ΕΚΚΡΕΜΕΙ Η ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ 1,5 ΕΚ. ΕΥΡΩ ΓΙΑ ΤΟ ΕΡΓΟ ΤΗΣ ΣΩΣΑΝΔΡΑ
Περίπου 3,5 εκ. ευρώ είναι τα χρέη της ΔΕΥΑ, σύμφωνα με τα
στοιχεία που έδωσε η ίδια στη πρώτη διαβούλευση που έγινε τη περασμένη Τετάρτη
Η Σημερινή οικονομική
κατάσταση έχει
ως εξής
ΣΥΝΟΛΙΚΕΣ
ΟΦΕΙΛΕΣ Δ.Ε.Υ.Α
Όφειλες προς Δ.Ο.Υ
1.343.000,00 ευρώ
Προσαυξήσεις προς Δ.Ο.Υ. 241.000,00 ευρώ
Όφειλες προς Ι.Κ.Α 58.800,00 ευρώ
Όφειλες ΤΣΜΕΔΕ 59.760,00 ευρώ
Οφειλές προς Τράπεζες ΔΑΝΕΙΟ 510.000,00 ευρώ
Όφειλες προς ΔΕΗ σύνολο 339.640,00 ευρώ
Απαιτήσεις από Αγωγές :Πάνω από 730.000,00 ευρώ Απαιτήσεις Οφειλών από
τελεσίδικες αποφάσεις
Ενώ εκκρεμεί και η απόφαση για την επιστροφή του 1.500.000,00 ευρώ για το γεγονός του ότι δεν
έχει καταστεί λειτουργικό το δίκτυο ύδρευσης Σωσάνδρας Αριδαίας ενώ έχει
χρηματοδοτηθεί για να λειτουργήσει από ευρωπαϊκούς πόρους.
ΣΥΝΟΛΙΚΟ ΠΟΣΟ ΟΦΕΙΛΗΣ
προς εξωτερικούς συνεργάτες &
προμηθευτές 553.489,00 ευρώ Αναλύονται
παρακάτω το ποσά:(Προμηθευτές Παρελθόντων ετών 297.997,00.
Όφειλες παρελθόντων ετών σε επιταγές:126.642,00)
Προμηθευτές Τρεχόντων ετών 128.850,00.
Οι παραπάνω οφειλές αφορούν στο σύνολο όλα τα έτη της
επιχείρησης από εργασίες σκαπτικών μηχανημάτων, υλικών ύδρευσης, υλικών
αποχέτευσης, χλωρίων & χλωριώσεων,
αναλύσεις υδάτων, αποφράξεις, συντηρήσεις γεωτρήσεων, ΔΕΗ, Δημόσιες Υπηρεσίες.
Οι παραπάνω οφειλές
προκύπτουν από την λειτουργία της Δ.Ε.Υ.Α
από την ίδρυση της επιχειρήσεων Δ.Ε.Υ.Α
ΑΡΙΔΑΙΑΣ και Δ.Ε.Υ.Α
ΕΞΑΠΛΑΤΑΝΟΥ, οι οποίες συνενώθηκαν και
δημιουργήθηκε με τον Καλλικράτη το 2011 το νέο Ν.Π.Ι.Δ Δ.Ε.Υ.Α
ΑΛΜΩΠΙΑΣ με την συνένωση των
δήμων
Ένα ακόμη σημαντικό στοιχείο στο οποίο βασίζονταν οι
επιχειρήσεις έως και το 2010, ήταν
η τακτική επιχορήγηση της Δ.Ε.Υ.Α από
κρατικούς φορείς ώστε να καλύπτει
οικονομικά κενά που δημιουργούνταν
για κάθε έτος.
Από την παραπάνω ανάλυση των στοιχείων σε σχέση με την
τιμολογιακή πολιτική η οποία ίσχυε κάθε
χρονιά , η χρέωση της αξίας του νερού σε
σχέση με τα έξοδα της λειτουργιάς της επιχείρησης αλλά και τα έσοδα τα οποία υπήρχαν στα ταμεία
ανά έτος προκύπτει ότι η επιχείρηση
λειτουργούσε ζημιογόνα κατά 100.000,00
με 150.000,00 χιλιάδες ευρώ ετησίως, πέρα του πόσου
των ετησίων επιχορηγήσεων τακτικής χρηματοδότησης από κρατικούς φορείς έως και το 2010, δηλαδή
αν δεν κάλυπταν ούτε οι επιχορηγήσεις το έλλειμμα που δημιουργούταν, εύκολα θα
καταλάβει κανείς το ύψος που θα είχε δημιουργηθεί αν δεν υπήρχαν
χρηματοδοτήσεις όπως σήμερα.
Υφιστάμενη κατάστασης ύδρευσης &
τιμολογιακής πολιτικής της Δ.Ε.Υ.Α. Αλμωπίας
Η υφιστάμενη κατάσταση ύδρευσης της περιοχής μας σε γενικά
χαρακτηριστικά είναι η εξής:
1)Υπάρχουν χωριά που υδροδοτούνται μονό από πηγές
2)Χωριά που υδροδοτούνται και από πηγές και από
γεωτρήσεις
3)Και χωριά που υδροδοτούνται μόνο από γεωτρήσεις.
Η υφιστάμενη κατάσταση τιμολογιακής πολιτικής ύδρευσης της
περιοχής μας σε γενικά χαρακτηριστικά
είναι η εξής:
1) Υπάρχουν χωριά που
χρεώνονται με υδρόμετρα, για τις περιοχές αυτές η χρέωση για τις παροχές
κατανάλωσης φτάνουν τα 34,00 Ευρώ στα
100 κυβικά νερού όπου είναι και το πάγιο
δηλαδή 0,34 λεπτά το κυβικό του νερού.
2) Υπάρχουν χωριά που
χρεώνονται κατά κεφαλήν έτσι η χρέωση για τις παροχές αυτές στα χωριά χωρίς
υδρόμετρα είναι 20,75 Ευρώ κατά κεφαλήν. Δηλαδή αναλογικά με τα μέλη που
καταναλώνουν το νερό σε κάθε οικία, ενώ για οποιαδήποτε άλλη χρήση εκτός οικίας
η χρέωση βρίσκεται σήμερα στα 82,00 ευρώ.
Ο τρόπος αυτής της τιμολογιακής πολίτικης σήμερα δημιουργεί 2 κατηγορίες καταναλωτών με αποτέλεσμα να δημιουργούνται κοινωνικές
διαφορές και αναστάτωση μεταξύ των
πολιτών, ακόμη έχει αρνητικό αντίκτυπο στην είσπραξη των οφειλών από την
επιχείρηση. Να σημειωθεί πως όλα αυτά δεν θα ήταν πρόβλημα αν είχαν
εγκατασταθεί υδρόμετρα σε όλα τα χωριά και τους οικισμούς του Δήμου ,αλλά αυτό
δεν έχει ολοκληρωθεί εξαιτίας της έλλειψης προσωπικού, χωρίς να δίνει την
δυνατότητα και το δικαίωμα η ίδια η πολιτεία με την ισχύουσα νομοθεσία να
πραγματοποιήσουν προσλήψεις εξειδικευμένου προσωπικού, ώστε να μπορέσουν να κάνουν τις απαραίτητες
ενέργειες για την ολοκλήρωση του μέτρου αυτού ώστε να κάνουμε την τοποθέτηση
υδρομέτρων σε όλες τις περιοχές.
Με το παραπάνω μέτρο , όπως υποστήριξαν,πρωτίστως θα ισχύει ο γενικός
κανόνας της ίσης μεταχείρισης των πολιτών καθώς θα επιτευχθεί και ο στόχος της
ορθολογικής χρήσης του νερού. Συνεπώς ο κάθε καταναλωτής θα καλείτε να πληρώσει
την χρήση κατανάλωσης αναλογικά με την ποσότητα του νερού που θα
καταναλώσει-σπαταλήσει ενώ ταυτόχρονα θα επαρκεί το πόσιμο νερό για όλους χωρίς
να υπάρχει το αίσθημα της αδικίας μεταξύ των πολιτών.
Χωριά όπως οι Προμάχοι, το Λουτρακί, η Ίδα, η Κωνσταντία, το
Άλωρο, η Άψαλος το Θεοδωράκι, η Φιλώτια, η Πιπεριά, ήταν χωριά χωρίς υδρόμετρα
τα οποία αντιμετώπιζαν συχνά προβλήματα επάρκειας νερού, με την εγκατάσταση
υδρομέτρων αυτό λύθηκε λόγω της ορθολογικής χρήσης νερού.
Υφιστάμενη κατάσταση & τρόπος λειτουργίας της Δ.Ε.Υ.Α
Τμήματα προσωπικού
1) Διευθυντής
2) Διοικητικό Προσωπικό
το οποίο αποτελείτε από 6 εργαζόμενους οι τρεις εργάζονται στο ταμείο τηρώντας
την οικονομική διαχείριση, έγγραφα, τήρηση πρωτοκόλλου, διεκπεραίωση
διοικητικών υποθέσεων, επικοινωνία με τους πολίτες & εσωτερική ενημέρωση
υπηρεσιών για τον σωστό προγραμματισμό, και οι υπόλοιποι τρεις εργαζόμενοι
σχετίζονται για την διεκπεραίωση της αλληλογραφίας, έγγραφων ειδοποιήσεων – ενημερώσεων προς καταναλωτές,
την τήρηση πρακτικών, καθώς και την τήρηση ημερολογίου βλαβών και υλικών.
3) Υδραυλικοί: Υπάρχουν
2 μόνιμοι εργαζόμενοι & ένας υδραυλικός
ο οποίος εργάζεται με τιμολόγιο για την κάλυψη αποκατάστασης βλαβών για 42 χωρία και οικισμούς του Δήμου μας ενώ κατά καιρούς προσλαμβάνεται προσωπικό για
δίμηνη απασχόληση η μέσω προγραμμάτων απασχόλησης μεγαλύτερης διαρκείας όπως 5 μηνών και 8
μηνών (ΕΣΠΑ – ΟΑΕΔ)
4) Αποθηκάριος: Υπάρχει
1 εργαζόμενος ο οποίος διαχειρίζεται τα υλικά ύδρευσης – αποχέτευσης μηχανολογικού εξοπλισμού, εργαλείων,
πραγματοποιεί την καταγραφή όλων αυτών, τηρεί βιβλίο πρωτοκόλλου υλικών
καθώς επίσης και τα διανέμει στα
συνεργεία αποκατάστασης βλαβών κερδίζοντας χρόνο για κάθε βλάβη.
5) Λογιστήριο: Συνεργαζόμαστε
με εξωτερικό συνεργάτη λόγω μη εξειδικευμένου μόνιμου προσωπικού, ο οποίος
εργάζεται για την διεκπεραίωση
οικονομικών ζητημάτων όπως εντάλματα πληρωμών, μισθοδοσίες προσωπικού,
ισολογισμό κάθε έτους, απολογισμό οικονομικού έτους καθώς και την αρχειοθέτηση
και επίδοση οικονομικών στοιχείων για πιθανούς ελέγχους από αρμόδιους
ελεγκτικούς μηχανισμούς.
Χώροι εργασίας: Τα Κεντρικά Γραφεία βρίσκονται στο υπόγειο
του κτηρίου του Δημαρχείου, αποτελούνται από τους παρακάτω χώρους
Ταμείο
Λογιστήριο
Γραφείο Διευθυντή
& Προσωπικού
Γραφείο Προέδρου
Εργοτάξιο στο οποίο
υπάρχει χώρος τοποθέτησης υλικών ύδρευσης – αποχέτευσης, μηχανολογικού
εξοπλισμού, αποθηκευτικός χώρος δεξαμενών χλωρίων, αίθουσα εργαστηρίου
αναλύσεων.
Ακόμη χώροι διαχείρισης & δράσης της Δ.Ε.Υ.Α είναι και
τα παρακάτω:
Σημεία οικίσκων
Γεωτρήσεων Υδροδότησης
Σημεία δεξαμενών των
πηγών
Κατασκευές
υδατόπυργων
Το Ν.Π.Ι.Δ. λόγω
έλλειψης προσωπικού για να μπορέσει να ανταπεξέλθει και να καλύψει όλες εκείνες
τις βασικές ανάγκες που προκύπτουν
καθημερινά συνεργάζεται με εξωτερικούς επαγγελματίες έτσι λοιπόν οι Εξωτερικοί
συνεργάτες είναι οι εξής:
1)Ανάδοχος Συντήρησης Γεωτρήσεων: Καλύπτει τις ανάγκες της
επιχείρησης λόγω της έλλειψης
εξειδικευμένου προσωπικού σε σχέση με την συντήρηση γεωτρήσεων και πολλές
φορές την αντικατάσταση εξαρτημάτων ή
και ολόκληρης κατασκευής της γεώτρησης, όπως για παράδειγμα φέτος υπήρχε η
ανάγκη αντικατάστασης γεώτρησης λόγω
βλάβης στα χωριά Άλωρο, Θεοδωράκι και Ξιφιανή αλλά και μικροεπισκευές που προέκυπταν σχεδόν στα περισσότερα χωριά.
2)Σκαπτικά Μηχανήματα
ΦΟΥΞ: Αυτή την στιγμή έχουμε 5
εξωτερικούς συνεργάτες με φούξ που καλύπτει ο κάθε ένας μια ζώνη
ώστε να μπορούν να γίνονται άμεσες παρεμβάσεις σε κάθε τοπική κοινότητα
κερδίζοντας χρόνο και επιπλέον έξοδα που προφανώς δημιουργούνται από τις συνεχόμενες μετακινήσεις.
3)Προμηθευτές υλικών ύδρευσης για την κάλυψη αναγκών αποκατάστασης
βλαβών του δικτύου ύδρευσης.
4)Προμηθευτές υλικών
χλωρίων, ενώ οι εργασίες χλωρίωσης γίνονται από το προσωπικό της Δ.Ε.ΥΑ.
μειώνοντας το κόστος.
5) Προμηθευτές Υλικών
έκτος σύμβασης π.χ. υδραυλικά, εργαλεία, υλικά πολυαιθυλενίου, κλπ
6) Προμηθευτές γραφικής ύλης για την κάλυψη αναγκών των
διοικητικών υπηρεσιών.
7) Προμηθευτές πετρελαίου κίνησης και λοιπών καυσίμων
8)Προμηθευτές Οικοδομικών υλικών για την αποκατάσταση σε σκληρές επιφάνειες
όπως π.χ. δρόμοι πεζοδρόμια κράσπεδα
κ.α. που δημιουργούνται από τις βλάβες που αποκαθιστούμε σε δίκτυα ύδρευσης και
αποχέτευσης
9) Προμηθευτές ασφαλτικών υλικών για την αποκατάσταση των
λακκουβών που προκαλούνται από τις βλάβες .
10) Συνεργεία αυτοκίνητων & μηχανημάτων που χρησιμοποιούμε για τις μετακινήσεις του
προσωπικού και των υλικών της επιχείρησης.
11) Εξωτερικός συνεργάτης για τις εργασίες απόφραξης
Με όλα όσα ανέφερα πιο πριν αξίζει να επαναληφτεί ότι εξυπηρετούνται περίπου 28.000
πολίτες του Δήμου μας στην 3ο χωροταξικά
μεγαλύτερο δήμο στην χώρα χωρίς να
αντιμετωπίζουμε ιδιαίτερα προβλήματα.
Κανονισμός δικτύων ύδρευσης
Ένα εξίσου σημαντικό ζήτημα προς συζήτηση είναι και ο
κανονισμός δικτύων ύδρευσης ο οποίος χρήζει σχετικές αλλαγές λόγο της
ανάγκης εξέλιξης και αναβάθμισης της
επιχείρησης σε σχέση με τις προκλήσεις της εποχής αλλά και για λόγους ευελιξίας
αυτής. Τα δεδομένα αλλάζουν, οι καιροί αλλάζουν, οπότε καλούμαστε να είμαστε
ευέλικτοι και πολύ πιο λειτουργικοί στις
απαιτήσεις των καιρών αλλά και απέναντι στους καταναλωτές μας έτσι λοιπόν έχουμε καταγράψει σημεία που
χρειάζεται να αλλάξουμε για να μπορέσουμε να καλύψουμε με τον καλύτερο δυνατό
τρόπο τις ανάγκες των πολιτών και δια
μέσου κανονισμού δικτύων ώστε να υπάρχει ακόμη πιο ξεκάθαρο πλαίσιο από την
επιχείρηση προς τους καταναλωτές άλλα
και το αντίστροφο δηλαδή να υπάρχει πιο
ξεκάθαρο πλαίσιο από τους καταναλωτές προς την Δ.Ε.Υ.Α. έτσι λοιπόν έχουμε εντοπίσει τα παρακάτω:
• Κοινή αντιμετώπιση
τιμολογιακής πολίτικης για τις επανασυνδέσεις στα χωριά χωρίς υδρόμετρα, έως σήμερα
δεν υπάρχει το ίδιο κόστος για την επανασύνδεση, στα χωριά που έχουμε υδρόμετρα
το κόστος για την επανασύνδεση ανέρχεται
στα 50,00 ευρώ ενώ στα χωριά χωρίς υδρόμετρα στα 100,00 ευρώ θεωρώ
δίκαιο πως αυτό θα πρέπει να αλλάξει ώστε να αντιμετωπίζονται το ίδιο οι 2
κατηγορίες καταναλωτών, ώστε τέλη επανασύνδεσης να ανέρχονται στα 50 ευρώ και
για τις δυο κατηγορίες πολιτών.
• Να ισχύει το μέτρο
της εγγύησης 35,00 ευρώ και για την κάθε αλλαγή που κάνει ο κάθε
ενοικιαστής και όχι μόνο για κάθε νέα
σύνδεση η επανασύνδεση που ισχύει έως
σήμερα, ώστε να μπορέσει η επιχείρηση σταδιακά να επιλύει και τα προβλήματα που
αντιμετωπίζει με την πλήρη καταγραφή παροχών από ενοικιαστές.
• Να αλλάξουμε και να
ξεκαθαρίσουμε σε σχέση με την δυνατότητα που έχει η επιχείρηση να μπορεί να
βεβαιώνει στην Δ.Ο.Υ τις οφειλές
καταναλωτών ώστε να καλύπτεται νομικά η επιχείρηση, αυτή η αλλαγή
προτείνεται λόγω του ότι έως σήμερα έχουν παρατηρηθεί προβλήματα κυρίως σε
σχέση με ιδιοκτήτες ακινήτων και τους ενοικιαστές αυτών, σκοπός είναι να
υπάρχει ξεκάθαρος τρόπος αντιμετώπισης όλων αυτών των ζητημάτων.
Υπάρχει κάπου τι αύξηση προτείνουν ;;;; ΑΝ ΝΑΙ δημοσιεύστε το για να ξέρουμε που το πάνε
ΑπάντησηΔιαγραφήδεν εχουν ονομα αυτοι που δημιουργησαν τα χρεη στην ΔΕΥΑ.παντως οχι ολοι οι προηγουμενοι.
ΑπάντησηΔιαγραφή