Δευτέρα 21 Οκτωβρίου 2024

Ρίχνουν άγκυρα τα πλοία την Τρίτη και την Τετάρτη

 ploia apergia limania

Ανανέωση και υπογραφή ΣΣΕ για το 2025 με 12% αύξηση και τη συζήτηση για μια σειρά άλλων σοβαρών προβλημάτων που αντιμετωπίζουν οι ναυτεργάτες διεκδικεί η ΠΝΟ ● Αύξηση 3% προτείνουν οι ακτοπλόοι, ζητώντας από την ΠΝΟ να αναστείλει την απεργία και να ξανακαθίσουν στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων με «ρεαλιστικές επιδιώξεις, εντός των ορίων που τίθενται από τα δεδομένα της ελληνικής οικονομίας» ● Δεν κάνει πίσω η ΠΝΟ.

Δεμένα στα λιμάνια της χώρας θα παραμείνουν τα πλοία την Τρίτη και την Τετάρτη, μετά τη 48ωρη προειδοποιητική πανελλαδική απεργία που εξήγγειλε η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία (ΠΝΟ) με προοπτική κλιμάκωσης, διεκδικώντας την ανανέωση και την υπογραφή ΣΣΕ για το 2025 με αυξήσεις 12%, αλλά και τη συζήτηση για μια σειρά άλλων σοβαρών θεσμικών αιτημάτων που αντιμετωπίζουν οι ναυτεργάτες.

Τα στοιχεία και τα γεγονότα που έχουν προηγηθεί δείχνουν ότι η απεργία θα πραγματοποιηθεί κανονικά, καθώς οι δύο πλευρές ΠΝΟ και ΣΕΕΝ (ακτοπλόοι) όχι μόνο δεν κατάφεραν να τα βρουν, αλλά το χάσμα που έχει προκύψει φαίνεται ότι είναι βαθύ. Την προηγούμενη εβδομάδα, έγινε προσπάθεια από την πλευρά των ακτοπλόων να ξανακαθίσουν στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων και να συζητήσουν εκ νέου «με ρεαλιστικές επιδιώξεις, εντός των ορίων που τίθενται από τα δεδομένα της ελληνικής οικονομίας, αλλά και των προκλήσεων και των επιπτώσεων της πράσινης μετάβασης των πλοίων, που ήδη εφαρμόζονται, όπως γνωρίζετε, από το 2024 και θα ενταθούν το 2025», ζητώντας όμως από την ΠΝΟ να αναστείλει την απεργία, κάτι το οποίο η διοίκηση της Ομοσπονδίας δεν έκανε δεκτό. Η ΠΝΟ με επιστολή της απάντησε στον ΣΕΕΝ καλώντας τον να αποστείλει εγγράφως μια πρόταση που θα ανταποκρίνεται και θα ικανοποιεί τις ανάγκες των ναυτεργατών και των οικογενειών τους.

Η ΠΝΟ, εκτός από την αύξηση που διεκδικεί για τις ΣΣΕ, ως κύριο αίτημα προτάσσει την κατάργηση του Ν.4150/2013 με τον οποίο στις 31 Οκτωβρίου απολύεται το 50% του πληρώματος του ξενοδοχειακού προσωπικού (μάγειροι, λογιστές, θαλαμηπόλοι) χωρίς καν να αποζημιώνονται, ενώ το υπόλοιπο πλήρωμα που παραμένει επιβαρύνεται με πάρα πολλές ώρες εργασίας για να αντεπεξέλθει στις απαιτήσεις των δρομολογίων οι οποίες παραμένουν οι ίδιες. Ο ίδιος νόμος, σύμφωνα με την Ομοσπονδία, έχει δώσει το δικαίωμα για τετράμηνη δρομολόγηση των ταχύπλοων σκαφών (κοινώς αρπαχτή κατά τη θερινή σεζόν) αντί για επτάμηνο υποχρεωτικής δρομολόγησης που ίσχυε πριν με τον Ν.4150, με αποτέλεσμα η συντριπτική πλειονότητα των ναυτικών να εργάζεται 6-7 μήνες τον χρόνο, αλλά το εισόδημα να διαιρείται διά 12 μήνες. Ταυτόχρονα, βάσει των απαγορευτικών προϋποθέσεων που ισχύουν, είναι ελάχιστοι αυτοί που δικαιούνται το επίδομα ανεργίας από το Γραφείο Ευρέσεως Ναυτικής Εργασίας (ΓΕΝΕ), το οποίο κυμαίνεται στο «εξευτελιστικό ποσό» των 350 ευρώ.

Ο ΣΕΕΝ από την πλευρά του υποστηρίζει ότι το αίτημα αύξησης 12% από 1.1.2025 «βρίσκεται εκτός της ελληνικής οικονομικής, κοινωνικής και εργασιακής πραγματικότητας, όπως αυτή διαμορφώνεται από την πορεία της εθνικής οικονομίας, τις τιμές ΑΕΠ, τον δείκτη τιμών καταναλωτή αλλά και τα επίπεδα αυξήσεων στα οποία κυμαίνεται η πλειονότητα των ΣΣΕ των εργαζομένων της χώρας μας». Απαντώντας δε στα όσα αναφέρει η ΠΝΟ για «κερδοφορία των ακτοπλοϊκών εταιρειών» υποστηρίζει πως από «τα επισήμως δημοσιοποιημένα οικονομικά αποτελέσματα των εταιρειών του κλάδου, με σαφήνεια προκύπτει ότι οι ακτοπλοϊκές εταιρείες τα τελευταία 5 χρόνια έχουν καταγράψει αθροιστικές ζημιές ύψους 98.000.000 ευρώ».

Διασφάλιση δικαιωμάτων των ναυτεργατών στο «Ilida Dolphin» ζητά η ΠΕΝΕΝ

Σοβαρά προβλήματα αντιμετωπίζει το πλήρωμα του επιβατηγού πλοίου «Ilida Dolphin», το οποίο παρουσίασε μηχανική βλάβη την 1η Οκτωβρίου 2024, ενώ βρισκόταν στο λιμάνι των Παξών και από τότε μεταφέρθηκε και ακινητοποιήθηκε στην περιοχή του Ακτίου. Αυτά κάνει γνωστά το ναυτεργατικό σωματείο ΠΕΝΕΝ (ναύτες) και όπως τονίζει, το πλήρωμα του «Ilida Dolphin», που αποτελείται από έξι μέλη, βρίσκεται σε εξαιρετικά δύσκολη θέση, καθώς παραμένει απλήρωτο για πάνω από 45 ημέρες.

Επίσης αναφέρει ότι παρά την ακινησία του πλοίου και την αδυναμία του να συνεχίσει την κανονική του λειτουργία, οι ναυτεργάτες παραμένουν ναυτολογημένοι, όχι από επιλογή, αλλά από ανάγκη καθώς εάν επιλέξουν να αποχωρήσουν, κινδυνεύουν να χάσουν τα δεδουλευμένα τους, ενώ ταυτόχρονα περιορίζεται η δυνατότητα εξεύρεσης εργασίας την τωρινή περίοδο.

Η ΠΕΝΕΝ τονίζει ότι έπειτα από δική της καταγγελία, πραγματοποιήθηκε έλεγχος στο πλοίο από τις αρμόδιες αρχές και κλιμάκιο της ΠΝΟ, ωστόσο τα αποτελέσματα του ελέγχου περιορίστηκαν στην καταβολή των δεδουλευμένων για τον μήνα Ιούλιο, σύμφωνα με τη Συλλογική Σύμβαση Εργασίας, και δεν υπήρξε καμία απολύτως διερεύνηση για τους προηγούμενους ή τους επόμενους μήνες, αφήνοντας την πλειονότητα των δεδουλευμένων οφειλών ανεξόφλητη. Το σωματείο ζητά από τις λιμενικές αρχές και τις αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Ναυτιλίας να βάλουν τέλος στην ιδιότυπη κατάσταση ομηρίας του πληρώματος, επιβάλλοντας στην εταιρεία Joy Cruises άμεσα την εξόφληση των δεδουλευμένων αποδοχών και την προβλεπόμενη αποζημίωση σε όλα τα μέλη του πληρώματος, σύμφωνα με τη νομοθεσία

Πηγή: efsyn.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

(3)