και επιβράβευση της αριστείας, ήδη από τα πρώτα στάδια των σπουδών. Η δεύτερη πτυχή αφορά την ενίσχυση των φοιτητών με αντικειμενικές δυσκολίες να συνεχίσουν τις σπουδές τους και επιτυγχάνουν μια αξιοπρεπή βαθμολογία. Στην κατεύθυνση αυτή προτείνεται η συμπλήρωση του συστήματος υποτροφιών του ΙΚΥ μέσω ενός κεφαλαίου εκπαιδευτικής αλληλεγγύης, ως υποστηρικτικός θεσμός για όσους φοιτητές δοκιμάζονται στην τρέχουσα οικονομική συγκυρία και χρειάζονται την αρωγή της πολιτείας για να προχωρήσουν τις σπουδές τους».
Το τρίτο σημείο αφορά στη δεύτερη τροπολογία που κατάθεσε το ΠΑΣΟΚ με πρωτοβουλία της ίδιας της βουλευτή, το περιεχόμενο της οποίας έγινε δεκτό από τον υπουργό και αφορά στον εξορθολογισμό του καθεστώτος δικαιολόγησης των απουσιών των μαθητών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Όπως ανέφερε η κ. Τζάκρη, με την προτεινόμενη τροπολογία η ρύθμιση της παραγράφου 3 του άρθρου 32 του π.δ. 50/2008 (Α’ 81) για τα Επαγγελματικά Λύκεια, που επέτρεπε να λαμβάνονται υπ’ όψιν και εκπρόθεσμα δικαιολογητικά κατά την κρίση του Συλλόγου Διδασκόντων, γενικεύεται σε όλη την Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, ώστε η ρύθμιση ενός τόσο ευαίσθητου θέματος όσο η επάρκεια της φοίτησης των μαθητών να αντιμετωπίζεται με πνεύμα επιείκειας, βάσει της αρχής της χρηστής διοίκησης. Έτσι, αποφεύγονται αδικίες σε βάρος μαθητών, οι οποίοι προσκόμισαν μεν τα εν λόγω δικαιολογητικά, πλην όμως υπερέβησαν την προβλεπόμενη προθεσμία για λόγους που κρίνονται από τον Σύλλογο Διδασκόντων συγγνωστοί.-

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

(3)