Η εφαρμογή Gov.gr Wallet είναι πλέον διαθέσιμη για τους πολίτες οι οποίοι μπορούν να έχουν στο κινητό τους τηλέφωνο τα ψηφιακά αντίγραφα του Δελτίου Ταυτότητας και του Διπλώματος Οδήγησης.
Ο Υπουργός Επικρατείας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Κυριάκος Πιερρακάκης, μίλησε στην επίσημη παρουσίαση της εφαρμογής και έδωσε απαντήσεις στα ερωτήματα αναφορικά με την απώλεια των εγγράφων ή του κινητού τηλεφώνου.
Αναλυτικότερα:
Τί γίνεται αν χάσω το κινητό μου
Μπορεί να ανακληθεί η ισχύς των ψηφιακών εγγράφων μέσα από την σχετική υπηρεσία του gov.gr, μόνο με τους κωδικούς του taxis. Αναλυτικότερα οι πολίτες θα μπορούν να εισέλθουν στο gov.gr και να ανακαλέσουν την ισχύ των ψηφιακών εγγράφων, με το QR code να ακυρώνεται άμεσα.
Τί γίνεται αν χάσω ή κλαπεί η φυσική ταυτότητα και το δίπλωμά μου
Δηλώνεται η απώλεια, όπως οφείλεται, και μέσω διαλειτουργικοτήτων γίνεται συστημικά η ανάκληση της ισχύος των ψηφιακών εγγράφων.
Τί γίνεται αν μου κρατηθεί η ταυτότητα ή το δίπλωμά μου (πχ. στρατιωτική θητεία, αφαίρεση διπλώματος λόγω παραβίασης ΚΟΚ)
Ανακαλείται η ισχύς του ψηφιακού εγγράφου, εάν έχει ήδη δημιουργηθεί, ή αφαιρείται η δυνατότητα έκδοσης από την στιγμή που ο φορέας ο οποίος κρατάει προσωρινά το έγγραφο το δηλώνει στο σύστημά του.
Πώς μου αφαιρούνται τα ψηφιακά και έγχαρτα έγγραφά μου
Εφόσον το άτομο που έκανε την παράβαση παρουσιάσει το ψηφιακό έγγραφο, αυτό καταχωρίζεται στο σύστημα του φορέα ο οποίος το αφαιρεί και αμέσως ανακαλείται. Εάν το άτομο δεν έχει το έγχαρτο έγγραφο μαζί του, θα πρέπει να το προσκομίσει στον φορέα βάσει των ισχυόντων κανονισμών (πχ. στην περίπτωση της άδειας οδήγησης, παρουσάση σε ΑΤ εντός τριών ημερών).
Επίσης ο κ. Πιερρακάκης τόνισε ότι ο πολίτης κερδίζει ευκολία, ασφάλεια, ταχύτητα, καθώς έχει διασφαλιστεί η άμεση έκδοση και αποθήκευση, ενσωμάτωση στο ψηφιακό wallet του κινητού, θωράκιση των συναλλαγών με ψηφιακή συγκατάθεση, μείωση της απάτης, δυνατότητα άμεσης ανάκλησης της ισχύoς και γρήγορη επίδειξη και επαλήθευση μέσω κωδικού QR.
Στην παρουσίαση της εφαρμογής ο κ. Πιερρακάκης εξήγησε βήμα βήμα το πώς μπορούν να «κατεβάζουν» οι πολίτες την εφαρμογή. «Κατεβάζω την εφαρμογή από το wallet.gov.gr, κάνω login μέσω TaxisNet ή κωδικών web banking και επιβεβαιωτικό SMS, εκδίδω κάθε έγγραφο με ένα επιβεβαιωτικό SMS».
Όπως τόνισε σε περίπτωση ελέγχου επιδεικνύεται το QR code του ψηφιακού εγγράφου, κατόπιν αφού ο ελεγκτής σκανάρει το QR, εγκρίνει ο πολίτης τον έλεγχο και αναφέρει ή δείχνει τον 6-ψήφιο κωδικό που εμφανίζεται στον ελεγκτή. Ο ελεγκτής εισάγει τον 6-ψήφιο στην εφαρμογή του και μόνο τότε εμφανίζεται το έγγραφο στη συσκευή του πολίτη.
Ο κ. Πιερρακάκης μίλησε για τα επόμενα βήματα, κάνοντας λόγο για μεταβατική περίοδο, για επίδειξη και «ψηφιακά αντίγραφα» σε τραπεζικά ιδρύματα και παρόχους κινητής ή σταθερής τηλεφωνίας. «Δημιουργούμε ένα σύστημα το οποίο θα ισχύει από την 1η Οκτωβρίου για τις τράπεζες και τους τηλεπικοινωνιακούς παρόχους, αλλά και για όποιους φορείς χρειάζεται η επίδειξη της ταυτότητας. Θα δημιουργείται ψηφιακό ίχνος αντί για αντίγραφα ταυτότητας κι έτσι πλέον θα μπορεί να γίνει με ψηφιακό τρόπο κάτι που μας έχει ταλαιπωρήσει με το χαρτί σε φυσική μορφή».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου