Με τη μορφή μίας διευρυμένης ημερίδας πραγματοποιήθηκε την
Τετάρτη 19 Δεκεμβρίου 2012 η τελευταία συνεδρίαση για το 2012 του Συντονιστικού
Οργάνου Πολιτικής Προστασίας της Π.Ε. Πέλλας στην Έδεσσα.
Κεντρικό θέμα συζήτησης ήταν η προετοιμασία για την
αντιμετώπιση εκτάκτων αναγκών και ειδικότερα πλημμυρικών φαινομένων, παγετών
και χιονοπτώσεων το προσεχές χρονικό διάστημα. Τις εργασίες συντόνισε, με
εντολή του Αντιπεριφερειάρχη Πέλλας κ. Θεόδωρου Θεοδωρίδη, ο Περιφερειακός
Σύμβουλος κ. Ιωάννης Ανδρίτσος.
Στη συνάντηση συμμετείχαν επίσης ο Διευθυντής Πολιτικής
Προστασίας της Αποκεντρωμένης Διοίκησης κ. Κωνσταντίνος Κοκκολάκης, ο Διευθυντής
του Αυτοτελούς Τμήματος Πολιτικής Προστασίας κ. Ηλίας Τσαϊρίδης, η Διευθύντρια
Πολιτικής Προστασίας και ΠΣΕΑ του Υ.ΜΑ.Θ. κα. Τζελίζογλου Καλλιόπη, οι
Προϊστάμενοι Πολιτικής Προστασίας της Περιφερειακής Ενότητας Πέλλας και των
Δήμων (εκτός Δήμου Πέλλας), Προϊστάμενοι Διευθύνσεων και υπηρεσιακά στελέχη, ο
Διευθυντής Δασών Πέλλας κ. Αθανάσιος Σαμαράς, ο Αστυνομικός Διευθυντής Πέλλας
κ. Ιωάννης Ζαχαρόπουλος, ο Διοικητής Πυροσβεστικών Υπηρεσιών Πέλλας κ.
Καρασαββίδης Δημήτρης, ο Υπεύθυνος Πολιτικής Προστασίας της ΙΙας Μ/Κ Μεραρχίας,
ο Διευθυντής ΔΕΗ-Άγρα κ. Κρουσταλλακίδης Ιωάννης, ο Πρόεδρος της ΕΔΟΜΑΚ Σκύδρας
κ. Κωνσταντινίδης Ιάκωβος και μέλη της οργάνωσης, ο Πρόεδρος κ. Κουκουράβας
Αντώνης και μέλη του Δ.Σ. της Ραδιολέσχης Έδεσσας, ο Σωτήρης Δραγούμης (νέο μέλος
του οργάνου), εκπρόσωποι λοιπών εθελοντικών οργανώσεων και πολίτες. Στην
συνεδρίαση προσκλήθηκε και συμμετείχε επίσης με ειδική εισήγηση ο κ. Στέφανος
Αργυράκης, Γεωλόγος-Περιβαλλοντολόγος, στέλεχος του Τμήματος Περιβάλλοντος και
Υδροοικονομίας.
Κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης, ο Περιφερειακός
Σύμβουλος κ. Ανδρίτσος παρουσίασε το
γενικό πλαίσιο και τον στόχο πραγματοποίησης του ΣΟΠΠ που είναι η προετοιμασία
και ο συντονισμός όλων των τοπικών και περιφερειακών φορέων για την
αντιμετώπιση εκτάκτων φαινομένων από ακραία καιρικά φαινόμενα. Ο κ. Ανδρίτσος
τόνισε τη σημασία του συντονισμού των υπηρεσιών και την ανάγκη οι υπηρεσίες να
είναι σε επιφυλακή επί εικοσιτετραώρου βάσεως, ώστε να αποφευχθούν προβλήματα
και κίνδυνοι για τους πολίτες.
Ακολούθησε ηειδική εισήγηση από το στέλεχος του Τμήματος
Υδροοικονομίας και Περιβάλλοντος κ. Στέφανο Αργυράκη για την Οδηγία Πλαίσιο
2007/60 της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την αξιολόγηση και τη διαχείριση των κινδύνων
πλημμύρας. Ο κ. Αργυράκης αναφέρθηκε επίσης στα έργα αντιπλημμυρικής προστασίας
που κατασκευάζονται αυτή την περίοδο στην Πέλλα, καθώς κι αυτών που έχουν
ενταχθεί στο Αναπτυξιακό μας Πρόγραμμα.
Στη συνέχεια έγινε εκτενής παρουσίαση του Σχεδίου
εκχιονισμού από την Προϊσταμένη Συγκοινωνιακών έργων της Διεύθυνσης Τεχνικών
Έργων της Π.Ε. Πέλλας κας Κωνσταντίνας Ξηρού. Η κα. Ξηρού εξήγησε τη διαδικασία
και τα διαφορετικά επίπεδα αρμοδιότητας για την πραγματοποίηση των εκχιονισμών
καθώς επίσης και για τη διαχείριση του αλατιού σε περιπτώσεις παγετού. Οι
Προϊστάμενοι Π.Π. των Δήμων είχαν τη δυνατότητα να συζητήσουν διευκρινήσεις επί
του σχεδίου και να τονιστούν κρίσιμα σημεία για τον καλύτερο συντονισμό και τη
βελτιστοποίηση των αποτελεσμάτων, δεδομένων των περιορισμένων οικονομικών
πόρων.
Ο κ. Κοκκολάκης επισήμανε τη δυνατότητα σύναψης
προγραμματικών συμβάσεων για την καλύτερη συνεργασία μεταξύ Τοπικής και
Περιφερειακής Αυτοδιοίκησης και την ανάγκη για ιεράρχηση των αναγκών
εκχιονισμού, με προτεραιότητα στις κοινωνικές υποδομές (νοσοκομεία, κέντρα υγείας,
κ.λπ.).
Ο κ. Τσιαρίδης επισήμανε την ανάγκη εφαρμογής της
νομοθεσίας, την εστίαση στα κρίσιμα σημεία, τον ειδικό ρόλο της τροχαίας και
την ανάγκη για δημιουργία ενός επιχειρησιακού κέντρου σε τοπικό επίπεδο.
Ο Αστυνομικός Διευθυντής Πέλλας κ. Ιωάννης Ζαχαρόπουλος,
επισήμανε την ανάγκη για έγκαιρη ενημέρωση των αρμόδιων φορέων και την άμεση
αποκατάσταση βλαβών στο οδικό δίκτυο. Ο Προϊστάμενος των Πυροσβεστικών
Υπηρεσιών κ. Δημήτρης Καρασσαβίδης αναφέρθηκε στον ειδικό ρόλο της
πυροσβεστικής υπηρεσίας και την εμπειρία που δημιουργήθηκε από την αντιμετώπιση
παρόμοιων περιστατικών το προηγούμενο χρονικό διάστημα.
Ακολούθησε η συζήτηση για τη χωροθέτηση χώρων καταφυγής και
καταυλισμών σε περίπτωση σεισμού. Οι Δήμοι δεν έχουν ολοκληρώσει τη διαδικασία
χωροθέτησης, οπότε η συζήτηση εστιάστηκε στα κριτήρια και τη μεθοδολογία
αξιολόγησης των χώρων. Το θέμα θα συζητηθεί εκ νέου στο επόμενο ΣΟΠΠ ενώ θα
υπάρξει σχετική αλληλογραφία μεταξύ των υπηρεσιών.
Η συνάντηση ολοκληρώθηκε με τοποθετήσεις από όλους τους εκπροσώπους
των Φορέων. Η γενική εντύπωση των παραβρισκόμενων ήταν ότι υπάρχει υψηλό
επίπεδο προετοιμασίας του μηχανισμού πολιτικής προστασίας και ο διάλογος που
αναπτύχθηκε ήταν εξαιρετικά εποικοδομητικός.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου