Μείωση στα όρια ταχύτητας στον αστικό ιστό θα περιλαμβάνει η αναμόρφωση του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ) στην οποία προχωρά το επόμενο διάστημα το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.
Σύμφωνα με πηγές του υπουργείου που μίλησαν στο iEidiseis, ο στόχος που έχει τεθεί είναι να γίνουν οι αλλαγές ίσως και μέσα στο καλοκαίρι. Τα σενάρια που κυκλοφορούν μέχρι στιγμής θέλουν να μειώνονται τα όρια ταχύτητας στις πόλεις και ενδεχομένως να αυξηθούν σε ορισμένες εθνικές οδούς.
Για το πρώτο σενάριο, οι ίδιε πηγές επιβεβαιώνουν πως αυτός είναι προσανατολισμός, με το σκεπτικό πως αν μειώσεις μερικά χιλιόμετρο το ανώτατο επιτρεπόμενο όριο ταχύτητας, τότε σε ενδεχόμενο ατυχήματος «θα είναι πιο ήπιες οι επιπτώσεις». Σύμφωνα με πληροφορίες, από τα 50 χλμ./ώρα που είναι σήμερα το όριο ταχύτητας, μάλλον θα κατέβει στα 30 χλμ./ώρα.
Για το δεύτερο σενάριο, ωστόσο, και την αύξηση των ορίων στους αυτοκινητόδρομους, τα πράγματα φαίνεται πως είναι πιο σύνθετα. Πάντως, οι πληροφορίες αναφέρουν ότι προς το παρόν συζητείται ένας «εξορθολογισμός» στα όρια ταχύτητας που είναι στα 130 χλμ./ώρα. Σημείωναν δεν, πως πιθανότατα δεν θα υπάρξει αύξηση.
Τι ισχύει όμως με τους δρόμους ταχείας κυκλοφορίας που βρίσκονται στον αστικό ιστό, όπως για παράδειγμα η λεωφόρος Συγγρού ή η λεωφόρος Κηφισιάς. Όπως εξηγούσαν οι ίδιες πηγές, στις πόλεις, είναι αρμοδιότητα της εκάστοτε Περιφέρειας να ορίσει ποιος δρόμος είναι ταχείας κυκλοφορίας και ως εκ τούτου να υποδείξει και το όριο ταχύτητας.
Και άλλες αλλαγές στον ΚΟΚ
Ο υφυπουργός αρμόδιος για θέματα Μεταφορών, Μιχάλης Παπαδόπουλος, αποκάλυψε σε πρόσφατες δηλώσεις του ότι η τοποθέτηση αντιολισθητικών αλυσίδων θα γίνει υποχρεωτικό μάθημα για τους υποψήφιους οδηγούς και μάλιστα θα εξετάζονται δειγματοληπτικά.
Ο κ. Παπαδόπουλος ανακοίνωσε ότι μέχρι τέλος Μαΐου θα έχει δοθεί στη δημοσιότητα ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας, που θα τεθεί σε διαβούλευση και μέχρι το τέλος του καλοκαιριού θα έχει τεθεί σε λειτουργία.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου