Παρασκευή 26 Ιανουαρίου 2024

Η ακρίβεια, τα κόλπα των πολυεθνικών και μια ιστορία με τον Κ. Καραμανλή

Η ακρίβεια, τα κόλπα των πολυεθνικών και μια ιστορία με τον Κ. Καραμανλή
 

Πώς η γάγγραινα της ακρίβειας τρώει τα σωθικά του Έλληνα καταναλωτή τα τελευταία 24 χρόνια. Τι έπαθε ο Καραμανλής το 2007 όταν προσπάθησε να βάλει φρένο στον έλεγχο των τιμών από τις πολυεθνικές και τα super market.

Από το 2000 οι πολυεθνικές με την πρόφαση ότι θέλουν να ρυθμίσουν τις τιμές στην χονδρική επέβαλαν την ενιαία τιμή λιανικής. Σε αυτή την τιμή προσφέρουν έκπτωση στους χονδρέμπορους ανάλογα με την ποσότητα. Πλέον τα σούπερ μάρκετ δεν ρωτάνε πόσο έχει η μονάδα αλλά τι έκπτωση θα πάρουν! Κατά συνέπεια δεν τους νοιάζει η λιανική αλλά το κέρδος που θα έχουν από την πώληση. Το σύστημα αυτό πέρασε και στους μικρότερους προμηθευτές και επικράτησε σχεδόν σε όλη την αγορά.
  • Το καλοκαίρι του 2007 ο Κ.Καραμανλής βγάζει ένα νόμο με τον οποίο προσπαθεί να καταργήσει αυτό το σύστημα. Όταν η κυβέρνηση έστειλε την ΣΔΟΕ (τότε) στα σούπερ μάρκετ οι τελευταίοι τους πέταξαν έξω ! Ο Κ Καραμανλής τσατίστηκε αλλά οι σύμβουλοί του είπαν να περιμένει τον Σεπτέμβριο για να εκμεταλλευτούν πολιτικά το ζήτημα, μιας και ο κόσμος ήταν σε περίοδο διακοπών. Τον Σεπτέμβριο η κυβέρνηση όντως έκανε συνάντηση με τους εκπροσώπους των σούπερ μάρκετ οι οποίοι απείλησαν την κυβέρνηση ότι εάν θα άλλαζε το σύστημα θα ερχόταν αντιμέτωπη με ένα μεγάλο κύμα απολύσεων ! Λίγο μετά ανακοινώθηκε η πτώση του Μαρινόπουλου και ο Καραμανλής σιώπησε, ενώ το νομοσχέδιο Φώλια πήγε άπατο. ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ: Οι πολυεθνικές και οι προμηθευτές κατά επέκταση να ελέγχουν απόλυτα τις τιμές λιανικής, ρυθμίζοντας εξ αποστάσεως τις τιμές αυξομειώνοντας το ποσοστό έκπτωσης στα σούπερ μάρκετ. Όποιος μικρός πήγε κόντρα στο σύστημα απλά τον πετάξαν έξω από τα μαγαζιά τους με αποτέλεσμα να μην έχει χώρο στην λιανική αγορά. Για αυτό το λόγο τα σούπερ μάρκετ μπορούν και κάνουν 30/40/50% έκπτωση κατά καιρούς στα προϊόντα. Άλλωστε με αυτό τον τρόπο παρουσιάζουν και έξοδα προωθητικών ενεργειών στην εφορία.
  • Το κράτος από την πλευρά του είναι ευτυχισμένο καθώς αύξηση στην τιμή των προϊόντων σημαίνει αυξημένος ΦΠΑ, και φόρος από την κερδοφορία μιας και όλες οι συναλλαγές στα σούπερ μάρκετ φαίνονται στην εφορία.
  • Οι πολυεθνικές παγιώνουν τα κέρδη τους, ελέγχουν πλήρως την αγορά και πετάνε έξω όποιον δεν θέλουν (π.χ. Σαραφίδης στα ηλεκτρικά και όλα τα μικρά σούπερ μάρκετ).
  • Οι υπόλοιποι προμηθευτές απλά εκμεταλλεύονται το σύστημα προς ίδιον όφελος στην Ελληνική αγορά (για αυτό και η φέτα είναι πιο φτηνή στη Γερμανία).

Επομένως: Ο χορός της ακρίβειας στα καταναλωτικά αγαθά καλά κρατεί από την εποχή του millennium όπου η χώρα εισέρχεται στην ευρωζώνη. Πολυεθνικές, προμηθευτές, σούπερ μάρκετ και κράτος στο κόλπο με μοναδικό θύμα τον καταναλωτή.- 

Πηγή: ieidiseis.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

(3)