Μένει κανείς πραγματικά άφωνος διαβάζοντας την πορισματική
έκθεση από τη διενέργεια έκτακτου διαχειριστικού και οικονομικού ελέγχου στη...
Δημοτική Επιχείρηση Λουτρών Σιδηροκάστρου (σήμερα Δημοτική
Ανώνυμη Εταιρεία του Δήμου Σιντικής). Θυμίζουμε ότι αφορμή για την έκδοση
εντολής ελέγχου ήταν έγγραφο του
προέδρου της ΔΕΛΣ Γ. Γεωργιλά προς την Αποκεντρωμένη Διοίκηση Μακεδονίας Θράκης
με το οποίο ζητούσε διαχειριστικό έλεγχο για την μη εφαρμογή από την
προηγούμενη Διοίκηση των διατάξεων των Ν. 3803 και 3845/2010. Αφορμή της
εισαγγελικής παραγγελίας ήταν η έγκληση της ΔΕΛΣ κατά του πρώην Προέδρου
Αθανάσιου Σπάση και του Γενικού Διευθυντή Ηλία Σαχπατζίδη, πρώην Διευθυντή που
έγινε Γενικός στις 26/4/2011.
Η εφημερίδα "ΨΙΘΥΡΟΙ ΤΗΣ ΣΙΝΤΙΚΗΣ" δημοσιοποίησε
αυτούσια την πορισματική έκθεση, που αναμένεται να προκαλέσει νέες ...
"καταιγίδες" στον δήμο ΣΙντικής. Συγκεκριμένα :
«ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ
Εξ όσων αναφέρθηκαν στα προηγούμενα κεφάλαια και ιδιαίτερα
στο κεφάλαιο «ΔΙΑΠΙΣΤΩΣΕΙΣ» καταλήγουμε στο συμπέρασμα ότι το Δ.Σ ευθύνεται
διότι:
Από την έναρξη της λειτουργίας της Δημοτικής Επιχείρησης
Λουτρών Σιδηροκάστρου (1989) και μέχρι τη μετατροπή της σε Ανώνυμη Εταιρία
(Δεκέμβριος 2010) λειτουργούσε παρά τους νόμους, τις διατάξεις, τις εγκυκλίους,
τις δικαστικές αποφάσεις κλπ. Ερευνώντας δηλαδή τις καταγγελίες του Προέδρου κ.
Γεωργιλά, διαπιστώσαμε ότι όχι μόνο αληθεύουν αλλά υπολείπονται των πραγματικών
μη νόμιμων ενεργειών και ως προς αριθμό αλλά και ως προς το μέγεθος.
1) Η σύνθεση του Διοικητικού Συμβουλίου από το 1989 έως και
το 2011 ήταν μη σύννομη διότι α) δεν υπάρχει απόφαση του Δ.Σ για την συγκρότησή
του, β)δεν υπάρχει απόφαση ορισμού των αντιπροσώπων κοινωνικών φορέων, γ) δεν
υπάρχει απόφαση της Γενικής Συνέλευσης των εργαζομένων της επιχείρησης για την
εκλογή εκπροσώπου και δ) συμμετέχει στο
Δ.Σ ο Διευθυντής ή Γενικός Διευθυντής κ. Σαχπα-τζίδης ενώ το απαγορεύει ο
νόμος (βλέπε ισχύουσες διατάξεις).
2) Όλες οι προσλήψεις είτε εποχικών είτε μονίμων υπαλλήλων
έγιναν χωρίς να εφαρμοστούν τα ισχύοντα για τις προσλήψεις. Και παρόλο που ο
Επιθεωρητής του ΑΣΕΠ τους υπέδειξε το νόμιμο τρόπο και ζήτησε να καταλογιστούν
ευθύνες δεν εισακούστηκε.
3) Πέντε υπάλληλοι πληρώνονταν από την επιχείρηση όμως δεν
εργάζονταν σε αυτή αλλά προσέφεραν τις υπηρεσίες τους στον Δήμο Σιδηροκάστρου.
Η ενέργεια αυτή έγινε για να παρακαμφθούν οι διατάξεις περί προσλήψεων στους
Δήμους. Πρέπει να τονίσουμε ότι οι προσλήψεις και οι πληρωμές μισθών στους
Δήμους ελέγχονται από το Ελεγκτικό Συνέδριο, όχι όμως και εκείνες των δημοτικών
επιχειρήσεων.
4) Δεν εφαρμόστηκαν οι διατάξεις των Ν.3833/2010 και
3845/2010 για μείωση μισθών (Μνημόνιο).
5) Το ξενοδοχείο λειτουργούσε με δύο άδειες του ΕΟΤ ενώ όλες
οι υπηρεσίες (ΙΚΑ, Επιθεώρηση Εργασίας, Δ.Ο.Υ . κλπ) γνώριζαν ότι λειτουργούσε
με μία άδεια ως ενιαία μονάδα και αυτό είχε ως αποτέλεσμα να μην τηρούνται τα
προβλεπόμενα (φορολογικά Βιβλία, η Επιθ. Εργασίας δεν μπορούσε να ελέγξει τις
ώρες και τον τόπο εργασίας των υπαλλήλων).
6) Προσέλαβε Διευθυντή ή Γενικό Διευθυντή χωρίς να εφαρμόσει
τις διατάξεις που προέβλεπαν τους όρους πρόσληψης και τα τυπικά προσόντα.
7) Επενδύθηκαν μεγάλα χρηματικά ποσά τα οποία προήλθαν από
κρατικές και κοινοτικές επιχορηγήσεις και επιδοτήσεις και λόγω των οποίων η επιχείρηση
απαλλάχτηκε ή της επιστράφηκε ΦΠΑ (λόγω επενδύσεων) χωρίς να αποδώσουν και το
χειρότερο χωρίς να λειτουργήσουν.
8) Σταμάτησε η λειτουργία της «Θερμαλίας Πηγής», μιας
επένδυσης η οποία κόστισε πολλές χιλιάδες ευρώ και ενώ φαινόταν ότι ήταν
κερδοφόρα, χωρίς καν να συγκληθεί το Δ.Σ της επιχείρησης για να αποφασίσει.
Φυσικά δεν ενημερώθηκε ούτε το Δημοτικό Συμβούλιο.9) Αφέθηκαν και οι δύο
παραπάνω επενδύσεις στην τύχη τους με αποτέλεσμα να έχουν απαξιωθεί σε πολύ
μεγάλο βαθμό. Το κόστος πλέον για την λειτουργία τους είναι δυσβάστακτο έως
απαγορευτικό.
10) Δεν έγινε σωστή διαχείρηση, οργάνωση και δεν λειτούργησε
ως όφειλε με ιδιωτικοοι-κονομικά κριτήρια. Οι δαπάνες, ιδίως για την αμοιβή του
προσωπικού, ήταν υπερβολικές και έφταναν έως και το 85% των εσόδων.
11) Ανατέθηκε σε εργολάβο (τουλάχιστον μία φορά) η
καθαριότητα των κτιρίων με σύμβαση εργολαβίας, χωρίς να τηρηθούν οι νόμιμες
διαδικασίες.
Πέραν όμως των μη σύννομων ενεργειών του Δ.Σ, εντοπίσαμε και
μη σύννομες ενέργειες του Διευθυντή της Δημοτικής Επιχείρησης και μέλους του
Δ.Σ της, κ.Σαχπατζίδη.
Κατ αρχήν, καθόριζε την αμοιβή του χωρίς να τηρεί τους όρους
της σύμβασης που υπέγραψε με την Διοίκηση, όπως μας κατέθεσε η υπεύθυνη της
μισθοδοσίας κ.Τζήκα (συν.68).Επίσης, απέκρυπτε από το Δ.Σ το γεγονός ότι δεν
είχε τα τυπικά προσόντα για την άσκηση των καθηκόντων του Διευθυντή, δεν
κατείχε δηλαδή πτυχίο ανώτερης σχολής τουριστικών επαγγελμάτων, όπως
προβλέπεται από τις διατάξεις περί ξενοδοχείων. Όταν μάλιστα, το 2007,με
ενέργειες του κ. Αβράμη, εκδόθηκε μία άδεια για το ξενοδοχείο, ήλθε σε
σύγκρουση μαζί του με αποτέλεσμα να παραιτηθεί ο κ. Αβράμης (συν.71,72) και στη
συνέχεια, με ενέργειες του κ.Σαχπατζίδη, εν αγνοία του Προέδρου και Δημάρχου,
κ.Σπάση (συν. 70),από τον οποίο απέκρυψε την αλληλογραφία με τον ΕΟΤ, εκδόθηκαν
πάλι δύο άδειες.
Επιπλέον, εισέπραττε, χωρίς να δικαιούται, έξοδα κίνησης για
την μετάβασή του στην έδρα της επιχείρησης με δική του εντολή(συν.68).
Τέλος δεν μερίμνησε να εφαρμοστούν οι διατάξεις του
Ν.3833/2010 και του Ν.3845/2010 ώστε να γίνουν οι παρακρατήσεις από τις αμοιβές
των εργοζομένων.
Ζ. ΚΑΤΑΛΟΓΙΣΜΟΣ ΕΥΘΥΝΩΝ (κατά κεφ.)Ι) Η οικονομική κατάσταση
της επιχείρησης δεν είναι καλή. Υπήρξε κακοδιαχείρηση , σπατάλη ως προς τις
επενδύσεις, υπερβάλλουσες προσλήψεις προσωπικού και υπερβολικά μεγάλες αμοιβές.
Κατά τη γνώμη μας, δεν θα αντέξει οικονομικά ούτε πρόκειται να ανακάμψει.
ΙΙ) Προσλήψεις προσωπικούΑπό την έναρξη της λειτουργίας της,
το 1989 έως και το Δεκέμβριο του 2010 που έγινε η μετατροπή της σε Α.Ε., όλες
οι προσλήψεις προσωπικού δεν ήταν νόμιμες. Το ίδιο εντόπισε και ο Επιθεωρητής
του ΑΣΕΠ, ο οποίος ,το 2004,ζήτησε να καταλογιστούν ευθύνες που όμως δεν
καταλογίστηκαν. Παράβαση των διατάξεων
τωνΠΔ323/89,ΠΔ410/95,Ν.3463/2006,Ν.2190/94,Ν.2527/97,Ν.1737/87(βλέπε κεφάλαιο
«ΙΣΧΥΟΥΣΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ»).ΙΙΙ) Όχι μόνο δεν εφαρμόστηκαν οι διατάξεις περί
προσλήψεων, αλλά ακόμα και υπάλληλοι μισθοδοτούμενοι από την επιχείρηση
εργαζόταν στον Δήμο. Η ζημία που προκλήθηκε στην επιχείρηση από την μισθοδοσία
των υπαλλήλων αυτών μόνο για τα έτη 2007-2011, ξεπερνά σε καθαρό ποσό τις
317.190,73 ευρώ πλέον εργοδοτικές εισφορές περίπου(28%) 76.563 ευρώ σαν
προσαυξήσεις 1% ανά μήνα, περίπου 142.053 ευρώ δηλαδή συνολικά 535.806 ευρώ (οι
καταλογισμοί, σύμφωνα με την απόφαση του Ελεγκτικού Συνεδρίου, γίνονται με
προσαυξήσεις). Πλέον όμως της ζημίας που υπέστη η επιχείρηση, ζημία υπέστη και
το Δημόσιο από διαφυγόντες φόρους (παράβαση των διατάξεων των Ν.2190/94,
Ν.2527/97 κλπ.( Βλέπε κεφάλαιο «ΙΣΧΥΟΥΣΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ»).
ΙV) Ζημία από την μη εφαρμογή των διατάξεων των Ν.3833/2010
και Ν.3845/2010. Από την μη εφαρμογή των διατάξεων των παραπάνω νόμων,
ζημιώθηκε η επιχείρηση κατά 77.775,73 ευρώ, τα οποία πρέπει να καταλογιστούν με
τις νόμιμες προσαυξήσεις στον διοικούντα την επιχείρηση.
V) Εργολαβία καθαριότητας.
Ανατέθηκε η καθαριότητα των χώρων της επιχείρησης σε
εργολάβο καθαριότητας, κατά παράβαση των ισχυουσών διατάξεων νόμων, χωρίς
δηλαδή να προκηρυχθεί διαγωνισμός, χωρίς να γίνει δημοσίευση. Η απευθείας
ανάθεση απαγορεύεται (ΠΔ 323/89, ΠΔ 410/95, Ν.3463/06, Ν.2362/95, Ν.1418/84,
Ν.2229/94, Ν.2190/94, Ν.2527/97 κλπ) και παρ’ όλο που ο έλεγχος σκοπιμότητας
απαγορεύεται και δεν υπάρχει θετική ζημία, πρέπει να γίνει καταλογισμός σύμφωνα
με τις διατάξεις του Ν.2527/97 άρθ.6 και Ν.2190/94 αρθ.21 παρ.16, όπως ισχύει
με τις διατάξεις του άρθ. 15 του Ν.1735/87 κλπ(βλέπε «ΙΣΧΥΟΥΣΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ»
απόφ. Ε.Σ).
Συνολικό ποσό καταλογισμού 72.000 ευρώ πλέον προσαύξησης
εκπρόθεσμης καταβολής.
VI) Άδειες λειτουργίας ξενοδοχείου.Κατά παράβαση των
ισχυουσών διατάξεων του ΠΔ 43/2002, η ξενοδοχειακή μονάδα λειτουργούσε με δύο
άδειες ενώ έπρεπε να λειτουργεί με μία. Ο Διευθυντής της επιχείρησης κ.
Σαχπατζίδης , αγνόησε τα έγγραφα του ΕΟΤ τα οποία και απέκρυψε από το Δ.Σ. της
επιχείρησης και τον Πρόεδρο κ. Σπάση, με σκοπό να κρατήσει την θέση του Γενικού
Διευθυντή, για την οποία δεν είχε τα τυπικά προσόντα. Έπρεπε να ενημερωθεί η
Δ.Ο.Υ. Σιδηροκάστρου, να θεωρηθούν διπλά Βιβλία και φορολογικά Βιβλία και
Στοιχεία.
Η ζημία που προκλήθηκε είναι η διαφορά μισθού που εισέπραττε
ο κ. Σαχπατζίδης ως Διευθυντής ενώ δεν τον δικαιούταν. Πρέπει όμως να γίνει
καταλογισμός σε όσους ήταν μέλη του Δ.Σ. της επιχείρησης και υπέγραψαν σύμβαση
μη νόμιμη.
VII) Νομιμότητα Διοικητικού Συμβουλίου.Στο Δ.Σ. της
επιχείρησης συμμετείχε από το 1991 έως και το 2010 ο Διευθυντής της επιχείρησης
ως εκπρόσωπος των εργαζομένων. Το Σωματείο των εργαζομένων όμως ιδρύθηκε τον
Δεκέμβριο του 1993 και από την έρευνα δεν προέκυψε ότι έγιναν ποτέ εκλογές για
την εκλογή του ως εκπροσώπου. Ούτε και υπάρχει κάποια απόφαση του Δ.Σ. που να
συγκροτεί το Σώμα με κάποια εξουσιοδότηση του Σωματείου των εργαζομένων.
Επιπλέον, κατά παράβαση των ισχυόντων ΠΔ και νόμων, ο
Διευθυντής απαγορεύεται να είναι μέλος του Δ.Σ.Κατά τη γνώμη μας, υπάρχει θέμα
νομιμότητας των αποφάσεων του Δ.Σ. διότι δεν συγκροτήθηκε νόμιμα από τα πρόσωπα
που προβλέπονται από τους νόμους, τους κανονισμούς και τα ΠΔ περί Δημοτικών
Αμιγών Επιχειρήσεων (βλέπε Κεφάλαιο «ΙΣΧΥΟΥΣΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ»).
VIΙI) «Θερμαλία Πηγή»Η κατασκευή της ξεκίνησε το 2004 και
τελείωσε το 2007 με χρήματα (επιδοτήσεις χρηματοδοτήσεις) του Ελληνικού
Δημοσίου και της Ευρωπαϊκής Ένωσης και ενώ φαινόταν ότι ήταν βιώσιμη (έσοδο του
2007: 146.000 περίπου), μετά την απομάκρυνση του προέδρου κ. Αβράμη απαξιώθηκε
τελείως.
Σήμερα είναι ερείπιο χωρίς κανείς να γνωρίζει το λόγο
(καταθέσεις κ. Σπάση και Αβράμη, συν. 71,72). Η επένδυση μόνο στοίχισε 300.000
ευρώ περίπου.
ΙΧ) Νέο ξενοδοχείο 90 κλινών.Η κατασκευή της άρχισε το 1992
και χρηματοδοτήθηκε από πρόγραμμα του Ελληνικού Δημοσίου και της Ευρωπαϊκής
Ένωσης. Δεν λειτούργησε ποτέ και κανείς δεν γνωρίζει τον λόγο (βλέπε
καταθέσεις).
Σήμερα είναι ερείπιο.X) Πρόσληψη Διευθυντή - ΑμοιβήΑπό την
αρχή λειτουργίας της επιχείρησης το 1989, η πρόσληψη Διευθυντού ήταν παράνομη
διότι (συν. 23β):
1. Δεν εφαρμόστηκαν οι διατάξεις που προβλέπουν την πρόσληψη
σε τέτοια θέση (δημοσίευση, προσόντα, θέση της επιχείρησης κλπ).
2. Δεν υπήρχε Κανονισμός της επιχείρησης που προέβλεπε
τέτοια θέση. Ο Κανονισμός συντάχθηκε και εγκρίθηκε το 2004.
3. Ο προσληφθείς δεν είχε τα νόμιμα προσόντα (γνώσεις,
προϋπηρεσία, πτυχία, γλώσσα κλπ).
4. Ο προσληφθείς ως Διευθυντής συμμετείχε στο Δ.Σ. της
επιχείρησης ως εκπρόσωπος των εργαζομένων (ελεγκτής, ελεγχόμενος και ταυτόχρονα
εργαζόμενος).
5. Η αμοιβή του ήταν κατά την γνώμη μας υπερβολική και
επιπλέον μόνος του προσέθεσε έξοδα κίνησης, οδοιπορικά κλπ, ανεβάζοντας έτσι
την αμοιβή του κατά πολύ από τα συμφωνηθέντα (αύξηση σύμφωνα με την συλλογική
σύμβαση των ξενοδοχοϋπαλλήλων).
6. Η ζημία που προκλήθηκε στην επιχείρηση, μόνο για τα έτη
του 2007 - 2011, ανέρχεται στο ποσό των 37.258 ευρώ πλέον προσαυξήσεων (βλέπε
ισχύουσες διατάξεις).
Ο ίδιος δεν δέχεται ότι ασκούσε ιδιαίτερα καθήκοντα που τον
διαχωρίζουν από έναν απλό εργαζόμενο διότι δεν ασκούσε διευθυντικά καθήκοντα
(μισθούς , προσλήψεις κλπ). Όμως ο ίδιος στο από 11/5/2011 έγγραφό του προς τον
Πρόεδρο κ. Γεωργιλά, αναφέρει «….είπα δεν αναγνωρίζω αυτή σας την ιδιότητα,
επειδή οι αρμοδιότητες αυτές συγκρούονται με τις αρμοδιότητες του Γενικού
Διευθυντή και θα έπρεπε πρώτα να αλλάξει η δική μου σύμβαση». Άρα ασκούσε τα
καθήκοντα του Γενικού Διευθυντή και του διευθύνοντος συμβούλου της επιχείρησης
(συν. 74).
Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι το έτος 2010 ο κ. Σαχπατζίδης
κόστισε στην επιχείρηση:
Καθαρές Αποδοχές............................ 49.890,27
Κρατήσεις ασφαλισμένου.................... 6.121,37
Κρατήσεις Εργοδότη.......................... 10.711,00
................................................................................
Σύνολο.................................................
66.722,64
Επιπλέον Διάφορα............................... 6.504,28
................................................................................
ΣΥΝΟΛΟ..............................................
73.226,92
Ήτοι 6.102 ευρώ μηνιαίως.
Οι Οικονομικοί Επιθεωρητές
ΔΟΔΟΠΟΥΛΟΣ ΧΡΗΣΤΟΣ
ΚΑΤΣΑΒΡΙΑΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ»
ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΑΠΟ ΤΟΝ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΣΥΛΛΟΓΟ ΙΑΜΑΤΙΚΏΝ ΠΗΓΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ
ΛΟΥΤΡΟΠΟΛΕΩΝ ΕΛΛΑΔΑΣΔΙΚΗ ΜΑΣ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΕΔΩ ΚΑΙ 8 ΜΗΝΕΣ
infoserres.gr
“ΛΟΥΤΡΑ
ΣΙΔΗΡΟΚΑΣΤΡΟΥ”, καταγγελια και προτασεις για την αναβαθμιση και αναπτυξη ολης
της περιοχης σχετικα με τις δυο λουτροπολεις
ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΑΠΟ ΤΟΝ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΣΥΛΛΟΓΟ ΙΑΜΑΤΙΚΏΝ ΠΗΓΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ
ΛΟΥΤΡΟΠΟΛΕΩΝ ΕΛΛΑΔΑΣ
ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΔΗΜΑΡΧΟ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΣΙΝΤΙΚΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΟ ΚΑΡΥΔΑ
Κύριε Δήμαρχε,
όπως γνωρίζετε, επισκεφτήκαμε την λουτρόπολη Σιδηροκάστρου
πρόσφατα προκειμένου να βοηθήσουμε 1ον στην προβολή των Λουτρών Σιδηροκάστρου
και Αγκίστρου και 2ον σε επισημάνσεις προβλημάτων των δυο λουτροπόλεων.
Σε αυτήν μας την επιστολή θέλουμε να τονίσουμε και ίσως να
καταγγείλουμε τα θέματα που αφορούν (λιμνάζουν εδώ και χρόνια), τις νέες
εγκαταστάσεις που σήμερα σχεδόν βρίσκονται υπό κατάρρευση.
Το θέμα του Νέου Ξενοδοχείου που αν δεν κάνουμε λάθος άρχισε
να κατασκευάζεται όταν εσείς ήσασταν στα πρώτα σας βήματα ως δήμαρχος.
Το κόστος αν δεν κάνουμε λάθος ξεπέρασε μέχρι σήμερα το 1
δις σε ελληνικά χρήματα.
Πάνω σε αυτό το θέμα θέλουμε να τονίσουμε ότι όσες φορές
κάποιος, και κυρίως ένας λουόμενος, επισκεφτεί την λουτρόπολη ασφαλώς το μάτι
του θα πέφτει σε αυτό το κτίσμα που σήμερα έχει καταντήσει ένα στοιχειωμένο
κτίριο και απορούμε γιατί μέχρι σήμερα δεν υπάρχει κάποια λύση.
Ένα άλλο είναι ότι αυτό το κτίριο που πριν από λίγα χρόνια
κατασκευάστηκε όπως η «Θερμαλία Πηγή» με κόστος πάνω από 300.000 ευρώ.
Θέλω να σας θυμίσω ότι στα εγκαίνια που έγιναν από τον
προκάτοχο σας με «νταούλια και κλαρίνα» και εσείς ήσασταν εκεί και
διαμαρτυρηθήκατε που δεν σας έδωσαν το λόγο να πείτε κάτι μιας και ήσασταν ο
πατέρας της λουτρόπολης. Παράλληλα δείξατε θαυμασμό για την νέα αυτή πετυχημένη
επένδυση που όμως μετά από 6 μήνες κατέρρευσε.
Θέλουμε να τονίσουμε ότι και αυτή η επένδυση πήγε στράφι,
και βλέποντας κάποιος περαστικός το σημερινό κατάντημα αυτής της επένδυσης,
αναρωτιέται γιατί αυτή την σπατάλη των 300.000 ευρώ μέχρι σήμερα δεν την
καταγγείλατε, για το ποιος φταίει για αυτό το κατάντημα και γιατί αυτή η
επένδυση κατέρρευσε σαν χάρτινος πύργος.
Ένα άλλο πρόβλημα για τους λουόμενους είναι ότι δεν υπάρχει
ένα μεταφορικό μέσον σε τακτικά δρομολόγιο από λουτρά σε όλη την περιοχή για να
μην αισθάνεται κανείς ότι αντί για μπάνια τον στείλαμε για μερικές μέρες εξορία
.
Δεν υπάρχουν εκδηλώσεις για τους λουόμενους ενώ θέλουμε να
τονίσουμε ότι οι λουτρικές εγκαταστάσεις είναι πάρα πολύ καλές και είναι το
μόνο πράγμα που κρατά μέχρι σήμερα αρκετούς λουόμενους .
Το εστιατόριο, εκτός από παλιό, είναι κάπως μακριά από τις
λουτρικές εγκαταστάσεις και αυτό για αρκετούς ηλικιωμένους είναι ένα τεράστιο
πρόβλημα.
Επίσης προτείνουμε ένα μικρό μεταφορικό μέσον λεωφορείο 20
θέσεων, να συνδέσει τις λουτροπόλεις Αγκίστρου, Σιδηροκάστρου και τα γύρω χωριά
για να μπορούν οι λουόμενοι να αφήνουν χρήματα στην αγορά, γιατί αυτός είναι
και ένας στόχος της ανάπτυξης των Ελληνικών λουτροπόλεων, όπως Υγεία και καταπολέμηση
της ανεργίας σε όλους τους τομείς.
Εμείς σαν Πανελλήνιος Σύλλογος Ιαματικών Πηγών και
Λουτροπόλεων Ελλάδας το μόνο που μπορούμε να κάνουμε με αυτές μας τις
επισημάνσεις είναι να καταγγείλουμε για τα 2 πρώτα θέματα αυτήν την λεηλασία
των χρημάτων και να ζητούμε ευθύνες όχι μόνο από τον σημερινό δήμαρχο του δήμου
ΣΙΝΤΙΚΗΣ, αλλά και από τους προηγούμενους.
Ένα άλλο πο υ ζητάμε είναι αν ο Δήμος έχει στο πρόγραμμα του
την συνολική αναβάθμιση και μάλιστα και των δυο λουτροπόλεων μιας και η πολύ
ανταγωνιστική λουτρόπολης ΣΑΝΤΑΝΣΚΙ της γειτονικής Βουλγαρίας είναι αυτή που σε
λίγο θα τραβήξει όλο τον θεραπευτικό τουρισμό της περιοχής.
Εμείς κύριε δήμαρχε ζητούμε μια ολοκληρωμένη απάντηση για το
θέμα αν βέβαια το επιθυμείτε, γιατί πολλοί δήμαρχοι σε κάθε τέτοιο αίτημα μας
πάντα κάνουν τον Κινέζο…
Με την ευκαιρία αυτή θέλουμε να σας ενημερώσουμε ότι το θέμα
της Νέας Λουτρόπολης του πρώην δήμου Απολλώνιας, με δική μας πρωτοβουλία,
σήμερα βρίσκεται στην δικαιοσύνη και μέχρι σήμερα κληθήκαμε από τον πρωτοδίκη
που έχει τον φάκελο της έρευνας δυο φορές για καταθέσεις που αφορούν το μεγάλο
έγκλημα των 24 εκ ευρώ, αφού σχεδόν η όλη αυτή επένδυση έχει καταστραφεί.
Το ίδιο και στο Παρανέστι, στην Αγία Παρασκευή όπου ένα
μέρος της λουτρόπολης παραμένει γιαπί, κάτι που για πολλά χρόνια την ιδία τύχη
είχαν από το ΕΟΤ και τα λουτρά Κυλλήνης κ.λπ.
Με αυτές μας τις επισημάνσεις ζητούμε μια απάντηση αν βέβαια
το επιθυμείτε.
Για το Δ.Σ. του Συλλόγου
Θεσσαλονίκη 20.10.2012
ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΤΟΥ
ΗΛΙΑ ΣΑΧΠΑΤΖΙΔΗ ΣΤΟ
ΛΙΒΕΛΟΓΡΑΦΗΜΑ «ΠΟΡΙΣΜΑ»
Δυστυχώς κάποιοι
εξακολουθούν να προκαλούν
και να παίζουν
επικίνδυνα παιχνίδια προσπαθώντας
να διασύρουν εργαζόμενους
που τόλμησαν να
καταγγείλουν πρόσωπα για
αλαζονικές συμπεριφορές και
κατάχρηση εξουσίας με
σκοπό την εξυπηρέτηση
προσωπικών ή άλλων
συμφερόντων.
Είμαι
υποχρεωμένος όμως να
απαντήσω σε αυτό το «πόρισμα» .κάποιου υπαλλήλου του υπουργείου
οικονομικών ο οποίος
μάλιστα επικαλείται σε πολλές
περιπτώσεις την ισχύουσα
νομοθεσία ενώ δεν τη γνωρίζει,
ή την ερμηνεύει
όπως ο ίδιος
την αντιλαμβάνεται και βέβαια
θα κληθεί στο
ακροατήριο να αποδείξει
τα όσα αναφέρει
στο πόρισμά του.
Εγώ δεν θα
ανεχθώ βέβαια δικαιολογίες,
όπως: δεν γνώριζα ή δεν μου
δώσανε τα στοιχεία
ή κατά δήλωση
της τάδε υπαλλήλου
ή δεν βρέθηκαν
τα πρακτικά του
Δ.Σ. και άλλα
τέτοια.
Θα
ήθελα βέβαια να
υπενθυμίσω σε όλους
ότι, εγώ έχω
κάνει δημόσια πολλές
φορές καταγγελίες για
την κακή και
περίεργη διαχείριση των
οικονομικών, κατά την περίοδο
2003 έως και 2007
από την τότε
διοίκηση της Δημοτικής Επιχείρησης
Λουτρών Σιδηροκάστρου, με
πρόεδρο τον Αβράμη Σωτήρη
και δήμαρχο τον Σπάση
Αθανάσιο, και που
αποτέλεσμα αυτής της
διαχείρισης ήταν η
δημιουργία χρέους, που
σταδιακά έφθασε περίπου
τις 800.000 € και με
πολύ σοβαρά για
την επιχείρηση προβλήματα.
Τον Δεκέμβριο του 2002
η επιχείρηση είχε
μηδενικό χρέος ενώ
όταν έφυγε από
την επιχείρηση ο Αβράμης το χρέος έφθανε
τις 800.000 €
Δυστυχώς δεν
υπήρξε καμία παρέμβαση
του εισαγγελέα και
αναγκάσθηκα να απευθυνθώ
εγγράφως σε όλες
τις αρμόδιες υπηρεσίες
και υπουργούς ζητώντας
την παρέμβασή τους.
Έρχομαι όμως
τώρα να απαντήσω
στα σημεία που
κατά τη γνώμη
αυτού του υπαλλήλου
ευθύνομαι και όλως
περιέργως τα ίδια
ακριβώς έλεγε τότε
και ο Αβράμης
Σωτήρης τέως πρόεδρος
της επιχείρησης των
λουτρών Σιδηροκάστρου προσπαθώντας
με κάθε τρόπο
να πλήξει την
προσωπικότητα μου.
Τα Ιαματικά
Λουτρά Σιδηροκάστρου, λειτούργησαν
ως υπηρεσία του
Δήμου Σιδηροκάστρου από
το 1983 έως τον
Μάιο αν ενθυμούμε
καλά του 1989,
οπότε και έγινε
η σύσταση της
Δημοτική Επιχείρηση Λουτρών
Σιδηροκάστρου ως Νομικό
Πρόσωπο Ιδιωτικού Δικαίου
και βέβαια έως
το 1997 δεν
υπαγόταν στις διατάξεις
του ν. 2190 ή
(νόμου Πεπονή)
Η
αρχική μου πρόσληψη
έγινε από τον
Δήμο Σιδηροκάστρου το 1983
ως διοικητικός εποχικός
υπάλληλος με σύμβαση
ορισμένου χρόνου και
κατόπιν το 1986
συνέχισα την εργασία
μου με σύμβαση
αορίστου χρόνου ως
Διευθυντής με προφορική πρόταση του
τότε Δημάρχου κ. Καρύδα.
Με την σύσταση της Δημοτικής Επιχείρησης Λουτρών Σιδηροκάστρου
έγινε και τυπικά η
πρώτη σύμβαση μου
με σχέση αορίστου
χρόνου ως διευθυντής
στο Ν.Π.Ι.Δ. η οποία
συντάχθηκε από τον
νομικό σύμβουλο του
δήμου και της
επιχείρησης Κελεσίδη Χρήστο
και υπογράφηκε από
τον Πρόεδρο της
επιχείρησης και δήμαρχο
τότε Σιδηροκάστρου. Τα
τυπικά μου και
ουσιαστικά μου προσόντα
τα γνώριζαν και
οι δύο και
βέβαια κατέθεσα αποδειχτικά
στοιχεία που μου
εζήτησαν για την
δευτεροβάθμια εκπαίδευση μου.
Επομένως θα
πρέπει ο οικονομικός
επιθεωρητής να καταγγείλει
επωνύμως τους κ.κ. Καρύδα
Απόστολο και Κελεσίδη
Χρήστο αφού κατά
την δική του ερμηνεία
των νόμων προέβησαν
σε παράνομη πρόσληψη.
Θα πρέπει όμως
παράλληλα ο καλός
αυτός υπάλληλος του
υπουργείου οικονομικών, να
αποδείξει όπως ισχυρίζεται,
πως, πότε με
ποιον τρόπο και
ποια τυπικά προσόντα
έπρεπε να έχω
και μου ζητήθηκαν
ενώ εγώ τα υπέκρυψα.
Αναφέρεστε στην
ιδιότητα που κατείχα
και συμμετείχα με
αυτή στα Δ.Σ. Ως Διευθυντής ουδέποτε
συμμετείχα στα Διοικητικά Συμβούλια
αλλά ως εκπρόσωπος των
εργαζομένων. Σύμφωνα
με το καταστατικό
του σωματείου μας
ο Πρόεδρος του
Δ.Σ. της συνδικαλιστικής μας
οργάνωσης εκπροσωπεί αυτή παντού εκτός
και αν για
κάποιο συγκεκριμένο ζήτημα
αποφασίσει η γενική
συνέλευση να εξουσιοδοτήσει ένα
από τα μέλη
της. Παρόλα αυτά
το Δ.Σ. του
σωματείου μας όριζε
με αποφάσεις για
την εκπροσώπηση των
εργαζομένων στο Δ.Σ.
της επιχείρησης το
τακτικό και αναπληρωματικό μέλος,
ανάλογα έγγραφα αποφάσεων
έχουν κατατεθεί στην
γραμματεία της επιχείρησης.
2/97 απόφ. στις
2/2/1997 1/03 απόφ.
στις 2/2/2003, 28/6/10 απόφ.
4/10
Θα πρέπει
βέβαια να αναφέρω
ότι, ως πρόεδροι
στην επιχείρηση των
λουτρών έχουν διατελέσει
όλοι οι δήμαρχοι
από το 1989 έως
και σήμερα, δηλαδή
οι κ.κ. Καρύδας
Απόστολος, Χατζηαγγέλου Βασιλική,
Δοδακόπουλος Μιχαήλ, Σπάσης
Αθανάσιος και όλοι
αυτοί είχαν νομικό σύμβουλο
για να τους
συμβουλεύει, βέβαια στα
διοικητικά συμβούλια διοριζόντουσαν με
πρόταση αυτών από
τα δημοτικά συμβούλια
και πολίτες Σιδηροκάστρου
με την ιδιότητα
του Δικηγόρου. Όλοι αυτοί
κατά την άποψη
σας δεν γνώριζαν
την ισχύουσα νομοθεσία
η την γνώριζαν
και την παραβίαζαν.
Πρέπει
ακόμα να γνωρίζετε
κύριε επιθεωρητά ότι
τους κοινωνικούς φορείς για
την συμμετοχή στο
διοικητικό συμβούλιο της
επιχείρησης τους όρισε
όπως προβλέπει ο
νόμος (τον οποίο
αγνοείτε) το Δημοτικό
Συμβούλιο, Εγώ συμμετείχα
στα δ.σ. της
επιχείρησης από το
1991 ως εκπρόσωπος
του τότε Σωματείου
Οικοδόμων & Εργατοϋπαλλήλων Σιδηροκάστρου
στο οποίο ήμουν
Πρόεδρος, ενώ από το
1993 εκπροσωπώντας τους
εργαζόμενους στην επιχείρηση
με το Σωματείο
Εργατοϋπαλλήλων Λουτρών Σιδηροκάστρου.
Εκλογές στο
σωματείο των εργαζομένων
γινόντουσαν σύμφωνα με
το καταστατικό, τον
ν.1264/82 και παρουσία
πάντα δικαστικού αντιπροσώπου
για όλα τα παραπάνω
κύριε επιθεωρητά έχετε
άγνοια, αλλά αβίαστα
βγάζετε συμπεράσματα προκειμένου
(κατά την γνώμη
μου και ηθελημένα)
να σπιλώσετε την προσωπικότητα
μου, για δε
την νομιμότητα η μη, θα
έπρεπε κύριε επιθεωρητά
να μελετήσετε το ν. 1264/82 το
νομικό καθεστώς λειτουργίας
των Δημοτικών επιχειρήσεων από το 1989, την σχέση
εργασίας μου με την επιχείρηση και
κατόπιν αν πιστεύατε ότι
είχατε εσείς ο
ίδιος τα ανάλογα
προσόντα για να
ερμηνεύετε τους νόμους
που επικαλείστε, τότε
μόνο θα βγάζατε
και ασφαλή συμπεράσματα.
Δεν
ήμουν ποτέ πρόσωπο ιδιάζουσας
εμπιστοσύνης, αφού δεν
είχα ποτέ ανάλογα
δικαιώματα, όπως την
πρόσληψη και απόλυση
εργαζομένων, την οικονομική
διαχείριση, την επιλογή
και αγορά υπηρεσιών
και εμπορευμάτων για
την λειτουργία της
επιχείρησης, την τιμολόγηση
των υπηρεσιών και
εμπορευμάτων, δεν έδινα
εγώ εντολές πληρωμών ούτε
υπέγραφα εντάλματα πληρωμών, τα υπέγραφε
πάντα ο πρόεδρος, ούτε καν στην
αλληλογραφία της επιχείρησης
δεν είχα πρόσβαση.
Για όλα αυτά αποφάσιζε
πάντα ο εκάστοτε
Πρόεδρος με το
Δ.Σ. της επιχείρησης.
Εγώ απλά είχα
την ευθύνη οργάνωσης
και καταμερισμού εργασίας
στο προσωπικό την
προώθηση και πώληση
των υπηρεσιών και
την εισήγηση για
άλλα θέματα που
αφορούσαν την εύρυθμη λειτουργία
της επιχείρησης.
Συμμετείχα στο
Δ.Σ. της επιχείρησης
ως εκπρόσωπος των
εργαζομένων από το
1991 έως το
2010 και αυτό
είχε γίνει αποδεκτό
από όλες τις
διοικήσεις.
Για
τις μετακινήσεις μου
κύριε επιθεωρητά στην
Αθήνα υπάρχουν αποφάσεις
Δ.Σ. και μάλιστα οι
περισσότερες γινόντουσαν μετά
από πίεση που
δεχόμουν από ορισμένα
μέλη, επειδή κανείς
δεν ήθελε να
πάει στην Αθήνα
για δουλειές της
επιχείρησης, αφού τα
έξοδα διαμονής διατροφής
κ.λ.π ήταν περισσότερα
από αυτά που
η απόφαση του
Δ.Σ. όριζε ως ημερήσια
αποζημίωση. (Αποφάσεις του Δ.Σ.
κύριε επιθεωρητά) Για
τις καθημερινές μου
μετακινήσεις από το
Σιδηρόκαστρο έως την
έδρα της επιχείρησης
και αντίστροφα και
επειδή αυτό γινόταν
σχεδόν όλες τις
μέρες του έτους
επί δύο ως
και τρείς φορές
ημερησίως το Δ.Σ.
αποφάσισε να μου
δίνει για βενζίνη 50
€ μηνιαίως και
για τα οποία
υπάρχει απόφαση δικαστηρίου
για την οποία
έχετε ενημερωθεί κατά
δήλωση της κας
Τζήκα και την
οποία αγνοήσατε ηθελημένα.
Σύμφωνα με
την οργανωτική δομή
το αρμόδιο τμήμα
το οποίο είχε
την ευθύνη της
οικονομικής διαχείρισης, τον
υπολογισμό, την έκδοση μισθοδοτικών καταστάσεων
και την καταβολή
των μισθών σύμφωνα
με την ισχύουσα
νομοθεσία, την είχε
το τμήμα των
οικονομικών υπηρεσιών και
το λογιστήριο της
επιχείρησης. Του ανωτέρω
τμήματος προΐσταται ο
οικονομολόγος εξωτερικός συνεργάτης
Σπύρος Τερζής με
βοηθό του την υπάλληλο της
επιχείρησης Τζήκα Ιφιγένεια.
Επικαλείστε λοιπόν
κύριε επιθεωρητά την
υπάλληλο κα Τζήκα υπεύθυνη
μισθοδοσίας για να
μου πείτε ότι
κατά δήλωσή της
καθόριζα την αμοιβή
μου μόνος μου,
χωρίς να λαμβάνω
υπόψη τους όρους
της σύμβασης που
είχα υπογράψει. Η
υπάλληλος κα Τζήκα
είχε εντολή να
βγάζει την μισθοδοσία
σύμφωνα με τις
συμβάσεις των υπαλλήλων
και φυσικά και
την δική μου,
για όποια δε
απορία είχε, επικοινωνούσε
με την επιθεώρηση
εργασίας.
Η υπάλληλος
κα Τζήκα σας
διαψεύδει κύριε επιθεωρητά,
αφού ενώπιων άλλου
συναδέλφου, δήλωσε ότι
ψεύδεστε και ουδέποτε
ισχυρίσθηκε αυτά που
εσείς γράφετε και
για τον λόγο
αυτό θα προχωρήσει
και επωνύμως σε
καταγγελία. Ψεύδεστε λοιπόν
κύριε επιθεωρητά γιατί
άραγε?
Από
την πρώτη μέρα
ανάληψης των καθηκόντων
μου υπήρχαν 2 άδειες
λειτουργίας τις οποίες
βέβαια δεν είχα
εκδώσει εγώ αλλά ο
Ε.Ο.Τ. και όχι
με δική μου
εντολή. Τα διαδικαστικά
για την έκδοση
των πρώτων αδειών
τα έκαναν τότε
οι υπηρεσίες του
δήμου με εντολή
του τότε Δημάρχου
σε συνεργασία με
τον νομικό σύμβουλο
και έναν ιδιώτη
αρχιτέκτονα. Οι άδειες
των 2 ξενοδοχείων
δίδονταν από τον
ΕΟΤ (και μάλιστα
με ελέγχους από
την αρμόδια υπηρεσία
του Ε.Ο.Τ.) επειδή
τα καταλύματα ήταν
διαφορετικών κτιριακών προδιαγραφών
και ήταν αδύνατον
κατά τον ΕΟΤ να
λειτουργήσουν σαν 1
ενιαία μονάδα.
Την
ύπαρξη των 2
αδειών την γνώριζαν
όλοι οι πρόεδροι
και δήμαρχοι αφού
τα θέματα του
Δ.Σ. τα έβαζε
ο εκάστοτε Πρόεδρος
ο οποίος και
συμμετείχε στα συμβούλια
και οι άδειες
όλες βγαίνανε αφού
προηγουμένως είχαν συζητηθεί
σε συνεδρίαση του
Δ.Σ. Εάν υπήρχε
φορολογική παράβαση
αυτό έπρεπε να
το γνωρίζει ο
υπεύθυνος του λογιστηρίου
και να ενημερώσει
το Δ.Σ. της
επιχείρησης. Κύριε επιθεωρητά ο
Αβράμης Σωτήρης τέως
πρόεδρος της επιχείρησης
δηλώνει ως κύριο
επάγγελμα λογιστής, δεν
γνώριζε ότι υπάρχει
φορολογική παράβαση με
τις 2 άδειες
των ξενοδοχείων? γιατί σε
κανένα Δ.Σ. δεν το
ανέφερε και γιατί
δεν προχώρησε ως
όφειλε στην αποκατάσταση
- θεραπεία?
Ο
κ. Σπάσης όπως
και ο κ.
Αβράμης επανειλημμένως είχαν
συζητήσει το συγκεκριμένο
θέμα για τα δύο ξενοδοχεία
σε συνεδριάσεις του
Δ.Σ. και αν δηλώνουν
ότι δεν το γνώριζαν
προφανώς ψεύδονται
Η αλήθεια
λοιπόν για το
συγκεκριμένο θέμα είναι
.ότι:
Η
Αρχική πρόταση της
ομάδας των μελετητών
που είχε η
επιχείρηση, ήταν η
δημιουργία μιας ενιαίας
ξενοδοχειακής μονάδας με
την μετατροπή και
συγχώνευση όλων των
κτιριακών συγκροτημάτων. Αυτό
θα γινότανε σταδιακά
ανάλογα με τις
οικονομικές δυνατότητες της
επιχείρησης και έως
τότε ο ΕΟΤ
μας έδινε το
χρόνο εκδίδοντας 2
άδειες και σήματα
λειτουργίας, σύμφωνα όμως με την
υφιστάμενη κατάσταση των
κτιρίων (μία άδεια για
ξενοδοχείο 1* και
μία άδεια για
ξενοδοχείο 2*)
Ο
κ. Αβράμης θεωρώ
ότι για λόγους
σκοπιμότητας, ζήτησε από
τον ΕΟΤ και
μεθόδευσε ερήμην όλων
την έκδοση άδειας
λειτουργίας για ένα
ξενοδοχείο, λέγοντας μάλιστα
στον ΕΟΤ ότι
είχαν ολοκληρωθεί όλες
οι εργασίες που
προβλέπονταν στα εγκεκριμένα
από τον ΕΟΤ
αρχιτεκτονικά σχέδια, που
πληρούσαν τις προδιαγραφές
για την έκδοση
ενιαίου σήματος 2*
(απαιτούμενα τετραγωνικά σε
δωμάτια και άλλους κοινόχρηστους
χώρους) Αυτά μου
είπαν οι αρμόδιοι υπάλληλοι
ου Ε.Ο.Τ. και
αφού είχαν ολοκληρωθεί
είχε υλοποιηθεί δηλαδή
η εγκεκριμένη μελέτη
εκδόθηκε το σήμα
λειτουργίας για ένα ξενοδοχείο 2 αστέρων.
Όλα αυτά έγιναν εν
αγνοία μου, όταν
το έμαθα ενημέρωσα
τον Πρόεδρο και
το Δ.Σ. και
τους είπα αφού
το δικό μου
όνομα είχαν ως
εκπροσώπου, σε καμία
περίπτωση δεν θα
δεχόμουν με ψευδή
στοιχεία και παραπληροφόρηση του
ΕΟΤ να λειτουργώ
το ξενοδοχείο. Άμεσα
ενημέρωσα τον ΕΟΤ
ότι δεν προχώρησαν
οι εργασίες για
την εφαρμογή της
μελέτης και η
οποία βέβαια δεν
είχε υλοποιηθεί (υποχρέωση
μου που προκύπτει
από τον κανονισμό σχέσεων πελατών και ξενοδόχων άρθρο 8 του ν. 1652/30-10-1986 ) και
ότι στο ένα ξενοδοχείο ΠΗΓΗ δεν είχε
γίνει καμία παρέμβαση, ενώ η υφιστάμενη
κατάσταση ήταν αυτή
των προηγουμένων ετών,
9 τετραγωνικά το δίκλινο
δωμάτιο και σε
περίπτωση καταγγελίας πελατών
ή άλλων αρμοδίων
ουδεμία ευθύνη φέρω.
Ο ΕΟΤ τότε
επανέφερε στην αρχική
κατάσταση την λειτουργία
των ξενοδοχείων με
την προσωρινή έκδοση
και πάλη 2
αδειών και με
σύσταση να προχωρήσουμε
σύντομα στην εφαρμογή
των εγκεκριμένων αρχιτεκτονικών σχεδίων.
Αυτή είναι
η αλήθεια κύριε
επιθεωρητά του υπουργείου
οικονομικών, που σπιλώνετε
αδικαιολόγητα και με
προχειρότητα την υπόληψη
υπαλλήλων που τολμούν
να καταγγείλουν άνομες
πράξεις.
Γνώριζα ότι εργαζόντουσαν
περισσότεροι από 5 υπάλληλοι
της επιχείρησης στο
δήμο Σιδηροκάστρου. Αρχικά
είχα εκφράσει την
αντίθεση μου κατόπιν
το έθεσα θέμα
σε συνεδρίαση του
Δ.Σ. και επί
σειρά ετών το
κατήγγειλα με τον
ποιο έντονο τρόπο
δημοσίως και στα
μέσα ενημέρωσης και
μάλιστα δεχόμουν και
απειλές από διαφόρους τότε συμβούλους για
αυτή μου τη
στάση. Ο κ. Αβράμης
ήταν πρόεδρος της
επιχείρησης τότε και
με δική του
εισήγηση γινόντουσαν πάντα οι
προσλήψεις ας μας
πεί πότε και
ποιους προσέλαβε με την διαδικασία
που προβλέπει ο ν.2190/94
αλλά σε
αυτόν ονομαστικά όπως
και σε κανένα
άλλο πρόεδρο ή
μελος του Δ.Σ.
δεν καταλογίζετε ευθύνες
κύριε επιθεωρητά του
υπουργείου οικονομικών γιατί
άραγε?
Ποτέ μου από
το 1989 έως
και την ημέρα
απόλυσής μου δεν
έκανα ουδεμία πρόσληψη
η απόλυση αφού
το δικαίωμα αυτό
το είχε το
Δ.Σ. συμβούλιο και το οποίο
έλεγχε απόλυτα ο
εκάστοτε Πρόεδρος.
Στην
περίπτωση της Δημοτικής
Επιχείρησης Λουτρών Σιδηροκάστρου
η ενημέρωση της
επιχείρησης για την
ύπαρξη και εφαρμογή
του νόμου 3833/2010
και
αργότερα του νόμου 3845/2010, έπρεπε
να γίνει από
τις υπηρεσίες του
Δήμου, αφού ο
Δήμος έχει άμεση
ενημέρωση από το
υπουργείο εσωτερικών και ο
νομικός σύμβουλος του
Δήμου, μετά από
μελέτη των διατάξεων
του συγκεκριμένου νόμου
θα έπρεπε να
είχε ενημερώσει την
διοίκηση της επιχείρησης,
για την εφαρμογή
η μη των
διατάξεων των παραπάνω
νόμων στην Δ.Ε.Λ.Σ.
Την
αλληλογραφία της επιχείρησης
όπως γνωρίζεται σύμφωνα
με τον κανονισμό,
την διαχειρίζεται ο
Πρόεδρος της επιχείρησης
και η γραμματέας
του, εγώ δεν
είχα πρόσβαση στην αλληλογραφία, επομένως
δεν γνωρίζω και
εάν υπήρξε ενημέρωση με
σχετικό έγγραφο, από
τον Δήμο η
από άλλη υπηρεσία.
Αυτό που εγώ
γνώριζα έως και
τον Μάρτιο του 2011
ήταν ο ν. 3833/2010 του οποίου
οι διατάξεις δεν
μπορούσαν να εφαρμοστούν
στην Δ.Ε.Λ.Σ.
Τον
Απρίλιο του 2011
έθεσε το θέμα
ο κ. Γεωργιλάς
και μας ζήτησε
να απευθυνθούμε στην
επιθεώρηση εργασίας με
ερώτημα, αν ο
νόμος 3833 έχει εφαρμογή
και στην δική
μας επιχείρηση. Οι
εργαζόμενοι την ίδια
ημέρα καταθέσαμε εγγράφως
το ερώτημα στην
επιθεώρηση εργασίας Σερρών, για
την εφαρμογή η μη των
διατάξεων των νόμων
3833/2010 και 3845/2010
και η επιθεώρηση
η οποία αφού
ενημερώθηκε σχετικά από
τις δικές της υπηρεσίες, μας
απάντησε εγγράφως, ότι υπόχρεοι
για την εφαρμογή
του ν.3833/2010
είναι πλέον και
όλες ανεξαιρέτως οι
δημοτικές επιχειρήσεις, επειδή
ο νόμος 3833/2010
άλλαξε με τροπολογία
που κατατέθηκε στον
ν.3842/2010 και βέβαια
τότε όλοι οι
εργαζόμενοι ενημερώθηκαν από
εμένα και αποδέχθηκαν
ως ήταν φυσικό
τις απαιτούμενες παρακρατήσεις. Θα έπρεπε
να τα γνωρίζετε
αυτά κύριε επιθεωρητά
αφού δεχθήκατε να
αναλάβετε τέτοιες υποχρεώσεις.
Η
θερμαλία πηγή κύριε
επιθεωρητά του υπουργείου
οικονομικών, σχεδιάστηκε για
να λειτουργεί και
να είναι βιώσιμη,
όταν προηγουμένως θα
είχαν ολοκληρωθεί οι
εργασίες του νέου
ξενοδοχείου και τις
ανάγκες του οποίου
θα κάλυπτε, αυτά
προέβλεπε και η
μελέτη βιωσιμότητας
Υπάρχει ο
φάκελος της θερμαλίας
πηγής όπου αναφέρονται
τα ποσά που
δαπάνησε η επιχείρηση
με σε ένα
κτήριο που είχε
παραδοθεί έτοιμο για
λειτουργία.
Αποφασίστηκε από
την διοίκηση της
επιχείρησης με πρόεδρο
τον Αβράμη Σωτήρη
και αντιπρόεδρο τον
Σπάση Αθανάσιο τότε
δήμαρχο Σιδηροκάστρου η
ανακαίνιση και η
διαμόρφωση του κτηρίου
πριν καν να
λειτουργήσει.
Υπογράφηκε συμφωνητικό
από ότι θυμάμαι
με τον εργολάβο
που μειοδότησε, για
το σύνολο της
επένδυσης χωρίς το
Φ.Π.Α. στις 300.000 €
περίπου με έκπτωση
14%,
Μετά
τις δικές μου
καταγγελίες για υπερτιμολογήσεις, μείωσαν
τις τιμές στα
προϊόντα και εργασίες
που ανέφερα σε
συζητήσεις, όλως περιέργως
κατά ένα ποσοστό
χωρίς τροποποίηση της
σύμβασης και χωρίς
να έχει τέτοια
υποχρέωση ο εργολάβος.
Παράδειγμα έχουν αγοραστεί
και τοποθετηθεί κλιματιστικά
9000 btu όχι inverter (αγνώστου
προέλευσης επειδή έβγαλαν τα
λογότυπα του εργοστασίου
και εξαφάνισαν τα
τηλεχειριστήρια για να
μην ξέρουμε τον
τύπο και την
μάρκα) Σύμφωνα με
το τιμολόγιο τα
κλιματιστικά ήταν στην
προσφορά του εργολάβου
1200 € χωρίς Φ.Π.Α
με έκπτωση 14%
ενώ τα ίδια
κλιματιστικά εκείνη την
περίοδο πωλούντο στην
λιανική από γνωστά
πολυκαταστήματα με την
τοποθέτηση 200 €. Μετά τις
καταγγελίες αν θυμάμαι
καλά τα μείωσαν
περίπου στα 700 €. Όλως
περιέργως και πάλη
μετά τις καταγγελίες
μου και εφόσον
ενημέρωσα για τα
πάντα τον κ.
Σπάση ο ίδιος
τότε μου έλεγε
ότι, ήταν πολύ
ενοχλημένος και θυμωμένος,
συμφωνούσε μαζί μου
ότι το συνολικό
ύψος της ανακαίνισης
δεν κόστιζε περισσότερο
από 150.000 €, παρόλα
αυτά περίμενε μου
έλεγε τις εκλογές
και μετά θα
τον άλλαζε, αυτά
από ότι γνωρίζω
τα έχει πει
και σε πολλούς
άλλους.
Τα
έσοδα από τη
χρήση της θερμαλίας
το 2007 κύριε
επιθεωρητά δεν ξεπέρασαν
τις 50.000€. Το κόστος
λειτουργίας ήταν βέβαια
πολύ μεγαλύτερο, οι
εγκαταστάσεις άρχισαν σε
μικρό διάστημα να καταστρέφονται από
την προχειρότητα της
μελέτης που έγινε
για την ανακαίνιση
και το σπουδαιότερο
δεν υπήρχε η
δυνατότητα να λειτουργούν
και τα δύο
υδροθεραπευτήρια μαζί, λόγω μειωμένης
παροχής ιαματικού νερού
την θερινή περίοδο.
Θα πρέπει να
σας αναφέρω εδώ
ότι το υδροθεραπευτήριο αυτό,
δεν είχε ουδέποτε
άδεια λειτουργίας και
λειτούργησε για ένα
διάστημα με ευθύνη
του κ. Αβράμη.
Για όλα
αυτά η επιχείρηση
δαπάνησε 300.000 ευρώ και
εσείς κύριε επιθεωρητά
μετά από έρευνα
μηνών δεν αντιληφθήκατε
τίποτα ύποπτο.
Στο
διάστημα που ήταν
πρόεδρος ο κ. Αβράμης
με εισήγησή του
η επιχείρηση πήρε δάνειο για
τις τρέχουσες υποχρεώσεις
από την Συνεταιριστική Τράπεζα
Σερρών με επιτόκιο
11,5 % ενώ θα
μπορούσε να πάρει
για τις ίδιες
ανάγκες το δάνειο
από το ταμείο
παρακαταθηκών και δανείων
με 5,5 % γιατί
άραγε δεν το έκανε?
Μετά την αποχώρησή
του το έκανε
η επιχείρηση με
δική μου εισήγηση,
πήραμε δηλαδή δάνειο
από το ταμείο
παρακαταθηκών με 5,5% για
να εξοφλήσουμε το δάνειο
της Συνεταιριστικής Τράπεζας
Σερρών με επιτόκιο
11,5%. Με την πράξη
του αυτή ο κ.
Αβράμης ζημίωσε την
επιχείρηση, ούτε αυτό
το εντοπίσατε κύριε
επιθεωρητά για να
του καταλογίσετε ευθύνες,
αν ναι γιατί
δεν αναφέρετε το
όνομά του? ή το
γεγονός είναι επουσιώδες
μπροστά στο αν
γνωρίζει ξένες γλώσσες
ο διευθυντής της
επιχείρησης? Και για
να μην το ξεχάσω το
ποσοστό των αλλοδαπών
σε σχέση με
την μηνιαία πληρότητα
των ξενοδοχείων των λουτρών
ήταν 0,02%
Αυτά
και πολλά άλλα
τέτοια συνέβαιναν όπως μειοδότης
σε διάτρητη δημοπρασία ήταν
ο πατέρας του
κ. Αβράμη Προέδρου τότε, ο οποίος
προμήθευε επί 1
χρόνο την επιχείρηση
με είδη σούπερ
μάρκετ, προφανώς ούτε αυτό
το έχετε αντιληφθεί
κύριε επιθεωρητά ή
το θεωρήσατε ασήμαντο.
Για όσους δεν
με γνωρίζουνε είμαι
υποχρεωμένος αναφερθώ και
στην δική μου
βιογραφία.
Είμαι
τελειόφοιτος δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης,
έχω σπουδές ως
ηλεκτρονικός με ειδίκευση
σε ηλεκτρονικά πλοίων
(ραντάρ αυτόματους πιλότους κ.α.) και
έχω εργαστεί σε
περισσότερες από 80
χώρες σε όλο
τον κόσμο διαμένοντας
φυσικά σε 10άδες
ξενοδοχεία 4 και 5 αστέρων
ανά τον
κόσμο και γευματίζοντας
σε 100άδες εστιατόρια
της ίδιας κατηγορίας
και βέβαια για τις
συναλλαγές μου σε
όλες αυτές τις
χώρες δεν έκανα
χρήση της Ελληνικής
γλώσσας. Μετά το
1980 εγκαταστάθηκα στο
Σιδηρόκαστρο
Παράλληλα με
την εργασία μου
στα Λουτρά Σιδηροκάστρου, για
ένα διάστημα ήμουνα
και τουριστικός πράκτορας
στο Var Tours της
Βουδαπέστης
Από
το 1984 έως
και το 1994
παρακολούθησα επιμορφωτικά σεμινάρια
600 ωρών σχετικά
με την εκπαίδευση
προσωπικού λουτροπόλεων του
Συνδέσμου Δήμων &
Κοινοτήτων Ιαματικών Πηγών
Ελλάδας.
Παρακολούθησα διάφορα
άλλα σεμινάρια της
Ε.Ε.Τ.Α.Α Π.Ε.Τ.Α. &
Ε.Ο.Μ.Ε.Χ. που είχαν
σχέση με διοίκηση
επιχειρήσεων marketing διαφήμιση,
εκπαιδεύτηκα σε ξενοδοχειακά
προγράμματα και συμμετείχα
σε κάθε δραστηριότητα
φορέων του Ιαματικού
Τουρισμού, ήμουν πολλά
χρόνια συνδρομητής του
Δελτίου Εργατικής Νομοθεσίας,
Μιλώ
καλά Αγγλικά, Ισπανικά, Τσέχικα,
και Ουγγρικά, είμαι
μέλος του Δ.Σ.
του Πανελλήνιου Συλλόγου
Ιαματικών Πηγών &
Λουτροπόλεων, συνεργάστηκα όλα
αυτά τα χρόνια
αφιλοκερδώς με όλες
τις υπηρεσίες του
κράτους για την
προώθηση του Ιαματικού Τουρισμού
στη χώρα μας.
Θα έπρεπε να ρωτήσετε
όμως κύριε επιθεωρητά
τους καταγγελλόμενους τον
Σωτήρη Αβράμη ο
οποίος ασκούσε τότε
το διευθυντικό δικαίωμα
για παράδειγμα, τι
σπουδές έχει κάνει
αν γνωρίζει ξένες
γλώσσες και ποιες.
Θα έπρεπε να
ερωτηθούν από όλους
τους δημότες μας
και οι κρυπτόμενοι
πίσω από τα
θεσμικά τους αξιώματα
όπως και οι
έχοντες θέσεις συμβούλων
πόσες και
ποιες ξένες γλώσσες
γνωρίζουν και ποια
άλλη επιτυχή επαγγελματική
δραστηριότητα είχαν.
Την δεκαετία
του 80 ανέλαβα
μια λουτρόπολη με
6 άτομα προσωπικό
εγκαταστάσεις αχούρια με
ετήσιο τζίρο 5.000.000
δραχμές και με
λειτουργία μόνο 3
μήνες ετησίως.
Έως
και το 2002
είχαμε τα καλύτερα
δυνατόν αποτελέσματα χρήσης, με
ετήσια κέρδη επί
του τζίρου που
έφταναν και το
30%, μια επιχείρηση
με 40 άτομα
προσωπικό, ετήσια λειτουργία
και με τζίρο που
έφθανε το 1.200.000
€ και με
μηδέν χρέος. Το
αποτέλεσμα αυτό προέκυψε
κυρίως από τις
δικές μου δραστηριότητες και
των υπολοίπων εργαζομένων. Θεωρώ
επομένως ότι σήμερα
είμαι ειδικός στις Μονάδες
Ιαματικής Θεραπείας και
οι διοικητικές ικανότητές
μου φαίνονται από
τα αποτελέσματα, άλλωστε
το επιβεβαιώνουν και
οι ειδικοί αξιολογητές
τους οποίους έφερε
και πλήρωσε η
τότε διοίκηση προκειμένου
να αξιολογήσουν εμένα
το προσωπικό και
την επιχείρηση.
Η
εικόνα αυτή της
επιχείρησης ανατράπηκε δραματικά
με την αλλαγή
της διοίκησης το 2003 και
την ανάληψη καθηκόντων
προέδρου από τον κ.
Αβράμη Σωτήρη τον οποίο
και κατήγγειλα για
κακοδιαχείριση, αφού από το πρώτο
κιόλας έτος δημιούργησε
χρέος το οποίο
αυξανόταν επικίνδυνα κάθε
έτος. Το 2002 η
επιχείρηση την οποία
παρέλαβε η τότε
διοίκηση είχε μηδενικό
χρέος.
Σαφώς
και υπήρξαν έντονες
αντιδράσεις από εμένα,
για τους επικίνδυνους
χειρισμούς στα θέματα
διαχείρισης και έγγραφες
διαφωνίες μου που
στην συνέχεια κατέληξαν
σε καταγγελίες, απεργίες
και δημόσια τηλεοπτική
αντιπαράθεση, έως ότου ο
τότε Δήμαρχός μετά
την δημόσια κατακραυγή,
αναγκάσθηκε στην αντικατάσταση
του Αβράμη στις
αρχές του το
2008 (Το επικαλέσθηκε
ο ίδιος ενώπιων
άλλων συμπολιτών μου)
Δεν υπήρξα
δημόσιος υπάλληλος, ήμουν
πάντα υπάλληλος σε
νομικό πρόσωπο ιδιωτικού
δικαίου και τα
προσόντα και η
αξιολόγηση των υπαλλήλων
καθορίζονταν έως και το
1997 από τις
διοικήσεις των επιχειρήσεων
όπως και στις
επιχειρήσεις Ι.Δ. (θα έπρεπε
να το γνωρίζει αυτό
ο υπογράφων το
πόρισμα)
Συνεπώς το
τότε Δ.Σ. της
επιχείρησης έκρινε ότι
ήμουν ο κατάλληλος
για αυτή τη
θέση, μου το
πρότειναν και την
αποδέχθηκα.
Το
2000 έγινε η
αναμόρφωση της σύμβασης
μου επειδή είχαν
αλλάξει τα δεδομένα
λειτουργίας της επιχείρησης
από το 1991 Η
επιχείρηση λειτουργούσε πλέον
σε ετήσια βάση
ενώ ήταν εποχική
και αντί για 37,5
ώρες εβδομαδιαίως όπως είχε
συμφωνηθεί στο πρώτο
ιδιωτικό συμφωνητικό πλέων
εργαζόμουν περίπου 60 ώρες
εβδομαδιαίως, όλες της
εορτές Σάββατα και
Κυριακές και βέβαια
ήμουνα σε ετοιμότητα
όλο το 24ωρο
και όλες τις
ημέρες του χρόνου.
Δεν
προσέλαβα εγώ κανέναν
εργολάβο καθαριότητας και
δεν υπέγραψα κανένα
συμφωνητικό με εργολάβο,
ούτε και έκανα
καμία συμφωνία, άλλωστε
αυτό αποδεικνύεται από
τα πρακτικά του
Δ.Σ.
Την
εργολάβο καθαριότητας την
προσέλαβε με δική
του προσωπική ευθύνη
ο τότε Πρόεδρος
της επιχείρησης Σπάσης
Αθανάσιος, σε συνεννόηση
με τους υπολοίπους
Διοικητικούς Συμβούλους και
μάλιστα υποχρεώνοντας την
εργολάβο να προσλάβει
τα συγγενικά και
φιλικά προς αυτούς
πρόσωπα,
Εγώ
κατ, εντολή του
κ. Σπάση συνέταξα
το ιδιωτικό συμφωνητικό
όπως μου το
ζήτησε και σύμφωνα
με τους όρους
που είχαν συμφωνήσει,
βέβαια καλύπτοντας απόλυτα
τις ανάγκες της
επιχείρησης και μόνο
και ομολογώ ότι
η επιχείρηση, κέρδισε
αφού τα ίδια
άτομα με τις
ίδιες ώρες και
μέρες αν εργαζόντουσαν
ως άμισθοι υπάλληλοι
της επιχείρησης, θα
κόστιζαν πολύ περισσότερο.
Η εργολάβος καθαριότητος
προσέλαβε το προσωπικό
σύμφωνα με τις
υποδείξεις της επιθεώρησης
εργασίας την οποία
είχα ενημερώσει εγώ,
πριν την υπογραφή
από τον κ.
Σπάση του Ιδιωτικού
Συμφωνητικού.
Για
όλα τα παραπάνω
όπως γνωρίζετε έχει
κατατεθεί έγκλιση εναντίον
μου η οποία
δικάστηκε προσωρινά και η
απόφαση του δικαστή
λέει πως η
μήνυση που κατατέθηκε
εναντίον μου, είναι
ψευδής προσχηματική και κατατέθηκε
προκειμένου να γίνει
η απόλυση μου
χωρίς την καταβολή
της νόμιμης αποζημίωσης.
Δεν το γνωρίζατε
αυτό κύριε επιθεωρητά,
αγνοείται για δεύτερη
φορά τις αποφάσεις
των δικαστηρίων?
Στο
έγγραφό μου προς
τον Πρωθυπουργό αναφέρομαι
στην περίοδο 2003 έως
και 2007 και δεν
υπαινίσσομαι κάτι, λέω
ευθέως και χωρίς
περιστροφές αυτό που
πίστευα, ότι με την κακοδιαχείριση
που έκανε η τότε διοίκηση,
υπερχρέωσε τη επιχείρηση
την απαξίωσαν και
τώρα δέστε μόνοι
σας τα οικονομικά
αποτελέσματα, και το
εργασιακό καθεστώς.
Θα
πρέπει βέβαια να γνωρίζουν
όλοι ότι το
πόρισμα αυτό κόστισε
στην επιχείρηση 5000€ δηλαδή από 2500 στον κάθε ένα που το υπογράφει.
Περίμενα πραγματικά
να γίνει ουσιαστικός
διαχειριστικός έλεγχος και
να αποδοθούν οι
ανάλογες ευθύνες και
όμως δεν αναφέρεστε
με ονόματα στους
συγκεκριμένους προέδρους και
δημάρχους που με
δική τους ευθύνη
κατασπαταλήθηκαν εκατομμύρια ευρώ δημόσιο
χρήμα, καταστράφηκαν περιουσιακά
στοιχεία του δημοσίου,
έγιναν διάφορες άνομες
πράξεις που πιθανών
να εξυπηρετούσαν προσωπικά
τους συμφέροντα και
για όλα αυτά
δεν γνωρίζετε τίποτα
κύριε επιθεωρητά? η αν γνωρίζετε
γιατί δεν αναφέρεστε με
τα ονόματά τους ?
Ενδιαφέρει τον
κόσμο αν ο
διευθυντής είχε τα
τυπικά προσόντα για
την πρόσληψη του
και δεν ενδιαφέρει
το αποτέλεσμα από
την εργασία που
πρόσφερε?
Και όμως
κύριε επιθεωρητά και τα προσόντα
είχα και την
εμπειρία που θα
χρειαζόντουσαν πολλές ζωές
οι εκάστοτε πρόεδροι
και δήμαρχοι για
να τα αποκτήσουν,
με αξιολόγησαν ειδικοί
σύμβουλοι και έχει
καταγραφή η αξιολόγησή
τους κύριε επιθεωρητά
και με αξιολόγησαν
θετικά και επαινετικά.
Να είναι
βέβαιοι όλοι ότι
στο ακροατήριο θα
είμαι αμείλικτος εναντίων
όλων εκείνων που
με κάθε τρόπο
έβλαψαν τα συμφέροντα
της επιχείρησης των
λουτρών και κατ’ επέκταση
των εργαζομένων, αλλά
και εναντίων όλων
που κατά καιρούς
προσπάθησαν να σπιλώσουν
την υπόληψη μου.
Ηλίας Σαχπατζίδης
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου