Αυτό διευκρίνισε ο υπουργός Οικονομίας και Ανάπτυξης Δημήτρης Παπαδημητρίου, επισημαίνοντας επίσης πως οι ελεύθεροι επαγγελματίες και οι αγρότες μπορούν να υπαχθούν στο νόμο για τα υπερχρεωμένα νοικοκυριά, ενώ η περίπτωση των οφειλών τους προς το Δημόσιο ή προς Φορείς Κοινωνικής Ασφάλισης αντιμετωπίζεται από την παράγραφο 21 του άρθρου 15, η οποία αναφέρει τα εξής:
21. Ύστερα από αίτηση οφειλετών τους, οι οποίοι εξαιρούνται από το πεδίο εφαρμογής του παρόντος νόμου σύμφωνα με την περίπτωση β΄ της παραγράφου 1 και την παράγραφο 5 του άρθρου 2 ή επειδή αυτοί είναι φυσικά πρόσωπα, τα οποία αποκτούν εισόδημα από επιχειρηματική δραστηριότητα σύμφωνα με το νόμο 4172/2013, αλλά δεν έχουν πτωχευτική ικανότητα, το Δημόσιο και οι Φορείς Κοινωνικής Ασφάλισης, μπορεί να προτείνουν σε αυτούς λύσεις ρύθμισης οφειλών ανάλογες με αυτές που αποδέχονται ή αντιπροτείνουν στο πλαίσιο της διαδικασίας εξωδικαστικής ρύθμισης οφειλών του παρόντος. Με τις υπουργικές αποφάσεις των παραγράφων 14 και 20 μπορεί να εξειδικεύονται οι λεπτομέρειες για την εφαρμογή της παρούσας.
Επίσης ο υπουργός ανέφερε τα εξής: «Με αυτό το νομοσχέδιο κατοχυρώνεται ένα ολοκληρωμένο θεσμικό πλαίσιο το οποίο δίνει τη δυνατότητα ορθολογικής ρύθμισης των συνολικών οφειλών των βιώσιμων επιχειρήσεων, ταυτόχρονα με όλους τους πιστωτές τους, είτε πρόκειται για τον ιδιωτικό τομέα είτε για το Δημόσιο.
Βάζει τον οφειλέτη στο επίκεντρο και θεσπίζει απλουστευμένες διαδικασίες για την εξωδικαστική ρύθμιση χρεών των βιώσιμων επιχειρήσεων που δυσκολεύονται να ανταπεξέλθουν στις υποχρεώσεις τους. Στόχος είναι, μέσω της διευθέτησης ή ακόμη και απομείωσης χρεών, να συμβάλλει αφενός στην εξυγίανση των επιχειρήσεων για να μπορέσουν να ενεργοποιηθούν ξανά και να επιβιώσουν διασφαλίζοντας χιλιάδες θέσεις εργασίας και αφετέρου στην τόνωση της ελληνικής οικονομίας».
Μια από τις βασικές βελτιωτικές αλλαγές που έγιναν στο νομοσχέδιο αφορά στη δυνατότητα υπαγωγής σε επιχειρήσεις οι οποίες είχαν διακόψει τη δραστηριότητά τους, αλλά με την υποβολή δήλωσης έναρξης εργασιών μπορούν να μεταπέσουν στην κατηγορία της ανοικτής επιχείρησης. Προκειμένου μάλιστα να αποτραπεί ο κίνδυνος ερμηνευτικών αμφισβητήσεων ως προς τη δυνατότητα της κλειστής επιχείρησης να υποβάλει δήλωση έναρξης εργασιών και να ενταχθεί στο μηχανισμό, υποβλήθηκε σχετική νομοτεχνική βελτίωση, όπου προβλέπεται ρητά αυτή η δυνατότητα.
Μια ακόμη αλλαγή αφορά το χρονικό σημείο αναστολής της διαδικασίας του Κώδικα Δεοντολογίας Τραπεζών. Ο συντονιστής, αφού ελέγξει την πληρότητα του φακέλου, προσκαλεί τους πιστωτές να δηλώσουν αν προτίθενται να συμμετάσχουν στη διαδικασία. Από αυτό το χρονικό σημείο και όσο διαρκεί η διαπραγμάτευση, αναστέλλεται κάθε αναγκαστική εκτέλεση κατά του οφειλέτη. Με νομοτεχνική βελτίωση που υποβλήθηκε, προβλέπεται ότι από αυτό το χρονικό σημείο αναστέλλεται και η διαδικασία του Κώδικα Δεοντολογίας Τραπεζών και όχι από την υποβολή της αίτησης.
Επίσης, θα μπορεί να ανατεθεί στον εμπειρογνώμονα και η επαλήθευση αμφισβητούμενων απαιτήσεων. Η δυνατότητα αυτή, σε συνδυασμό με τη δυνατότητα κάθε συμμετέχοντα πιστωτή να ζητήσει πρόσθετα έγγραφα και στοιχεία από τον οφειλέτη, διασφαλίζει σε ικανοποιητικό βαθμό τους πιστωτές από τον κίνδυνο συμμετοχής εικονικών πιστωτών στη διαδικασία.
Όσον αφορά τον αριθμό των συντονιστών προβλέπεται να μην είναι απόλυτα περιοριστικός, καθώς η παράγραφος 7 του άρθρου 6 προβλέπει συμπλήρωση του μητρώου των συντονιστών, αν προκύψει τέτοια ανάγκη.
Η ψήφιση του εξωδικαστικού μηχανισμού ρύθμισης οφειλών επιχειρήσεων αποτελεί τομή για τη χώρα και θα λειτουργήσει ως μοχλός ανάπτυξης, προσφέροντας πολλαπλασιαστικά οφέλη για την οικονομία και την κοινωνία.
Βρείτε εδώ το νομοσχέδιο όπως ψηφίστηκε με τον Εξωδικαστικός μηχανισμός ρύθμισης οφειλών.pdf
Πηγή: agronews.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου