Κυριακή 13 Δεκεμβρίου 2020

Πιλοτική εφαρμογή του 35ωρου ή τετραήμερη εργασία προτείνει ο ΣΥΡΙΖΑ με το «Σχέδιο αντι-Πισσαρίδη»

Πιλοτική εφαρμογή του 35ωρου ή τετραήμερη εργασία προτείνει ο ΣΥΡΙΖΑ με το «Σχέδιο αντι-Πισσαρίδη»

 

 

Τα βασικά σημεία της πρότασης της αξιωματικής αντιπολίτευσης παρουσιάζει το iEidiseis.

 

Την εφαρμογή σε πιλοτική βάση του 35ώρου ή του τετραημέρου εργασίας με παράλληλη διατήρηση των μισθών για επιλεγμένους κλάδους προτείνει ο ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμαχία με το «Σχέδιο αντι-Πισσαρίδη» που θα παρουσιάσει τις προσεχείς ημέρες.

Το προσχέδιο, περιλαμβάνει πέντε άξονες, γα τη δίκαιη πράσινη ανάπτυξη με την κοινωνία μαζί, την αλλαγή του παραγωγικού μοντέλου με ενίσχυση της εργασίας, την ενίσχυση των μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων, την δίκαιη ψηφιακή μετάβαση και την αναζωογόνηση πόλεων και υπαίθρου.

Μεταξύ άλλων στο προσχέδιο αντι-Πισσαρίδη προτείνεται:

Για την εργασία

• Εφαρμογή σε πιλοτική βάση του 35ώρου ή του τετραημέρου εργασίας με παράλληλη διατήρηση των μισθών για επιλεγμένους κλάδους: Το κράτος καλύπτει το ποσό που αντιστοιχεί σε μισθούς και ασφαλιστικές εισφορές για το υπολειπόμενου του 40ώρου/τετρημέρου, με υποχρέωση διατήρησης του νέου ωραρίου για περαιτέρω χρονικό διάστημα. Το μέτρο συνοδεύεται με μελέτη αξιολόγησης των αποτελεσμάτων σε σχέση κυρίως με τις επιπτώσεις του στην παραγωγικότητα της εργασίας.

• Ενίσχυση της εργασίας των νέων. Ειδικά προγράμματα ενίσχυσης της απασχόλησης για 50.000 νέους επιστήμονες διάρκειας 24 μηνών, με αυξημένες αμοιβές.

• Ενίσχυση των μακροχρόνια ανέργων και των γυναικών. Πρόγραμμα κοινωφελούς εργασίας για 100.000 συμπολίτες μας, με έμφαση στις γυναίκες, διάρκειας 12 μηνών με παράλληλη κατάρτιση/επενακατάρτιση.

• Διεύρυνση του πλαισίου προστασίας των εργασιακών δικαιωμάτων, με ιδιαίτερη έμφαση στις νέες μορφές εργασίας (πλατφόρμες εργασίας όπου οι εργαζόμενοι εμφανίζονται ως «συνεργάτες» – τηλεργασία).

• Η κατάρτιση/επανακατάρτιση αποτελεί σημαντικό μέτρο ενίσχυσης της θέσης του εργαζόμενου στην αγορά εργασίας. Κατά καιρούς μέτρα κατάρτισης χαρακτηρίστηκαν από σπατάλη πόρων με φτωχά ουσιαστικά αποτελέσματα. Προτείνεται οι δράσεις κατάρτισης να προκύπτουν από μελέτες διάγνωσης αναγκών, τόσο των εργαζομένων όσο και των επιχειρήσεων, με τη συμμετοχή και τη συνεργασία δημόσιων πανεπιστημίων και συλλογικών φορέων εργαζομένων και επιχειρήσεων.

• Στήριξη της ισότιμης συμμετοχής των γυναικών στην αγορά εργασίας με ίσα δικαιώματα όσον αφορά στους μισθούς και στην εργασιακή τους εξέλιξη.

• Ενίσχυση της υγείας και ασφάλειας στην εργασία με έμφαση στην πρόληψη και την ενίσχυση της προστασίας των εργαζομένων.

Δράσεις που αφορούν άμεσα επιχειρήσεις – εργαζόμενους – πολίτες

1. Εξασφάλιση πρόσβασης στο διαδίκτυο και στις διαδικασίες τηλεκπαίδευσης και τηλεκατάρτισης στις ευπαθείς κοινωνικές ομάδες ιδιαίτερα στις οικογένειες χαμηλού εισοδήματος με παιδιά σχολικής ηλικίας, στους άνεργους και στα άτομα που χρήζουν ειδικής φροντίδας και παρακολούθησης. Η παρέμβαση συμπεριλαμβάνει τον απαραίτητο εξοπλισμό και διασφάλιση σταθερής ή/και ασύρματης σύνδεσης στο διαδίκτυο.

2. Συνδυασμός φορολογικών κινήτρων και χρηματοδοτικών εργαλείων στις ΜΜΕ για υλοποίηση επενδύσεων στον ψηφιακό τομέα. Οι επενδύσεις αυτές αφορούν σε ψηφιακό εξοπλισμό, λογισμικό και εκσυγχρονισμό διαδικασιών προκειμένου να ανταποκριθούν οι ΜΜΕ στις απαιτήσεις του διεθνούς ανταγωνισμού και να αυξήσουν την παραγωγικότητά τους. Αφορά το σύνολο των ΜΜΕ. Ειδικότερα για επενδύσεις υψηλής καινοτομίας και ρίσκου σε περιοχές της λεγόμενης 4ης ΒΕ (bigdata, artificialintelligence, internetofthings) υψηλού ρίσκου προκρίνονται κυρίως εργαλεία επιχορηγήσεων και venturecapital στο πρότυπο του Equifund που υλοποίησε η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ ενώ για τις λοιπές επενδύσεις προκρίνονται κυρίως δανειοδοτικά εργαλεία με ευνοϊκούς όρους. Κεντρικό ρόλο για τον σκοπό αυτό αναλαμβάνει η Αναπτυξιακή Τράπεζα.

3. Ειδικά προγράμματα κατάρτισης/επενακατάρτισης εργαζομένων και ανέργων για αναβάθμιση ψηφιακών δεξιοτήτων. Την ευθύνη του εκπαιδευτικού υλικού και της εκπαιδευτικής διαδικασίας αναλαμβάνουν Δημόσια Πανεπιστήμια σε συνεργασία με τις Επαγγελματικές Ενώσεις των ΜΜΕ. Αντίστοιχα προγράμματα προκρίνονται και για τα στελέχη της δημόσιας διοίκησης.

4. Δημιουργία κεντρικής πλατφόρμας ηλεκτρονικού εμπορίου / ψηφιακού μάρκετινγκ / παροχής κυβερνοασφάλειας υπό τη διαχείριση της Κεντρικής Ένωσης Επιμελητηρίων. Αφορά πολύ μικρές και μικρές εμπορικές και τουριστικές επιχειρήσεις και στόχο έχει την μείωση του κόστους και την απλοποίηση της διαδικασίας ένταξης των επιχειρήσεων αυτών στον ψηφιακό εκσυγχρονισμό τους.

5. Τροποποίηση του ρυθμιστικού πλαισίου ώστε να ευνοηθεί ο ανοικτός διαμοιρασμός δεδομένων, η ενίσχυση της χρήσης του ελεύθερου λογισμικού από το σύνολο του δημοσίου τομέα και να αξιοποιηθούν τα δημόσια δεδομένα. Δημιουργία ολοκληρωμένου ρυθμιστικού πλαισίου για πεδία της 4ης Βιομηχανικής Επανάστασης και των νέων τεχνολογιών, όπως είναι η τεχνητή νοημοσύνη και η βιοτεχνολογία, στα οποία εγείρονται ζητήματα διανοητικής ιδιοκτησίας και ηθικής.

6. Ενίσχυση της κυβερνοασφάλειας και της προστασίας προσωπικών δεδομένων σε όλο το φάσμα των ψηφιακών υπηρεσιών.

7. Ενίσχυση των μικρομεσαίων τουριστικών επιχειρήσεων για την παραγωγή σύγχρονου οπτικοακουστικού περιεχόμενου (με πρότυπες τεχνολογίες augmented reality (AR) και virtual reality (VR)) για την προώθηση του τουριστικού τους προϊόντος και προβολή του υλικού σε τουριστικές πλατφόρμες. Η ψηφιοποίηση γίνεται με συγκεκριμένα πρότυπα, τεχνικές προδιαγραφές και μεθοδολογίες ώστε να παραχθεί ομογενοποιημένο αποτέλεσμα.

Για την Υγεία

Άξονες του εναλλακτικού σχεδίου για την ανάπτυξη του νέου ΕΣΥ, οι οποίες μπορούν να χρηματοδοτηθούν από Ταμείο Ανάκαμψης είναι:

Α) Άξονας αναβάθμισης των δημόσιων δομών – ανάπτυξης νέων υπηρεσιών του ΕΣΥ – αναδιοργάνωσης των Υπηρεσιών Δημόσιας Υγείας, και ειδικότερα:

• Ολοκλήρωση της μεταρρύθμισης στην ΠΦΥ και του θεσμού του οικογενειακού γιατρού , με στόχο την πλήρη κάλυψη ανάπτυξη των Τοπικών Μονάδων Υγείας ( ΤΟΜΥ) σε όλη τη χώρα. Ανάπτυξη πολυδύναμων ΚΥ Αστικού Τύπου 24ωρης λειτουργίας στα μεγάλα αστικά κέντρα, με αναβαθμισμένη στελέχωση, εξοπλισμό και λειτουργία .

• Δίκτυο ολοκληρωμένης υγειονομικής και ψυχοκοινωνικής φροντίδας στην κοινότητα: Ανάπτυξη υπηρεσιών κατ’ οίκον φροντίδας από τις δομές ΠΦΥ (Κέντρα Υγείας και ΤΟΜΥ) σε συνέργεια με τις Κινητές Ομάδες Υγείας (ΚΟΜΥ) και τις κοινωνικές δομές των ΟΤΑ (Βοήθεια στο Σπίτι). Διευρυμένο δικτύου κοινοτικών υπηρεσιών Ψυχικής Υγείας για την κάλυψη των νέων αναγκών που δημιουργεί η πολλαπλή( υγειονομική-οικονομική-κοινωνική) κρίση.

• Θεσμική και λειτουργική αναδιοργάνωση των Υπηρεσιών Δημόσιας Υγείας. Συγκρότηση σύγχρονου και αποτελεσματικού μηχανισμού επιδημιολογικής επιτήρησης των μεταδοτικών νοσημάτων, αποκέντρωση και περιφερειακή ανάπτυξη των υπηρεσιών του ΕΟΔΥ, ενίσχυση των Περιφερειακών Εργαστηρίων Δημόσιας Υγείας.

• Κινητές Ομάδες Υγείας για υπηρεσίες ΠΦΥ σε αγροτικές και ημιαστικές περιοχές, με διεπιστημονική σύνθεση, που θα υποστηρίζουν περιοδικά τους γιατρούς των Κέντρων Υγείας και των Περιφερειακών Ιατρείων της περιοχής ευθύνης τους. Στοχεύουν στην ολοκληρωμένη υγειονομική φροντίδα κυρίως κατοίκων της υπαίθρου που έχουν χρόνια προβλήματα υγείας και δυσκολία πρόσβασης στις δημόσιες δομές υγείας.

• Σχολική Υγεία: Υπηρεσίες πρόληψης και προαγωγής υγείας στο Σχολείο. Καθιέρωση του θεσμού του σχολικού νοσηλευτή σε όλα τα σχολικά συγκροτήματα της χώρας, με προτεραιότητα στις δομές της ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης.

• Αναβάθμιση της δημόσιας οδοντιατρικής φροντίδας -Υλοποίηση συστηματικού προληπτικού προγράμματος για τη στοματική υγεία του συνόλου του παιδικού πληθυσμού – Καθιέρωση και εφαρμογή του θεσμού του «οδοντιάτρου υπηρεσίας υπαίθρου» για τα Κέντρα Υγείας όλης της χώρας.

• Εθνικό Σχέδιο για την Αποκατάσταση. Ανάπτυξη δημόσιων υπηρεσιών αποθεραπείας- αποκατάστασης και Ειδικής Αγωγής σε κάθε Περιφερειακή Ενότητα της χώρας

• Εθνικό Σχέδιο για την ολιστική αντιμετώπιση του καρκίνου (πρόληψη, έγκαιρη διάγνωση , θεραπεία, πρόσβαση στην Ιατρική Ακριβείας, φροντίδα τελικού σταδίου), μέσω του Εθνικού Ινστιτούτου Νεοπλασιών (ΕΙΝΕ) .

• Γηριατρική και ανακουφιστική φροντίδα, δημόσιες δομές για άτομα με άνοια και νόσο Altzheimer

• Δημόσιες υπηρεσίες αναπαραγωγικής υγείας και υποβοηθούμενης αναπαραγωγής, πολιτικές ενίσχυσης του φυσιολογικού τοκετού και του μητρικού θηλασμού

• Ανάπτυξη διευρυμένου δικτύου κοινοτικών υπηρεσιών Ψυχικής Υγείας και Δημόσιες Πολιτικές για την αντιμετώπιση των εξαρτήσεων – ενίσχυση μορφών κοινωνικής και αλληλέγγυας οικονομίας (ΚΟΙΣΠΕ, ΚΟΙΣΕΝ) για την κοινωνική επανένταξη των ατόμων με προβλήματα ψυχικής υγείας και εξαρτήσεων.

Κοινωνική Πρόνοια - Αλληλεγγύη

Ο ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία εγγυάται την καθολική φροντίδα και την αξιοπρεπή διαβίωση των πολιτών σε κάθε φάση της ζωής τους ειδικά στις περιόδους με αυξημένες ανάγκες λόγω φτώχειας, αναπηρίας, ανηλικότητας, γήρανσης, οι οποίες δημιουργούν συνθήκες ανισότητας.

Η πανδημία απέδειξε ότι απαιτείται ισχυρό προνοιακό κράτος για την κοινωνική πλειοψηφία και όχι μόνο για την ακραία φτώχεια. Οι δαπάνες της πρόνοιας είναι αναπτυξιακές και αφορούν τομείς έντασης εργασίας. Σήμερα είναι 2% του ΑΕΠ. Οφείλουν να συγκλίνουν στον ΕΕ Μ.Ο. 4,1% την επόμενη τριετία.

Η καθολική φροντίδα και η αξιοπρεπής διαβίωση όλων με ένα τρίπτυχο:

Α. Νέο δίχτυ ασφάλειας. Ανταποκρίνεται με ευελιξία στις ενδογενείς και εξωγενείς κρίσεις, δίδεται σε όσους το επίπεδο αξιοπρεπούς διαβίωσης τίθεται σε κίνδυνο. Είναι εξέλιξη του Εισοδήματος Έκτακτης Ανάγκης, συνδυάζεται με την πρόσβαση σε βασικά αγαθά (στέγη, ρεύμα, νερό, internet) και την αγορά εργασίας.

Β. Παροχές και επιδόματα για το παιδί, τον ανάπηρο και τον ηλικιωμένο.

Γ. Υπηρεσίες φροντίδας υψηλού επιπέδου που ελέγχονται και αξιολογούνται από τον Ψηφιακό Βραχίονα Κοινωνικής Αλληλεγγύης που συντονίζει Κράτος και Αυτοδιοίκηση.

Το τρίπτυχο εξειδικεύεται στους εξής στόχους και δράσεις:

Στόχος Α: Καταπολέμηση ανισοτήτων, προώθηση κοινωνικής συνοχής, μείωση των δεικτών Gini, φτώχειας και παιδικής φτώχειας και Οικονομικά Προσιτή Κοινωνική Κατοικία

• Δράση Α1: Νέο Κοινωνικό Εισόδημα

• ΔράσηΑ2: Δίκτυο Οικιστικών Μονάδων για μη έχοντες, δημόσιους λειτουργούς και φοιτητές σε περιοχές με έλλειψη στέγης.

Στόχος Β: Καθολικό σύστημα υποστήριξης του παιδιού και κάθε εργαζόμενης και άνεργης μητέρας (του δημοσίου και ιδιωτικού τομέα), από τη στιγμή που λήγει η άδεια τοκετού στις μητέρες του παιδιού μέχρι την ενηλικίωσή του. Το σύστημα αυτό περιλαμβάνει τη δημιουργία και χρηματοδότηση δομών υποδοχής των παιδιών σε όλη τη χώρα. Ισοτιμία και αυτονομία των ΑμεΑ. Αυτόνομη και ενεργητική συμμετοχή των ηλικιωμένων στην κοινότητα.

• Δράση Β1: Διεύρυνση όλων των παροχών για το παιδί (π.χ. σχολικά γεύματα), δωρεάν πρόσβαση στον αθλητισμό και τον πολιτισμό για τα παιδιά υποχρεωτικής εκπαίδευσης με εμβληματική δράση την παροχή ειδικού voucher για εκτός σχολείου αθλητικές και πολιτισμικές δραστηριότητες

• Δράση Β2: Διασφάλιση φυσικής και ψηφιακής προσβασιμότητας, παροχή φροντιστή αναπήρου με κλιμακούμενη παρουσία και προώθηση της ένταξης στην κοινωνική ζωή και εργασία με εμβληματική δράση τη δημιουργία Στεγών Υποστηριζόμενης και Ανεξάρτητης Διαβίωσης (ΣΥΔ και ΣΑΔ) πλήρως προσβάσιμων με χαμηλό ενεργειακό αποτύπωμα.

• Δράση Β3: Παροχή δωρεάν υπηρεσίας εντοπισμού και τηλεειδοποίησης, ώστε οι ηλικιωμένοι να προσφεύγουν όλο το 24ωρο.

Στόχος Γ: Συγκρότηση του δημόσιου ψηφιακού βραχίονα κοινωνικής αλληλεγγύης

• Δράση Γ1: Διασύνδεση των πληροφοριακών συστημάτων των φορέων παροχής υπηρεσιών πρόνοιας του δημόσιου και ιδιωτικού τομέα και τροφοδότηση των δεδομένων στην ψηφιακή πλατφόρμα του Εθνικού Μηχανισμού Παρακολούθησης και Αξιολόγησης.

Για τη δίκαιη πράσινη μετάβαση με την κοινωνία μαζί

Οι στόχοι της πράσινης μετάβασης για το 2030 και το 2050 είναι δεδομένοι. Η Ελλάδα έχει προσυπογράψει τη Συμφωνία για το Κλίμα του Παρισιού, και φυσικά έχει προσυπογράψει τους δεσμευτικούς στόχους της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την παραγωγή από ΑΠΕ του 60% της ενέργειας το 2030 και του 100% το 2050. Αντίστοιχοι στόχοι υπάρχουν για τη μεγάλη μείωση των εκπομπών ρύπων σε κατοικία, μεταφορές, βιομηχανία και τον εκμηδενισμό τους το 2050 .

Εντούτοις η ενεργειακή μετάβαση χρειάζεται ένα συγκεκριμένο σχέδιο που να απαντάει σε τρία σημαντικά κριτήρια. Πρώτον την αποτελεσματικότητα, τη διασφάλιση δηλαδή σχετικά φτηνής ενέργειας σε καταναλωτές και επιχειρήσεις. Δεύτερο την κοινωνική διάσταση, το γεγονός δηλαδή ότι όλοι πρέπει να συμμετέχουν χωρίς κοινωνικούς αποκλεισμούς και με τα οικονομικά οφέλη από τη μετάβαση να διαχέονται σε πολλούς. Τρίτον την αναπτυξιακή διάσταση την ενίσχυση δηλαδή εγχώριων αλυσίδων παραγωγής αξίας, της τεχνολογίας και της απασχόλησης.

Υπάρχουν δύο στρατηγικές, δύο διαφορετικά μοντέλα στην πράσινη μετάβαση που έχουν διαφορετικά προτάγματα και συνέπειες σε σχέση με τα τρία αυτά κριτήρια. Το πρώτο μοντέλο, επικεντρώνεται σε έργα μεγάλης κλίμακας, σε μεγάλες διασυνδέσεις και δίκτυα μεταφοράς ενέργειας και αποκλειστικά σε ιδιωτικές μεγάλες επενδύσεις παραγωγής και αποθήκευσης ενέργειας. Το δεύτερο μοντέλο εδράζεται στην αυτοπαραγωγή-αυτοκατανάλωση., -την παραγωγή και κατανάλωση δηλαδή ενέργειας από τα ίδια τα νοικοκυριά και τις επιχειρήσεις, την αποκέντρωση της παραγωγής, την τοπικότητα και την ανάπτυξη τοπικών δικτύων, και φυσικά πιο συμμετοχικές μορφές στις επενδύσεις και τη διαχείριση (ενεργειακές κοινότητες).

Η στρατηγική του ΣΥΡΙΖΑ επικεντρώνεται σε μία πράσινη μετάβαση στην οποία συμμετέχει η κοινωνία, δίνεται προτεραιότητα στις ασθενέστερες εισοδηματικά κοινωνικές ομάδες και ενισχύει την εγχώρια παραγωγή και τεχνολογία.

Προτείνει τις εξής παρεμβάσεις:

Ανάπτυξη ΑΠΕ και εξοικονόμηση ενέργειας

• Ανάπτυξη ΑΠΕ. Το 1/2 των αδειών ΑΠΕ κατανέμεται σε ενεργειακές κοινότητες, σε αυτοκατανάλωση νοικοκυριών και επιχειρήσεων, σε μικρομεσαίες επιχειρήσεις ΑΠΕ και αγρότες. Η ανάπτυξη των ΑΠΕ διακρίνεται σε δύο διακριτές και ισότιμες αγορές σε επίπεδο περιφέρειας προκειμένου να ενισχυθεί η ενεργειακή δημοκρατία.

• Εξοικονομώ κατ’ οίκον με κοινωνικά και εισοδηματικά κριτήρια. Δίνονται μεγαλύτερες επιδοτήσεις στα χαμηλότερα εισοδήματα. Ενθαρρύνονται κοινωνικά προγράμματα Δήμων ή άλλων φορέων για τα ευάλωτα νοικοκυριά.

• Εξοικονομώ για δημόσια κτίρια όπως σχολεία, νοσοκομεία, πανεπιστήμια,μουσεία, κρατικά θέατρα και χώροι πολιτισμού.

• Πρόγραμμα πράσινης μετάβασης για τον ενεργοβόρο τομέα της βιομηχανίας (τσιμέντα, αλουμίνιο, σιδηροβιομηχανία, νικέλιο)

• Πρόγραμμα εξοικονόμησης για ΜμΕ και βιοτεχνίες

• Στήριξη πρωτοβουλιών για ΑΠΕ σε βιομάζα, βιοαέριο, γεωθερμία, πράσινο υδρογόνο, θαλάσσια αιολικά

Τοπικά δίκτυα

• Τοπικά δίκτυα και τοπικές μονάδες αποθήκευσης σε περιφερειακό επίπεδο από ΑΔΜΗΕ, ΔΕΔΔΗΕ

• Ολοκλήρωση διασυνδέσεων νησιών

• Πράσινα νησιά με τοπικά δίκτυα και συμμετοχική παραγωγή τοπικών επιχειρήσεων και ενεργειακών κοινοτήτων

• Έξυπνα δίκτυα και έξυπνοι μετρητές με διατήρηση του δημόσιου χαρακτήρα του ΔΕΔΔΗΕ/ΑΔΜΗΕ

Μεταφορές

• Προγράμματα εξηλεκτρισμού μέσων σταθερής τροχιάς (σιδηρόδρομος)

• Ηλεκτρικά αστικά Μέσα Μαζικής Μεταφοράς

• Σταθμοί φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων

• Πλοία κοντινών αποστάσεων

• Πρόγραμμα κινήτρων για αντικατάσταση βαρέων οχημάτων με νεότερα και περιβαλλοντικά φιλικότερα.

Δίκαιη Μετάβαση

• Απολιγνιτοποίηση και σχέδιο τοπικής ανάπτυξης Δυτικής Μακεδονίας και Μεγαλόπολης με έμφαση στη γεωργία, στις ΑΠΕ και στις ενεργειακές κοινότητες, την εξοικονόμηση ενέργειας με ισχυρότερο «Εξοικονομώ», τη μεταποίηση και την τεχνολογία, τον πολιτισμό, την παιδεία και την υγεία, τα έργα υποδομής και διασυνδέσεων, έργα ολοκληρωμένης αποκατάστασης εδαφών (repurposing) με ολοκληρωμένο χωρικό σχεδιασμό και ειδικά κίνητρα για έρευνα και ανάπτυξη.

Περιβάλλον

• Διαχείριση δασών με υλοποίηση της Εθνικής Δασικής Στρατηγικής, προώθηση της δάσωσης και σύγχρονα εργαλεία παρακολούθησης και πρόληψης δασικών πυρκαγιών.

• Αποκατάσταση του πλαισίου διαχείρισης προστατευόμενων περιοχών (φορείς διαχείρισης). Διαχείριση και κινητροδότηση επιλεγμένων δράσεων οικοανάπτυξης συμπεριλαμβανομένης της βιολογικής γεωργίας σε περιοχές Νατούρα, συμβατών με τα Σχέδια Διαχείρισης και τους Στόχους Διατήρησης.

• Αποκατάσταση και προστασία από τις επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής (αναδασώσεις, αντιπλημμυρικά με αποκατάσταση φυσικών ροών και πλημμυρικών πεδιάδων, αναβίωση υδροβιότοπων, θαλάσσια συστήματα προστασίας ειδών).

• Οριοθέτηση παραλιών και οριστική κατεδάφιση αυθαιρεσιών σε παραλίες, ρέματα και δάση.

Κυκλική Οικονομία

• Κίνητρα για δράσεις βιομηχανικής συμβίωσης σε επιχειρηματικά πάρκα

• Κίνητρα προς επιχειρήσεις για χρήση δευτερογενών υλικών

• Δημιουργία μονάδων κυκλικής οικονομίας και ελληνικής βιομηχανίας ανακύκλωσης.

Πηγή: ieidiseis.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

(3)